در مسابقهٔ U-Drag، شورلت کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت در برابر مرسدس AMG GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت چه عملکردی خواهد داشت؟
کوروت Z06 با قویترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی حال حاضر جهان، یکی از جذابترین سوپراسپرتهای بازار محسوب میشود. موتور ۵.۵ لیتری این ماشین، ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که تمام این نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. ویژگی اصلی تمام کوروتها در طول تاریخ، قیمت مناسب در برابر پرفورمنس است که این ویژگی در Z06 هم وجود دارد. قیمت این خودرو از حدود تنها ۱۱۴ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه رقبایی با چنین قدرت و پرفورمنسی دو برابر این قیمت دارند.
بااینحال، خودرویی که در این مسابقه در برابر کوروت قرار گرفته یک سوپرکار موتور وسط نیست و رقیب اصلی Z06 محسوب نمیشود. این خودرو مرسدس AMG GT است که در نسل دوم خود بیشتر به یک گرند تورر لوکس ۲+۲ تبدیل شده است. نمونهٔ حاضر در این درگ، GT63 است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند؛ بنابراین، مرسدس به میزان قابلتوجهی از رقیب آمریکایی ضعیفتر است و با وزنی نزدیک به دو تن، ۲۳۷ کیلوگرم سنگینتر از کوروت است ولی مزیت مهم GT63 برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است که در آغاز حرکت برتری مهمی خواهد بود.
همین برتری در مسابقهٔ اول خود را نشان داد و AMG GT که لانچ بهتری داشت و از ابتدا جلو افتاد، تا پایان ۴۰۰ متر پیشتازی خود را حفظ کرد ولی هنگام ترمز گیری و دور زدن، برتری مرسدس رنگ باخت و این Z06 بود که در مسیر برگشت جلو افتاد. در مسابقهٔ دوم که رانندهها جابجا شدند، کوروت با لانچی بسیار بهتر از قبل، تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک GT63 را خنثی کرد و برخلاف مسابقهٔ اول، تقریباً از همان ابتدای حرکت جلو افتاد.
البته مرسدس در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با ثبت تایم ۳.۱ ثانیه نسبت به کوروت با ۳.۲ ثانیه بهتر عمل کرد ولی Z06 در ادامه عقبماندگی خود را جبران کردن و پس از ۱۰.۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید درحالیکه AMG این کار را در ۱۱.۱ ثانیه انجام داد. کوروت کل مسیر U-Drag را هم در ۳۲ ثانیه طی کرد و از سوی دیگر، ۳۲.۷ ثانیه طول کشید تا مرسدس به خط پایان برسد.
مشخصات فنی
کوروت Z06 | مرسدس AMG GT63 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۸۵ کیلوگرم | ۱۹۲۲ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۱۳,۷۹۵ دلار | ۱۷۷,۰۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۴۷,۸۰۰ دلار | ۲۱۱,۸۱۰ دلار |
Doom
۲۳ آذر ۱۴۰۳پیش از شروع دعوا و جنگهای چریکی پدال ، خدمت دوستان یه نکته رو بگم :
هر کدومتون هر وقت پول اینا رو داشتید هر کدوم که دوست داشتید رو بخرید و حالشو ببرید . دوست داری برو کوروت بخر ، میخای بنز بخر ، میخای پورشه بخر ، … اصلا همشو بخر . کارخونشو بخر
هیچ نیازی نیست بخوای بقیه رو مجاب کنی این بهتره یا اون . بهتون قول میدم خریداران حقیقی این ماشینها کوچکترین اهمیتی نمیدن که تو درگ ها کدومشون یک ثانیه سریعتر بوده . چه بسا حتی نمیدونن شتابش یا نهایت سرعتش چنده . پولشو دارن ، نگاه میکنن به دلشون ، و میرن میخرن . ما هم به عنوان بیننده و خواننده سایت ، خودمون عقل و شعور و سلیقه خودمون رو داریم و هر کدومو با توجه به علاقه و سلیقه خودمون انتخاب میکنیم
حالا برید گرای هم دیگر رو بگیرید و بسپارید به توپخانه
پیام
۲۳ آذر ۱۴۰۳انصافا هر دو عالی
هر کدوم رنگ و بوی خودش رو دارن
امین
۲۴ آذر ۱۴۰۳حرف حساب زدی
کیارش
۲۴ آذر ۱۴۰۳تحلیل عالی.آفرین به شما
(Ali(chevynova
۲۳ آذر ۱۴۰۳بازم برتری کوروت
چرا؟
چون ۷۱ ساله پشتوانه داره
بازم قیمتش مناسبه
بازم اصالت تونسته پیروز بشه
کوروت ثابت شدست
دهه ۵۰ که تمام فایبر بود ثابت شد
سال ۱۹۵۷ که موتورش انژکتور بود ثابت شد
سال ۷۲ با موتور ۴۵۴ ثابت شد
قیمت مناسب=پیروزی همیشگی=کوروت
Peel p50
۲۳ آذر ۱۴۰۳قبل و بعد کامنتت این تصویر تو ذهنم پلی شد
https://img9.irna.ir/old/Image/1393/13930415/81226841/81226841-5807419.jpg
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳پس ماشالا کوروت
ماشالا اصالت
ماشالا پشتوانه
BMZ
۲۴ آذر ۱۴۰۳دم مرسدس گرم واقعا!
با 1.5 لیتر حجم انجین کمتر ،300 کیلو وزن بیشتر ، 100 اسب بخار کمتر، دوتا صندلی بیشتر ولی مهندسی برتر، تونست اختلاف شو با یه موتور وسط که اصلا رقیبش محسوب نمیشه به زیر 1 ثانیه برسونه
جای تاسف و خجالت داره برای کوروت، حداقل باید چند ثانیه اختلاف شو زیاد میکرد. با این تایم، فکر نکنم کوروت در برابر رقبای اصلیش علی الخصوص پورشه شانسی داشته باشه
در ضمن ماشالله جان، زیر پست رکوردزنی فورد توی نوبورگرینگ ندیدمت :)
Taha Ayoobi
۲۴ آذر ۱۴۰۳دو صندلی کمتر 😂😂😂😂
مرسدس دو دیفرانسیله، کوروت تک دفه،
تو درگ اول با اینکه مرسدس زد جلو ولی کوروت جبران کرد😂
B
۲۴ آذر ۱۴۰۳مهندسی برتر وجود خارجی نداره کمپانیا تقریبا در یه سطح هستن بنزم بیاد یچیز شبیه به کوروت با این مشخصات بسازه با اون قیمت پرفورمنسش همچین چیزی میشه اختلافی خاصی نخواهند داشت این مهندسی برتر و ازین افسانه سرایی ها برای گول زدن عوامه
Ali
۲۵ آذر ۱۴۰۳واقعا دمت گرم ، حرف درستی گفتی
واقعا این عبارات از قبیل مهندسی بی نهایت و مهندسی فوق دقیق و … همشون داستان سرایی هستند واسه اینکه ۱۰۰ هزار دلار اضافی بچپونن به پاچه مردم ، وگرنه همشون دریک سطح مهندسی و کیفیت هستن به خدا .
سوشیانت
۲۴ آذر ۱۴۰۳کامارو zl1 راحت این مهندسی برتر بنز رو رنده میکنه
حمیدرضا
۲۴ آذر ۱۴۰۳پس کامارو zl1 از کوروت Zo6 سریعتره. بازم گل به خودی😂
Taha Ayoobi
۲۹ آذر ۱۴۰۳حمیدرضا حداقل درست مقایسه کن،
کوروت از بنز سریع تره، کامارو هم از بنز سریع تره، لزوما کامارو از کوروت سریع تر نیست.
ای خدا 😂
کیارش
۲۴ آذر ۱۴۰۳اگر کوروت سال۵۷میلادی انژکتور بود بنز اس ال ار اولین ماشین انژکتوری دنیا در سال ۱۹۵۴ میلادی بود !! ودر همان سال ها نیز قهرمان مسابقات شد .اگر هم صحبت اصالته ک همون اس ال ار مسابقه ای گرانترین ماشین کلاسیک دنیاست. با مبلغش میشه خط تولید کوروت رو خرید عزیز. پس صحبت اصالت نکن
Taha Ayoobi
۲۴ آذر ۱۴۰۳رقیب کوروت یعنی مرسدس sl تا سال 2007 به شتاب کوروت های نسل 3 نرسید،
اصلا ربطی به قیمت نداشت که میگی گرونترینه.
اینقد پشت قیمت قائم نشید، بیاید وسط رو کنید.
Siyavash
۲۳ آذر ۱۴۰۳خدایش جفتشونم خوب راه رفتن…
AMG
۲۳ آذر ۱۴۰۳به نظر من مرسدس این ماشینو خیلی بیخود تولید کرد و از اوش هم میگفتم کم فروش میره و همین اتفاق هم افتاد ، قیمتش نسبت به رقبا گرونه و وزن زیادی داره و موتورش فقط ۵۸۰ اسب تولید میکنه ، و حتی نمیتونه رقیب های سنتی خودش که چند سال ازش قدیمی تر هستند رو شکست بده ، نه تو درگ و نه تو رانندگی و حتی خیلیها از کیفیت متریالش ایراد میگیرند ،تنها نکته مثبتش اینه که V8 هستش ، به نظر من اگه مرسدس اینو با دَر های گالوینگ میساختش با توجه به اینکه این همه نکات منفی داشت فروش بالایی پیدا میکرد فقط به خاطر درب های گالوینگش.
کیارش
۲۴ آذر ۱۴۰۳برای من هم واقعا جای سواله ک چرا باید وزن این بنز اینقدر زیاد و سنگین باشه. خدایی قابل قبول نیست. البته بنظر نمیاد از قطعات یا الیاژ های سنگین و ارزان درش استفاده شده باشه !!
JaMsHiD-B
۲۳ آذر ۱۴۰۳دعوا ، دعوا دعوا ، سر شیشه ی مربا😂😂😂
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳آقا بسمالله
بیاین وسط
شوخی کردم😂
حسن
۲۳ آذر ۱۴۰۳اولا تو المان فنها طرفدارای بنز واقعا معتدل ترند اما
مساله اصلی اینه تمام بحث ها و جنجالها از هیت دادن و بی جنبه بودن المان فنها شروع میشه وگرنه هر رقابتی یک برنده داره
منتها الان اگه بنز برده بود المان فنهایی که اصلا سمت بنز هم نیستن یه کوروت مینوشتن صد تا نکته منفی دنبالش
بنز سلطان المان
T.50
۲۳ آذر ۱۴۰۳بی جنبه بازی رو زیر پست تایم GTD دیدیم . یه بنده خدا که امریکا فنه میگفت این موستانگ GTD همون موستانگ عادیه هیچ فرقی نداره فقط قدرتش یکم بیشتره پس رکوردش خیلی هم خوبه و با ارزشه. یعنی مرزهای صنعت مالهکشی مایلها جابجا شد
حسن
۲۳ آذر ۱۴۰۳اونکه کسی که سواد خودرویی داشته باشه میگرفت جریان چیه
اما از قدیم گفتن حرفا بنداز صاحبش برش میداره
hosen
۲۳ آذر ۱۴۰۳انتخابم بدون هیچ شکی کوروت z06
حسن
۲۳ آذر ۱۴۰۳نتیجه اینکه راننده خیلی مهمه
پت اینجا بود مت مرخصی بود
SLS
۲۳ آذر ۱۴۰۳به عنوان کسی که عاشق و از فن های قدیمی مرسدس هست دیگه اون هیجان و جذابیت قبلو نداره و شاید تنها نقطه عطف مرسدس مدل amg1 هست
چه لزومی داره برا ماشینی که تو سبک اسپرت هست مانیتور به اون گندگی قرار بدی؟؟
انگار مرسدس مفهوم اسپرت رو فراموش کرده
چرا gt63 با قدرت ۵۸۵ تا باید نزدیک ۲ تن وزنش باشه؟
یه جملهای از یکی از راننده های موتور اسپرت بود که میگفت:شما با ماشین پرقدرت تو مسیر مستقیم سریع هستی ولی با ماشین سبک همجا سریع خواهید بود
M.B AMG
۲۴ آذر ۱۴۰۳مرسدس طبق گفته های خودش به حرف های مشتری هاش گوش داده و نسل جدید amg gt سریع تر بودن رو الویت قرار نداده و بلکه این ماشین رو به یک “GT” تمام عیار تبدیل کرده
به نسل جدید صندلی ردیف عقب اضافه شده، ماشین بزرگ تر و جادار تر شده، به جای انجین M178 (نسل قبل) از (M177) استفاده کرده تا نگهداری ساده تری هم داشته باشه
M178 داون فورس بهتری میده و چون پیچ کارتر زیر انجین نیست مرکز ثقل رو پایین تر میاره کلا انجینی هستش برای عملکرد نهایی و نگهداری بسیار بسیار پیچیده و پرهزینه
M177 همون انجینی هستش که در E63/S63 هم استفاده شد بارها و کاربری اسپرت/لوکس داره، نگهداری ازش به مراتب ساده تره و سرویس های دوره ای ارزان تری هم داره (حدود ۲۰-۳۰٪ کمتر از M178)
مرسدس کلا هدف متفاوتی داره در این نسل GT و مستقیم امثال کانتیننتال رو هدف قرار داده
یکی از دلایلش هم حدف اس کلاس کوپه بوده که مرسدس نیاز داشته با یکی از خودرو های فعلیش گَپ بین GT تمام عیار و اسپرت رو بدون ارائه یک کوپه فوق لوکس یا یک پلتفرم جدید (صرفه جویی در هزینه) رو کاهش بده.
amirboss
۲۳ آذر ۱۴۰۳حالم از این درگ های غیر حرفه ای و احمقانه به هم میخوره
اینا ارزش پست گذاشتن نداره
froG-driVer
۲۴ آذر ۱۴۰۳دقیقا چه منطقی باید میداشت که نداشت؟😐
M power
۲۴ آذر ۱۴۰۳متاسفانه از قدیم میگفتن بنز ماشینه پیرمرداس چون تنبله ولی اینگار واقعن همینجوری شده
حداقل تو این دو سه سال اخیر همین بوده
slsamg
۲۴ آذر ۱۴۰۳همه ی برتری ها با کوروت بوده و مشخص هم بود همچین نتیجهای. توزیع وزن بهتر و قدرت بیشتر و تنفس طبیعی بودن و نداشتن لگ توربو و وزن کمتر و گیربکس دوکلاچه. اما مرسدس یک دف بیشتر داشت که خب لانچ اولیه کمکش میکنه بعدش تو شتاب ثانویه دف عقب میتونه اینو جبران کنه. ولی با این وجود عملکرد مرسدس خوب بود با این ضعف تو کاغذ ولی شتاب فقط یه صدم کمتر کار هر کسی نیست.
Taha Ayoobi
۲۴ آذر ۱۴۰۳اون یه صدم کمتر هم به خاطر همون دو دیفرانسیل بود که گفتی
S
۲۴ آذر ۱۴۰۳تو درگ اول کاملا برتری با مرسدس بود سر پیچ راننده مرسدس ناشی بازی درآورد که عقب افتاد اگه اون اتفاق نمیافتاد مرسدس برنده بود درگ اولو … درگ دومم اگه دقت کرده باشین کوروت زودتر هز مرسدس حرکت کرد . در کل تو جفت درگها راننده مرسدس ناشی بازی درآورد مگه نه نتیجه چیز دیگری بود بعدم طرفدارای کوروت یه جوری خوشحالی میکنن که انگار مرسدس نسخه پرفورمنسش بود اگه کوروت راست میگه بیاد با نسخه پرفورمنس رقابت کنه . تازه تو همین کلیپم اگه اون اشتباهات نبود راننده مرسدس ناشی بازی در نمیآورد حداقل تو درگ اول مرسدس پیروز بود
سوشیانت
۲۴ آذر ۱۴۰۳این دو تا اصن رقیب هم نیستن البته که کوروت سه دهم ثانیه شتاب بهتری داره
رقیب این بنز کامارو zl1 هست که از لحاظ پرفورمنس از بنز بهتره
Saeed Jame
۲۴ آذر ۱۴۰۳کاربر Doom عزیز چنان منطقی حرف زد که جا برای کلمات اضافه تو کامنت نیس
ابوالفضل
۲۶ آذر ۱۴۰۳اگر درگ های اینا رو دیده باشید حتما دیدید اگر ماشینی تو درگ رفت ببازه خیلی سخته بخواد تو رولینگ برگشت جبران کنه
کوروت با وجود لانچ بد تو دفعه اول ولی نتیجه نهایی رو به نفع خودش تموم کرد
دفعه دومم که برتری کامل داشت
انتخابم کوروته