مرسدس ۲۳۰SL که در سال ۱۹۶۳ معرفی شد، محصول مهمی برای خودروسازی آلمان بود و موفقیتهای بزرگ به دنبال داشت.
مرسدس بنز ۲۳۰SL برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۶۳ رونمایی شد. این خودرو که اولین نسخه از سری W113 بود، مدل مهمی محسوب میشد. W113 علاوه بر جایگزین دو مدل ۳۰۰SL و ۱۹۰SL، از لحاظ ایمنی هم نقطهٔ عطفی برای مرسدس بود. فریم شاسی ۲۳۰SL که از سدانهای سری W111 مرسدس گرفته شده بود، کوتاه و تقویت شد تا برای استفاده در یک خودروی اسپرت مناسب شود.
علاوه بر این، W113 اولین خودروی اسپرتی بود که از سلول سرنشینان با نقاط تصادف در جلو و عقب استفاده میکرد. این نوع طراحی ایمنی برای اولین بار در سدان فینتیل مرسدس معرفی شده بود. این رودستر دونفره که توسط «فردریش گایگر» طراحی شده بود، خطوط ساده، نمای کلاسیک SL و نشان بزرگ مرسدس را روی جلوپنجره داشت. سقف فلزی سفارشی این خودرو هم که توسط «پل براک» طراحی شده بود، به دلیل فرم خمیدهای که داشت، لقب پاگودا را برای این نسل SL به همراه آورد.
مرسدس بنز در سال ۱۹۷۱ پس از ساخت ۴۸,۹۱۲ دستگاه، به تولید W113 پایان داد. در طول این هشت سال، SL با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه شد برخلاف ۳۰۰ SL و ۱۹۰ SL که در کل دوران تولید تغییری را در پیشرانه تجربه نکردند. ۲۸۰ SL موفقترین مدل سری W113 بود که در سال ۱۹۶۸ با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری شش سیلندر خطی معرفی شد. این موتور که ۱۷۰ اسب بخار قدرت داشت، SL را ظرف ۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم میکرد.
۲۳۰SL اما غیر از موفقیت تجاری، در مسابقات هم خودروی موفقی بود. در سال ۱۹۶۳، «یوگن بورینگر» و «کلاوس کایزر» در رالی ماراتن ۵ هزار کیلومتری اسپا تا لیژ برنده شدند و سال بعد در همان رالی با ۲۳۰SL به مقام سوم دست پیدا کردند. به دلیل این موفقیتها و شخصیت جذاب، در بین طرفداران مدلهای کلاسیک مرسدس بنز، سری W113 خودروی محبوبی است.
Reza Waffen SS
۲۲ اسفند ۱۴۰۱پدر خودرو سازی جهان الماس درخشان صنعت خودروسازی 💎💪
mercedes
۲۲ اسفند ۱۴۰۱خودرو سازی رو یاد دنیا داد
بنازم مرسدس
AMD
۲۲ اسفند ۱۴۰۱وقتی شما سوار یک بنز هستید ، حس میکنید که سوار موجودی غیر زمینی و آسمانی شدید و ماشین های اطراف همچون چهار چرخ بنظر می رسند. منظورم هیت کردن نیست این حسی هست که آدم از مرسدس میگیره.
(Ali(chevynova
۲۲ اسفند ۱۴۰۱این بیشتر شبیه حسی هست که بعد مصرف مخدرات به فرد دست میده
Mf1
۲۲ اسفند ۱۴۰۱سلطان شوی نوا
قبلا کامنت های که میذاشتی خیلی آموزنده بودن ولی الان ..!!!
AMD
۲۲ اسفند ۱۴۰۱دقیقا مرسدس هم مثل مواد مخدر آدمو گیج و منگ خودش میکنه.
داش آمریکایی ها هم با صدای خشن و ظاهر پر ابهتشون آدمو مبهوت میکنن😎
فرشاد
۲۸ اسفند ۱۴۰۱متاسفانه نمیشه صدارو به راحتی داخل و اپشن و مهم تر از همه بنز بودن ترجیح داد
❤BMW❤
۲۲ اسفند ۱۴۰۱همیشه در زیر سایه سنگین ۵۰۷
میدونم الان بنز فن های الکی و متعصب هزار تا دیس بهم میدن ولی خب ،
حرف حق تلخه :)
mercedes
۲۲ اسفند ۱۴۰۱دوتاشون بیشتر اثر هنرین تا یه خودرو
Alan.r
۲۲ اسفند ۱۴۰۱۵۰۷😂😂😂
حتی شوخیش هم قشنگ نیست
فقط مشخصات فنیشون رو با هم مقایسه کن
مشخصات ۵۰۷:
موتور ۳.۲ لیتری با ۱۵۰ اسب قدرت و شتاب ۱۱.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۹۵
البته ۵۰۷ هم یه جواهره ولی هیچوقت در حد رقیبش (۳۰۰SL) نبود
ARMAN سابق
۲۲ اسفند ۱۴۰۱پس چرا تولید و فروش ۵۰۷ انقد کم بود؟؟
داداش تو داری الان متعصبانه نظر میدید
زمانی که گالوینگ و کلا SL متولد شد ب ام و یه رقیب براش داد بیرون ولی SL انقد خوب بود که ۵۰۷ از لحاظ آمار فروش به گرد پاشم نرسید
R/T
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بی ام و ۵۰۷ قیمتش نسبت به sl خیلی بالاتر بود اگه کمتر از بنز میبود مطمئن باش آمار فروش کلی میرفت بالا
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ اسفند ۱۴۰۱برتری ۵۰۷ نسبت به این رو لطفاً بگید
مهردادکمال
۲۲ اسفند ۱۴۰۱بنظرم دوشادوش هم هستن تا زیر سایه هم. و البته اون بی ام و هم یه چیز نابی هست
R/T
۲۲ اسفند ۱۴۰۱عجب ماشینی با آدم حرف میزنه
ارش
۲۲ اسفند ۱۴۰۱عاشقشم 😍😍😍
Royal Driver
۲۲ اسفند ۱۴۰۱نسل دوم و اول اس ال (W113 و W198) در کنار R107, R129 و R230 اس ال های مورد علاقم هستن. عشق خاص بهشون دارم مخصوصا R129 خیلی گنگش بالاست