رسانه پدالمرسدس بنز

مرسدس AMG SL مدل ۲۰۲۲؛ شاهکار اسپرت لوکس/ دوبله‌فارسی

در این مطلب با کمک فیلم کوتاهی از سایت Carwow نگاهی به نسل جدید مرسدس SL خواهیم داشت. این خودرو از سال ۲۰۲۲،  فقط با تجهیزات AMG تولید می‌شود.

طراحی SL نسبت به قبل، تمرکز بیشتری روی آیرودینامیک دارد. به همین دلیل چراغ های عقب، کاملا هم سطح بدنه هستند. اسپویلر هم فقط در سرعت های بالاتر از ۸۰ کیلومتربرساعت از جایگاه خود بیرون می‌آید و چهار حالت مختلف دارد. اگزوزهای دوقلو با طرح AMG در طرفین هستند اما حفره‌های پشت گلگیر عقب، هیچ کاربردی ندارند و فقط برای زیبایی ساخته شدند. برای AMG SL رینگ های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچ قابل سفارش است. در تصاویر و فیلم بررسی Carwow از چرخ‌های ۲۱ اینچ استفاده شده است. مهمترین نکات منفی در ظاهر این خودرو، دستگیره‌های مخفی شونده و ادوات سیاه‌رنگ با ظاهری شبیه پلاستیک در آینه بغل و رکاب هستند.

..

نمای اصلی AMG SL جدید، تهاجمی‌تر از گذشته است. حجم دهی ملایم روی بدنه و چراغ های مثلثی با گوشه های تیز، ترکیب جالبی دارند. روی جلو پنجره، ۱۴ خط عمودی دیده می‌شود که از مرسدس SL300 ساخت ۱۹۵۲ الهام گرفته شده است.

آستانه قیمت مرسدس  SL برای مدل ۲۰۲۲، با افزایش نسبت به گذشته، ۱۳۵ هزار دلاره  خواهد بود. این محصول، حالا اختلاف قیمت بیشتری با پورشه ۹۱۱ دارد.

در فضای داخلی، حس اسپرت SL تقویت شده است. جنس داشبورد، طراحی خروجی هوا و پدال های تعویض دنده، عالی به نظر می‌رسند. طرفین فرمان، دو کلید گردان بت نمایشگر اختصاصی برای انتخاب حالت رانندگی و تنظیمات فنی وجود دارد. تقریبا تمام کلیدها فلزی هستند و حس یک خودروی لوکس را تداعی می‌کنند.

پشت فرمان، پنل دیجیتال نصب شده و برای سیستم سرگرمی، نمایشگر لمسی مشابه S کلس وجود دارد. این تجهیزات از نظر کیفیت تصویر و عملکرد نرم افزاری، از بهترین نمونه‌ها در دنیا هستند؛ اما برای کنسول مرسدس AMG SL، موادی به کار رفته است که اثر انگشت و گرد و خاک را به وضوح نشان می‌دهد.

صندلی های اسپرت، برای ثابت نگه داشتن  سرنشینان جلو، خوب عمل می‌کنند؛ اما از نظر راحتی، چندان مناسب نیستند. برخلاف گذشته، SL جدید با چهار صندلی تولید می‌شود و مثل نسل‌های قبل، کوپه‌ی دو نفره نیست. از سویی دیگر، صندلی‌های ردیف دوم فضای مناسب برای سرنشین بالغ فراهم نمی‌کنند.

تا ابتدای سال ۲۰۲۲، نسل جدید SL فقط با سقف پارچه ای تولید شده است. سیستم سقف جمع‌شونده برای این مدل، ۲۱ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی خواهد بود و سه رنگ مشکی، خاکستری یا قرمز خواهد داشت. صندوق عقب AMG SL با ۲۴۰ لیتر فضای مفید، چندان جادار نیست و صرفا برای دو چمدان مسافرتی مناسب است.

شاسی، مهم ترین تفاوت فنی SL جدید در مقایسه با مدل‌های قبلی محسوب می‌شود. بخش میانی و پشت شاسی، از آلومینیوم  ساخته شده و در بعضی قسمت ها تقویت شده است. برای ستون اصلی، نوعی فولاد بسیار مستحکم و سبک وزن وجود دارد که هنگام واژگونی، وزن خودرو را تحمل می کند.

 

مطابق انتظار،  SL جدید هم مجهز به موتور ۴ لیتر ۸ سیلندر توئین توربوشارژ است؛ اما در دو مدل تولید می‌شود. AMG SL55 با قدرت ۴۷۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که AMG SL63 دارای ۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودروها به ترتیب در زمان ۳/۹ ثانیه و ۳/۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل و فرمان پذیری چرخ عقب، آپشن‌های استاندارد AMG SL هستند. مدل AMG SL55 با آستانه قیمت ۱۳۵ هزار دلار فروخته می‌شود؛ درحالی‌که AMG SK63 حدود ۴۰ هزار دلار گران‌تر است.

باز شدن سقف AMG SL تنها ۱۵ ثانیه زمان می‌برد. این خودرو برای دور کامل، به دایره‌ای با قطر ۱۳ متر نیاز دارد که در مقایسه با پورشه ۹۱۱ با قطر گردش ۱۱ متر، کمی مشکل‌ساز خواهد بود.

طراحی آیرودینامیک AMG SL در کلاس خودروهای بدون سقف، به خوبی انجام شده است. هنگام رانندگی با سقف باز در اتوبان، چنانچه شیشه‌های پشت و پنجره‌های طرفین بالا  باشند، آرامش قابل قبول در کابین وجود خواهد داشت و باد در داخل اتاق احساس نخواهد شد.

کیفیت رانندگی AMG SL نزدیک به خودروهای لوکس مثل بنتلی کنتیننتال GT است و از نظر فرمان‌پذیری در پیچ‌های تند نسبت به بنتلی، برتری دارد. مرسدس SL جدید برای رانندگی پرهجیان در پیست، به خوبی پورشه ۹۱۱ نیست اما در مجموع، یکی از بهترین خودروهای دنیا در کلاس لوکس اسپرت محسوب می‌شود. مقایسه‌ی فنی این محصول با بی‌ام‌و M8 کوپه و استون مارتین ونتیج F1 در آینده، نکات مثبت و منفی AMG SL را بهتر نشان خواهد داد.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    نمای عقب و جلو خیلی شمارو یاد gt43 میندازه البته اینجا چراغ های جلو یکم تیز تر شدن

    هندلینگ بهتری از بنتلی کنتیننتال جی تی داره ولی بنتلی لوکستره .بنتلی البته تو این کلاس لوکس ترین هست و البته پول کیفیت متریال هم از شما میگیره

    بنتلی تو کلاس اسپرت لوکس دوتا مزایا خیلی خاص خودش رو داره . یک متریال فوق العاده . + فضا برای سرنشینان عقب در واقع اندازه یک سدان فضا داره

    https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-47.jpg
    https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-31.jpg
    https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-45.jpg
    https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-30.jpg
    https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-27.jpg

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  2. کافر مقدس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    یک ابهامی تو متن بود . از واژه شاهکار لوکس اسپرت استفاده شد و انتهای متن به عنوان یکی از بهترین ها یاد شد

    ۹۱۱گویا پرفرمنس بهتری داره و احتمالا یه چیزی بین ۹۱۱و بنتلی قرار میگیره

    اینکه هنوز با رقبا قیاس نشده ازش به عنوان شاهکار یاد شد یکم عجیب بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۳۲
    1. ارش

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1500 ديدگاه)

      مرسدس جز شاهکار چیز دیگه ای نمی سازه.

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۷
  3. Philipp

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    از نظر طراحی که شاهکار نیست

    پرفورمنسشم که هنوز ندیدیم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴۴
  4. Moon

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    ممنون برای ترجمه ویدئو خیلی خوب بود .
    در مورد ماشین : از نظر ظاهری فاجعست ، دوام قطعات داخل خیلی کمه واتسون گفت که پنل وسط هم خش برمیداره هم خیلی زود کثیف میشه که این برای ماشین ۱۰۰۰۰۰+ دلار فاجعست پرفورمنس ماشین هم اگه در مقابل ۹۱۱ و اوراکان و f8 یا در مقابل کانتینتال و M8 قرارش بدیم زیاد حرفی برای گفتن نداره . این ماشین نسل قبلشم زیاد جالب نبود یه طراحی بی روح داشت ولی حداقل یه موتور V12 داشت الان دیگه همونم نداره مرسدس چه بلایی سر آقای صدا آوردی ؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳۴
    1. Porsche 911

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (664 ديدگاه)

      برین نگاه کنین تو بررسی های موتور ترند و اتواکسپرس ۵ ستاره رو گرفته و هیج ایرادی بهش نگرفته این مت واستون بعضی وقتا مخش تاب برمی‌داره نکنه میخوای تا آخرین روزی که ماشین رو داری دست به تاچش نکشی و اصلا تمیزش نکنی ؟
      شما گوشیتو بعد یه مدت یکم صفحشو تمیز میکنی دیگه این که مانیتوره

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۸
      1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        نه کلا واتسون یه قسمت داره ویدیو هاش ۵ تا ایراد:/ از هر کاشینی ۵ تا ایراد میگیره که ۳ ۴ تاش بنی اسراییله😐

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۱
        1. Philipp

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          مثلا ایرادی که از M5 CS گرفت:

          گوشی من (Z Fold 3) توی درگاه شارژر وایرلسش جا نمیشه

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
      2. Moon

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (153 ديدگاه)

        من صفحه ی تاچ رو منظورم نبود اون بخش پلاستیکی یا شیشه ای رو منظورم هست

        موافقم ۱
        مخالفم ۷
    2. Philipp

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      نسل قبل بزرگترین موتوری که می تونستی براش برداری ۸ سیلندر بود هرچند که بعد یکی دو سال اونم برداشتن و ۶ سیلندرش کردن

      اون ۱۲ سیلندر مال دو نسل قبله که تا چند ماه پیش قوی ترین بنز تاریخ بود

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
      1. Moon

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (153 ديدگاه)

        Philipp ، این لینک از نسخه ۲۰۱۷ SL65 https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2017-sl65_amg/800×600/wallpaper_02.htm

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. پرهام رهام

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      ببخشید اصلا طراحیش فاجعه نیست چرا این جوری حرف می زنی

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱
      1. Moon

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (153 ديدگاه)

        اره خب نسبت به طراحی های جدید مرسدس خیلیم خوبه ولی در مقایسه با ماشین های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ مرسدس خیلی بد ( خودم فن مرسدس و پورشه هستم )

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۰
        1. من⁦^_^⁩

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (161 ديدگاه)

          SLS AMG ☹️😞😞😞😞❤️

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Philipp

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        فاجعه نیست موافقم از E و C خیلی بهتره

        ولی اصلا با دو نسل پیش SL قابل مقایسه نیست و بشدت شبیه یه CLS کابریولته

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
    4. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      این فاجعه است؟
      به حق چیزای ندیده و نشنیده:/

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
    5. پارسا+لطیفی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      آخه چرا ملت ما دارن به این سمت می رن
      هر بلاگری که رفته سراغش گفته بهترین نکته مثبتش صداشه
      از کار واو و اتو بیلد و مر بنز ۶۳ و آلان اِنیلو و مرسدس بنز کینگ و هزاران نفر دیگه فیلمش تو یوتیوب پره، برو نگاه کن
      به کجا داریم میریم، ما
      آقا من نمی گم انتقاد نکن، نه
      ولی اول ببین چیزی که داری می‌گی درسته یا نه
      چرا وقتی که دو تا فیلم از صداش گوش نکردی داری راجع به صداش نظر میدی
      صداش خیلی از ۸ سیلندر نسل قبل بیشتره
      این ماشین sl 63 رقیب توربو اس نی چون این قوی ترین نسخه sl نیست
      نسخه ۸۰۰ اسبی رقیب توربو اس هست
      اینم عکس نسخه ۸۰۰ اسبی
      https://www.motor1.com/photo/5301452/mercedes-amg-sl-class-spy-photos-nose/

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. Moon

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (153 ديدگاه)

        من چیزی از صداش گفتم آیا ؟ چرا حرف تو دهن من میزارید ؟ من فقط لقبش رو بین ایرانی ها گفتم اتفاقا صداش جزء نکات محدود مثبش هست من فقط از ظاهرش و ترکیبات کابینش انتقاد کردم

        موافقم ۲
        مخالفم ۵
  5. مردیم از خوشی

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    کابین این شکلی را به کابین ها هایپر اسکرین بنز ترجیح میدم واقعا یه حالی هست که کل کابین مانیتور باشه زیادی مصنوعی و از حالت طبیعی خارجه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  6. Yasin

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    طراحیش عالی شده
    ولی درکل به ۹۱۱ نمیرسه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
    1. پارسا+لطیفی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      طراحیش می رسه، وای از لحاظ مسائل اسپرتی نه
      چون نسخه ۸۰۰ اسبی امور معرفی نشه
      وای به حال روزی که معرفی بشه

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  7. Mahdi

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    احساس می کنم نسبت به نسل های قبلی ،سایزش آب رفته

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. پارسا+لطیفی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      خب احساست غلطه، چون از نسل قبل بزرگتره

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    2. Philipp

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      برعکسه
      بعد از R107 این بزرگترین SL

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  8. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من که bmw سری هشت رو ترجیح میدم

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۳
    1. مردیم از خوشی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (868 ديدگاه)

      M8 خیلی مخوفه 🤩🤩🤩

      موافقم ۷
      مخالفم ۶
  9. net

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    صندوق عقب اگر رو به پایین شیب نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد.اگر دو لوله اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست بود به جای ۴ لوله اگزوز مربعی قشنگتر میشد.ال سی دی کنسول داشبورد حاشیه اش زیاده.چراغ جلو که مسطح نیست و مثل چراغ مثلثی برلیانس هست بد هست.چراغ عقب طراحی لوکس داره اگر طراحی اسپرت داشت قشنگتر میشد.اگر صندلی عقب نداشت بهتر بود صندلی عقب برای ماشین روباز جالب نیست.اگر خط نازک سفید دور رینگ نداشت قشنگتر میشد.در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان بی ام و سری ۸ هست

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۱
  10. سامورایی | 武士

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (720 ديدگاه)

    واقعن دوسش دارم

    طراحیش فوق العاده است

    در ضمن

    رودستره

    خداس

    عاشقشم

    نمیدونم چرا پدال نظرات منو تایید نمیکنه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    نکته.تو پست تسلا مت واتسون ماشین رو برد تو سربالایی و بدون اینکه بره تو حالت لانچ شتاب گرفت و ۲.۵ زد و گفت با ۱.۹ اعلام شده فاصله داره.حالا بنز رو میبینیم که خود بنز میگه آقا ماشین من بترکونه ۳.۹ میزنه بعد طرف خیلی راحت ۳.۶ میزنه.پدال ما که دستمون به این احمق نمیرسه ولی سعی کن فیلمهای پر تعدادی که ماشین آمریکاییهد به تایمهای اصلیشون میرسن رو هم بزاری.مثال بارز شلبی ۵۰۰ که پر درگهای با تایمهای ۱۰.۵ الی ۱۰.۷ هست ولی تا الان حتی یک مورد رو کار نکردید.

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
    1. Moon

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یکی پدال دژمن امریکاست ، یکی داج و جیپ و کرایسلر پر سودترین گروه خودروسازی دنیان که حقشون رو مازراتی و آلفا می خورن 😹

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  12. [email protected]!n

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    ای کاش رو طراحی داخلی وقته بیشتری میزاشتن. انتظار از یه مرسدس همیشه بالا هست و خواهد بود.

    در شان مرسدس نیست که دنباله رو ترند تسلا باشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۸
    1. Philipp

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      البته بهتر تسلا کار کردن اون یه صفحه نمایشو برمیداره زرتی بی هیچ تناسبی میذاره رو یه داشبورد بسیار ساده

      ولی من از طراحی داخلیش خوشم میاد باحاله

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. [email protected]!n

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2125 ديدگاه)

        بحثه بهتر بدتر بودن نیست. بحثه تقلید و دنباله روی هست، برندی مثله مرسدس که ادعای اولین بودن در هر زمینه ای داره نباید اینطوری باشه. چه چپوندن یه تبلت چه افتادن تو جنگ مسخره ضریبه درگ.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. مانی

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2332 ديدگاه)

          سال ۲۰۰۰ مرسدس ماشین با درگ ۰.۲۲ تولید میکرد
          جنگ ضریب درگ رو خودش شروع کرده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. پارسا+لطیفی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      تو خوب

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  13. محمدهادی

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (791 ديدگاه)

    دوست داشتنی ترین اتاق مرسدس
    رنگ زرد چقد بهش میاد
    این نسلش عاااالیه
    اصن آدم میمونه این خفن تره یا سری هشت هیولا
    دم هردوشون گرم
    ایشالا یروز یه جایی کاپوت به کاپوت هم ببینیمشون و حال کنیم🔥🔥❤️❤️

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  14. پارسا+لطیفی

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشید
    تمام حرف هایی که اون بالا نوشته و زده شده راجع به sl 55 هست، نه sl63

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  15. پارسا+لطیفی

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کی گفته بهترین مدل نی؟
    بدار عمو ۸۰۰ اسبی بیاد اون موقع می گم بهترین کیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  16. F.A

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (123 ديدگاه)

    سلام

    عالی بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا