پورشهمرسدس بنز

درگ سدان‌های برقی آلمانی، مرسدس EQS53 در برابر پورشه تایکان 4S

در این درگ شاهد رقابت مرسدس EQS53 با ۷۶۱ اسب بخار قدرت و پورشه تایکان ۴S با ۵۳۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود.

تاکنون مسابقات درگ بی‌شماری را دیده‌ایم و میدانیم که در این نوع رقابت، قدرت تنها عامل پیروزی نخواهد بود ولی بااین‌وجود، در اکثر موارد هرچه قدرت بیشتر باشد، شانس پیروزی هم بیشتر است. این موضوع را می‌توان در درگی که موتوروان ترکیه انجام داده است دید. در این ویدئو، دو نمونه از توانمندترین خودروهای الکتریکی بازار در فرودگاه یونسلی بورسای ترکیه به مصاف هم می‌روند. این خودروها مرسدس EQS53 AMG و پورشه تایکان ۴S هستند که ابتدا نگاهی به مشخصات آن‌ها خواهیم داشت.

مرسدس حاضر در این نبرد تمام آلمانی ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و روی کاغذ باید بتواند ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این بنز برقی هم ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است و ۲۶۵۵ کیلوگرم وزن دارد. در مقابل، پورشه تایکان ۴S را داریم که از قوای محرکهٔ کمی پیچیده‌تری با گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود در عقب استفاده می‌کند. حداکثر خروجی موتورهای الکتریکی این خودرو ۵۳۰ اسب بخار است اما باید توجه داشت که این اوج قدرت تایکان ۴S است و خروجی مداوم موتورهای آن ۴۳۰ اسب بخار خواهد بود. گشتاور این خودرو ۶۵۰ نیوتن متر است و ۲۲۱۵ کیلوگرم وزن دارد.

بنابراین، تایکان هرچند قدرت کمتری دارد اما به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر از مرسدس است. آیا وزن کمتر و قوای محرکهٔ پیشرفته‌تر می‌تواند باعث پیروزی پورشه شود؟ همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، در مسابقات درگ همه‌چیز قدرت نیست ولی در اینجا، مرسدس به میزان قابل‌توجهی قوی‌تر است و برتری بزرگی نسبت به تایکان دارد اما آیا این برای مغلوب کردن پورشهٔ الکتریکی کافی خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 

مرسدس AMG EQS53

پورشه تایکان ۴S

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره
قدرت ۷۶۱ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته دو سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۵۵ کیلوگرم ۲۲۱۵ کیلوگرم
قیمت ۱۴۸,۷۰۰ دلار ۱۱۳,۳۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. kawaki

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    با این حال با الکتریکی زیاد میونه جالبی ندارم
    ولی تایکان

    موافقم 23
    مخالفم 6
  2. مهران

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    یکی از طراحیای نه چندان جالب بنز😕حتی میشه گفت زشت

    موافقم 22
    مخالفم 12
    1. amir

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2344 ديدگاه)

      بنزو بیمر به شدت افت طراحی داشتن کجان اون دو برندی که دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ به این قشنگی کار میکردن

      موافقم 10
      مخالفم 7
  3. علی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تایکان:👍
    EQS53:👎

    موافقم 44
    مخالفم 18
  4. Arshia m3csl

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    پورشه تایکان واقعا جذاب تر و کلاسیک تره و ۱۱۴ هزار دلار می ارزه این تایکان واقعا ماشین عالی و فوق العاده پر شتابیه طراحی داخلیش هم بوی اصالت و لوکسی رو داره بهترین ماشین برقی جهانه با اختلاف👑

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. ARIAN

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    هرچی صدا ویدئو رو زیاد کردم دیدم صدا نمیاد یهو یادم اومد اینا جفتشون برقین😂

    موافقم 18
    مخالفم 0
  6. Amirhossain Hossainy

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    می بینید؟! کشور همسایه ترکیه، چه ماشین هایی هست؟! بعد اینجا الانترا وارد می کنن از دنا ذلیل تر… هعیییی چقدر بد بختیم ما

    موافقم 27
    مخالفم 3
  7. Amirhossain Hossainy

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    تازه نفت و گاز و معادن فلزات اساسی هم ندارن

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. فرشاد

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    درسته جفتشون ژرمن هستن و بی نقص
    اما خب درگ با ماشین الکتریک مهارت و هیجان خاصی نداره
    پارو میزاری رو پدال گاز میره قدرت تو دور اینام نیس هرکدوم زود بره رفته

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هردو خوبن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  10. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2344 ديدگاه)

    یه تایکان مشکی به علاوه یه 911 پلیز

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. S

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مرسدس و پورشه جفتشون‌ عالی هستن ولی تو این‌ کلاس مرسدس برتری کامل داره ولی خب به شخصه جفتشون دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      وقتی از چیزی خبر نداری …
      از نظر مهندسی پورشه حرف اولو میزنه عزیزم
      این ضعیف ترین مدل تایکانه وگرنه اگه تایکانه GTS ، توربو یا توربوS بود شلاق میزد بنزو

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. فرهاد

        ۲۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        تازه یه نسخه ۱۰۰۰ اسبی از تایکان هم سال دیگه با نشان turbo gt معرفی میشه که قراره تسلا s plaid یا لوسید spphair رو به قول بعضی ها که اسم نمیارم جرر بده 😂🇩🇪

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. S

        ۳۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        در جواب به سروش: اولا اینکه من جفت‌ این‌ برند دوست دارم به شخصه و اینکه مثل تو تعصبی نظر نمیدم. دوما زیاد تعصبی نباش مرسدسم خیلی مدلاش پورشه رو به قول خودت شلاق میزنه نمونش amg one و gt63 se performance و… پس سعی کن زیاد تعصبی نباشی . ولی من خودم در کل جفتشون دوست دارم

        موافقم 6
        مخالفم 0
  12. رهگذر

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    هم از نظر اسب بخار هم گشتاور هم قیمت خیلی مرسدس بالاتره طبیعی

    موافقم 0
    مخالفم 2
  13. سروش

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    وقتی مرسدس اسپانسرت شده ، ضعیف ترین نسخه رو آوردن تا بتونن بزننش 😂
    تایکان GTS با ۵۹۰ اسب برای زدنش کافیه با شتاب ۳.۷ ثانیه ای

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. S

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (80 ديدگاه)

      سروش جان سعی کن زیاد فشاری نشی و واقعیت بپذیری شما دیگه خیلی تعصبی هستی اصلا این حرف یعنی چی پورشه تو مهندسی حرف اول میزنه 🤔🤔🤔 بهتره بگی جزو بهتریناس نه اینکه بگی بهترینه کسی که اینطوری حرف میزنه بهتره راجب ماشین نظر نده. شما از اون دسته آدما هستی که اگه نتیجه باب میلت باشه همه چی گل و بلبله ولی اگه باب میلت نباشه میگی قبول نیست و نامردی شده اینکه نشد قضاوت سعی کن راجب همه چی منطقی فکر کنی و نظر بدی

      موافقم 8
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا