مرسدس بنز

آینده برند EQ مرسدس بنز پس از پایان تولید درون‌سوزها چه خواهد شد؟

زیر برند EQ مرسدس بنز آینده‌ی این برند است. رونمایی شاسی‌بلند EQE در آستانه برگزاری نمایشگاه پاریس یک دستاورد برای ژرمن‌ها بود چراکه از تکنولوژی‌های جدیدی سود می‌برد و تمرکز زیادی روی به‌کارگیری آن‌ها وجود داشت. اما مهم‌تر اینکه خودروی یاد شده آخرین‌ محصول الکتریکی است که خانواده EQ مرسدس بنز را تکمیل می‌کند. با معرفی این شاسی‌بلند ژرمن‌ها ادعا می‌کنند هم‌اکنون خودروی الکتریکی کافی برای هر کلاس خودرویی را دارند؛ اما قدم بعدی چه خواهد بود؟ آیا برند EQ همچنان میدان‌دار خواهد بود یا اینکه پلتفرم EV2 کنترل اوضاع را به دست خواهد گرفت؟ وقتی پیشرانه‌های درون‌سوز بازنشسته شوند چه اتفاقی برای برند EQ خواهد افتاد؟

در خلال مراسم معرفی شاسی‌بلند EQE در پاریس، موتور وان با کریستف استارزینسکی نایب‌رئیس بخش معماری خودروهای الکتریکی و مارکوس شافر مدیر فنی ارشد مرسدس بنز گفت‌وگویی داشته است. اولین سؤال نیز درباره آینده برند EQ پس از بازنشستگی پیشرانه‌های درون‌سوز بوده است. استارزینسکی دراین‌باره می‌گوید:

این سؤالی ۱ میلیون دلاری است، این‌طور نیست؟ این سؤال برای بخش بازاریابی و فروش است اما خود برند تنها چیزی بیشتر از یک باتری بوده و درباره تکنولوژی و هوشمندی خواهد بود. سؤال این است که نام‌گذاری برند در آینده چه خواهد بود؟ ما در حال حاضر هنوز به‌صورت موازی پیش می‌رویم و تا اواخر دهه جاری میلادی این روند ادامه خواهد یافت. برند EQ چیزی بیشتر از یک نشان بر صندوق‌عقب خودروهاست.

ما همچنین از این مدیر ارشد درباره آینده پلتفرم EV2 پرسیدیم، پلتفرمی که هم‌اکنون در خانواده EQE و EQS بکار رفته است. شایعاتی درباره تولید محصولات کوچک‌تر با استفاده از این پلتفرم وجود داشت و می‌خواهیم بدانیم که آینده این پلتفرم چه خواهد شد. مدیر مرسدس در پاسخ می‌گوید:

پلتفرم MMA پدر محصولات کامپکت کنونی ما یعنی A، B، GLA، GLB، EQA و EQB است. تنها چیزی که اینجا داریم کاهش محصولات از هفت به چهار مدل است و از اینجا به بعد پلتفرم MB.EA زیرساخت خودروهای سطح میانی و سطح بالا را تشکیل خواهد داد. پلتفرم EV2 تا مدتی به‌صورت موازی تولید خواهد شد.

مارکوس شافر نیز می‌گوید پلتفرم EV2 قبل از بازنشسته شدن شاید در برخی محصولات بکار رود. او می‌گوید:

محصولاتی که در کارخانه تاسکالوسا ساخته می‌شوند از اوایل سال آینده راهی بازار خواهند شد و دو مدل EQE و EQS شاسی‌بلند چهارمین خودرو با استفاده از پلتفرم EV2 خواهند بود. ما ایده‌های بیشتری داریم که هنوز اعلام نکرده‌ایم و شاید روی این معماری کار کنیم اما قطعاً شاسی بلندها هم از نظر حجم تولید و حجم فروش بخش مهم استراتژی الکتریکی سازی مرسدس را تشکیل خواهند داد.

بنابراین به نظر می‌رسد مرسدس قبلاً آماده تولید نسل بعدی محصولات الکتریکی خود شده و حتی احتمالات موجود درباره تولید خودروهای جدید با پلتفرم الکتریکی کنونی را بررسی کرده است. این شرکت در حال تولید پلتفرم‌های ماژولار جدید است تا بتواند خودروهای الکتریکی شکل گرفته بر پایه مدل‌های درون‌سوز شامل EQA، EQB و EQC را بازنشسته کند. پلتفرم EV2 که در سدان ها و شاسی بلندهای EQE و EQS بکار رفته در نهایت از رده خارج خواهد شد و جای خود را به معماری ماژولار جدیدی خواهد داد که احتمالاً در تمامی خودروهای C کلاس و بالاتر بکار خواهد رفت. هنوز مشخص نیست که برند EQ در این میان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد ژرمن‌ها هنوز در حال بررسی این موضوع هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. PRPR

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    بنظرم بهترین الکتریکی ها eqبنز میزنه چون هم قیمتش مناسبه هم فنیش

    موافقم 39
    مخالفم 8
    1. M

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      از دیدگاه موتور ترند بهترین الکتریکی جهان هیوندای آیونیک ۵ هست.
      شک دارید؟

      موافقم 4
      مخالفم 31
  2. میلاد زد ام

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    محصولاتی از مرسدس که با EQ شروع میشدن یکی از بدترین طراحی های تاریخ این خودروساز رو به نمایش گداشتن .
    نقطه اوج فاجعه هم مدل EQS بود
    به نظرم طراحی محصولات الکتریکی هیوندا و کیا خارق العادس .

    موافقم 15
    مخالفم 52
    1. BlackWing

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (867 ديدگاه)

      میلاد ، نمیدونم از نزدیک تاحالا EQS رو دیدی یا نه ولی به احتمال زیاد نظرت راجع به طراحیش عوض میشه !
      مرسدس با طراحی داشبورد یکپارچه ، کابین مدرنیزه شده و طراحی آیرودینامیک ، خیلی خوب عمل کرده ، حتی بهتر از آئودی و بیمر…
      البته کیا و هیوندای هم خوبن واقعاً

      موافقم 24
      مخالفم 3
    2. کیانوش

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      فک کنم همه قبول داشه باشیم که اکثر خودروساز ها تو برندینگ خودرو های برقی ضعیف عمل کردن اخه bZ و eq id شد اسم خداییقبول ندارم طراحی سری. مرسدس رو من خیلی دوست داشتم به اندازه کافی هم ریسک کرد تو طراحی این سری ،طراحی های هیوندای هم جالب بودن واسم اما مطمئن نیست این جذابیتشون رو نگه دارن واسه حتی اونایی که پیش خریدشون کردن

      موافقم 1
      مخالفم 6
    3. کیانوش

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      بابا مسلمون ی اسم بزار رو اکانتت هرچند باید با همون جمله هیوندای و کیا خارق العاده ان میشناختمت تو کلا به غیر کیا هیوندای رند دیگه ای هم هرچند محدود فکر نکنم به چشت بیاد ل کن جون هرچی دوست داری ول کنه

      موافقم 9
      مخالفم 0
    4. Porsche 911

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      با قدمی استوار سعی در برند کردن میلاد زد ام داشتن و موفق شدن!
      مرحبا…

      موافقم 10
      مخالفم 0
    5. علی

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اتفاقا برقی کره ای ها خیلی طراحی اغراق امیز زشت و فضایی دارن
      ولی بنز و مخصوصا ب ام و قبول دارم بی نهایت زشت شده دیگه ب ام و فعلا فقط آئودی به طراحی زیبای گذشته گند نزده

      موافقم 23
      مخالفم 3
      1. Amirreza.M

        ۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (272 ديدگاه)

        و پورشه

        موافقم 6
        مخالفم 1
    6. M.83

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      با احترام
      این موضوع فقط راجب دو سه تا مدل پایداره ولی توجه مرسدس در بخش ای کیو روی بازده و راندمان سطحی ماشین ها بوده و
      اگه بحث مقایسه طراحیه ، بهتره از فاز الکتریکی بیای بیرون ..

      موافقم 8
      مخالفم 0
    7. Mercedes-AMG

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      پیشنهاد میکنم تست و بررسی موتور ترند بین جنسیس GV60 و Lyriq کادیلاک رو بخونی هرچند که بی دلیل GV60 برنده شد اما دوست دارم طراحی داخلی و هم خراجی کادیلاک لیریک رو با اون تخم مرغ زشت مقایسه کنی تا معنای زیباتر و زشت بودن رو از نو درک کنی

      موافقم 2
      مخالفم 1
    8. Alan.r

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      واقعا مرسدس بنز رو با اون دوتا مقایسه می‌کنی؟
      کیا و هیوندای نهایتا می‌تونن با BYD رقابت کنن
      (هر چند که در مقابل اون هم هیچی نیستن)

      موافقم 13
      مخالفم 1
    9. میلاد زد ام

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      زیزان چرا حمله میکنید …
      من فقط از باب طراحی مقایسه کردم
      متعصب ترین طرفداران مرسدس هم قبول دارن توی سری EQ این برند از نظر طراحی افت داشت
      اون هم نگفتم همه محصولات الکتریک کیا هیوندای زیبا هستن
      ولی در کل طراحی بهتری نسبت به سایر محصولات بازار دارن
      وگرنه من کاملا به برتری بی چون و چرای مرسدس نسبت به هیوندای و کیا از همه نظر اقرار میکنم .
      قبلا هم گفتم کره فقط از جاپن جلو زده ولی تا آلمان و آمریکا راه داره .

      موافقم 2
      مخالفم 4
  3. BlackWing

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (867 ديدگاه)

    از نظر شاسی و پلتفرم ماجولار به نظر شخصی خودم جنرال موتورز با پلتفرم BEV3 یه پله جلوتر از بقیه هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. کیانوش

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    اینکه خودروی الکتریکی کافی واسه حضور تو همه کلاس ها معرفی کرده رو قبول ندارم فعلا نه ی کوپه اسپورت معرفی کرده و نه ی خودرو قوی تو کلاس مرسدس c کلاس و یا cla چون واقعا بنظرم eqa و eqb اصلا در حد سری eqs eqe نیستن و خود مرسدس هم روشون حسابی باز نکرده فقط دوتا خودروی موقت بودن واسه خالی نبودن سبد محصولاتش eqe احتمالا مثل سری e خیلی موفق میشه اما نسخه شاسی بلندش نه فکر نکنم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. M.83

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    واضحه پلتفرم های الکتریکی کنونی یکی مثل تسلا اونقدارا به اندازه درون سوز های بنز و دیگر خودروساز های گسترده نیست
    اما در اینده تمام تمرکز اروپاییا روی خودرو های الکتریکی قرار میگیره و پلتفرمهای دیگه ای به جمعشون اضافه میشه
    و خب eq به عنوان بخش اصلی و بازوی پیشرو فناوری مرسدس ادامه داره میمونه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. کیانوش

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    ی مقایسه اینکه بی ام و سری هفت بنزینی و الکتریکی رو بر اساس پلتفرم همون سری هفت نسل قبل ساخته اما مرسدس حتی این پلتفرم جدید هم قصد داره تو همین دهه بازنسشت کنه گذشت اون دوره ای که ی پلتفرم بیش از ی دهه هم عمر میکرد چون صنعت فناوری و خودرو در هم امیختن چه جورم و صنعت خودرو هم مجبوره که سرعت رشدش رو شدیدا بالا ببره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Alan.r

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خانواده EQ به نظر من جزو بهترین الکتریکی های دنیا هستن هم بسیار زیبا و تکنولوژیک هستن و هم از نظر فنی و برد عالین

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. بی خیال اسم

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    طراحی های بنز به نظرم خوبه
    دیگه بخاطر ضریب آیرودینامیک دیگه اینطور شده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. GMA

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    سری EQ،به جز EQC،نامتناسب ترین طراحی های اخیر مرسدس را داشتند،امیدوارم مرسدس دوباره به اوج طراحی های شکوهمندش برگرده…

    موافقم 3
    مخالفم 6
  10. Arshia m3csl

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    کاش بنز های eq طراحی های متفاوت تری داشته باشن بنز eqe سدان و eqs خیلی شبیه به همن خانواده eq کاش طراحی های متفاوت و خاص تری داشته باشن eqg طراحیش متفاوت و جالب میشه ولی بقیه بنز های eq طراحی تقریبا شبیه به هم دارن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    مرسدس سلطان خودرو سازی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    متاسفم که مرسدس بنز رو با ماشین ژاپنی و کره ای مقایسه میکنید اگه یکم درباره قدمت کیفیت موتور بدنه لذت رانندگی امنیت پرستیژ آپشن هایی که حتی آمریکا عاجز هست از گذاشتنش و … تحقیق میکردین عمرا اسمی از ماشین های دیگه نمیبردید فقط بنز سوارا میدونن بنز چیه وقتی سوار نشدی فقط میبینی لطفا نظر نده

    موافقم 3
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا