مرسدس بنز

درگ فرزندان AMG، مرسدس C63 جدید در برابر A45 و E63

در این مسابقه، نسل جدید مرسدس C63 با پیشرانهٔ چهار سیلندر هیبریدی به مصاف E63 هشت سیلندر و دو A45 S استاندارد و تیونینگ شده می‌رود.

نسل جدید مرسدس C63 AMG پیشرانهٔ V8 قبلی را با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی جایگزین کرده که از هاچ‌بک داغ A45 S گرفته شده است. حال این دو خودرو در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند و در این جمع یک E63 و همین‌طور یک A45 S تیونینگ شده هم حضور دارند. در C63، پیشرانهٔ ۲ لیتری با یک موتور الکتریکی در عقب همراه است که مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. از سوی دیگر، این موتور چهار سیلندر در A45 S به‌تنهایی ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بااین‌حال، C63 با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، بسیار از A کلاس ۱۵۵۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است. این خودرو حتی از E63 هشت سیلندر با وزن ۱۹۹۰ کیلوگرم هم سنگین‌تر است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی E63 نه‌تنها صدای بسیار جذابی دارد بلکه خروجی قابل‌احترام ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند. هر سه خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند اما درحالی‌که C63 و E63 به گیربکس ۹ سرعته با کلاچ چندصفحه‌ای مجهز هستند، A45 با پیشرانهٔ عرضی از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. نمونهٔ تیونینگ شدهٔ این ماشین هم ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

در درگ بین این چهار خودرو، C63 از همه سریع‌تر بود و ظرف ۱۱.۱ ثانیه به خط پایان رسید و A45 S تیونینگ شده با زمان ۱۱.۹ ثانیه دوم شد. E63 و A45 استاندارد بسیار نزدیک به هم عمل کردند و هردو ۴۰۰ متر را در ۱۲.۱ ثانیه پشت سر گذاشتند اما E63 کمی جلوتر بود. همچنین کارواو قبلاً در ویدئویی دیگر با E63 زمان ۱۱.۱ ثانیه را ثبت کرده بود و بنابراین در شرایط بهتر، این خودرو باید بتواند C63 را مغلوب کند. در ادامهٔ این رقابت خانوادگی هم مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز بین خودروها برگزار می‌شود که می‌توانید نتیجهٔ آن را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس A45 S AMG مرسدس C63 AMG مرسدس E63 AMG
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۲۱ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
قیمت ۶۳,۳۷۰ پوند ۹۹,۷۵۰ پوند ۹۰,۰۰۰ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. froG-driVer

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بدون نگاه کردن میگم e63 بهتره از هر دوشون هر چی هم که تو ویدیو اتفاق بیافته

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Mk

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اصلا فیلم کجاست 😂

      موافقم 0
      مخالفم 4
  2. sadra gholmai

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نامرد میدونست درگ با e63 جذابه چون همزمان با c63 جدید معرفی شده ولی هنوز موتور V8 داره برای همون با اینکه توی ویدیو نبود ولی عکس تایتلش رو همون e63 گذاشت

    موافقم 1
    مخالفم 3
  3. Kf

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    حیف اسم AMG 63 برای سی کلاس جدید.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. همایون

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (638 ديدگاه)

    وقتشه یه درگ جذاب بین c63 و بی ام و m3 وآئودی rs5 بزارن که فکر کنم بنز برنده بشه ولی عجیبه تا حالا هیچکس c63 و m3 جدید رو باهم سرشاخ نکرده

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. S

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      همایون جان چند روز پیش کلیپ درگشون همینجا گذاشتن c63 پیروز شد

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. همایون

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (638 ديدگاه)

        خیلی ممنون عزیز الان رفتم دیدمش

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. S

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (105 ديدگاه)

          فدات داداش گلم ❤️🙏

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Arad

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    هر کدوم ببرن مهم نیست مهم زیبایی که دارن و با روح آدم بازی میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا