تست شتاب و سرعت مرسدس بنز SL55 AMG در اتوبان، شیرِ پیرِ پرقدرت!

سه‌شنبه 15 شهریور 1401 - 15:30
مطالعه 2 دقیقه
mercedes-benz-sl-55-amg-630-hp
روزی روزگاری مرسدس بنز SL55 AMG سریع‌ترین خودروی گیربکس اتوماتیک دنیا بود. در واقع در اوایل قرن 21 میلادی بود که این خودرو جزو سریع‌ترین خودروهای...
تبلیغات

روزی روزگاری مرسدس بنز SL55 AMG سریع‌ترین خودروی گیربکس اتوماتیک دنیا بود. در واقع در اوایل قرن 21 میلادی بود که این خودرو جزو سریع‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شد هرچند پس از ورود مرسدس SLR مک لارن به بازار این عنوان از چنگ SL55 خارج شد؛ اما در این ویدئو که توسط AutoTopNL منتشر شده می‌توانیم هنرنمایی SL کلاس کد R230 را ببینیم. این تست شتاب و سرعت به ما یادآوری می‌کند که SL55 چه هیولایی بوده است.

به گزارش پدال و به نقل از motor1، مرسدس بنز SL55 AMG به عنوان خودروی مدل 2003 عرضه شد و از پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری سوپرشارژردار استفاده کرد. این نیروگاه آهنین در تریم استوک قدرت 493 اسب بخاری تولید می‌کرد که برای زمان خود قدرت زیادی بود. با وجود گیربکس 5 سرعته اتوماتیک، این هیولای آلمانی در عرض 4.5 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسید هرچند حداکثر سرعت آن روی سرعت 250 کیلومتر در ساعت محدود شده بود. با حذف محدود کننده، سرعت خودرو به بیش از 290 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یافت. این رقم حتی امروز نیز چشمگیر به نظر می‌رسد و بنابراین می‌توانید تصور کنید که 20 سال پیش چه حس و حالی داشته است.

البته خودروی حاضر در این ویدئو استوک نیست و گفته می‌شود قدرت 630 اسب بخاری تولید می‌کند. با توجه به صدای تولیدی می‌توان گفت سیستم اگزوز نیز ارتقا یافته تا بر هیجان سواری با SL55 بیفزاید. صدای این کوپه لوکس شبیه خودروهای عضلانی تمام‌عیار بوده و واقعاً لذت‌بخش جلوه می‌کند. ما معمولاً در ویدئوهای مربوط به تست سرعت و شتاب خودروها روی حداکثر سرعت آن‌ها تمرکز می‌کنیم اما درباره مرسدس SL55 AMG باید به صدای آن اشاره کنیم. دو دلیل برای این کار وجود دارد: اول آنکه صدای پیشرانه و اگزوز بسیار خوب بوده و قطعاً هر ماشین بازی صدای تولیدی پیشرانه 8 سیلندر مرسدس را تحسین خواهد کرد. در دورانی که خودروهای الکتریکی خبرساز شده‌اند وجود چنین محصولاتی غنیمت خواهد بود. دلیل دوم به عدم رسیدن خودروی موردبحث به حداکثر سرعت خود مربوط می‌شود. اتوبان خیلی زیر ترافیک نبوده اما به نظر می‌رسد راننده از وجود همان خودروهای کم در اتوبان نیز نگران بوده و پدال گاز را تا انتها فشار نداده است. البته این خودرو به حدود سرعت 290 کیلومتر در ساعت می‌رسد هرچند هنوز هم جای سرعت گرفتن بیشتر وجود داشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.