مرسدس بنز

معرفی مرسدس AMG SL63 E پرفورمنس هیبرید با 816 اسب بخار قدرت

نسخهٔ هیبریدی AMG SL به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی آشنا با ۶۱۲ اسب بخار قدرت به‌علاوهٔ یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری مجهز است.

زمانی که نسل جدید مرسدس SL در نسخه‌های SL55 و SL63 معرفی شد، می‌دانستیم که نسخهٔ قوی‌تری هم در راه است و این مدل حالا با نام SL63 S E Performance معرفی شده است. این نسخه‌ای هیبریدی است که از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما خروجی این موتور حالا از ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر در SL63 به ۶۱۲ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر رسیده است. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت هم روی محور عقب اضافه شده است.

از این طریق، مجموع خروجی به ۸۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و SL63 S E Performance را به قوی‌ترین SL تاریخ تبدیل کرده است. این نیرو بین هر چهارچرخ توزیع می‌شود و حتی موتور الکتریکی هم می‌تواند از طریق سیستم 4Matic نیروی خود را به محور جلو بفرستد. به لطف این ویژگی‌ها، SL هیبریدی ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

مثل دیگر مدل‌های هیبریدی AMG، در اینجا هم سیستم پلاگین‌هیبریدی بیشتر روی بهبود پرفورمنس تمرکز دارد تا مصرف سوخت و به همین دلیل، پکیج باطری کوچک ۶.۱ کیلووات ساعتی آن تنها امکان پیمودن ۱۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. خودرو اما به‌صورت پیش‌فرض روی حالت تمام الکتریکی روشن می‌شود و صدای موتور مصنوعی از طریق بلندگوها داخل کابین پخش خواهد شد.

SL63 S E پرفورمنس به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است که بسیار قابل تنظیم بوده و راننده می‌تواند آن را از حالت تقریباً غیرفعال تا بسیار قوی تنظیم کند که در این صورت امکان رانندگی با یک پدال فراهم خواهد شد. این مدل مثل SL63 معمولی از فنرهای فولادی، کمک‌فنرهای تطبیقی، آنتی‌رول بارهای فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد اما در اینجا ترمزهای کربن سرامیکی هم با کالیپرهای برنزی رنگ به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، اسپویلر فعالی در جلو است که دیده نمی‌شود اما در سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۰ میلی‌متر بلندتر می‌شود تا با ایجاد اثر ونتوری، نیروی رو به بالا در دماغه را کاهش دهد. علاوه بر این، اسپویلر فعال عقب هم برای مطابقت با وزن و پرفورمنس بیشتر نسخهٔ هیبریدی از نو برنامه‌ریزی شده است. البته مرسدس فعلاً وزن این نسخه را اعلام نکرده است اما همین سیستم هیبریدی در AMG GT چهاردر 260 کیلوگرم اضافه‌وزن را به دنبال داشته است که در کنار وزن ۱۹۷۰ کیلوگرمی SL63 باید انتظار وزنی بیش از ۲.۲ تن را داشته باشیم.

مرسدس قیمت SL هیبریدی را هم اعلام نکرده است ولی در این رابطه نیز می‌توانیم تخمین بزنیم. قیمت SL63 هم‌اکنون در آمریکا از ۱۸۳ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود SL63 S E Performance قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2078 ديدگاه)

    چقدر دردناکه محصولات آلمانی هم ضعف هارو پشت اسب بخار پنهان می کنن !

    موافقم 26
    مخالفم 70
    1. MehdiTurbo

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2381 ديدگاه)

      همه چیش عالیه هر چند نه در sl های نسل های قبل همین الان اون sl را بزاری کنارش نسلای قبلش زیبا ترن تازه اونم با گذر زمان
      در کل عالیه ولی داخلش به شدت زشت ضعیف این طراحی داخلی افتضاحه و حیف اون کابین های بنز

      موافقم 43
      مخالفم 10
  2. Dark Knight

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (577 ديدگاه)

    ۱۶۰ اسب بخار از توربو s قوی‌تر هست و حداقل ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری داره ولی نمیدونم چرا شتابش ۲/۹ هست !! هر چقدر هم سنگین باشه دیگه باید با ۸۲۰ اسب حدود ۲/۵ یا حداکثر ۲/۷ تایم بزنه ولی در کل طراحی خیلی خوبی داره اما تو این رده قیمتی بهترین انتخاب بدون شک توربو s هست

    موافقم 56
    مخالفم 1
    1. blackwing

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      به نظرم شتاب زیر ۳ ثانیه دیگه خیلی مهم نیس ، چون به اندازه کافی سریع هست و فشار جانبی وارد شده به راننده و سرنشین‌ها به اندازه‌ای هست که کاملاً پرت بشن تو صندلی.

      مگر اینکه راننده بخواد هر روز و هر شب سر هر چهارراه با تسلا پلد و پورشه توربو S درگ بندازه!!

      موافقم 67
      مخالفم 0
    2. Mercedes-Benz

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اینها اعداد روی کاغذن وگرنه سریع تره
      مثل amg one که صفر تا صدش رو ۲/۹ ثانیه اعلام کردن اما صفر تا صد ۲/۲ ثانیه هم ثبت کرده

      موافقم 10
  3. net

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3448 ديدگاه)

    بی ام و سری ۸ روباز قشنگتر از این بنز هست.این صفحه نمایش بنز که در سری اس هم وجود داره حاشیه داره و به داشبورد چسبیده نشده و پشتش شناوره و زیر صفحه نمایش دکمه فیزیکی هست و عرضش کمی زیاد هست بد شده اگر مثل صفحه نمایش فورد رنجر ۲۰۲۲ مستطیلی عمودی با حاشیه کم و چسبیده به داشبورد و بدون دکمه فیزیکی بود قشنگ میشد.چراغ جلو مثلثی برلیانس هست بد شده.آرم خاور بزرگ بنز در جلوپنجره بد هست.دریچه کولر دایره ای بد هست.صندوق عقب شیب رو به پایین داره بد هست.دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد.رینگ به جای مشکی خاکستری تیره بود قشنگتر میشد.طرح نقطه نقطه کنسول و شیب دار بودن کنسول بد هست و کنسول کمی شبیه کنسول ماشینهای سوپر اسپرت شده جالب نیست

    موافقم 24
    مخالفم 46
  4. Dark Knight

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (577 ديدگاه)

    متاسفانه این دیگه جزو آخرین ( حتی شاید آخرین ) ماشین های مجهز به v8 معروف amg هست و ابن آخر راه هم نیست چون دپارتمان amg تا ۲۰۳۰ تمام الکتریکی میشه ! بار ها گفتم که مشکل چندانی با برقی ها ندارم ولی این سوال برام پیش اومده که وقتی تا ۲۰۳۵ تقریبا تمام برند ها کربن خنثی یا همون تمام برقی بشن ، چه بلایی سر شرکت های engian سازی میاد یا تعمیرگاه هایی که ۱۰۰ سال هست فقط با ماشین های بنزینی کار کردن و علمی از موتور های برقی ندارن ! میلیون ها نفر قراره بیکار بشن خیلی دوست دارم بدون نقشه دولت ها وقتی این همه برقی سازی رو تشویق میکنن آیا فکر اینجا هم کردن ؟

    موافقم 40
    مخالفم 3
    1. مجتبی .

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1223 ديدگاه)

      درسته که تولید درونسوزها متوقف میشه اما موجودی ازقبل باز هم چند سالی هستن.اما تاریخ درهنگام تحولات بزرگ پرازشغلهایی هست که ازبین میره وشغلهای جدید پیش میاد. زرنگاشون باید برن دوره الکتریکیها رو بگزرونن اما مسن ترها مجبورن به تغیر شغل. دولتهای درست وحسابی فکرشو میکنن ولی دوستان ما فکردم گذاشتن چای بوده وهستن.

      موافقم 16
  5. رامتین

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    یه مقدار اعداد جالب نیستند. توان بیش از 250 اسب افزایش پیدا کرده ولی شتاب دو سه دهم ثانیه. از اون بدتر سرعت از 315 رسیده به 317؟ خب دلیل اینکه مثلا 40هزار دلار گرونتر این ورژن را کسی بخره چیه؟ SL درسته عقبه خوبی داره و لوکس هم هست اما من سری M8 را ترجیح میدم. فکر کنم سری هشت بیاد توان را به این مرز برسونه واقعا وحشتناک میشه.

    موافقم 23
    مخالفم 4
  6. آرش

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چقدر خوشگله لعنتی چه قدرتی چه تکنولوژییییی !!!!!

    موافقم 23
    مخالفم 7
  7. 18:45

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    هنوزم بنتلی و سری 8 بهتر از این هستن با این همه پیچیدگی و سنگینی وزن sl…

    موافقم 20
    مخالفم 8
  8. Soroush

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    ظاهر و کابین بسیار جذابی داره ولی کاش یه فکری به حال وزن زیادش میکردن!
    گشتاور وحشتناکی داره ولی از نظر پرفورمنس بازم بعید میدونم بتونه نزدیک 911توربو اس بشه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  9. Porsche

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (685 ديدگاه)

    با این قیمتی که داره رقیب اصلیش کانتیننتال هست
    مرسدس amg sl63 e : لایک
    بنتلی کانتیننتال gt : دیسلایک

    موافقم 24
    مخالفم 26
  10. مجتبی .

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    وقتی قرارنیست مصرف سوخت بهتر بشه چرا هیبرید واضافه وزن وپیچیدگی بیشتر؟؟ روی همون درونسوز کارمیکردن ماشین هم چابکتر میشد وهم قیمت بی دلیل بالا نمیرفت.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. 제네시스

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (406 ديدگاه)

    عجب چیزی خدایی.. رنگش سبزش چقدر خوشکله مثل استون مارتین db12 هست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. hamed

    ۲۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    ابهت نسل قدیم SL رو نداره مدلای 2009 و اینا
    وزنش هم خیلی زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا