رقبای ارزان‌تر مرسدس S کلاس در بازارهای جهان، دلایل احتمالی کاهش فروش

دوشنبه 5 شهریور 1403 - 12:30
مطالعه 7 دقیقه
Untitled-1
هم‌اکنون در بازارهای سراسر جهان، سدان‌های لوکس بزرگی عرضه می‌شوند که همان ویژگی‌های مرسدس S کلاس را با قیمت بسیار کمتری ارائه می‌کنند.
تبلیغات

وقتی حرف از سدان‌های بزرگ و لوکس می‌شود، اولین خودرویی که به ذهن می‌آید، مرسدس بنز S کلاس است زیرا این خودرو دهه‌ها است که بر صدر کلاس خود تکیه زده و پیشگام ارائهٔ جدیدترین نوآوری‌ها بوده است. بااین‌حال، طی چند سال اخیر شرایط تغییر کرده است و ظهور رقبای جدید که همان امکانات و تجمل را با قیمت کمتری ارائه می‌کنند، عرصه را بر S کلاس تنگ کرده‌ است. به همین دلیل، چندی پیش در خبرها خواندیم که تولید این سدان پرچم‌دار به دلیل فروش پایین کاهش پیدا کرده است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با سدان‌های لوکسی آشنا شویم که قیمت ارزان‌تری نسبت به S کلاس با قیمت پایهٔ 118 هزار دلاری دارند و می‌توانند دلیل کاهش فروش جهانی این پرچم‌دار اصیل آلمانی باشند.

کپی لینک

جنسیس G90

قیمت پایه: 89,200 دلار

برند لوکس و نوپای جنسیس که توسط هیوندای برای رقابت با رقبای باسابقه ایجاد شد، تا حد زیادی در بازار موفق عمل کرده است. سدان پرچم‌دار این برند با نام G90، ظاهری منحصربه‌فرد و آینده‌نگر دارد که حتی در قیاس با S کلاس هم چشمگیر به نظر می‌رسد. G90 علاوه بر ظاهر جذاب، قیمت بسیار ارزان‌تری هم نسبت به رقیب آلمانی دارد. این سدان لوکس کره‌ای با امکانات لوکسی مثل تودوزی چرمی ناپا و تکنولوژی فعال مقابله با سروصدا ارائه می‌شود و یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 توربو زیر کاپوت دارد که در نسخهٔ پایه 365 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برخلاف اکثر از خودروهای این لیست، G90 در اکثر بازارهای بزرگ دنیا مثل آمریکای شمالی، اروپا، کره جنوبی، چین و خاورمیانه عرضه می‌شود که این یعنی کسانی که علاقه‌ای به S کلاس پیرمردی ندارند، جایگزینی ارزان‌تر و زیباتر خواهند داشت.

کپی لینک

هیوندای گرنجور

قیمت پایه: 30,000 دلار

یکی دیگر از نمایندگان هیوندای در این لیست، گرنجور است یعنی خودرویی که نسل‌های قبلی آن با نام آزرا در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شد اما دو نسل اخیر آن فقط در کره جنوبی و خاورمیانه به فروش می‌رسد. این سدان پرچم‌دار هیوندای محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال 1986 بازمی‌گردد. گرنجور برخلاف جنسیس G90، قیمت پایهٔ بسیار مناسب‌تری دارد که از تنها 30 هزار دلار برای نسخهٔ پایه با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر 195 اسب بخاری آغاز می‌شود. چنین قیمتی برای سدانی به این بزرگی با طراحی آینده‌نگرانه و امکانات کامل، شگفت‌انگیز است. البته هرچند گرنجور در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود اما در همان بازار محدودی که حضور دارد می‌تواند خریداران S کلاس را شکار کند.

کپی لینک

کیا K9

قیمت پایه: 43,800 دلار

کیا K9 هم سدان لوکس دیگری است که توسط گروه هیوندای تولید می‌شود. مثل گرنجور، دو نسل قبلی K9 هم با نام K900 در بازار آمریکا عرضه می‌شدند اما به دلیل فروش پایین، در سال 2021 کیا به عرضهٔ آن پایان داد. بااین‌حال، اندکی پس از خاتمهٔ حضور K9 در بازار آمریکا، کیا نسخهٔ فیس‌لیفت آن را در کره جنوبی رونمایی کرد که طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسخهٔ قبلی دارد. کابین سدان پرچم‌دار کیا نیز به‌اندازهٔ G90 شیک به نظر می‌رسد. این سدان لوکس کره‌ای همچنان در بازار خانگی خود عرضه می‌شود و سال گذشته حدود 3,900 دستگاه در این کشور فروخته است. قیمت K9 در نسخهٔ پایه با پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 تنفس طبیعی و 250 اسب بخار از تنها 43 هزار دلار آغاز می‌شود که برای یک سدان فول سایز لوکس رقم بسیار مناسبی است. قیمت گران‌ترین نسخهٔ این خودرو هم به 62 هزار دلار می‌رسد.

کپی لینک

لوسید ایر

قیمت پایه: 69,900 دلار

تنها خودروی الکتریکی که در لیست ما جای گرفته، لوسید ایر است. هرچند این خودرو در اصل به‌عنوان رقیب لوکس‌تری برای تسلا مدل S شناخته می‌شود اما ایر را می‌توان به‌عنوان جایگزین مناسبی برای مرسدس S کلاس هم در نظر گرفت. البته کسانی باید سراغ این سدان آمریکایی بروند که برایشان مهم نیست نیروی حرکتی خودرو با بنزین تأمین می‌شود یا برق هرچند که سدان لوسید با شعاع حرکتی 650 کیلومتری، هرگونه نگرانی از بابت تمام شدن شارژ باطری را از بین می‌برد. با اینکه قیمت گران‌ترین نسخهٔ ایر یعنی سافایر با سه موتور و 1234 اسب بخار قدرت به نزدیک 250 هزار دلار می‌رسد اما نسخهٔ پایهٔ تک موتوره تنها 70 هزار دلار قیمت دارد. این مدل به یک موتور الکتریکی با 443 اسب بخار قدرت در عقب مجهز است. لوسید ایر هم مثل جنسیس در بازارهای بزرگ جهان مثل آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه عرضه می‌شود.

کپی لینک

کادیلاک CT6

قیمت پایه: 50,500 دلار

CT6 سدان پرچم‌دار کادیلاک بود که اولین بار در سال 2016 راهی بازار شد اما در سال 2020 برند لوکس جنرال موتورز به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااین‌حال، فروش CT6 همچنان در چین ادامه پیدا کرد و حتی چند ماه پیش، نسل دوم آن فقط برای عرضه در چین معرفی شد. این خودرو هرچند روی همان پلت‌فرم نسل قبلی (پلت‌فرم اومگا) ساخته شده اما به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کرده و از جدیدترین ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های کادیلاک بهره‌مند شه است. هرچند CT6 در آمریکا عرضه نمی‌شود اما در چین می‌تواند رقیبی جدی برای S کلاس باشد یعنی جایی که سال گذشته فروشی نزدیک به 11 هزار دستگاهی را تجربه کرد. CT6 در چین فقط با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 240 اسب بخار قدرت به فروش می‌رسد و قیمت پایهٔ تنها 50 هزار دلاری دارد.

کپی لینک

هونگچی H9

قیمت پایه: 43,500 دلار

شاید دیدن یک خودروی چینی در این لیست عجیب باشد ولی هونگچی H9 در کشور خودش فروش بالایی دارد و سال گذشته نزدیک به 15,500 دستگاه در چین فروخته است. این خودرو سدان پرچم‌دار هونگچی محسوب می‌شود که در نسخهٔ استاندارد 5,137 میلی‌متر طول و در نسخهٔ H9+ یا کشیده 5,337 میلی‌متر طول دارد. چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی پکن هونگچی نسخهٔ فیس‌لیفت این سدان لوکسی را رونمایی کرد تا بهتر بتواند با رقبایی مثل S کلاس رقابت کند. پیشرانهٔ پایهٔ H9 یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 252 اسب بخار قدرت است اما در نسخه‌های گران‌تر، یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 سوپرشارژ با 337 اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود. برای کسانی که در چین یا امارات زندگی می‌کنند، هونگچی H9 با قیمت پایهٔ حدود 43 هزار دلار، ارزش توجه به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای S کلاس را خواهد داشت.

کپی لینک

تویوتا کراون سدان

قیمت پایه: 48,500 دلار

کراون یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در سبد محصولات تویوتا محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال 1955 بازمی‌گردد. برای سال‌ها، این نام به سدان لوکسی اختصاص داشت که فقط در بازارهای خاصی مثل ژاپن و چین عرضه می‌شد اما مدتی است که تویوتا، کراون را به یک خانواده تبدیل کرده که شامل مدل‌های کراس‌اوور هم می‌شود. بااین‌حال، کراون هنوز در نسخهٔ سدان سنتی هم تولید می‌شود که البته همچنان فقط مخصوص بازار ژاپن و چین است. این خودرو که سال گذشته معرفی شد، یک سدان شیک و بزرگ است و با سدان بلندقامتی که در آمریکا عرضه می‌شود تفاوت دارد. کراون سدان با پیشرانه‌های 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی و هیدروژنی پیل سوختی عرضه می‌شود که نسخهٔ هیبریدی ارزان‌تر بوده و قیمت پایهٔ 48,500 دلاری دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.