شورلتمرسدس بنز

درگ رفت و برگشتی کوروت Z06 مرسدس AMG GT63 کدام سریع‌تر است؟

در مسابقهٔ U-Drag، شورلت کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت در برابر مرسدس AMG GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت چه عملکردی خواهد داشت؟

کوروت Z06 با قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی حال حاضر جهان، یکی از جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های بازار محسوب می‌شود. موتور ۵.۵ لیتری این ماشین، ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ویژگی اصلی تمام کوروت‌ها در طول تاریخ، قیمت مناسب در برابر پرفورمنس است که این ویژگی در Z06 هم وجود دارد. قیمت این خودرو از حدود تنها ۱۱۴ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که رقبایی با چنین قدرت و پرفورمنسی دو برابر این قیمت دارند.

بااین‌حال، خودرویی که در این مسابقه در برابر کوروت قرار گرفته یک سوپرکار موتور وسط نیست و رقیب اصلی Z06 محسوب نمی‌شود. این خودرو مرسدس AMG GT است که در نسل دوم خود بیشتر به یک گرند تورر لوکس ۲+۲ تبدیل شده است. نمونهٔ حاضر در این درگ، GT63 است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین، مرسدس به میزان قابل‌توجهی از رقیب آمریکایی ضعیف‌تر است و با وزنی نزدیک به دو تن، ۲۳۷ کیلوگرم سنگین‌تر از کوروت است ولی مزیت مهم GT63 برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است که در آغاز حرکت برتری مهمی خواهد بود.

همین برتری در مسابقهٔ اول خود را نشان داد و AMG GT که لانچ بهتری داشت و از ابتدا جلو افتاد، تا پایان ۴۰۰ متر پیشتازی خود را حفظ کرد ولی هنگام ترمز گیری و دور زدن، برتری مرسدس رنگ باخت و این Z06 بود که در مسیر برگشت جلو افتاد. در مسابقهٔ دوم که راننده‌ها جابجا شدند، کوروت با لانچی بسیار بهتر از قبل، تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک GT63 را خنثی کرد و برخلاف مسابقهٔ اول، تقریباً از همان ابتدای حرکت جلو افتاد.

البته مرسدس در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با ثبت تایم ۳.۱ ثانیه نسبت به کوروت با ۳.۲ ثانیه بهتر عمل کرد ولی Z06 در ادامه عقب‌ماندگی خود را جبران کردن و پس از ۱۰.۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید درحالی‌که AMG این کار را در ۱۱.۱ ثانیه انجام داد. کوروت کل مسیر U-Drag را هم در ۳۲ ثانیه طی کرد و از سوی دیگر، ۳۲.۷ ثانیه طول کشید تا مرسدس به خط پایان برسد.

مشخصات فنی

کوروت Z06 مرسدس AMG GT63
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۸۵ کیلوگرم ۱۹۲۲ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۱۳,۷۹۵ دلار ۱۷۷,۰۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۷,۸۰۰ دلار ۲۱۱,۸۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Doom

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پیش از شروع دعوا و جنگهای چریکی پدال ، خدمت دوستان یه نکته رو بگم :

    هر کدومتون هر وقت پول اینا رو داشتید هر کدوم که دوست داشتید رو بخرید و حالشو ببرید . دوست داری برو کوروت بخر ، میخای بنز بخر ، میخای پورشه بخر ، … اصلا همشو بخر . کارخونشو بخر
    هیچ نیازی نیست بخوای بقیه رو مجاب کنی این بهتره یا اون . بهتون قول میدم خریداران حقیقی این ماشینها کوچکترین اهمیتی نمیدن که تو درگ ها کدومشون یک ثانیه سریعتر بوده . چه بسا حتی نمیدونن شتابش یا نهایت سرعتش چنده . پولشو دارن ، نگاه میکنن به دلشون ، و میرن میخرن . ما هم به عنوان بیننده و خواننده سایت ، خودمون عقل و شعور و سلیقه خودمون رو داریم و هر کدومو با توجه به علاقه و سلیقه خودمون انتخاب میکنیم

    حالا برید گرای هم دیگر رو بگیرید و بسپارید به توپخانه

    موافقم 107
    مخالفم 7
    1. پیام

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2196 ديدگاه)

      انصافا هر دو عالی
      هر کدوم رنگ و بوی خودش رو دارن

      موافقم 37
      مخالفم 8
    2. امین

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (691 ديدگاه)

      حرف حساب زدی

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. کیارش

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      تحلیل عالی.آفرین به شما

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. (Ali(chevynova

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (7447 ديدگاه)

    بازم برتری کوروت
    چرا؟
    چون ۷۱ ساله پشتوانه داره
    بازم قیمتش مناسبه
    بازم اصالت تونسته پیروز بشه
    کوروت ثابت شدست
    دهه ۵۰ که تمام فایبر بود ثابت شد
    سال ۱۹۵۷ که موتورش انژکتور بود ثابت شد
    سال ۷۲ با موتور ۴۵۴ ثابت شد
    قیمت مناسب=پیروزی همیشگی=کوروت

    موافقم 47
    مخالفم 115
    1. Peel p50

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (237 ديدگاه)

      قبل و بعد کامنتت این تصویر تو ذهنم پلی شد

      https://img9.irna.ir/old/Image/1393/13930415/81226841/81226841-5807419.jpg

      موافقم 55
      مخالفم 7
    2. Taha Ayoobi

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4995 ديدگاه)

      پس ماشالا کوروت
      ماشالا اصالت
      ماشالا پشتوانه

      موافقم 33
      مخالفم 51
    3. BMZ

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (168 ديدگاه)

      دم مرسدس گرم واقعا!
      با 1.5 لیتر حجم انجین کمتر ،300 کیلو وزن بیشتر ، 100 اسب بخار کمتر، دوتا صندلی بیشتر ولی مهندسی برتر، تونست اختلاف شو با یه موتور وسط که اصلا رقیبش محسوب نمیشه به زیر 1 ثانیه برسونه
      جای تاسف و خجالت داره برای کوروت، حداقل باید چند ثانیه اختلاف شو زیاد میکرد. با این تایم، فکر نکنم کوروت در برابر رقبای اصلیش علی الخصوص پورشه شانسی داشته باشه

      در ضمن ماشالله جان، زیر پست رکورد‌زنی فورد توی نوبورگرینگ ندیدمت :)

      موافقم 42
      مخالفم 35
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4995 ديدگاه)

        دو صندلی کمتر 😂😂😂😂

        مرسدس دو دیفرانسیله، کوروت تک دفه،
        تو درگ اول با اینکه مرسدس زد جلو ولی کوروت جبران کرد😂

        موافقم 25
        مخالفم 22
      2. B

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (945 ديدگاه)

        مهندسی برتر وجود خارجی نداره کمپانیا تقریبا در یه سطح هستن بنزم بیاد یچیز شبیه به کوروت با این مشخصات بسازه با اون قیمت پرفورمنسش همچین چیزی میشه اختلافی خاصی نخواهند داشت این مهندسی برتر و ازین افسانه سرایی ها برای گول زدن عوامه

        موافقم 24
        مخالفم 13
        1. Ali

          ۲۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          واقعا دمت گرم ، حرف درستی گفتی
          واقعا این عبارات از قبیل مهندسی بی نهایت و مهندسی فوق دقیق و … همشون داستان سرایی هستند واسه اینکه ۱۰۰ هزار دلار اضافی بچپونن به پاچه مردم ، وگرنه همشون دریک سطح مهندسی و کیفیت هستن به خدا .

          موافقم 3
          مخالفم 2
      3. سوشیانت

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3725 ديدگاه)

        کامارو zl1 راحت این مهندسی برتر بنز رو رنده میکنه

        موافقم 10
        مخالفم 17
        1. حمیدرضا

          ۲۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          پس کامارو zl1 از کوروت Zo6 سریعتره. بازم گل به خودی😂

          موافقم 6
          مخالفم 4
        2. Taha Ayoobi

          ۲۹ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4995 ديدگاه)

          حمیدرضا حداقل درست مقایسه کن،
          کوروت از بنز سریع تره، کامارو هم از بنز سریع تره، لزوما کامارو از کوروت سریع تر نیست.
          ای خدا 😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. کیارش

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگر کوروت سال۵۷میلادی انژکتور بود بنز اس ال ار اولین ماشین انژکتوری دنیا در سال ۱۹۵۴ میلادی بود !! ودر همان سال ها نیز قهرمان مسابقات شد .اگر هم صحبت اصالته ک همون اس ال ار مسابقه ای گرانترین ماشین کلاسیک دنیاست. با مبلغش میشه خط تولید کوروت رو خرید عزیز. پس صحبت اصالت نکن

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4995 ديدگاه)

        رقیب کوروت یعنی مرسدس sl تا سال 2007 به شتاب کوروت های نسل 3 نرسید،

        اصلا ربطی به قیمت نداشت که میگی گرونترینه.
        اینقد پشت قیمت قائم نشید، بیاید وسط رو کنید.

        موافقم 4
        مخالفم 12
  3. Siyavash

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    خدایش جفتشونم خوب راه رفتن…

    موافقم 21
    مخالفم 2
  4. AMG

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من مرسدس این ماشینو خیلی بیخود تولید کرد و از اوش هم میگفتم کم فروش میره و همین اتفاق هم افتاد ، قیمتش نسبت به رقبا گرونه و وزن زیادی داره و موتورش فقط ۵۸۰ اسب تولید میکنه ، و حتی نمیتونه رقیب های سنتی خودش که چند سال ازش قدیمی تر هستند رو شکست بده ، نه تو درگ و نه تو رانندگی و حتی خیلیها از کیفیت متریالش ایراد میگیرند ،تنها نکته مثبتش اینه که V8 هستش ، به نظر من اگه مرسدس اینو با دَر های گالوینگ میساختش با توجه به اینکه این همه نکات منفی داشت فروش بالایی پیدا میکرد فقط به خاطر درب های گالوینگش.

    موافقم 29
    مخالفم 10
    1. کیارش

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      برای من هم واقعا جای سواله ک چرا باید وزن این بنز اینقدر زیاد و سنگین باشه. خدایی قابل قبول نیست. البته بنظر نمیاد از قطعات یا الیاژ های سنگین و ارزان درش استفاده شده باشه !!

  5. JaMsHiD-B

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3113 ديدگاه)

    دعوا ، دعوا دعوا ، سر شیشه ی مربا😂😂😂

    موافقم 30
    مخالفم 6
  6. Taha Ayoobi

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4995 ديدگاه)

    آقا بسم‌الله
    بیاین وسط
    شوخی کردم😂

    موافقم 13
    مخالفم 13
    1. حسن

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      اولا تو المان فنها طرفدارای بنز واقعا معتدل ترند اما
      مساله اصلی اینه تمام بحث ها و جنجالها از هیت دادن و بی جنبه بودن المان فنها شروع میشه وگرنه هر رقابتی یک برنده داره
      منتها الان اگه بنز برده بود المان فنهایی که اصلا سمت بنز هم نیستن یه کوروت مینوشتن صد تا نکته منفی دنبالش

      بنز سلطان المان

      موافقم 27
      مخالفم 22
      1. T.50

        ۲۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        بی جنبه بازی رو زیر پست تایم GTD دیدیم . یه بنده خدا که امریکا فنه میگفت این موستانگ GTD همون موستانگ عادیه هیچ فرقی نداره فقط قدرتش یکم بیشتره پس رکوردش خیلی هم خوبه و با ارزشه. یعنی مرزهای صنعت ماله‌کشی مایلها جابجا شد

        موافقم 35
        مخالفم 10
        1. حسن

          ۲۳ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          اونکه کسی که سواد خودرویی داشته باشه میگرفت جریان چیه

          اما از قدیم گفتن حرفا بنداز صاحبش برش میداره

          موافقم 19
          مخالفم 17
  7. hosen

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (946 ديدگاه)

    انتخابم بدون هیچ شکی کوروت z06

    موافقم 34
    مخالفم 16
  8. حسن

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    نتیجه اینکه راننده خیلی مهمه
    پت اینجا بود مت مرخصی بود

    موافقم 11
    مخالفم 12
  9. SLS

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (510 ديدگاه)

    به عنوان کسی که عاشق و از فن های قدیمی مرسدس هست دیگه اون هیجان و جذابیت قبلو نداره و شاید تنها نقطه عطف مرسدس مدل amg1 هست
    چه لزومی داره برا ماشینی که تو سبک اسپرت هست مانیتور به اون گندگی قرار بدی؟؟
    انگار مرسدس مفهوم اسپرت رو فراموش کرده
    چرا gt63 با قدرت ۵۸۵ تا باید نزدیک ۲ تن وزنش باشه؟
    یه جمله‌ای از یکی از راننده های موتور اسپرت بود که میگفت:شما با ماشین پرقدرت تو مسیر مستقیم سریع هستی ولی با ماشین سبک همجا سریع خواهید بود

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. M.B AMG

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      مرسدس طبق گفته های خودش به حرف های مشتری هاش گوش داده و نسل جدید amg gt سریع تر بودن رو الویت قرار نداده و بلکه این ماشین رو به یک “GT” تمام عیار تبدیل کرده
      به نسل جدید صندلی ردیف عقب اضافه شده، ماشین بزرگ تر و جادار تر شده، به جای انجین M178 (نسل قبل) از (M177) استفاده کرده تا نگهداری ساده تری هم داشته باشه
      M178 داون فورس بهتری میده و چون پیچ کارتر زیر انجین نیست مرکز ثقل رو پایین تر میاره کلا انجینی هستش برای عملکرد نهایی و نگهداری بسیار بسیار پیچیده و پرهزینه
      M177 همون انجینی هستش که در E63/S63 هم استفاده شد بارها و کاربری اسپرت/لوکس داره، نگهداری ازش به مراتب ساده تره و سرویس های دوره ای ارزان تری هم داره (حدود ۲۰-۳۰٪ کمتر از M178)

      مرسدس کلا هدف متفاوتی داره در این نسل GT و مستقیم امثال کانتیننتال رو هدف قرار داده
      یکی از دلایلش هم حدف اس کلاس کوپه بوده که مرسدس نیاز داشته با یکی از خودرو های فعلیش گَپ بین GT تمام عیار و اسپرت رو بدون ارائه یک کوپه فوق لوکس یا یک پلتفرم جدید (صرفه جویی در هزینه) رو کاهش بده.

      موافقم 16
      مخالفم 1
  10. amirboss

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (805 ديدگاه)

    حالم از این درگ های غیر حرفه ای و احمقانه به هم میخوره

    اینا ارزش پست گذاشتن نداره

    موافقم 10
    مخالفم 16
    1. froG-driVer

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      دقیقا چه منطقی باید میداشت که نداشت؟😐

      موافقم 12
      مخالفم 2
  11. M power

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (446 ديدگاه)

    متاسفانه از قدیم میگفتن بنز ماشینه پیرمرداس چون تنبله ولی اینگار واقعن همینجوری شده
    حداقل تو این دو سه سال اخیر همین بوده

    موافقم 11
    مخالفم 7
  12. slsamg

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همه ی برتری ها با کوروت بوده و مشخص هم بود همچین نتیجه‌ای. توزیع وزن بهتر و قدرت بیشتر و تنفس طبیعی بودن و نداشتن لگ توربو و وزن کمتر و گیربکس دوکلاچه. اما مرسدس یک دف بیشتر داشت که خب لانچ اولیه کمکش میکنه بعدش تو شتاب ثانویه دف عقب میتونه اینو جبران کنه. ولی با این وجود عملکرد مرسدس خوب بود با این ضعف تو کاغذ ولی شتاب فقط یه صدم کمتر کار هر کسی نیست.

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4995 ديدگاه)

      اون یه صدم کمتر هم به خاطر همون دو دیفرانسیل بود که گفتی

      موافقم 9
      مخالفم 6
  13. S

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تو درگ اول کاملا برتری با مرسدس بود سر پیچ راننده مرسدس ناشی بازی درآورد که عقب افتاد اگه اون اتفاق نمی‌افتاد مرسدس برنده بود درگ اولو … درگ دومم اگه دقت کرده باشین کوروت زودتر هز مرسدس حرکت کرد . در کل تو جفت درگها راننده مرسدس ناشی بازی درآورد مگه نه نتیجه چیز دیگری بود بعدم طرفدارای کوروت یه جوری خوشحالی میکنن که انگار مرسدس نسخه پرفورمنسش بود اگه کوروت راست میگه بیاد با نسخه پرفورمنس رقابت کنه . تازه تو همین کلیپم اگه اون اشتباهات نبود راننده مرسدس ناشی بازی در نمی‌آورد حداقل تو درگ اول مرسدس پیروز بود

    موافقم 4
    مخالفم 10
  14. سوشیانت

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3725 ديدگاه)

    این دو تا اصن رقیب هم نیستن البته که کوروت سه دهم ثانیه شتاب بهتری داره
    رقیب این بنز کامارو zl1 هست که از لحاظ پرفورمنس از بنز بهتره

    موافقم 8
    مخالفم 6
  15. Saeed Jame

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    کاربر Doom عزیز چنان منطقی حرف زد که جا برای کلمات اضافه تو کامنت نیس

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. ابوالفضل

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    اگر درگ های اینا رو دیده باشید حتما دیدید اگر ماشینی تو درگ رفت ببازه خیلی سخته بخواد تو رولینگ برگشت جبران کنه
    کوروت با وجود لانچ بد تو دفعه اول ولی نتیجه نهایی رو به نفع خودش تموم کرد
    دفعه دومم که برتری کامل داشت
    انتخابم کوروته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا