پورشهلامبورگینیمرسدس بنز

نبرد هیجان‌انگیز پورشه 911 GT3، اوراکان STO و AMG GT بلک سریز

ظهور یکی از این سه مگا ماشین لامبورگینی اوراکان STO، مرسدس AMG GT بلک سریز و پورشه ۹۱۱ GT3 در یک سال می‌تواند رویدادی حماسی باشد و داشتن هر سهٔ آن‌ها باهم مثل دیدن ابر ماه همراه با خودشید گرفتگی در یک سال کبیسه است. این سه ماشین جذاب با پیشرانه‌های قدرتمندی که به ازای هر لیتر حجم خود بیش از ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، انتقال قدرت محرک عقب، فرمان گیری چرخ‌های عقب، آئرودینامیک تهاجمی، ترمزهای کربن سرامیکی غول‌آسا، لاستیک‌های مخصوص پیست و پرفورمنسی نزدیک به رکوردشکنی، در دنیای سوپراسپرت‌ها بشدت جلب‌توجه می‌کنند.

البته بین این سه خودرو تفاوت‌های اساسی زیادی وجود دارد. AMG GT خودرویی موتور جلو، اوراکان STO موتور وسط و ۹۱۱ GT3 مثل همیشه موتور عقب است. بلک سریز از یک نیروگاه V8 توئین توربو با ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند، اوراکان موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور را در سینه دارد و پورشه هم به یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که می‌تواند تا ۹ هزار rpm دور بگیرد؛ و درنهایت، درحالی‌که لامبورگینی و مرسدس هردو از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کنند و برای پورشه نیز همین نوع گیربکس بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش است، GT3 با گیربکس شش سرعتهٔ دستی به این رقابت آمده است.

آزمایش شتاب

اگر تاکنون شتاب گیری از حالت سکون را در یک سوپرکار قدرتمند با لانچ کنترل تجربه نکرده‌اید، بدانید که این تجربه باعث گیجی خواهد شد زیرا خودرو در یک لحظه بدون حرکت و صدای وحشیانهٔ موتور ایستاده است و لحظه‌ای بعد نمی‌توانید سر خود را از پشت‌سری صندلی جدا کنید چون شتابی با بیش از ۱ جی فشار را تجربه خواهید کرد. این تجربه به‌اندازهٔ یک سواری در شهربازی فوق‌العاده خواهد بود با این تفاوت که باید خودتان دستگاه را هدایت کنید. در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک اما این کار راحت‌تر خواهد بود زیرا فقط باید ماشین را هدایت کنید. تعجبی ندارد که خودروهای اتوماتیک و مجهز به لانچ کنترل معمولاً شروع حرکت بهتری دارند. به همین دلیل، لامبو و AMG ظرف تنها کمی بیشتر از یک ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

در پورشه اما چون دور موتور در حالت توقف روی ۵ هزار rpm محدود می‌شود، خودرو نمی‌تواند بر چسبندگی فوق‌العادهٔ چرخ‌های عقب خود غلبه کند و هنگام لانچ گویی در باتلاق گیر افتاده است. بااین‌وجود، GT3 هم در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید. البته قطعاً بخشی از این کُندی در شتاب اولیه به گیربکس دستی پورشه بازمی‌گردد زیرا ما قبلاً نسخهٔ اتوماتیک GT3 را هم آزمایش کردیم که حتی از AMG و لامبورگینی سریع‌تر بود و ظرف تنها ۱ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید، در ۲.۷ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یافت و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی کرد. در آزمایش ترمز نیز هر سه خودرو به لطف ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیک‌های تهاجمی، در کمتر از ۳۰ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف شدند.

آزمایش چسبندگی و هندلینگ در پیست Figure-8

هرچند این خودروها از شتاب و ترمزهای قابل‌توجهی برخوردار هستند اما چیزی که آن‌ها را واقعاً خاص می‌کند، چسبندگی و هندلینگ است. برای آزمایش این قسمت، باید سراغ پیست Figure-8 برویم. این پیست از دو دایره با شعاع ۳۰ متری تشکیل شده که به شکل عدد ۸ انگلیسی به هم متصل شده‌اند.

STO بسیار شبیه دیگر مدل‌های اوراکان به نظر می‌رسد و فقط پرسروصداتر، عصبانی‌تر و تندوتیزتر شده است. فقدان سامانهٔ چهارچرخ محرک عملکرد فرمان و احساس کلی خودرو را بهبود بخشیده و درعین‌حال بر توانایی خروج‌های تهاجمی خودرو از پیچ‌ها نیز تأثیر منفی نگذاشته است. تعویض دنده‌ها طبق سنت لامبورگینی برق‌آسا هستند و STO برای عبور از میانهٔ پیست به دندهٔ چهار نیاز پیدا می‌کند. ترمزهای این اوراکان بهتر از چیزی است که تصور می‌کردیم و احساس پدال ترمز آن نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود پیدا کرده است. به لطف این ویژگی‌ها، از چهار نوع اوراکانی که طی سال‌های گذشته آزمایش کرده‌ایم، در پیست Figure-8 تنها پرفورمانته آن‌هم با اختلاف فقط ۰.۱ ثانیه از STO سریع‌تر است.

هرچند ترمزهای AMG GT قدرتمند و مطمئن هستند اما عادت کردن به آن‌ها کمی دشوار است و باید کمی با پدال ترمز کلنجار رفت. این بنز قدرتمند هنگام ورود به پیچ‌ها بسیار تندوتیز و تهاجمی عمل می‌کند اما برخلاف برخی سوپرکارها، در اینجا هرگز خطر بیش‌فرمانی وجود ندارد زیرا گویی دماغه و انتهای خودرو هردو به مسیر سنجاق شده‌اند. فرمان خودرو کمی سنگین است اما همچنان قابل‌اعتماد بوده و احساس کافی از چسبندگی چرخ‌های جلو را به راننده منتقل می‌کند. به‌طورکلی، بلک سریز چیزی بین پورشه متین و موقر و لامبورگینی پرسروصدا است. این خودرو هم به‌اندازهٔ GT3 مطمئن و هم به‌اندازهٔ STO ترسناک است. بلک سریز که در این پیست یک ثانیهٔ کامل از تمام نسخه‌های قبلی AMG GT سریع‌تر است، با تایم ۲۱.۹ ثانیه به جمع رکوردداران این پیست یعنی پورشه ۹۱۱ GT2 RS و مک‌لارن سنا می‌پیوندد.

۹۱۱ GT3 یک خودروی مسابقه‌ای است که هرکسی پس از دو یا سه دور زدن، به آن مسلط می‌شود. این خودرو که همه‌جا از هنگام ترمز گیری گرفته تا ورود و خروج از پیچ‌ها کاملاً به زمین چسبیده است، به راننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد. پیشرانهٔ فوق‌العادهٔ GT3 تا دور ۹ هزار rpm فریاد میزند، ترمزهای آن بعد از بارها و بارها دور زدن در پیست همچنان عالی هستند، دسته‌دنده بی‌نقص است و به‌طورکلی در این خودرو چیزهای تحسین‌برانگیز زیادی وجود دارد. رانندگی با این GT3 تجربه‌ای فوق‌العاده است زیرا هرچند هم این پورشه و هم STO شبیه خودروهای مسابقه‌ای هستند اما ۹۱۱ خودرویی پیشرفته‌تر، کامل‌تر و همه‌کاره‌تر به نظر می‌رسد. این پورشه خودرویی بسیار مطمئن است و به شما این امکان را می‌دهد که همواره رانندهٔ بهتری شوید. به همین دلیل، درحالی‌که GT3 از لامبورگینی و مرسدس به ترتیب ۱۳۰ و ۲۲۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد اما تایم ۲۲.۱ ثانیه‌ای آن در Figure-8 تنها ۰.۲ ثانیه از رکورد این پیست بیشتر است.

نبرد ادامه دارد

برای بررسی محدودیت‌ها و توانایی‌ها شگفت‌انگیز این سوپرکارها، راهی پیست جاده‌ای ویلو اسپرینگز شدیم. در اینجا ما آن بال‌های بزرگ را در سرعت‌های سه‌رقمی آزمایش می‌کنیم و می‌توانیم برای اولین بار کارایی پکیج‌های آئرودینامیکی خودروها را ارزیابی کنیم.

در سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، لامبورگینی ثباتی مثل یک سندان آهنگری دارد. موتور V10 آزادانه و با صدایی بلند به ردلاین ۸,۵۰۰ rpm خود می‌رسد و گیربکسی که در پیست دنده‌ها را برق‌آسا تعویض می‌کرد، حالا به یک همراه مفید و قابل‌اعتماد تبدیل می‌شود که همیشه دنده‌ها را در زمان مناسب کم یا زیاد می‌کند. با قرار دادن خودرو در حالت تروفئو، STO احساس سرزندگی و آزادی بیشتری می‌کند اما همچنان به مسیر چسبیده است. کشش خودرو نیز روی مسیر بسیار زیاد است و این سؤال را مطرح می‌کند که آیا STO سامانهٔ چهارچرخ محرک دارد یا واقعاً محرک عقب است؟ کمک‌فنرهای مگنه‌راید این ماشین ناهمواری‌های مسیر را به‌گونه‌ای جذب می‌کنند که انگار اصلاً وجود ندارند و به لطف سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، خودرو چه در پیچ‌های آهسته و چه سریع، با دقت بالایی می‌پیچد. به‌طورکلی، اوراکان STO را می‌توان یک خودروی پیست بی‌نقص دانست.

درحالی‌که لامبورگینی کاملاً مناسب مسیرهای ویلو اسپرینگز است، به نظر می‌رسد AMG در جای اشتباهی قرار گرفته است زیرا این مثل یک خودروی فول سایز در پیست کارتینگ احساس می‌شود. این ماشین واقعاً به پیست‌های بزرگ‌تری نیاز دارد مثل نوربرگ‌رینگ که در آن رکورددار است. یکی از دلایل این موضوع، موتور V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت است که تقریباً در هر لیتر از حجم خود ۱۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن‌قدر انفجاری است که می‌تواند با یک اشتباه، لاستیک‌های عقب را به آتش بکشد. بااین‌حال، هرچه بیشتر با بلک سریز رانندگی می‌کردیم بهتر می‌شد دقیقاً مثل ACR که وایپر را زنده کرد. پکیج آئرودینامیکی گستردهٔ این خودرو که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۴۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند به همراه کمک‌فنرهای فوق‌العاده که حس کنترل کامل خودرو را به راننده می‌دهند، تأثیر مهمی در این موضوع دارند. GT بلک سریز از آن خودروهایی است که پس از ساعت‌ها رانندگی می‌توان محدودیت‌های آن را پیدا کرد نه در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه.

هیچ‌چیز مثل داشتن یک ابزار عالی برای انجام یک کار خاص لذت‌بخش نیست و ۹۱۱ GT3 برای رانندگی در پیست دقیقاً همین احساس را دارد. چسبندگی و کشش این ماشین در هر حالتی عالی است. هنگام رانندگی، حس می‌کنید لنت‌های ترمز دیسک‌ها را گاز می‌گیرند و به همین دلیل دقیقاً متوجه خواهید شد که چقدر از قدرت ترمزها را استفاده کرده‌اید و چقدر باقیمانده است. به لطف وزن بسیار کم ۵۸۷ کیلوگرمی روی دماغه به همراه فرمان گیری چرخ‌های عقب و لاستیک‌های میشلن کاپ ۲ R، این پورشه صرفاً با نگاه کردن به ای‌پکس (Apex) متوجه می‌شود که چگونه پیچ را به بهترین شکل طی کند. پیشرانهٔ تنفس طبیعی GT3 امکان استفاده از تمام قدرت خود را در هنگام خروج از پیچ فراهم می‌کند. البته نظم زیاد و قابلیت کنترل بالا حتی برای کسانی که رانندهٔ حرفه‌ای نیستند شاید باعث شود برخی فکر کنند GT3 بیش‌ازحد منضبط و پاستوریزه است ولی مطمئن باشید درواقع برعکس این است. این خودرو همان‌قدر که اعتمادبه‌نفس دارد، جذاب و هیجان‌انگیز هم هست. GT3 نشان‌دهندهٔ یک شاهکار نادر از مهندسی خودرو و توسعهٔ دقیق و متفکرانه است.

رتبهٔ سوم: مرسدس AMG GT بلک سریز

این خودرویی بیش‌ازحد وحشی برای جاده و حتی برخی پیست‌ها است. این موشک بیش از هر چیزی برای سریع دور زدن در نوربرگ‌رینگ ساخته شده است.

رتبهٔ دوم: لامبورگینی اوراکان STO

این خودرویی برای پیست است که به‌سختی به‌عنوان یک خودروی خیابانی قابل‌استفاده خواهد بود. STO در پیست‌ها التماس می‌کند که خشن‌تر و وحشیانه‌تر با آن رانندگی شود.

رتبهٔ اول: پورشه ۹۱۱ GT3

در دنیای سوپراسپرت‌ها، پورشه همواره خودروهایی می‌سازد که رانندگی فوق‌العاده‌ای دارند. به‌راحتی می‌توان محدودیت‌های این ماشین را پیدا کرد و بارها و بارها به آن‌ها نزدیک شد.

مقایسه مشخصات فنی

اوراکان STO

AMG GT بلک سریز

۹۱۱ GT3

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۶۴۰ اسب بخار ۷۳۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
ردلاین ۸,۵۰۰ rpm ۷,۰۰۰ rpm ۹,۰۰۰ rpm
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
نسبت وزن به قدرت ۲.۴ کیلو/اسب بخار ۲.۳ کیلو/اسب بخار ۲.۹ کیلو/اسب بخار
فاصلهٔ محوری ۲,۶۱۹ میلی‌متر ۲,۶۳۴ میلی‌متر ۲,۴۵۶ میلی‌متر
طول ۴,۵۴۶ میلی‌متر ۴,۶۰۵ میلی‌متر ۴,۵۷۲ میلی‌متر
عرض ۱,۹۴۵ میلی‌متر ۲,۰۲۴ میلی‌متر ۱,۸۵۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۱۹ میلی‌متر ۱,۲۸۰ میلی‌متر ۱,۲۸۰ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۱.۵ متر ۱۰.۹ متر ۱۰.۴ متر
وزن خالص ۱۵۳۷ کیلوگرم ۱۶۵۷ کیلوگرم ۱۴۴۶ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۲ به ۵۸ جلو/عقب ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۳۷ لیتر ۲۸۶ لیتر ۱۳۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر ۲ نفر
شتاب صفر تا ۵۰ ۱.۲ ثانیه ۱.۲ ثانیه ۱.۵ ثانیه
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۲.۹ ثانیه ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۷ ثانیه ۱۰.۶ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه
توقف از ۹۶ ۲۸.۹ متر ۲۸.۳ متر ۲۸.۳ متر
شتاب جانبی ۱.۱۶ جی ۱.۱۷ جی ۱.۱۹ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۲.۳ ثانیه ۲۱.۹ ثانیه ۲۲.۱ ثانیه
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۷۵ لیتر ۹۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۳۳۳,۶۳۳ دلار ۳۲۷,۰۵۰ دلار ۱۶۴,۱۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۴۲,۰۳۳ دلار ۳۳۵,۵۹۵ دلار ۱۹۵,۸۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2501 ديدگاه)

    وقتی پورشه سازنده باشه اعداد و ارقام اهمیت خودشو
    از درست میده

    موافقم 109
    مخالفم 19
    1. ehsan

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (175 ديدگاه)

      واقعا به هر کسی این اعداد رو نشون بدی بعد بگی پورشه اول هست شگفت زده میشه ، 😎 درود بر پورشه 😎

      موافقم 88
      مخالفم 14
      1. علی

        ۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        قیافه لامبورگینی مبارزه به صدتا پورشه ۹۱۱!!!

        موافقم 11
        مخالفم 48
    2. مازیار

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2501 ديدگاه)

      در مورد بنز گفته شد که پس از ساعتها رانندگی میتوان محدودیت های آن را پیدا کرد نه در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه
      و برای پورشه براحتی میتوان محدودیت های آن را پیدا کرد و بارها و بارها به آن نزدیک شد

      این تفاوت خیلی جالب توجهه و اینکه چطور محصول بالا رده و پیست محور پورشه در عین حال مناسب برای رانندگی عادی هست
      و این تلفیق هنر بسیار بزرگیه

      موافقم 51
      مخالفم 8
  2. امین

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    شخصا مرسدس را ترجیح میدم.طراحی این ماشین فوق العاده هست

    موافقم 88
    مخالفم 23
  3. GMA

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    خب باید نسخه دوکلاچه پورشه را میاوردن تا عادلانه تر بشه،اون موقع احتمالا بالاتر از دو رقیب دیگه بود

    موافقم 55
    مخالفم 11
  4. کامران

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    نمیدونم کدوم بهتره فقط میدونم لامبورگینی بدترینه
    یه پلتفرم و موتور ۱۰ ساله که از آئودی قرض گرفته شده با هر زوری شده میخوان نگهش دارن

    پ.ن : مدیر AMG گفته مطمئنم وقتی پروژه amg one و قبول کردیم سگ مَ.س.ت بودیم
    من همون موقع گفتم امکان آوردن موتور فرمولا وان تو ماشین رود لیگال وجود نداره همش کشک و دروغه آخرش مجبور میشن بعد ۵ سال یه چیز دیگه تحویل مشتری بدن

    موافقم 14
    مخالفم 83
    1. the one

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      تو همون موقع کجا بودی؟

      موافقم 49
      مخالفم 6
    2. shirko

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      در جواب کامران ؛ اقای بی سواد برو یه کم مطالعه کن و یه کم مجله بخون ، موتور اوراکان همون موتور گالاردوست که اقای بیزارینی چند سال پیش طراحیش کرده و روی ائودی ار ۸ هم سوار شده .

      موافقم 50
      مخالفم 5
    3. OMID-LAMBO

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (415 ديدگاه)

      قبل اینکه شروع کنی به نظر دادن برو یکم مطالعه کن بعد …
      پلتفرم و موتور وی 10 اوراکان منشا و پایه ش از گالاردو شروع شد و بقدری موفق بود که این آئودی بود که
      برای آر 8 از لامبورگینی قرض گرفت نه
      و هنوزم که هنوزه جوابگوی سوپر اسپورتای همرده خودش بود و هست و خواهد بود
      وگرنه اگه به پلتفرم باشه که پورشه از همه قدیمی تره و همون پلتفرم رو چندین ساله برای 911 و باکستر و کیمن و … داره تکرار میکنه
      یا فراری پلتفرمی که از فراری 360 شروع شده و الان داره با 296 یا اف 8 تریبوتو ادامه میده ….

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. 2311

        ۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        باز تو ازون بدتر
        911 موتور عقبه کیمن وسط چجوری پلتفرم یکی دارن؟
        فراری هم از 458 عه که پلتفرمو عوض نکرده و تو 296 بقدری اصلاح شده که میشه گفت ماشین جدیدیه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    4. علی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      کسی که به لامبورگینی اینو بگه ، هیچی از ماشین نمیدونه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. Humer

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    دوستان کمی فکر کنید
    واقعا سوپر اسپرت یا حتی هایپرکارهای موتور جلو با ابهت نیستند؟؟؟
    عجیبه بنظر من خیلی ابهت دارند انگار آیرودینامیکی تر هستند
    البته ang gt خیلی خوب بود
    ولی amg gt جانشین خوبی برای اس ال اس نبود
    ولی خدایی sls کوروت نسل قبل ۸۱۲ سوپر فست
    خیلی خوشگل و با ابهت هستند

    موافقم 27
    مخالفم 10
  6. TML BN

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    مرسدس هم زیبا تره و هم بهتره
    (چون بنز دوست دارم نمیگم)

    موافقم 40
    مخالفم 16
    1. viper2

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دقیقا درسته . the best or nothing . این و وایپر خدایان سوپراسپرت موتور جلو ها هستن . زنده یاد وایپر بزرگ .

      موافقم 19
      مخالفم 23
      1. GMA

        ۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        کلا علاقه داری همه چی رو ربط بدی به چیزی که خودت دوست داری…وایپر چی میگه این وسط؟!

        موافقم 38
        مخالفم 6
      2. M@M@DRZ911

        ۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (357 ديدگاه)

        کُمپِتزیونه یادت نره 🤝

        موافقم 20
        مخالفم 2
    2. hssn

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      دقیقا بدلیل علاقت به مرسدس اینو میگی

      موافقم 16
      مخالفم 7
  7. Aboalfazl demon

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    این ماشین ها از نظر عملکردی خیلی نزدیک همن
    پس تفاوت زیادی نیست
    همه عالی هستن
    سلیقه حکم میکنه
    که سلیقه من AMG gt bs هستش

    موافقم 32
    مخالفم 4
  8. ممد ژانگولر

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    خسته شدیم انقدر پورشه برنده میشه 😉

    اجازه بدین سیگارمو با صد دلاری روشن کنم 😎 حس غرورم زد بالا

    موافقم 32
    مخالفم 13
    1. علی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خسته شدیم از دست این آلمان فن ها علی الخصوص پورشه فن ها !!! پولدار و بیکار و تلپ شدن تو این مجلات و سایت ها و برای عشقشون مطلب مینویسند!!! و برا خودشون رای میدن و قضاوت میکنن ، بخدا قیافه لامبورگینی می ارزه به کل کارخونه پورشه

      موافقم 8
      مخالفم 15
      1. رضا

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (144 ديدگاه)

        باشه تو اینطور فک کن،فک کن که طراحی تیز و بز خیییلی عالیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. R@m!n

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    نسبت وزن تو اوایل قرن جدید در سوپراسپرت ها تلاش میشد 50/50 بمونه برای مثال تو محصولاتی مثل مک لارن MP4 این نسبت 50/50 بود و اون زمان خیلی رو این قضیه مانور می دادن و کلی تعریف تمجید می کردن و اون زمان قبل تر فقط پورشه بود که نسبت وزن 61/39 داشت اونم رو نمونه های GT2 و GT3 و این قضیه هم به خاطر ساختار موتور عقبش بود اما با معرفی F458 و توزیع وزن 58/42 داشت برای خیلیا عجیب بود چرا فراری اینکارو رو یه ماشین موتور وسط کرده که شتاب زیر 3 ثانیه و عملکرد تو پیست و هندلینگش همه رو متعجب کرد و باعث شد همه سوپراسپرت سازها این رویه رو در پیش بگیرن به طوری که مک لارن 720 هم توزیع 58/42 داشت. البته این ترکیب نیازمند حجم بالایی از مهندسی و دقت در طراحی بدنه، تعلیق، شاسی هست تا جلوی ماشین ناپایدار نشه و مزیت اصلی این ترکیب هم دسترسی بسیار بیشتر به قدرت در شتاب اولیه و ثانویه و هم چنین موقع خروج از پیچ هاست.

    موافقم 20
    مخالفم 4
  10. SRT

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    فک کنم پورشه بخاطر اختلاف قیمتی زیادش با رقبا اول شده،وگرنه که جایی ک بلک سیریز باشه منطقی نیست که جی تی تری اول شه.

    موافقم 33
    مخالفم 18
  11. Alan.r

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    محل قرار گیری موتور هارو اشتباه وارد کردید اوراکان موتور عقبه پورشه موتور وسطه
    در مورد مقایسه من بنز رو ترجیح می‌دم از نظر شتاب، مسافت ۴۰۰ متر، مسافت طی شده برای توقف، تایم در پیست و حتی مصرف سوخت از دو خودروی دیگه بهتره به نظر من رتبه ها برعکسه
    ۱:بلک سریز
    ۲:اوراکان
    ۳:پورشه

    موافقم 12
    مخالفم 30
    1. F

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      سلام و عرض احترام.

      پورشه موتور عقب هست. لامبو موتور وسط، همون نوشته درست هست.

      بزار یه چیز کلی بگم بهتر متوجه این مورد بشید، ماشین هایی که در پشتِ دو صندلی اصلی، دو صندلی کوچک تر دارن مثل پورشه و مرسدس یا موتور عقب هستند یا موتور جلو، موتور وسط ها دیگه اون دوتا صندلی کوچک عقب رو ندارن.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  12. ارین صاحب جمعی

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    بنزه بدرد یک جاده ناتموم پیچ در پیچ میخوره که جاده رو قشنگ از وسط دو تیکه کنه

    موافقم 21
    مخالفم 4
  13. ارین صاحب جمعی

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    پورشه را هیچ وقت نمیشه راحت از کنارش گذشت چون هر چی باشه ماشین سال پرفورمنس موتورترنده

    موافقم 19
    مخالفم 8
  14. Clean energy (صیانت!)

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    اگه بحث قیمت باشه
    پورشه همه رو رو سفید میکنه چون یک دوم لامبو قیمت داره و ۱۳۰ هزار دلارم از بنز کمتره ولی تفاوتشون باهم بشدت جزئی هست و حتی واسه استفاده روزمره بهتره به احتمال زیاد راحتترم هست…
    اما بحث قیمت نباشه بلک سریز
    این لامصب عین یه یوزپلنگ سریع و با ابهته
    ولی ولی من توی رنج بلک سریز پورشه ۹۱۱ جی تی دو آرسو انتخاب میکنم چون اون ماشین در قلبمه و دلایلی دارم برای انتخابم…

    موافقم 7
    مخالفم 3
  15. M@M@DRZ911

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    اصلا مهم نیست پورشه اول میشد یا اخر ، چون من کلا عاشق این gt3 لعنتی ام . ولی مرسدس هم یه چشمکی میزنه با اون ۴ سر اگزوز 🤤

    موافقم 16
    مخالفم 4
  16. دکتر

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    ارزش خرید ، قابلیت اطمینان و لذت رانندگی ۹۱۱ ی چیز دیگس،۹۱۱ یعنی الفبای این سبک

    موافقم 13
    مخالفم 3
  17. محمد هادی

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    واقعا اگه هرکدوم از این نازنینارو بمن بدن روی سرم حلوا حلوا میکنم
    ولی اگه قرار باشه که خودم انتخاب کنم با سختی بسیار زیاد به سمت STO متمایل میشم
    درحالی که هنوز چشمان داره به بلک سری و توربو اس نگاه میکنه..

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. Amir Ferrari

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من که میگم لامبو

    موافقم 6
    مخالفم 9
  19. Jdm باز

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    انتخابام : amg gt bs / 911 gt3
    فوق العاده هستن
    ۹۱۱ با اینکه قدرت کمتری داره ولی اختلافش با اون یکیا خیلی کمه و برای استفاده روزمره هم بهتره
    Amg gt bs هم با اون طراحی فوق العاده خشن و اون سر اگزوز و دیفیوزر جذابش و اون موتور v8 وحشی دل ادمو میبره

    موافقم 8
    مخالفم 4
  20. رامتین

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    اصولا مقایسه ای وجود نداره که پورشه911 در آن در صدر لیست نباشه!

    موافقم 7
    مخالفم 9
  21. RezaRs

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    جالبه تو سوپر کارای پیست محور اکثرا صاحبای پورشه ماشینشونو میبرند پیست این خوذش گویای خیلی حرفاس من طرفدار سفت لامبو ام اما حقیقتا sto در واقع یه اسباب بازی گرون برای پولدار هاست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  22. Amin.aj

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خوشم میاد پورشه همیشه ماشین های گرون تر و بالارده تر از خودشو شرمنده می کنه

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. علی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خوشم میاد که آلمان فن ها تو تمام مجلات ماشین دارن جولان میدن!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 4
  23. arshiaSVJ

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    این همه برو بیا و سریعترین و فلان اخرشم از پرفورمانته کند تره 😕😕😕

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. HamiD

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      این بده :)

      موافقم 1
      مخالفم 1
  24. علی

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    نویسنده این مطلب آلمان فن هست!!! وگرنه هر آدم عاقلی که به ذره اطلاعات ماشینی داشته باشه میدونه لامبورگینی سرتر از پورشه هست!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. اریا

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هیچ ماشینی بی ام و نمیشه،هیج بی ام‌و هم بنززززززز‌نمیشههههه😂😂😂🤣

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. رضا

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (144 ديدگاه)

      تویی که بهتر بودن رو در شتاب میبینی اونم در خودروی پیست معلومه درکی از مطلب نداری،برتری یعنی با قیمت و قدرت و … کمتر بتونی با گرونتر از خودت دربیافتی و حتی شکستش بدی

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا