مرسدس برای رفع نقص خطرناک در ۲۱۹ دستگاه از ۲۷۵ دستگاه AMG One فراخوان داده است. این نقص در خط هیدرولیک اسپویلر عقب میتواند منجر به نشت مایع و آتشسوزی شود.
توسعه مرسدس AMG One از ابتدا چالشبرانگیز بوده است. این هایپرکار که در سپتامبر ۲۰۱۷ به شکل کانسپت رونمایی شد، تا ژوئن ۲۰۲۲ به خط تولید نرسید. تحویل به مشتریان نیز با تأخیر مواجه شد و از ژانویه ۲۰۲۳ آغاز گردید. نصب پیشرانهٔ فرمول روی خودرویی خیابانی کار آسانی نبود و حتی مدیرعامل مرسدس اظهار داشت که مدیران شرکت احتمالاً در حالت مستی این پروژه را تأیید کردهاند! اما با وجود اینکه بیشتر مشکلات One به موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری V6 برگرفته از خودروی فرمول یک لوئیس همیلتون مربوط بود، فراخوان گستردهای که توسط اداره فدرال حملونقل موتوری آلمان (KBA) اعلام شده به این موتور پیچیده ارتباطی ندارد. KBA از مرسدس خواسته است نقصی را که میتواند ۲۱۹ دستگاه از ۲۷۵ دستگاه تولیدی را تحت تأثیر قرار دهد، برطرف کند.
این نقص میتواند خطر آتشسوزی به همراه داشته باشد. مشکل از خط هیدرولیک اسپویلر فعال عقب ناشی میشود که ممکن است فاقد پین قفل باشد. در بدترین حالت، این نقص میتواند باعث نشت مایع هیدرولیک و اشتعال آن بر اثر تماس با قطعات داغ اطراف شود. خودروهای فراخوانشده باید بررسی شوند تا مشخص شود آیا پین جداکننده موجود است و بهدرستی نصب شده است. KBA تخمین زده که رفع این مشکل حدود ۹۰ دقیقه زمان میبرد. با توجه به تولید محدود تنها ۲۷۵ دستگاه، این فراخوان تقریباً ۸۰ درصد کل خودروهای ساختهشده را شامل میشود. بیشتر خودروهای مشکلدار در آلمان هستند جایی که ۱۸۳ مالک باید با مرسدس تماس بگیرند و برای رفع مشکل نوبت رزرو کنند.
خودروهای مشکلدار بین ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۹ می ۲۰۲۵ تولید شدهاند. تولید سری این هایپرکار دستساز در آگوست ۲۰۲۲ در تأسیسات اختصاصی AMG در کاونتری انگلستان، با همکاری شرکت مالتیماتیک آغاز شد. شایانذکر است که اگرچه تاکنون دو دستگاه AMG One دچار آتشسوزی شدهاند اما KBA این حوادث را به نقص موردبحث مرتبط نمیداند. طبق اسناد فراخوان، هیچ موردی ناشی از نبود پین قفل در خط هیدرولیک بال عقب گزارش نشده است. برای یادآوری، خودروی اول در می ۲۰۲۳ در آتشسوزی تریلر در انگلستان نابود شد درحالیکه خودروی دوم چند هفته پیش در کنار جادهای در آلمان سوخت.
Mr. gt c
۷ تیر ۱۴۰۴انجین این خودرو در این جا هیچ جذابیتی نداره، نه عمر مفید نه جذابیت صدای پیشرانه
انگار یدونه انجین یکو نیم معمولی داخلش تعبیه شده باشه چنین حسی رو به بیننده القا میکنه، یچیزی تو مایه های i8 ولی خب یک سطح بالاتر
Ahmad
۷ تیر ۱۴۰۴پر استهلاک به تمام معنا
(Ali(chevynova
۷ تیر ۱۴۰۴مهندسی آلمانی فقط یه افسانه هست که در ایران بهش اعتقاد هست
یه شیائومی ساخت چین رکوردی که در چند پست پیش زده با قیمت ۱۰۰ هزار دلاریش بهتر از این ماشین تولید محدود بوده
واقعیت اینه حالا کسی نخواد بپذیره مشکل از جانب خودشه
SLS
۷ تیر ۱۴۰۴طرز فکرت منو دیوونه کرده
مرسدس وزن بیشتری داره(نزدیک ۱۷۰۰kg)
قدرت کمتری هم داره(۱۰۰۰ اسب)
ولی شیائومی چی؟؟
کلا فقط یه صندلی و فرمون داشت و ۱۵۰۰ تا اسب قدرتش بود
شما که آمریکایی فنا که ادعا تون نمیشه چن تا رکورد توی نوربرگ رینگ دارین؟؟؟؟
(Ali(chevynova
۷ تیر ۱۴۰۴اینم از ماشینی که کلی روش تبلیغ کردن و تو نوربرگ رینگ رکورد زد
همش تبلیغات و بلوف زدن
ولی در واقعیت و عمل…
yektachafi
۷ تیر ۱۴۰۴رکورد دار نوربرگ رینگ با پیشرانه یک بار مصرف!!