درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

چهارشنبه 30 آذر 1401 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در این درگ، نسل قبلی مرسدس C43 AMG در برابر آکورا TLX تایپ S و اینفینیتی Q60 Red Sport از ژاپن قرار گرفته است.
تبلیغات

نسل کنونی مرسدس C43 AMG پیشرانه V6 توئین توربوی قبلی خود را کنار گذاشته و از قوای محرکهٔ هیبریدی با موتور 2 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند ولی بااین‌حال، نسل قبلی این سدان اسپرت آلمانی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برادر ضعیف‌تر C43 در ابتدا C450 AMG نام داشت اما برای مدل 2017 به C43 تغییر نام داد و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک خود را هم با یک نمونه جدید 9 سرعته جایگزین کرد.

البته هرگز نمی‌توان C43 را یک AMG واقعی دانست زیرا پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی آن که 385 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد، به‌صورت دستی در افلترباخ مونتاژ نمی‌شود. بااین‌حال، نام AMG روی این ماشین برای ترساندن رقبا کافی است. سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی درگ خود، این سدان اسپرت آلمانی را در برابر دو خودروی اسپرت ژاپنی قرار داده است که هردوی آن‌ها را شرمنده کرد. در درگ‌هایی که از حالت سکون آغاز می‌شود، C43 خیلی زود و با اختلاف از دو رقیب ژاپنی جلو می‌افتد که قطعاً بخشی از این عملکرد خوب به خاطر تعویض دنده‌های سریع گیربکس و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic است.

بااین‌حال، در دو مسابقهٔ رولینگی که از سرعت 50 و 80 کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود هم شرایط تغییری ندارد و بازهم مرسدس پیروز است. این سدان آلمانی از لحاظ قدرت و وزن بین دو رقیب ژاپنی قرار می‌گیرد. در یک سمت، آکورا TLX تایپ S قرار دارد که پیشرانهٔ 3 لیتری V6 آن برخلاف دو رقیب دیگر فقط یک توربوشارژر دارد و با 355 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور و ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این سدان ژاپنی همچنین با 1905 کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه هم به‌حساب می‌آید و بنابراین نباید انتظار زیادی از آن داشت.

اما از سوی دیگر، اینفینیتی Q60 Red Sport قوی‌ترین و سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود ولی بازهم در برابر مرسدس حرفی برای گفتن ندارد که دلیل اصلی این موضوع به‌احتمال‌زیاد عملکرد نه‌چندان خوب گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است. این ماشین از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. این همان پیشرانه‌ای است که در نیسان Z جدید هم استفاده می‌شود.

مشخصات فنی

 

مرسدس C43 AMG

آکورا TLX تایپ S

اینفینیتی Q60 Red

پیشرانه

3 لیتری V6 توئین توربو

3 لیتری V6 توئین توربو

3 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

385 اسب بخار

355 اسب بخار

400 اسب بخار

گشتاور

520 نیوتن متر

480 نیوتن متر

475 نیوتن متر

گیربکس

9 سرعته اتوماتیک

10 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

1880 کیلوگرم

1905 کیلوگرم

1825 کیلوگرم

قیمت

57,550 دلار

53,700 دلار

59,125 دلار

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.