مرسدس بنز به خاطر انتشار تبلیغ توهین‌آمیز در چین موردانتقاد قرار گرفت

جمعه 10 دی 1400 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
Commercial-Mercedes eyes
مرسدس بنز تبلیغ جدید خود در شبکه اجتماعی ویبو چین را حذف کرد. در این تبلیغ یک مدل چینی حضور داشته که طبق گفته برخی کاربران ویبو، ظاهر چشمان او به...
تبلیغات

مرسدس بنز تبلیغ جدید خود در شبکه اجتماعی ویبو چین را حذف کرد. در این تبلیغ یک مدل چینی حضور داشته که طبق گفته برخی کاربران ویبو، ظاهر چشمان او به گونه‌ای اغراق‌آمیز آرایش شده و حالتی توهین‌آمیز درباره ظاهر مردم چین دارد.

این تبلیغ جدید 25 دسامبر در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده و تا همین چند روز پیش در دسترس بوده اما اکنون اثری از آن در شبکه‌های اجتماعی چینی نیست. مرسدس جدیدترین شرکتی است که به استفاده از افرادی با آرایش اغراق شده و توهین‌آمیز در تبلیغات خود متهم می‌شود.

چند هفته پیش نیز تبلیغی توسط یک خرده‌فروشی آنلاین اسنک در ویبو منتشر شد و بسیار خبرساز شد. در این تبلیغ از فردی استفاده شده بود که بنا به ادعای برخی کاربران، چشمانش به گونه‌ای آرایش شده بود که کلیشه‌های غربی درباره ظاهر مردم چین را به یاد می‌آورد.

تا روز یکشنبه 26 دسامبر، هشتگ ایجاد شده برای این تبلیغ بیش از 300 میلیون بازدید را در ویبو ثبت کرده است. متأسفانه کاربران این شبکه اجتماعی به مدل حاضر در این تبلیغ هم رحم نکرده و او را مورد هجمه و توهین قرار داده‌اند. آن‌ها می‌گویند آرایش انجام شده روی صورت این مدل فقط چشمانش و نه کل صورتش را برجسته کرده است.

کاربران چینی در سال‌های اخیر توجه زیادی به تبلیغات برندهای غربی و طرز استفاده آن‌ها از مدل‌ها و افراد بومی می‌کنند. یکی از سایت‌های چینی می‌گوید جی جی حدید پس از انتشار ویدئویی از بستن چشمان خود که تقلیدی از چهره بودا بود، از یک نمایشگاه مد در شانگهای کنار گذاشته شد. در سال 2018 هم کمپانی دولچه و گابانا به خاطر انتشار ویدئوهای تبلیغاتی با حضور یک زن چینی که در خوردن غذاهای ایتالیایی با چالش مواجه بود تحریم شد.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد واکنش‌های منفی علیه کاربران ویبو وجود دارد و برخی افراد آن‌ها را متهم به استفاده از فرهنگ طرد کردن به منظور تبلیغ ملی‌گرایی خود می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.