مرسدس بنز

اعتراف به شکست، مرسدس AMG پیشرانه چهار سیلندر هیبرید را کنار می‌گذارد

مرسدس AMG پیشرانهٔ چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی C63 و GLC63 را کنار می‌گذارد و به سراغ موتورهای شش سیلندر خطی و V8 جدید با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ می‌رود.

مرسدس AMG در حال آماده‌سازی برای حذف پیشرانهٔ بحث‌برانگیز چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی از مدل‌های C63 و GLC63 است، حرکتی که نشان‌دهنده تغییر استراتژیک در خط تولید موتورهای این برند است. یک مقام ارشد در مراسم رونمایی از کانسپت GT XX در آلمان به اتوکار گفت که مدل‌های بنزینی آینده مرسدس AMG از نسخه به‌روزرسانی‌شده موتور شش سیلندر خطی فعلی یا یک موتور V8 کاملاً جدید با میل‌لنگ تخت، مشابه آنچه در GT بلک سریز استفاده شده، بهره خواهند برد.

این منبع اظهار داشت:

از نظر فنی، موتور چهار سیلندر یکی از پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های موجود در خودروهای تولیدی است و از نظر عملکرد نیز در سطح بالایی قرار دارد؛ اما با وجود این، نتوانست با مشتریان سنتی ما ارتباط برقرار کند. ما این موضوع را پذیرفته‌ایم.

موتور ۲ لیتری M139 که با یک موتور الکتریکی ترکیب شده و در C63 S E پرفورمنس ۶۸۰ اسب بخار قدرت ترکیبی تولید می‌کند، در سال ۲۰۲۲ با سروصدای زیادی معرفی شد اما به دلیل فقدان شخصیت و وزن بیشتر نسبت به مدل قبلی با موتور V8، موردانتقاد طرفداران قرار گرفت. اگرچه زمان دقیق حذف این موتور مشخص نشده اما به اتوکار گفته شده که این موتور فعلاً در خط تولید باقی خواهد ماند و «درنهایت» جایگزین خواهد شد. یکی از دلایل اصلی این تغییر استراتژی، هزینه بالای مهندسی موتور چهار سیلندر برای رعایت استانداردهای آلایندگی یورو ۷ است. منبع مذکور افزود:

هیچ شکی در پتانسیل این موتور نیست، این یکی از پیچیده‌ترین موتورهایی است که تاکنون ساخته‌ایم اما سرمایه‌گذاری برای تطبیق آن با استاندارد یورو ۷ بسیار بالا است.

این تصمیم در حالی گرفته شده که مرسدس قصد دارد تولید تعدادی از مدل‌های کامپکت مجهز به موتور M139 مثل A کلاس را متوقف کند. همچنین این تغییر نشان‌دهنده بازنگری در مدل‌هایی مانند SL43 است که انتظار می‌رود موتور شش سیلندر توربوشارژ جدیدی را جایگزین موتور ۲ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری فعلی خود کند. مارکوس شفر، مدیر فناوری مرسدس بنز، در همان رویداد به خبرنگاران گفت که AMG به استراتژی دوگانه خود پایبند است:

AMG به استراتژی دوگانه ادامه خواهد داد که دو ستون اصلی دارد. ستون الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی رشد خواهد کرد؛ اما ستون دوم یعنی موتورهای درون‌سوز هیبریدی نیز باقی خواهد ماند. AMG و مرسدس در حال همکاری برای توسعه یک موتور V8 کاملاً جدید هستند که از استانداردهای آلایندگی آینده پشتیبانی خواهد کرد. همچنان موتورهای شش و هشت سیلندر خواهیم داشت که همگی با سیستم‌های ۴۸ ولتی یا هیبریدی کامل الکتریکی‌سازی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. amirmohammadja79

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خوشحالم که نظرشون عوض شد و اینکه موتور v8 جدیدی درحال توسعه دارن
    البته موتور چهار سیلند c63 از نظر مهندسی خیلی عالی بود ولی نمیشه برای یه ماشین اسپرت موتور چهارسیلند درنظر بگیری و توقع فروش هم داشته باشی

    موافقم 34
    مخالفم 3
  2. (Ali(chevynova

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7949 ديدگاه)

    همین که شکستش رو اعتراف کرده خیلی خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6770 ديدگاه)

      اره آدم باید اعتراف کنه شکست خورده

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. Taha Ayoobi

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6712 ديدگاه)

    صلوات!

    موافقم 3
    مخالفم 5
  4. ♥️I love Porsche♥️

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (460 ديدگاه)

    ایول به نظرم همه دارن برمی‌گردن به درون سوز و هیبرید و این خیلی خوبه
    به نظر من دنیا فعلاً برای الکتریکی‌سازی کامل آماده نیست و خوب نیست که به این زودی همه الکتریکی بشن
    مرسدس بنز هم باید موتور ۸ سیلندر رو به c63 و e63 برگردونه و فقط امیدوارم وزنش رو مهار کنن
    هیبرید مثل ۹۱۱ خوبه که کلاً ۴۰ کیلو به وزنش اضافه کرده ولی در عوض پرفورمنس رو خیلی بهتر کرده و مصرفش هم پایین‌تر شده
    پلاگین هیبرید هم مثل کاین و پانامرا خوبه چون واقعاً خیلی خفن هستن و در کلاس خودرویی خودشون فعلاً سریع‌ترین هستن و بی‌نظیرن
    به نظرم پورشه ۷۱۸ و ماکان هم نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید براشون معرفی میشه و فقط به صورت الکتریکی باقی نمی‌مونن
    پورشه ۷۱۸ احتمالاً با پیشرانه‌هایی مثل ۹۱۱ معرفی بشه
    و ماکان هم احتمالاً با پیشرانه‌های هیبرید قدرتمند به بازار معرفی بشه
    تایکان هم فروشش خیلی بهتر میشه
    تازه پورشه قصد داره یه suv فول سایز رو معرفی کنه

    نمی‌دونم واقعیت داره یا نه ولی یه جا خوندم که جانشین ۹۱۸ هم قراره معرفی بشه که واقعاً فوق‌العاده هست البته اگه اتفاق بیفته
    چند وقت دیگه هم ۹۱۱ توربو اس جدید معرفی میشه
    Gt2 رو نمی‌دونم ولی امیدوارم نسل جدید این هم معرفی بشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6712 ديدگاه)

      اصلا ربطی به الکتریکی نداشت

  5. محمد

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (244 ديدگاه)

    یه دیدگاه غلطی بین یه سری از دوستان وجود داره اونم اینه که با هر نقدی از سایر افراد میان و میگن آهان پس فلان شرکت با عظمتی در این حد نمیفهمه فلان چیزو اونوقت تو میفهمی. اینجا می‌تونید مثال نقضش رو هم ببینید که بله خیلی وقت‌ها شرکت‌های عظیم به سادگی اشتباه میکنن. هیچ ربطی هم به برند خاص یا کشور خاصی نداره. میتونه آلمانی و آمریکایی باشه میتونه ایتالیایی و ژاپنی و کره‌ای باشه. اینکه انتقادات گاها درسته یا غلط رو هم زمان و تاریخ نشون میده.
    پس فکر نکنید هر چیزی که یه کمپانی عظیم انجام میده قطعا درسته و ما حق انتقاد نداریم که اگر اینطوری بود نباید توی تاریخ خودروسازی یا هر صنعت دیگه‌ای ورشکستگی و نابودی شرکت‌ها رو شاهد بودیم.

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. ali_x76

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (457 ديدگاه)

      جالبیش اینه که یه زمان نه چندان دور، بنز توی c55amg w202 از انجین V8 استفاده میکرد و ب ام و M3 E46 از انجین I6
      نسل های بعدی سی کلاس تا همین نسل اخیر، همگی از انجین V8 استفاده کردن، در صورتی که بجز m3 اتاق e90 که V8 بود، بقیه m3 ها همگی ۶ سیلندر خطی بودن.
      یه جورایی بنز همیشه حجیم تر و پرگشتاورتر بود و ب ام و جمع و جورتر و دور خور تر.
      تا رسید به این نسل اخیر که هنوز ب ام و از ۶ سیلندر خطی استفاده میکنه و بنز یهو از ۸ سیلندر پرید به ۴ سیلندر و برای اولین بار انجینش کم حجم تر از رقیب هم‌وطنش شد.
      انجین ۶.۲ لیتری V8 که روی C63 Blackseries و 7.3 لیتری ۱۲ سیلندر که روی SL73 کار شده، میشه گفت سلاطین گشتاور و زورن.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. javad-bmw

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (324 ديدگاه)

    خیلی وقت بود منتظر بودم مرسدس این کارو بکنه.
    کسی که AMG میخره فارق از پرفورمنس ، اصالت هم همیخواد که این موضوع با موتور ۴ سیلندر ارائه نمیشه ، اگر دقت کنید اکثر خودروسازهای با اصالت با کوچک سازی موتورها همچنان تمام تلاششون رو میکنن که از ۶ سیلندر پایینتر نیان ، مثل فراری با ۲۹۶ یا دوج با هوریکن و لامبورگینی هم که همون ۱۲ سیلندر رو ، با هیبرید حفظ کرده واینجوری تونسته اثر کربنی کمتری تولید کنه و به بقا ۱۲ سیلندر کمک بکنه ضمن اینکه تنفس طبیعی باقی مونده و به موتور دست نزده و توربوش نکرده که اصالتش رو از بین نبره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. SMS

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (743 ديدگاه)

    آخرت و عاقبت برقی سازی و هیبرید کردن زود هنگام ماشینای اسپرت
    احتمالا قوانین اروپا برای تمام برقی شدن هم باز عوض میشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. hosen

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    همونجور که دوستان اشاره کردن از لحاظ مهندسی این موتور چهارسیلندر واقعا شاهکار بود ولی v8 واقعا یچیز دیگست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. hssn

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (495 ديدگاه)

    امروز چپ و راست خبر خوب از مهندسی شاهکار مرسدس تو دهه اخیر میاد

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۷ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6712 ديدگاه)

      😂😂😂

  10. Saji

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ازاولشم این کارا مشخص بود بی‌نتیجست
    خیلی از شرکتا جوزده راه تسلا شدن پیش گرفتن و خداراشکر شکست خوردن
    همه ماشینا داشتن برقی و کم‌حجم شدن با فیس تکراری

  11. Akbar top

    ۷ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (162 ديدگاه)

    یه سوال داشتم اینکه چرا مرسدس بنز چرا رفته سراغ موتور شش سیلندر خطی و مدل خورجینی رو کنار گذاشته.موتور خورجینی از خطی که خیلی بهتره اینکه طول کمتری داره ولرزشش هم کتره چون سیلندر ها روبروی هم هستن فقط تنه نکته منفیش هزینه ساختشه که بیشتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا