مرسدس بنز

تیونینگ 950 اسب بخاری مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس

مرسدس AMG GT 63 S 4MATIC+ E پرفورمنس (نامی که تمامی ندارد) پس از ابرخودروی مرسدس AMG وان به‌عنوان قدرتمندترین خودروی جاده‌ای این شرکت آلمانی شناخته می‌شود. این کوپه بزرگ و چهاردر هیبریدی به‌صورت استاندارد توان تولید ۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

خوشبختانه و برخلاف ابرخودروی وان، کسانی هستند که دست به ارتقای موتور این کوپه محبوب و قوی بزنند تا آن را از آنچه که هست، وحشی‌تر کنند. در همین راستا، مجموعه «اوپوس» فاز نخست ارتقای AMG GT 63 S E پرفورمنس را رونمایی کرده است.

این تیونر که در مجموعه نوربرگرینگ به فعالیت می‌پردازد، موفق شده تا با ایجاد تغییرات گوناگون در موتور برقی این خودرو، به ۹۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵۰ نیوتن متر گشتاور (که به‌صورت الکترونیکی محدود شده است) دست پیدا کند. واحد برقی این مرسدس ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند پس باقی ۷۴۸ اسب بخار حاصل تلاش موتور ۴ لیتری V8 موسوم‌به «M177LS2» است.

این اعدا و ارقام به معنای عملکرد سرسام‌آور AMG 63 در پیست یا خط مستقیم است. اوپوس مدعی شده که زمان موردنیاز برای شتاب‌گیری اولیه این خودرو بهتر از نمونه استاندارد و برابر ۲.۷ ثانیه است. مرسدس AMG GT 63 S E اوپوس می‌تواند درعرض ۸.۵۵ ثانیه از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند؛ پس در زمینه شتاب‌گیری با یک ابرخودرو برابری می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند از آبان‌ماه سال جاری به خرید AMG GT 63 S E پرفورمنس اوپوس بپردازند. این تیونینگ آلمانی درکنار بهبود سیستم موتوری، یک سیستم کنترل فلپ اگزوز را هم درکنار یک ماژول OBD ارائه می‌کند.

اوپوس خودروی تیونینگ‌شده خود را در اتوبان تست کرد و نهایتا به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت رسید. ویدئوی این شتاب‌گیری و آزمایش اوپوس در ویدئوی انتهای مطلب قابل‌مشاهده است. نظر شما درباره این خودروی قدرتمند چیست؟ آیا آن را به یک ابرخودرو ترجیح می‌دهید؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    این قدرت واسه یه سدان بیش از حد نیازه

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. JDM lover

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      برای یه سوپرسدان چطور؟

      موافقم 22
      مخالفم 0
      1. GMA

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (743 ديدگاه)

        همون ٨٣٠ اسب بخار استاندارد کاملا کفایت میکنه
        بنظرم این قدرت اضافه فقط کنترل خودرو را سخت تر میکنه

        موافقم 16
        مخالفم 4
  2. سوشیانت

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1925 ديدگاه)

    خیلی خوب شده شتابش از مدل استاندارد نیم ثانیه بهتر شده

    موافقم 13
    مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    نگاه استیل گنگو 😗💪

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. ایلیا

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      نگا ترکیب و رنگو🗿💪

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. Erfan

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        نگا ابهت مردو😂

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. Reza Waffen SS

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          خش میندازه قلب رو

          موافقم 10
          مخالفم 0
    2. امین

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (495 ديدگاه)

      ای ول بابا دست خوش

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. AMD

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    بنز خودش باید اینو میداد بیرون 💪👑🇩🇪👑

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. بهراد

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اره واقعا. موتور های بنز خیلی جا برای تیونینگ دارن فقط موندم چرا خود مرسدس انقدر بازدهی کم میگیره ازشون.

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. phonix

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        چون عمر مفیدشون کم میشه

        موافقم 6
        مخالفم 0
  5. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    سلطان اینه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  6. بی خیال اسم

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه ولی حیف که سنگین هستش
    و گرنه با ای قدرت می تونست به شتاب فوق العاده ای برسه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. مگه همه قراره نام داشته باشن؟!

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    خیلی عالی خوشم اومد

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. JDM lover

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    درسته قدرت خیلی زیادی داره الان ولی وزنش زیاده
    بنظرم همین تیون رو روی gt63 s معمولی انجام میدادن خیلی ترکیب بهتری میشد چون این سیستم هیبرید وزنشو خیلی بیشتر کرده

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. PURIYA

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (460 ديدگاه)

    به به به قوله جرمی من عاشق خودرو های سدانی هستم که هم خیلی سریع هستن هم خیلی کاربردی ❤️
    این ماشین به راحتی تا ۱۴۰۰ اسب بخار هم جواب میدن فقط قابل توجه دوستان همین سلطانی که عکسشو گذاشتم برا پروفایلم صفر تا صد رو تو ۲.۴ ثانیه پر میکنه سرچ کنید میاره

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. علی

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      بی ام و m8 ultra performance هم ۹۰۰ اسب بخار .. ۲/۴ ثانیه صفر تا صد تاپ اسپید ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت … puriya اون ادمو دیوونه می کنه

      موافقم 9
      مخالفم 6
    2. عادل

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا پس تو پیست نورنبرگ جایگاهی نداره😂

      موافقم 0
      مخالفم 7
      1. بی خیال اسم

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        چه ربطی داشت خوشمزه

        موافقم 5
        مخالفم 1
  10. Hamilton1970

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    من به تیونینگش کاری ندارم شما فقط رنگو نگاه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. Nobody

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    داداچ بوگاتی و کوئینگزیگ و هنسی هم نزدیک به دوهزار اسب بخار دارن ، تازه با شتاب صفر تاصد زیر دوونیم ثانیه، پس منطق بگه اینا چرا تو نورنبرگ نیستن؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      کونیگزگ که کسی اصلا جرات نمی کنه به بره پیست و تست دادن اینقدر تولید محدودن هنسی هم کسی به رسمیت نمی شناستش چون شرکت تیونینگ هستش بوگاتی هم تقریباً مثل کونیگزگ

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا