بی ام وجیپلندروور-رنجروورمرسدس بنز

درگی جذاب بین رانگلر ۳۹۲، دیفندر V8، مرسدس G63 و بی ام و X7 M50i

معمولاً انتظار نداریم شاسی‌بلندهای آفرودی مثل جیپ رانگلر و لندروور دیفندر را در پیست درگ ببینیم ولی این روزها اوضاع تغییر کرده و این ماشین‌ها با تجهیز به پیشرانه‌های هشت سیلندر قدرتمند، از بسیاری از خودروهای سواری بازار سریع‌تر شده‌اند؛ بنابراین، دیدن رانگلر ۳۹۲ و دیفندر V8 در باند فرودگاه معروف کارواو برای انجام مسابقهٔ درگ چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. البته این آفرودرها در این رقابت تنها نیستند و دو ژرمن قدرتمند یعنی مرسدس G63 AMG و بی‌ام‌و X7 M50i هم آن‌ها را همراهی می‌کنند. این یعنی در ضیافت هشت سیلندرها، شاهد نبرد جذابی خواهیم بود.

در این جمع، رانگلر ۳۹۲ با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی همی خود که ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ضعیف‌ترین خودرو محسوب می‌شود اما از سوی دیگر، با ۲۱۵۰ کیلوگرم، کمترین وزن را هم دارد. از سوی دیگر، مرسدس G63 به لطف پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود هرچند که بیشترین وزن را هم دارد (۲۵۶۰ کیلوگرم). در میانهٔ گروه هم دیفندر V8 با ۵۲۵ اسب بخار و X7 M50i با ۵۳۰ اسب بخار قرار دارند. علاوه بر قدرت، این دو مدل از لحاظ وزن هم تقریباً در یک سطح هستند تا شرایطشان کاملاً برابر باشد.

اما این فقط روی کاغذ است زیرا هرکسی که با شاسی‌بلندها آشنایی داشته باشد می‌داند که X7 با دیگر خودروهای این رقابت تفاوت دارد زیرا درحالی‌که جیپ، مرسدس و لندروور اس‌یووی‌های آفرودی هستند، X7 برای پرفورمنس روی جاده طراحی شده است. به همین دلیل، شاسی‌بلند بی‌ام‌و به لانچ کنترل مجهز است و از لاستیک‌های جاده‌ای استفاده می‌کند؛ بنابراین تعجبی ندارد که X7 در این رقابت پیروز شود اما G63 هم واقعاً عالی با رقیب باواریایی مبارزه می‌کند تا جایی که در دو درگ ایستاده، کاملاً پابه‌پای بی‌ام‌و پیش می‌رود و با اختلافی جزئی مغلوب می‌شود.

از سوی دیگر، دیفندر و رانگلر هرکدام یک‌بار بازندهٔ میدان می‌شوند. در دو مسابقهٔ رولینگ هم همین شرایط حکم‌فرما است با این تفاوت که در اینجا رانگلر به مشکل می‌خورد. البته پیشرانهٔ همی از قدرت کافی برای به پیش بردن این ماشین برخوردار است اما محدودیت سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت باعث می‌شود کاملاً از رقبا عقب بیفتد. درمجموع، بی‌ام‌و ممکن است پیروز این رقابت باشد اما این رقابت چندان عادلانه نیست و وقتی خودروها راهی مسیرهای آفرود شوند قطعاً شاهد داستان بسیار متفاوتی خواهیم بود.

مشخصات فنی

لندروور دیفندر V8

مرسدس G63 AMG

جیپ رانگلر ۳۹۲

بی‌ام‌و X7 M50i

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۴ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۲۵ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۷۱ کیلوگرم ۲۵۶۰ کیلوگرم ۲۱۵۰ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم
قیمت ۱۰۹,۰۵۰ دلار ۱۵۷,۵۰۰ دلار ۷۸,۶۹۰ دلار ۱۰۰,۷۹۵ دلار

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    فقط سلطان جی کلاس،کامل ترین پکیج رو در کل خودروهای تاریخ ارائه میده،زیبایی،آفرود،تکنولوژی،پرستیژ و ….روح پدر این خودرو شاد که خود مرحوم هم فکر نمی‌کرد باعث تولد همچین اعجوبه ای بشه که نشه دنیای خودرو رو بدون اون تصور کرد…

    موافقم ۶۳
    مخالفم ۳۷
    1. Jdm باز

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (881 ديدگاه)

      منم g واگن رو دوس دارم ولی بنظرم یکم زیاده روی هست که بگیم کامل ترین پکیج رو در کل تاریخ ارائه میده

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۸
    2. کافر مقدس

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      فقط توهم نزنی که به دستور شاه ایران ساخته شد !!!!!!!! شما هنوز فرق سفارش و دستور رو گویا نمیدونی

      کامل ترین پکیج در کل خودروهای تاریخ؟ اصلا داریم همچین چیزی ؟ یذره هم سرچ کنن ببین در آفرود کی خروجی بهتری میده

      اولین نسل ش از Steyr and Puch میاد که دست پژو هم درش هست و میشه پژو P4

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳۶
      1. ماکسیمیلیان

        ۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (468 ديدگاه)

        چشم قربان عفو کنید ما کرم درون خاک شما ستاره ی درون آسمان😅

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۴
      2. datsun

        ۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        فرانسه به فکر یه ماشین دو دیفرانسیل برای ارتشش میفته سراغ مرسدس میره پژو p4 خلق میشه با پیشرانه ۵۰۴ یه ماشین نچندان جالب خلق میشه محمد رضا شاه به فقانسه سفر میکنه از اونجای که علاقه مند به خودرو بود پیگیر p4 میشه که چی هست و از کجا اومده وقتی به ایران بر میگرده به دایملر سفارش ساخت این ماشین رو میده دایملر خودش دخالت نمیکنه و ساخت این کار رو به دایملر پوخ اتریش سپرد ماشینی به نام گلنده واگن تولید میشه ، انقلاب میشه و محمد رضا ناکام از گلنده واگن، اگه به بعضی ها بر نمیخوره نوشته شده سری ها اول ساختش یک افتضاح به تمام معنا بودن که در مقابل رقبای اون زمان یه جوک بوده که تو سری ها بعدی اصلاح شد .

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۳
  2. ماشین دوست

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چقدر بی ام و زشت شده
    اصلا با بقیه جور درنمیاد
    بزودی پرشکست میشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴۵
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      من که میدونم راس میگی
      فقط برام یه چیز موثق بیار که شکست میخوره
      بازم میگم حرفت برام سنده
      فقط واسه اینکه به بقیه هم ثابت گنی چی میگی یه دلیل بیار ولی دقت کن از خودت نباشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
    2. ماکسیمیلیان

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      🤔بالاخره سلایق با یکدیگر متفاوت اند.

      موافقم ۴
      مخالفم ۹
    3. محمدهادی

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (795 ديدگاه)

      داداش با نماینده بی ام و مشکل داری؟
      چقد مغرضانه به این سلطان هماهنگی و کارایی توپیدی!!
      پیروزیشم توی رقابتو ببین شاید بکم از چهرش خوشت بیاد
      بی ام و سلطان تنظیم و هماهنگی و تعادل بین موتور و گیربکس برای بدست آوردن بهترین نتیجه عملکردی
      تمام شد و رفت
      حالا یکی به دلایل دیگه با نماینده ی بنز حال کنه
      یکی با جیپ
      یکی با لندرور
      من با بیشترین پرفورمنس حال میکنم و سلطان بی ام و رو تحسین میکنم و ازش تقدیر و تشکر میکنم
      دمشگرم که همیشه تو پرفورمنس بالارده ترینه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۴
  3. Hamid

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1702 ديدگاه)

    فعلا پرچم آلمانی‌ها بالاست

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۰
  4. Raptor

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    جی کلاس سلطانه

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۸
    1. محمدهادی

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (795 ديدگاه)

      توچی سلطانه؟
      تو پرفورمنس با بیشترین توان موتور که از باواریا که توان موتورش کمترم بود یه مقدار عقب افتاد
      اگه درکل سلطان قلبته که درست میگی،حرفی توش نیست
      منم سلطان قلبم حضرت باواریا بی ام و ست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۲
  5. OMID

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    لانچ های جیپ به طور تعجب برانگیزی خوب بودن ولی در ادامه کم میورد که البته با قدرت کمتر و تنفس طبیعی بودن انتظار می‌ره
    لندرور هم کمتر از انتظار عمل کرد که احتمال داره به خاطر موتور نسبتا قدیمیش باشه
    حضور X7 زیاد منطقی نبود ولی خب به هر حال فوق‌العاده عمل کرد

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  6. ماکسیمیلیان

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (468 ديدگاه)

    سلام و درود!
    برترین های این فهرست برای بنده ، گران ترین های این لیست هستند(یعنی لندروور دیفندر v8 و مرسدس بنز amg g63 و ب ام و x7).
    یا علی🌷

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
    1. ماکسیمیلیان

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      ملاک این خودرو ها برای بنده کابین “لوکس” و “راحت” است!
      چون دیگر بنده روحیه ی “هیجان” در مواقع سخت و دشوار را ندارم.
      سخن کاملا جدی و به قصد بیانِ “سنگ محک بنده” نگارش شد.
      خوانش سخت جملات بنده را به بزرگی خودتان عفو کنید.
      یا علی🌷

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۷
      1. ماکسیمیلیان

        ۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (468 ديدگاه)

        پدال عزیز چرا نظرات بنده دو بار ثبت می شوند؟
        علت “باگِ مرورگر” است؟؟؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    کارواو چقدر کثیفه.وقتی دید لندروور با قدرت بیشتر آیرودینامیک بسیار بهتر از رانگلر شکست خورد دست به کار شد تا نتایج جور دیگه رقم بخوره.تایم رانگلر زیر ۱۳ هست تو بدترین وضع.ولی جیپ بنیان گذار این کلاس و آقای شاسی بلندهاست.صداش دو سر و گردن بالاتر از بقیه بود.

    موافقم ۹
    مخالفم ۳۸
    1. GMA

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1457 ديدگاه)

      حرص نخور، همه جا قرار نیست نتیجه باب میل شما باشه ولی عملکرد جیپ با قیمت کمتر و قدرت کمتر واقعا قابل قبول بود

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳
    2. مهدی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      منم حرفت رو قبول دارم،این برنامه اکثراً چیزایی رو نشون میده که ممکن نیست.مثلا نیسان GTR نیسمو با ۲.۴ ثانیه ۰تا۱۰۰ از همون اول تو یکی از برنامه هاشون از یه پورشه با حدود ۲.۸ ثانیه ۰تا۱۰۰ عقب موند که این ممکن نیست!
      خلاصه که این برنامه اکثراً حق به جانب هست و بیشتر هم طرف محصولات آلمان و محصولات کشور خودش انگلیس رو می گیره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. Jdm باز

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (881 ديدگاه)

    (این رقابت چندان عادلانه نیست و وقتی خودروها راهی مسیرهای آفرود شوند قطعاً شاهد داستان بسیار متفاوتی خواهیم بود)
    این خیلی حق بود

    ولی پیروزی x7 چیز خیلی عجیبی نبود چون رتبه دوم قدرت رو داشت،لانچ‌ کنترل داشت، لاستیک های جاده ای داشت و g63 بخاطر وزن بیشترش در عین حال که قدرتش بیشتر بود نتونست برنده بشه ولی خیلی خوب پا به پای x7 اومد

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
  9. 卐 SIAWASH ᛋᛋ

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بنازم خلایق قوم پاک آریا را

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۰
    1. ماکسیمیلیان

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      زیبا سرودید.
      احسنت!

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
    2. جنوب

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (165 ديدگاه)

      درود فراوان.عالیییی هم جمله هم عکس پروفایلheil führer

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
  10. محمدهادی

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    اینکه بی ام و مجهز به لاستیک های جاده ای هستش
    و مثلا جی ۶۳ یا هرکدوم دیگشون به این لاستیک مجهز نیستش برمیگرده به استراتژی شرکتها
    مسلما مرسدس بنز مثل بی ام و اصرار نداشته که همیشه محصولش بالاترین شتابو از سایر رقبا داشته باشه
    ولی انگار سلطان بی ام و رو این اصل اصرار خاصی داره
    بنابراین ماشیناشو تماما برای این هدف مجهز میکنه
    حتی اگه یه شاسی بلند سنگین وزن باشه ماشینش
    میدونی!
    بخاطر همین ویژگیش با بی ام و عششق میکنم
    همیشه روح اسپرتی بودنش سیطره داره بر سایر ویژگی هاش
    این آدمایی مثل منو عاشق بی ام و میکنه

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  11. سهیل

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بی ام و براحتی همه رو شکست داد و این انگلیسی های کثیف که نمیتونن شکستشون در مقابل آلمانی ها رو بیینن تو کلیپ شروع میکنن به بدگویی از بی ام و. مثل اون اورانگوتتن جرمی کلارکسون

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  12. امیر

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2806 ديدگاه)

    رانگلر بیچاره رو اذیت نکنین
    اسطوره و پدر معنوی همتون محسوب میشه
    این پیرمرد خوش صدارو فقط باید رو صخره و کوه تستش کنی که در این صورت ن شتاب بکارت میاد ن قیمت گزاف!
    البته اگه جیپ یکم بیشتر جیبشو خالی میکرد و هلکت رو بهش میداد، احتمالا این ۳بزرگوار خیلی معذب میشدن

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1869 ديدگاه)

      اتفاقا با همین قدرت دیدیم که چجوری اسطوره پوشالی بریتانیا رو پودر کرد و پا به پای بقیه میومد و تو استارتها بد جور پودر میکرد بقیه رو ولی خوب این کارواو به شدت از آمریکاییها متنفره و دست به کار شد که کار جور دیگه رقم بخوره

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
  13. ARMAN

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    جیپ خدای آفرود و نماد هر خودروی آقرودی هستش با نصف قیمت اون سه تای دیگه.
    X7 هم اصلا به درد آفرود نمیخوره و نباید اونا تو درگ میاوردن.
    و فک کنم قبول دارین که جیپ از همه خوش صدا تر بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  14. Dadbeh

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کلا درگ غیر منطقی بود ولی من دیفندر اسطوره ای رو با اینکه باخت ترجیح میدم ولی کلاس g هم خیلی ماشین خوبیه دوسش دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا