مرسدس بنز

ملاقات با مرسدس E کلاس مدل ۱۹۹۳ با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتری و پیشرانه اصلی!

معمولاً خودروهای لوکس به قابلیت اطمینان بالا شهرت ندارند اما، مرسدس بنز E کلاس نسل W124 یک استثنا و تانک واقعی است. این خودرو یکی از قابل‌اعتمادترین محصولات تاریخ مرسدس بنز محسوب می‌شود و ادعای ما را ثابت می‌کند.

 مرسدس بنز E200 مدل ۱۹۹۳ در اولین سال معرفی E کلاس به تولید رسید. یک نمونه‌ی خاص از این سدان دیزلی تاکنون ۱,۵۸۴,۵۸۹ کیلومتر کار کرده و باوجود سن بالا، همچنان سرپا است. خودروی مذکور، هرگز نازپرورده‌ نبوده زیرا مالک به‌نام «لوان نینا» پس از وارد کردن خودرو از آلمان به آلبانی، طی ۱۵ سال گذشته از آن به‌عنوان تاکسی استفاده کرده است.

در طول این سال‌ها، وی حدود یک میلیون کیلومتر با این E200 پیموده است آن‌هم درحالی‌که همچنان پیشرانهٔ فابریک خودرو استفاده می‌کند. درواقع، نینا فقط یک‌بار این موتور را تعمیر کرده است. وی در مصاحبه‌ای با دویچه وله اظهار داشته تنها مشکل این موتور طی این سال‌ها فقط خرابی واشر سر سیلندر بوده است. نینا اما با وجود اینکه ۷۰ سال سن دارد، مثل مرسدس خود قصد ندارد به این زودی‌ها بازنشسته شود.

جالب اینکه از هر سه خودرو در آلبانی، یکی مرسدس بنز کارکرده است و حدود ۲۱۲ هزار دستگاه از محصولات قدیمی این شرکت در جاده‌های این کشور در حال تردد هستند و اکثر آن‌ها سنی بالاتر از ۱۰ سال دارند. البته روی کیلومتر شمار E200 لوان نینا تنها کارکرد ۵۸۴,۵۸۹ کیلومتر دیده می‌شود زیرا کیلومتر شمار خودرو پس از رسیدن به یک میلیون کیلومتر صفر شده است. این E200 تاکسی در شهر دورس خدمت می‌کند که دومین شهر پرجمعیت آلبانی محسوب می‌شود. این شهر در سواحل دریای آدریاتیک آلبانی واقع است و مقصد محبوبی برای گردشگران در تابستان به‌حساب می‌آید. به همین دلیل، تابستان فصل موردعلاقهٔ لوان نینا است زیرا می‌تواند مسافران بیشتری را جابجا کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بنازم به صاحب این ماشین حتما مراعاتشو کرده که تا الان سر پا مونده فقط یه سوال پیش میاد که تو این سال ها چقدر افت قدرت کرده و الان مثلا صفرتا صدش چقدر شده؟🧐 فک نکنم دیگه جونی تو تن این ماشین مونده باشه

    موافقم ۷۷
    مخالفم ۸
    1. mahdi-es17

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (314 ديدگاه)

      اگه صفر تا صد بگیری ممکنه عواقب‌ جبران ناپذیری داشته باشه

      موافقم ۶۵
      مخالفم ۴
    2. کافر مقدس

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1531 ديدگاه)

      شما سطح مطلب و ویدئو رو ببین طرف هرچی بگه پس لابد درسته .میگه یکبار موتور تعمیر کرده . نیم خط بعد میگه خرابی واشر سرسیلندر بوده ! بعد دقیقا کدوم نوع انجین با کدوم کد؟تو اندونزی و مالزی هم مونتاژ میشده

      کل مطلب میشه یک پاراگراف و دوتا عکس و .. تهی از هر گونه بررسی فنی علمی از جانب اهل فن

      این ولوو ۳نیم میلیون کیلومتری باز یکم مطلب ش نرمال تره

      https://engineerine.com/volvo-p1800-highest-mileage-car-in/#:~:text=Contact%20Us-,Volvo%20P1800%20%E2%80%93%20The%20highest%20mileage%20car,the%20world%20(3.3%20Million%20Miles)

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴۸
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7974 ديدگاه)

        کافر مقدس درست میگه ، چنین خودروهایی در سطح دنیا زیاد دیده میشه !

        اما در کل ، خودروهای دیزل عمر بالاتری دارند !
        در ضمن ، خودروها هر چقدر قدیمی‌تر و ساده‌تر باشند به جهت مکانیکی بودنشان بیشتر عمر میکنند و استهلاک کمتر و ارزان‌تری دارند !

        در همین ایران خودمون یه سری به فرودگاه‌ها و تاکسی زرد‌ رنگ‌ها بندازید ، چه ایرانی چه خارجی ، اکثریت ۱ میلیون کیلومتر را رد کردند !

        چند سال پیش خودم با یه تاکسی کرولا ۲۰۱۵ رفتم شیراز و حدود ۷۵۰ هزارتا کار کرده بود !

        پس این مرسدس و این مقاله چیز عجیبی نداره !

        عجیب اینه که یه لندکروزر اتاق ۱۰۰ میتونه تا دو میلیون کیلومتر بدون‌ِ کوچکترین تعمیر موتوری کار کنه و نو بمونه !

        زده پدر مرسدس رو در آورده و تازه میگه چیزی نشده ، فقط یه بار تعمیر اساسی شده و یکبار هم واشر سوزونده !

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۴۷
        1. Iman99

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1300 ديدگاه)

          کافر مقدس اشتباه میگه خودت هم اشتباه گفتی
          چطور الان چون مرسدسه تعریف نکردی
          و باز رفتی سراع عشق قدیمی
          پس در مورد چیزی که گفتید باید بگیم نه چون باید درست و عادلانه در این مورد بگید اگه میخوای بگی باید درست و عادلانه باشه این موضوع
          خود همین مرسدس آلمان ثابت کرده که اگه بخواد بادوام هم بسازه بادوام ترین رو میسازه که رودستش نیست مگر مثل ماشین های ۸ سیلندر جاودانه امریکایی که اونها هم بادوام ترین هستن مثل این مرسدس در همه چیز هم بهترین هستن
          درمورد لندکروز هم ا‌ونم بادوام بوده چون هنوز از همون فرمول قدیمی سادگی و دوام استفاده می‌کنه کسی نگفته بادوام نیست ولی هرچند که همون لندکروز هم راحت یاتاقان میزنه زیاد هم دیدم لندکروز یاتاقان زده که با کارکرد های خیلی کمتر راحت موتورش خراب شده
          حتی اوور هیت کردن موتور لندکروز هم دیدم که حرارت موتورش بالارفته و واشر سرسیلندر سوزونده و موتورش خراب شده
          کارکرد دومیلیون کیلومتر لندکروز هم عجیب اینه که به این کارکرد برسه و ببینی چون تعداد کمی به این کارکرد میرسن و قبل از اون حتما خراب شدن و میشن چون خیلی از لندکروز های دیگه یعنی بیشترشون قبل از دو میلیون کیلومتر مطمئن باشید لندکروز قبل از اون موتورش خراب شده خودتون بررسی کنید متوجه میشید
          رکورد دار کیلومتر و‌دوام و کارکرد در جهان هم همین مرسدس و چند مدل ماشین دیگه از اروپا و امریکا هستن مثل ولوو و چند مدل ماشین امریکایی دیگه
          اینم جهت اطلاع
          https://z4car.com/introduce/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7
          این
          https://z4car.com/introduce/نگاهی-به-لیست-خودروهایی-که-موفق-شدند-با

          پس بحث بیخود رو بزارید کنار بخصوص کافر مقدس شما که هر بار هر مطلبی از این دست میاد میای همون جملات تکراری که آماده کردی رو میگی جای سواله چون حتما خوشت نمیاد از این موضوع که سریع موضع میگیری و زیر کامنت اول ریپلای نامربوط میزاری
          منم برای اینکه انصاف رعایت شه و ناگفتنی های نادرستی رو که دیدم رو تعدیل کنم جوابی میدم مثل اینجا پس خوش باشید

          موافقم ۳۹
          مخالفم ۱۲
        2. mahdi-es17

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (314 ديدگاه)

          به ترتیب
          اگه طراحی قطعه درست باشه
          الیاژ مواد درست باشه
          فرایند ساختش درست باشه
          استفاده کننده درست استفاده کنه
          فرسودگی کم ترین بخش در در خرابی هارو داره
          حالا ماشین هایی که میلیون ها کیلومتر کار کرده ضریب اتک بهش اومده پایین و ممکنه هر ان پارو روی پدال گاز قرار دادین یک جایی از ان خراب بشه

          موافقم ۹
          مخالفم ۵
        3. Iman99

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1300 ديدگاه)

          از سالهای گذشته هم هرچی به زمان حال نزدیک تر میشیم ماشینای مرسدس سطح لوکس وبودن و امکانات و تکنولوژی هاشون دائما بیشتر شده برای همین هزینه های نگهداری به تناسب بالاتر رفته
          بخصوص برای مرسدس که تو لوکس بودن از بهترین هاست
          برای همین الان کمتر از این خودرو ها میبینیم مگر اینکه بعضی خودروسازا خودشون خواسته باشن هنوز این راه رو ادامه بدن که الان بیشتر خودرو های بعضی شرکت های آسیایی در این زمینه در ساخت خودرو های اقتصادی فعال هستن پس در این مورد نیازی به بحث نیست مگر اینکه یکی خودش نفهمه و بخواد بحث درست کنه چون همه چیز مشخصه

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۸
      2. viper2

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        به نظر من واقعا پراید با دوام ترین ماشین جهان هست .

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۶
        1. علی

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (497 ديدگاه)

          نباید یه ماشین دیزلی را با بنزینی مقایسه کنی آقای فن آلمان ، توی بنزینی ها در طول عمر هیچ شرکتی به پای تویوتا نمیرسه

          موافقم ۸
          مخالفم ۳۱
        2. Iman99

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1300 ديدگاه)

          کی گفته تو بنزینی به پای توی تا نمیرسه
          کم آرودی بحث دیزلی رو کشیدی وسط
          تو خود دیزلی ها که امریکایی ها و چند شرکت اروپایی برتر مطلق هستن و حرف اول رو میزننن
          تو بنزینی ها هم تو هر زمینه ای بازم برتری خودشون رو ثابت کردن از انواع موتور های پرفورمنس بگیر تا مخصوص درگ و قدرتی ها مثلا انواع
          ۸ سیلند های امریکایی هستن که هیچ تویتایی به گرد پاشون نمیرسه در مدل های مختلف معجون خالصی از دوام و طول عمر و پرفورمنس تا قدرتی و مخصوص درگ هستن
          بالاترین دوام و طول عمر رو هم دارن و هیچ تویتایی به گرد پاشون نمیرسه
          مثلا موتور lsx جنرال موتورز روبیار ببینم کدوم تویتایی میخواد باهاش رقابت کنه
          جایی که موتور های خود تویتا کم میارن میان این موتور های امریکایی رو از عرب ها بگیرید تا خود امریکایی ها سواپ میکنن روی مدل های مختلف تویتا و نیسان و باهاشون مسابقه میدن و توکویر قیف میزنن و کاتاف میزنن و هر غلطی میخوان میکنن آخ هم نمیگن
          تویتا هم نگفتیم کم دوامه گفتیم درست ببینید و حرف بزنید هیچوقت یکطرفه قاضی نرید چون نمیتونید یک چیزی رو مطلق به نام چیزی که میخواید سند بزنید هیچوقت تو هیچ چیزی اینجوری نیست و نمیشه
          برای همین گفتم این حرفای مطلق که کلا کشکی بیش نیستن و بدرد افراد ساده و کم اطلاع میخوره گوینده و شنونده هاشون هم همونها هستن رو نرنید چون گفتن ندارن
          ما هم وقتی چیزی میگم میخوام اون حرفای بدرد نخور رو در مورد اون موضوع رد کنیم وگرنه منظوری نداریم و لج بازی هم درکار نیس دلیل از این محکمتر که خودم ماشینم ژاپنیه ولی ما تعارفی نداریم وقتی ببینم چیزی نگفتنی گفته شه ما هم حق داریم حرفمون رو بگیم

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۱۵
    3. SRT

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (594 ديدگاه)

      با اینا تو ایران پز اشرافی بودن میدن🗿

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۵
      1. viper2

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        انصافا تمیز هاش و مشکی هاش واقعا ماشین با کلاس و خفنیه . زیبایی خاص و کلاس بالایی داره که اون کلاس با سیگار برگ کاپتان بلک و کت چرمی مشکی کامل میشه!

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۴
      2. Arian

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        لاکردار هنوزم گرونه هنوزم اشرافیه لعنتی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. سجادی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (181 ديدگاه)

      نه اینکه بخوام بگم بنز الان بده نه، اما فکر کنم شعار بنز تو دهه نود این بود که بهترینو می سازم حالا هر چقدر میخواد تموم بشه یا یه همچین چیزایی، که فکر نکنم الان دقیقا سیاست اونموقع را داشته باشه شاید طبیعی هم باشه با وجود این همه شرکت و..

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. Iman99

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        نه درستش اینه که اون موقه اولویت و سیاست تولیدشون ساختن خودروی بادوام بود که برای سالهای طولانی کار کنه
        چون خدتمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات جانبی و… گسترش پیدا نکرده بود
        ولی زمان که گذشت و جلوتر رفتیم شرایط عوض شد و تکنولوژی های خودرویی و تجهیزات و … بیشتر شدن از اون طرف هم خدمات پس از فروش گسترش پیدا کرد و حتی در کشور های پیشرفته لزومی نمیدیدن که خواسته باشن ماشینشون رو زمان طولانی نگه دارن
        درنتیجه ماشینایی که ساختن با تکنولوژی و امکانات بیشتری بود و طول عمر در اولویت های بعدی قرار گرفت پس لزوما طول عمر به تنهایی به معنی برتری نیست و موارد دیگه هم باید در کنارش قرار بگیره
        مثلا در زمان حاضر الان مرسدس بهترین خودرو های سگمنت لوکس رو میسازه که سنگ محک بقیه قرار گرفته الان خواسته همین کارو کنه که کرده
        ولی همون زمان که اولویت دوام و طول عمر بود خود آلمانی ( اروپایی ها ) و امریکایی ها بادوام ترین ها در جهان بودن و هنوزم رودستشون نیومده و خودشون هم بهترین ها بودن بعد از اونها هم بعضی خودروسازای اسیایی این راهو نه به اندازه اون دوره اونها ولی تقریبا اون راهو ادامه دادن که بیشتر برای قشر متوسط هستن در حال حاضر اینطوریاس قضیه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
        1. Hero

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (20 ديدگاه)

          در تایید صحبت شما
          ویدیوی خرابی برنامه ریزی شده (یا عنوانی شبیه به این ) رو توی صفحه ی آقای علی بخردی ببینید
          ایشون ثابت کردن سالهاست خودروها رو طوری می سازن که سر ۵-۴ عمر بعضی قطعات بسر بیاد و بخرج بیفته

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    5. Hero

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      یک آدم ۷۰ ساله بدیهیه چنان محتاط و آهسته میرونه که ۲ میلیون کیلومتر دیگه هم فقط بنزین و روغن عوض کنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. Iman99

        ۱۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        مهم نیست ۷۰ ساله باشه یا ۷ ساله
        چون مهم اینه که بعنوان تاکسی استفاده شده
        تاکسی که ۲ میلیون کیلومتر بره خیلی حرفه چون کار زیادی ازش کشیده میشه
        استفاده شخصی از ماشین خونگی که در ناز و نعمت بوده تا استفاده بعنوان تاکسی فرقش از زمین تا آسمونه

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  2. aMiRsHaYaN

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    بنز کپپپپپپپل

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۵
    1. نوید AJ

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      هنوزم میبینمش لذت میبرم. واقعا خوشکله و با ابهت.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  3. مازیار

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    مدل E220 از این اتاق مدل ۹۴ رو داشتم حدود ده دوازده سال قبل و دقیقا پول یه پرشیا صفر رو براش داده بودم و یادمه که همه میگفتن بهترین کارو کردی اما از هر ده تاشون شاید یکی حاضر به این کار میشد😅
    راجع به کلاسیک همیشه همینطوره
    و فوق العادست خصوصا فنربندیش و البته اتاق راحتش برای مسافت های طولانی و از نظر کشش موتور هم نسبت به دو لیتری های صفرکیلومتر رایج سرتره

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۳
    1. Alpha

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      شما سواری و ایمنی بنزی که میگیرید با تمام معایب کلاسیک سوار بودن و هزینه های استهلاک؛ پژو در برابرش خنده داره.

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۷
  4. میلاد زد ام

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    به به
    این بنز ها به وفور توی خیابون های آذربایجان و ترکیه به عنوان تاکسی دیده میشن .
    اگه زمینی به این کشور ها رفته باشین توی مرز وقتی پیاده میشین حتما اینا رو میبینید که سوار میکنن میبرن به مقصد نهایی .
    اکثرشون هم من دیدم بالای ۶۰۰_۷۰۰ تا کارکرد دارن ولی اتاق و ادوات داخل کابین هنوز کیفیت و جزم و جفت بودن روز اول خودشون رو نگه داشتن.

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۸
  5. datsun

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2784 ديدگاه)

    مرسدس یه هدیه ای باید به این مرد بده واقعا این مدلها شاهکار بودن هنوز از لحاظ طراحی از مد نیفتادن موتور دیزل هم که واسه این کارها محشره و دوام بهتری داره تا بنزینی تو شرایط سخت.

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۱
    1. Khosrow

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2290 ديدگاه)

      این آقا باید به مرسدس هدیه بده 🥴 ..

      موافقم ۵
      مخالفم ۷
  6. meysam

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    چرخش بچرخه برات حاجی

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳
  7. meysam

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    ایشالاه ما هم بزودی همچین آزادی رو تو کشور خودمون تجربه کنیم
    آدم روحیه ش عوض میشه

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۷
  8. Alpha

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دیزلی بودن پیشرانه در عمر بالای این خودرو بی تاثیر نبوده.

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲
  9. فورد

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (774 ديدگاه)

    این بنز دست ایرانیا بیفته کیومترشو کم میکنن یه دو میلیون کیلومتر دیگه هم کار میکنه

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱
  10. کرگدن باواریا

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    مرسدس بنز تنها خودروسازی هست که “لوکس” و “استهلاک پایین” رو باهم بهت میده :)

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۹
    1. meysam

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3529 ديدگاه)

      لکسوس هم همینطوره

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱۱
      1. کرگدن باواریا

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (355 ديدگاه)

        لکسوس ۳۰ درصد ِالمان های لوکس رو رعایت کنه ۷۰ درصد بقیش مراقبه استهلاک ماشینه؛
        شما یه نگاه به کابین لکسوس is es و lx بکنین میبینین حتی یه ambient light ساده هم رو تکسچر در و داشبورد از خریدار دریغ کرده ، که مبادا یه موقع استهلاک ماشین رفت بالا به پت پت کردن بیوفتن
        مرسدس بنز اینارو که هیچی ؛ یه کوه آبشن و یه آب هم روش تقدیمت میکنه استهلاک کم هم پابرجا.

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱۰
        1. بهنام

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (402 ديدگاه)

          لکسوس چیزی از امکانات کم نداره و قطعا از نظر دوام و استهلاک بالاتر از آلمانی ها هست . اینو کل مردم جهان قبول دارن . البته که آلمانی ها به حق پرفروش ترن و طراحی و هیجان بهتری دارن ولی از منظر دوام و قابلیت اطمینان لکسوس چند سرو گردن بالاتره .

          موافقم ۶
          مخالفم ۱۸
        2. Arian

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (32 ديدگاه)

          تو نمی تونی لکسوس رو پایین بیاری با این جور بهانه ها هنوز هم میگیم لکسوس لوکسه

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
      2. Khosrow

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2290 ديدگاه)

        لکسس هایی که داریم تو خیابون میبینیم بدنه های خسته و افتاده ای دارن / لکسس خوب است اما با فاصله ی زیاد از مرسدس ..

        موافقم ۶
        مخالفم ۶
    2. میلاد زد ام

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      آقای کرگدن این که میگی واسه اون زمانی بود که الگوی مصرف گرایی در بین مردم‌ جهان رواج پیدا نکرده بود
      یعنی ۳۰_۴۰ سال پیش
      الان دیگه از این خبرا نیس !

      موافقم ۶
      مخالفم ۲۸
      1. meysam

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3529 ديدگاه)

        حالا از کجا میدونی کرگدن آقاست
        شاید خانم باشه 😂

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۲
        1. میلاد زد ام

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (121 ديدگاه)

          والا نمیدونم چی بگم :))

          موافقم ۷
          مخالفم ۶
    3. علی

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      باز یه مطلب تبلیغی دیگه و باز فن آلمان ها جولان میدن ، باباجون اولا این دیزلی هست و زمین تا آسمون با بنزینی فرق داره دوما موتور بنزینی با طول عمر و استهلاک کم میخواهی اول تویوتا بعد فورد

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۷
      1. Iman99

        ۱۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1300 ديدگاه)

        تو همون بنزینی هم اول فورد و بنز آلمان ( اروپا ) و امریکا
        بالاترین طول عمر و استهلاک کم و همچنین بهترین در همه چیز با فاصله زیاد چندین سر و گردن در همه چیز هم بالاتر هستن
        اول آلمان ( اروپا ) و امریکا تو همه چیز هم اول هستن اروپا و امریکا بهترین از همه نظر در همه چیز همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  11. Royal Driver UK 70

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (673 ديدگاه)

    ایول مردم آلبانی کلا مرسدس زیاد سوار میشن مخصوصا مدلای دهه ۸۰ ۹۰ ، خیلی بنزه کلاسیک زیاده اونجا.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۵
    1. مردیم از خوشی

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (948 ديدگاه)

      کلاسیک ؟ البانی از اقتصاد های ضعیف اروپاست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۶
  12. Alan.r

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    با این همه کارکرد این ماشین هنوز سرپاست مهندسی یعنی این مرسدس بنز اون همه امکانات و موتور قدرتمند رو با این دوام بالا تحویل میده
    🇩🇪The Best or no thing 🇩🇪

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۶
  13. Taha Malek

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (709 ديدگاه)

    w124 افسانه به تمام معنا از هر لحاظ این ماشین افسانه س

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  14. امیر آرویش _ اهوازی

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آلبانی هم نشدیم….

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  15. پدرام

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (761 ديدگاه)

    یه زیرنویس می ذاشتید لااقل اونم با این زبون آلبانی که اصلا یک کلمه اش هم نمیشه فهمید!

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  16. Amir mahdi @-1387

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مرسدس بنز یکی از بهترین تولید کنندگان
    خودرو هست این ماشین با یک میلیون خورده ای هنوز کار میکنه بخاطر اینکه اصالت
    داره ایران خودرو سمند به ۶۰هزار کیلومتر نرسیده بدنش شروع به ریختن می کند

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  17. Hadi

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    والا همین آلمانی های دهه ۹۰ شرف دارن به صد دنا و تارا و شاهین…
    مرسدس کپل خوب تو ماراتن ۱.۶ میلیون کیلومتری دوام اورده 👌🏼

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  18. عاشق بالا

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ۱۰ بار بیشتر اقلیم رفتم. کردستان عراق منظورمه.
    اینقدر این مدل بنز نوع تاکسیش ریخته. همشونم بالای ۵۰۰ هزار کارکرد. بعدش تویوتا کمری تاکسی.
    همشون کارکرد بالا.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. عاشق پدال

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (178 ديدگاه)

      عه اسممو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. SLR _ 722

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    قبلاً که اوضاع مالی بهتر بود شدید توی فکرم خرید یک w124 ( همین کپل ) بود . بعدش که اوضاع خراب تر شد ۱۲۴ رو تقلیل دادم به ۱۲۳ ( دانشجویی ) الان هم توی فکرشم که ماشین کلاسیک بازی دیگه داره از سنم میگذره و حوصله و زمان سر و کله زدن باهاش رو ندارم

    کاش هر خواسته ای به وقتش برآورده بشه ، من الان میتونم اسباب بازی که بچگی میخواستم رو بخرم اما آیا همون اندازه هم منو خوشحال می‌کنه ؟
    شاید هم در آینده یک بنز کلاسیک خریدم ولی بعید می‌دونم اون موقع لذت امروز رو داشته باشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  20. احمد

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تعویض به موقع روغن و چک سیستم خنک کاری هر ماشینی رو بادوام میکنه.چه برسه که بنز باشه.

    یک لحظه به موتورهای صدساله دیزل انگلیسی فکر کنین

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Iman99

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1300 ديدگاه)

      هرماشینی رو بادوام میکنه چه برسه به اینکه بنز باشه ؟!!
      خود همین بنز آلمانی در کنار چند مدل ماشین امریکایی و اروپایی دیگه خودش رکورد دار بادوام ترین ماشینای جهان هستن با بیشترین کارکرد کیلومتر در جهان
      بعد میگی این هم
      شما همین ترکیب رو تو ماشینای دیگه بیار روغن هم به موقع عوض کن سیستم‌خنک کاری رو هم چک کن ببینم
      کدومشون رکورد مرسدس رو میزنه
      فعلا که هیچکی رکورد اینها رو نتونسته بزنه و نزده
      لینکش رو هم بالا گذاشتم
      بادوام ترین ماشینای جهان
      از ۱۰ تای اول هر ۱۰ تاشون اروپایی و امریکایی هستن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  21. Arian

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    کولن انجین های m102 مرسدس دیزل هم طراحی قدیمی دارند هم قدرت بسیار کمی دارند نسبتا ولی یک خوبی که دارند خرابی شون بسیار پایینه این ماشین خوب اگه نگه داری بشه تا ۲.۵ میلیون هم میره بدون شک چون انجین m102 نسخه ۲.۰ دیزل هست و ماندگاری بالا داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  22. محمد

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در اینکه تویوتا اتاق ۱۰۰ خودرو با کیفتیه شکی نیست ولی لطفا دوستان از رو تعصب مطلب ننویسن. چون ۵ تا اتاق ۱۰۰ تو اداره داریم که در بهترین شرایط نگهداری شدن و کیلومترشون حوالی صد هزار تاست. هر ۵ تاش الان روغن سوزی دارن و دود آبی میدن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  23. علی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم هیوندا اکسل دلرم رو تاکسی کار میکنم الا شده ۹۰۰هزار بنازمش اخ نمیگه بیزبون، ماشین ینی اینا قدیمی،

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  24. محمدرحمتی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ۱۹۰ دیزل مدل ۱۹۶۵ رو ما داشتیم خیلی سال پیش هنوز ماشینی به دوام و راحتیش کم میشه پیدا کرد ،تنها ایرادش بد روشن شدن تو زمستون بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  25. ...

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گفت ۱۵ ساله ماشینو آورده تو شهرشون، شهر ساحلی رطوبتش بالاتر از بقیه جاهاست، موندم چرا بعد از اینهمه مدت پوسیده نشده؟!
    ولی بنز اونم قدیمیش واقعا جون داره…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  26. محمد

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محصولات وطنی خودمونم همین کیفیت بنز رو دارن دیگه مثل ایران نه خودرو ۴۰۵تو ایران به اسم ماشین صفر کیلومتر میدن به مردم در اصل طراحی سال ۱۹۸۳میلادی رو داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا