آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ جالب مرسدس C63 سری سیاه قدیمی با ب‌ام‌و M3 و آئودی RS5

تقریباً همهٔ خودروهای پرفورمنس بازار در هر نسل حداقل چند اسب بخار به قدرت خود اضافه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ب‌ام‌و M3 را در نظر بگیرید که در نسل قبلی در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت اما نسل کنونی از پیشرانه‌ای مشابه، ۵۱۰ اسب بخار قدرت بیرون کشیده است. البته شاید این اختلاف خیلی زیاد به نظر نرسد اما برای اینکه M3 کامپتیشن جدید معمولاً در درگ‌ها پیروزی آسانی کسب کند کافی خواهد بود.

این داستان را گفتیم چون کارواو در جدیدترین ویدئوی درگ خود، M3 کامپتیشن جدید را در برابر مرسدس بنز C63 AMG سری سیاه قدیمی‌تر که مدل ۲۰۱۱ است قرار داده است. یک آئودی RS5 اسپرت‌بک هم برای نشان دادن تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک در این جمع حضور دارد؛ اما قبل از اینکه سراغ تماشای ویدئو برویم، بهتر است ابتدا اعداد روی کاغذ را مقایسه کنیم.

M3 کامپتیشن زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که همان‌طور که گفته شد ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در این نسخه، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک M3 هم ارائه شده است. از سوی دیگر، در سینۀ آئودی RS5 یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که هرچند قدرت آن از رقیب باواریایی کمتر است اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو می‌تواند برگ برندهٔ آن باشد.

و سرانجام به مرسدس C63 سری سیاه می‌رسیم که از یک نیروگاه سنتی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۵۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. پس از مقایسهٔ سریع صدای اگزوز سه خودرو، زمان مسابقهٔ واقعی فرامی‌رسد و جدیدترین خودروی این جمع در هر سه درگ از حالت ایستاده پیروز می‌شود. عملکرد C63 اما کمی ناامیدکننده است هرچند که با توجه به پیشرانهٔ سنگین V8 و انتقال قدرت محرک عقب شاید خیلی هم دور از انتظار نبود.

مشخصات فنی

مرسدس C63 سری سیاه

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

آئودی RS5 اسپرت‌بک

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 طبیعی ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۱۷ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۱۰ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    M3 مشخص بود که سریع تر هست ، و یکی از یهترین های کلا خودشه
    اما به نظرم شاهکار واقعی c63bs بود ،با وجود اینکه۱۰ سال پیش ساخته شده
    درگ از حالت سکون که پا به پای آئودی رفت و در رولینگ هم از آئودی بهتر بود ، و در ترمز گیری هم که اون دوتا رو شرمنده کرد و در پیست هم احتمالا بهتر باشه
    عملکرد c63 نسبت به سال ساختش عالی بود و اصلا هم نا امید کننده نبود
    یکی از نمادین ترین مرسدس های تاریخ هست
    در مقابل اون موتور ۶.۲ لیتر amg ، اون دوتا ماشین مثل اسباب بازی میمونن

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۵
  2. Audi rs e_tron gt

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (692 ديدگاه)

    این فکر کنم همون m3 باشه که خود مت واتسون خریده فکر کنم این ماشین دیگه توی همه ی درگ ها باشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  3. SRT

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (399 ديدگاه)

    اگه با فاصله ده ماشینم ببازه بارم انتخاب من همین بنزه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۹
    1. تعادل

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (21 ديدگاه)

      یه رفیق دارم که رفیقش تو بوتیک کار میکنه و صاحب بوتیکی یه مرسدس C63 AMG مدل ۲۰۱۲ سفیدرنگ داره.
      یه بار با رفیقم رفتیم بوتیکی که رفیقش کار میکرد دیدم بنزه کنار خیابون پارک شده ولی در باک بنزینش نیست. گفتم ببین چه بی لیاقته که نتونسته ازین شاهکار درست مواظبت کنه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۲
  4. Silent

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بین تولیدی ۲۰۱۱ و ۲۰۲۱ تنها ۰.۵ ثانیه!!! اختلاف
    یک دهه تلاش برا ۰.۵ ثانیه اگر این پیشرفت نیست پس چیه 😂

    جمع کنید بساط گرون فروشی تون رو که اگر TESLA نبود هنوز هم ادعای آلمانی بودنتون داشت براتون سکه می نداخت! این درگ خیلی اهمیت داره از نظر انتخاب درست سطح موتور و وزن شون.
    looks amazing sounds amazing اینو نگی چی بگی :))

    موافقم ۷
    مخالفم ۴۶
    1. MOHAMADREZA

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      ببین
      تو ۲ حالت بیشتر نداری !
      یا واقعا ضد تسلا هستی و میخای با این حرفات تسلا رو خراب کنی !
      یا یه نوجوون هستی که فقط به دنبال ایجاد حاشیه در سایت و جلب توجه هستی !
      در هر صورت باید بهت بگم که شکست خوردی !

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۶
    2. SF90 STRADALE

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3416 ديدگاه)

      تسلا پلاستیکی رو با پادشاهان لوکس ساز آلمانی مقایسه میکنی ؟؟ 😂😂
      تاریخ خودروسازی رو یک نفره بردی زیر سوال !!!!

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۵
      1. Audi rs e_tron gt

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (692 ديدگاه)

        پادشاه لوکس سازان آلمانی را هم دوست دارم اما تسلا یکی از بهترین برند های دنیاست
        با احترام به سلایق شما🙏
        دعوایی راه نیفته

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۹
    3. Silent

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      تاریخ خودرو سازی به قبل و بعد TESLA تقسیم شد!
      تنها چیزی که از اینا مونده همون لوکس بودن ه هست که جنسیس کم ازشون نداره! ماشین ۱۰۰ هزار دلاری اگر اینه با مخزن اگزوز اویزون باس بگم ته خطه اینجا…

      خواستین در مورد پرفورمنس نظر بدین TESLA PLAID می شه سنگ محک هرچی سدان ه!! درگاش با سوپر اسپورتای پر مدعای اروپایی رو دیدیم چی شد :))
      سال دیگه همین موقع آمارفروش گیگابرلین رو هم خواهیم دید.

      موافقم ۶
      مخالفم ۲۴
      1. Hamid

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        این باز شروع کرد
        داداش اون زمان که این بنز ساخته میشد ایلان ماسک به سیب زمینی میگفت دیب دمینی …

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۶
        1. Silent

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (425 ديدگاه)

          m4 competition 2020 برنده درگ برا اووون زمانه پس/

          توو ۵ سال شده این TESLA! ببین ۵ سال دیگه چه خبره :))

          موافقم ۳
          مخالفم ۸
        2. 🔥A.H MOTORS🔥

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (420 ديدگاه)

          حرف حق جواب نداره😂😂😂

          ریپلای به اقا حمید

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        3. Audi rs e_tron gt

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (692 ديدگاه)

          ایلان به سیب زمینی دیب دمینی نمیگفته هیچ وقت نگفته
          چون اونا زبان مادریشون انگلیسیه😁
          به هر حال این چیز ها هم اهمیتی نداره که ایلان بچه بوده
          الان که بهترین ماشین های جهان رو ساخته
          مهم الانه
          تو ساخت ماشین الکتریکی هم نسبت به بقیه تجربه ی بهتری داره

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۴
      2. Karl Benz

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1875 ديدگاه)

        تسلا خیلی راست میگه بره کیفیت داشبوردشو درست کنه😂😂😂😂

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳
      3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        بنده بعنوان یک آلمانی فن از شما حمایت میکنم و میگم لطفا کمی استراحت کنید و خون خودتون رو کثیف نکنید ، با تشکر از شما و مطالب مختصر و مفیدتون

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      4. Kf

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (244 ديدگاه)

        خود تسلا این چیزا رو ببینه خندش میگیره
        عزیز تسلا یا هر جارو برقی دیگه ای رو با بنزینی اصلا مقایسه نمیکنم چ برسه به C63s BS کمتر شعر بنوازین
        پدال با سایت های دیگه فرق داره چهار تا بچه دارن خرابش میکنن

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۳
    4. hssn

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (234 ديدگاه)

      خب بازم نظرات پر از در و گهر استاد سایلنت
      شما سال ۲۰۱۱ تایم ۴۰۰ مترتون چقد بوده اونوقت؟
      بعدم بسیار ماشین تو تاریخ بوده که زمان خودشون شاهکار بودن و هنوزم هستن جوری که قابلیت رقابت با ماشینای امروزیو دارن
      که C63 بلک سریز یکیشونه و یکی از شاهکارای مرسدس بنز بوده و هنوزم شاهکاره
      و با اینکه علاقه زیادی به M3 داشتم همیشه اما اینو به همشون ترجیح میدم
      دیگه این مشکل توعه که مغزت و چشاتو بستی و فقط تسلا و آیلان ماسکو میبینی
      و خودتو کاملا سپردی دست یه برند خاص که خب… همه راجب تسلا میدونن لازم نیست یاداوری کنم چه برند کثیفیه
      هیچوقت قصد توهین به تسلا رو نداشتم اما اینجا مجبور شدم چون دیگه داری از حد میگذرونی

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۵
      1. Audi rs e_tron gt

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (692 ديدگاه)

        خب به حرف استاد گوش کنید راست میگه
        من به کسی لایک و دیسلایک نمی دم ولی به سایلنت،جاناتان،المیراژ،همیشه قبل از اینکه نظراتشونو بخونم یه لایک می دم

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۹
        1. rezars pc

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (392 ديدگاه)

          از شدت همین اصطکاک جنبشی هم میشه ۶۰ مگاوات بر دقیقه تولید کرد اگه سه دست داشتی میشد ۱۸۰ مگاوات بر دقیقه

          موافقم ۹
          مخالفم ۰
    5. _[TROFEO]_

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2080 ديدگاه)

      عمویی که میای پایین میگرن گرفتیم

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
    6. محمدهادی

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (543 ديدگاه)

      داداش یه نگاهی به لایک ها و دیسلایک هات هم بکن!
      من خودم جات بودم دیگه هیچوقت تسلا تسلا نمیکردم
      درسته ماشینای برقیش انقلابی بود و عصری جدید رو بازکرد
      اما هیچوقت بعنوان به هیولا مثل مرسدس،بی ام و،آئودی یا پورشه و لامبو و فراری محبوب دلها نشد
      دیگه زور نزن
      با دیسلایکای بیشتری ازت پذیرایی میکنن آدما
      به ۱۲۰ سال صنعت آلمان احترام بیشتری بذار
      بخدا اونام ماشین برقی دارن

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  5. MOHAMADREZA

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فقط صدای اگزوز‌ تقلبی M3 که از تو کابین پخش میشه !🤦🤦
    تازه بهش میگن اسپرت ساز آلمانی !

    موافقم ۶
    مخالفم ۹
  6. GT

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (649 ديدگاه)

    بلک سریز عجب رخی داره 🤤
    صدای موتورش که محشره، مهم نیست که باخت، ولی انتخاب منه

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  7. GT

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (649 ديدگاه)

    (عملکرد C63 اما کمی ناامیدکننده است)
    در برابر خودروهایی با تکنولوژی های ده سال جلو تر بلک سریز اتفاقا عملکرد بی نظیره داشت، تایمی که بی ام و ثبت کرد مال سوپر اسپرت های زمان مرسدس بود.

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  8. Ardy

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فقط صدای زوزه اوت توربو شارژ ادمو دیوونهه میکنهه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  9. MAHDI

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5346 ديدگاه)

    این M3 حتی زمان ۱۱.۴ در carwow ثبت کرده، M3 جدید خیلی عالیه.

    مجله THROTTLE HOUSE اولین درگ M4 چهار چرخ محور با نیسان GTR و آئودی RS5 و RS5 تیون شده رو برگزار کرد که M4 همه رقبارو شکست

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
    1. akrh78

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      به شدت فیک و ساختگی بود
      برا ماله کشی اون دماغ خوک از گودزیلا مایه میزارن 🐽

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
  10. پارسا

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    C63 وقتی اومد به بازار حدودا دو برابر این بی ام و قیمت داشت
    پس به این دلیل گفت کمی ناامید کننده بود چون مثل این میمونه که سال ۲۰۳۰ یه ۳۳۰i بسازن که این ام۳ رو توی درگ بزنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
  11. امیررضا

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    عالی بود. کواترو همیشه برتری خودش رو تو لانچ نشون میده خیلی خوب از زمین بلند میشه مخصوصاً اگه زمین خیس باشه که عمرا ایکس‌درایو و فورماتیک‌پلاس نمیرسن بهش. مرسدس بنز هم تعریف لازم نداره با اون موتور فوق‌العاده و رخ و دیفرانسیل عقب بودن واقعا معرکس. بی‌ام‌و هم که همیشه سعی داشته بهترین پرفورمنس رو تو قیمت خودش تو رنج مشخصات و رقیبای خودش نشون بده و کاملا موفق ظاهر میشه.
    خلاصه که این رقابتای بین برند ها عالی هستن. همیشه آدم حس خوبی بهش دست میده.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  12. Mercedes-Benz

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    واقعا باحال بود درگ این نشون میده که یه مرسدس فول وتا دندان مسلح بگیر اگه اسپرت هست ای ام جی بلک سریز اگه لوکس میباخ اگه فرای اینها برابوس تا ده سال با افتخار حرکت کن و بعد از اون بزارم به یاد خاطرات گذشته گوشه گاراژ تا خاطرات خوبت برات زنده بشه بعد از اونم نسل بعدشو بگیر
    و تا آخر عمر به همین روال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Hamid

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    بی ام و واقعا پرفورمنس بودن خودش رو ثابت کرد!
    اما عملکرد سی ۶۳ بلک سریز اصلا نا امید کننده نبود!
    بعد سالها هنوز از آئودی سریع تر بود توی رولینگ! اون بخش گرم کردن اول فیلم هم واقعا مرسدس بهتر از اون دوتا بود … هر چند حس میشد مش واتشون بلد نبود با بی ام و خوب گرد و خاک کنه!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1664 ديدگاه)

    همون c63 ده سال پیش رو به هردوشون ترجیح میدم.
    ابهت و جذابیت از سر و روش میباره، موتورش هم که دیگه چیزی نگم بهتره.

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  15. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    شای نتونه جدیداررو ببره اما یه چیزی داره که اونا ندارن ، روح و عشق ، واقعا همینه ، هیچکس قرار نیست تو آینده از m3 جدید و rs5 بعنان یک اسطوره یاد کنه بگه چقد سریعن ولی هممون قراره یه روزی از c63 black یاد کنیم ، از m1 یاد کنیم از آئودی کواترو یاد کنیم هر چند که هیچکدومشون توی درگ نمیتونن اینارو شکست بدن پس انتخاب من یک دوست و رفیقه که دقیقا چیزیو داره که آدم از رفیقش انتظار داره ( اوردن لبخند به روی لب ) اینجا من ماشینیو انتخاب میکنم که با اینکه ضعیفتره ولی روح داره و دوستمه یعنی c63 black ، ماشینی که نه برای جلب توجه براش نلوپنجره دو کیلومتری گذاشتن و نه برای ادعا اومدن کلی توربو چپوندن اون تو ، اوندن هم پشتیبانی توربو رو انجام دادن و هم خود اصل موتور رو بخاطر استفاده از توربو فدا نکردن

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    C63 افسانه ای قطعا انتخاب منه! با وجود اینکه این همه از سنش میگذره اما هنوزم دود از کنده بلند میشه اون قسمتی که قبل درگ یه برن اوت میزنن واقعاً زیباست پوزه جفتشونو به خاک مالید قشنگ از مت واتسون معلوم بود حسودیش میشد!😂 جالبه آئودی با وجود چهارچرخ محرک آخرین شد…

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  17. شاهین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (948 ديدگاه)

    من چند سال پیش وقتی این سی۶۳ رو دیدم تازه به بنز علاقه مند شدم
    طراحیش خیلی خوبه و ماسله از طرفی هم ۸ سیلندر مردونس و واقعا ارزش خریدش بالاس
    همین الانم طراحیش بدل میشینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Reza Waffen SS

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    عاشق هرسه تاشونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا