بازتولید مرسدس بنز 280SE و 280CE با پیشرانه 8 سیلندر پرقدرت AMG!
280SE مدل 1970 که پدربزرگ مرسدس بنز S کلاس محسوب میشود نشان AMG را در پشت خود به نمایش میگذارد تا به همه اعلام کند خودرویی خاص به حساب میآید. وقتی کاپوت سدان موردبحث را بالا بزنید شاهد پیشرانهای جدیدتر خواهید بود. مت کوویک توانسته یک نیروگاه آهنین 8 سیلندر مدرن AMG را زیر کاپوت W108 قرار دهد. پیشرانه اولیه خودرو از نظر مصرف روغن کمی تشنه بود و مالک مجبور شد آن را با نمونه جدید تعویض کند.
این مرسدس بنز 280SE از آلمان وارد شده و برای نصب پیشرانه موردبحث از دستهموتورهای S55 AMG مدل 2001 استفاده شده است. نیروگاه 5.4 لیتری تنفس طبیعی موردبحث قدرت حدود 400 اسب بخار را از طریق گیربکس 6 سرعته دستی متعلق به کرایسلر کراس فایر 2004 به اکسل عقب منتقل میکند. همانطور که میدانید کراس فایر حاصل همکاری دایملر کرایسلر بوده و اساساً بر پایه مرسدس بنز SLK ساخته شده است.
اما همهچیز به تغییر یاد شده ختم نمیشود زیرا تاپ گیر فرصت بررسی یک خودروی دیگر ساخت مت کوویک را نیز داشته است. مرسدس بنز 280CE 1978 با کیت بدنه فولادی نیز با همین پیشرانه ساخته شده اما استفاده از سوپرشارژر قدرت را به محدوده 450 تا 500 اسب بخار رسانده است. جدای از پیشرانه متعلق به مرسدس CL55 AMG، این کوپه اسپرت دارای سیستم تعلیق جدید، دیفرانسیل لغزش محدود و گیربکس دنده دستی است. در واقع میتوان 280CE را بلک سریز دهه 70 میلادی دانست. شاید برخی افراد این خودروهای بازتولیدی را بیمفهوم بدانند اما هنوز هم از پیشرانه مرسدس بنز استفاده میکنند. از نظر ما استایل کلاسیک یک خودرو به همراه پیشرانه پرقدرت بهترین ترکیب بوده مخصوصاً اینکه بهبودهای دیگری نیز رخ میدهد تا خودرو بتواند قدرت زیادتر پیشرانه جدید را تحمل کند. نظر شما دراینباره چیست؟