مرسدس بنز

شکست سنگین مرسدس بنز G کلاس برقی در بازار فروش

مرسدس G کلاس الکتریکی با استقبال ضعیفی مواجه شده و تنها ۱,۴۵۰ دستگاه در اروپا فروخته است. این شکست ممکن است برنامه‌های آینده مرسدس برای شاسی‌بلندهای الکتریکی را تغییر دهد.

حتی خودروهای نمادین هم در گذار به دنیای الکتریکی همیشه موفق نیستند. مرسدس بنز با تبلیغات گسترده، G کلاس الکتریکی را معرفی کرد، اما خریداران استقبالی از آن نکرده‌اند. فروش این خودرو آن‌قدر ناامیدکننده بوده که مرسدس حالا به فکر تغییر برنامه‌های خود برای G کلاس کوچک‌تر تمام الکتریکی است و احتمالاً نسخه‌ای با پیشرانه احتراقی یا هیبریدی را در نظر دارد. این خبر بر اساس گزارش جدیدی از آلمان منتشر شده است. G580 EQ در آوریل سال گذشته معرفی شد اما برنامه‌ها مطابق انتظار پیش نرفته و فروش این خودرو در یک سال گذشته بسیار ضعیف بوده است. یکی از مدیران مرسدس به این نشریه گفته:

این خودرو مثل سرب در نمایندگی‌ها مانده؛ یک شکست کامل است.

تا پایان آوریل امسال، این خودروی الکتریکی با قیمت گزاف ۱۶۱,۵۰۰ دلار، تنها ۱۴۵۰ خریدار در اروپا و ۶۱ خریدار در کره جنوبی پیدا کرده و حتی در بازار چین که علاقهٔ زیادی به خودروهای الکتریکی دارد تنها ۵۸ دستگاه فروخته است. همچنین گزارش‌ها ادعا می‌کنند که مرسدس در آمریکا حتی یک دستگاه هم نفروخته است.

درحالی‌که G کلاس الکتریکی در فروش ناکام مانده، مدل بنزینی آن همچنان بسیار محبوب است و هفت برابر بیشتر از مدل الکتریکی فروش دارد. برخلاف مدل‌های EQS و EQE که فروش پایینشان به طراحی کسل‌کننده نسبت داده می‌شود، G کلاس الکتریکی تقریباً مشابه مدل بنزینی پرطرفدار است. پس مشکل کجاست؟ یکی از انتقادات احتمالی این است که برخلاف خودروهای الکتریکی مرسوم که فاصله محوری بلند، کف تخت و فضای داخلی فراوان دارند، G کلاس EQ از نظر ابعاد و فضای داخلی مشابه مدل بنزینی است. علاوه بر این، وزن بسیار بیشتر این خودرو باعث شده قابلیت یدک‌کشی آن در مقایسه با G کلاس بنزینی به‌شدت کاهش یابد و برد آن طبق استاندارد EPA تنها ۳۸۵ کیلومتر باشد. خریداران لوکس همچنین هنوز به مزایای پیشرانه‌های الکتریکی متقاعد نشده‌اند و ترجیح می‌دهند پرستیژ سنتی یک موتور بنزینی بزرگ و قدرتمند را تجربه کنند، هرچند که G550 در نسخهٔ جدید از موتور V8 به شش سیلندر خطی تغییر کرده است.

مرسدس اوایل سال جاری در واکنش به فروش ضعیف خودروهای الکتریکی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری بیشتری روی فناوری احتراقی انجام خواهد داد اما همچنان مدل‌های الکتریکی جدیدی معرفی می‌کند. یکی از این مدل‌ها، G کلاس کوچک‌تر است، اما منابعی در مرسدس می‌گویند این شرکت حالا به‌طورجدی در حال بررسی افزودن پیشرانه درون‌سوز یا به‌احتمال‌زیاد پلاگین‌هیبریدی به این شاسی‌بلند است. این تغییر ظاهراً هنوز امکان‌پذیر است زیرا G کلاس کوچک‌تر بر پایه معماری MMA ساخته شده که در مدل جدید CLA هم در نسخه‌های الکتریکی و هم درون‌سوز استفاده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1804 ديدگاه)

    خب آدم میره همون مدل بنزینیو با صدای جذابش میخره دیگه.
    از اولش معلوم بود

    موافقم 73
    مخالفم 5
    1. Cadillac-V

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (437 ديدگاه)

      بهتر بزار زودتر متوجه شن که باید برقی رو جمع کنن

      موافقم 43
      مخالفم 5
    2. پیام

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2271 ديدگاه)

      این شکستا مقدمه پیروزی هست

      موافقم 24
      مخالفم 9
    3. KOP

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دم مصرف کننده گرم که دست رد به تولیدات اشتباه میزنند ، وگرنه با این زبان طراحی و افت کیفیتی که در تولیدات شون در این چند سال انجام دادند همچنین افزایش قیمت وحشتناک ، این مسیر به یکسری مثلا خودرو ی زشت بدون کیفیت و … ختم میشد.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. shetab-car

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (329 ديدگاه)

    اولین بار ایلان ماسک اومد ماشین برقی تولید انبوه کرد همه خودروسازها ترسیدن که عقب نمونن حالا هم تسلا تو سایبرتراک مونده و هم ماشین های برقی اروپایی این مدلی رو کسی نمی خره

    موافقم 45
    مخالفم 2
  3. Sina_carshow

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (548 ديدگاه)

    هنوزم نمی‌فهمم چرا پولدارا میخرنش حتی بنزینیش رو
    نه سواری خوبی داره نه تکنولوژی خفن بقیه بنز ها نه کیفیت ساخت بالا
    تو اون محدوده قیمتی خودرو هایی مثل خود میباخ هستن یا s63 که ازش باحالتر باشن با تکنولوژی خیلی مدرن تر و کیفیت ساخت بالاتر
    حالا اونوقت چرا باید 160 هزار دلار به برقی این پول داد؟ اونم با این رنج متوسط

    موافقم 19
    مخالفم 45
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3453 ديدگاه)

      دلیل اصلی کلاس خاص این ماشین برای جلب توجه هست
      مثلا کسی که جیپ رانگلر سوار می‌شه حتی با تجهیزات گران‌قیمت و سفارشی، از دید دیگران یک ماشین ۲۰ – ۳۰ هزار دلاری خریده ولی G کلاس یعنی جلب توجه بالای صد هزار دلار که گروه خاصی از جامعه دارن هرچند غالب مردم نمی‌دونن مدل دست دومش چندان گران نیست
      رنجرور و G کلاس، انقدر توسط مشاهیر و ثروتمندان استفاده شدن که دیگه بحث فنی در فروش‌شون تاثیر کمتری داره

      ترکیب برند مرسدس بنز و چند دهه اصالت در طراحی باعث می‌شه G کلاس محبوب باقی بمونه و ۹۰ درصد مشتری‌های این ماشین هرگز برای آفرود ازش استفاده نمی‌کنن

      موافقم 65
      مخالفم 6
      1. Genius

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1367 ديدگاه)

        این اسوه پرستیژ و کلاس در اصل قرار بود جایگزین جیپ های شهباز در خدمت ارتش ملی میهنی ایران بشه! فقط همین یه مورد به تنهایی کافیه تا همه بفهمن ارتشیان این سرزمین چگونه از اوج به ذلت افتاده اند…..

        موافقم 42
        مخالفم 12
        1. کسرا

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (244 ديدگاه)

          از اوج به ذل.ت افتادن؟
          منظورت از عزت و اوج اینه که یه کشور دیگه برات ماشین درست کنه و تو به عنوان گاو شیر ده بخری؟
          والا دیگه هر چقدر هم از بعد ان..قلاب بد بگیم دیگه کلیشه ذهنی و تبلیغات منفی هم حدی داره دیگه ار..تش واقعا خیلی قوی تر و مستقل تر و فناورتر شده

          موافقم 15
          مخالفم 65
        2. مازیار

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1688 ديدگاه)

          ارتش فناورتر شده؟
          با مقایسه فناوری امروز ارتش با پنجاه سال قبل؟

          موافقم 28
          مخالفم 8
        3. Genius

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1367 ديدگاه)

          یکی مثل این کسرا یه کودکسال نهایتا ۲ـ۲۱ ساله است که روزهایی که قدم زدن کنار یک افسر ارتش بدلیل پرستیژ و آموزش و نظافت و پولدار بودن این سازمان باعث مباهات انسان ها بوده رو نه که خودش نچشیده حتی با یک فاصله هم از سایرین نشنیده! یک نوغنچه‌ی خام و بی تجربه که منکر حقایق هم هست! بدترین آسیب رو بعد ع….-قلاب قطعا ارتش دیده که از راس قدرت و اقتدار به اجبار تبعید شده به پستو و ازش فقط یک اسم خالی مانده تهی از قدرت و اقتدار و ثروت!
          تو ذهن بیمار اینها اینکه الآن روآ و پراید ماشین سازمانی اجا است بهتر از اینه که مرسدس جی‌کلاس میشد خودروی سازمانی!!!

          موافقم 26
          مخالفم 8
        4. Ali

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (80 ديدگاه)

          کسرا جون بنظرم در مورد چیزی که خبر نداری نظر نده بهتر نیست؟

          موافقم 13
          مخالفم 2
      2. Cadillac-V

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (437 ديدگاه)

        واقعا هرطور نگاه میکنم میبینم کادیلاک اسکالیدV باتقریبا همون قیمت جی و رنجرور هم اُبهت بیشتری داره هم لوکس تره و هم موتور قدرتمند تری ارائه میکنه تازه مهندسی آمریکایی هم داره، و تنها دلیل برای خریدن اونا برا پُز دادن و قیافه گرفتنه

        موافقم 13
        مخالفم 32
        1. مازیار

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1688 ديدگاه)

          اما اسکلید فقط تو آمریکا و چین موجوده
          درحالی‌که منظور آقای اشتری از استفاده از رنجروور و جی‌واگن، مشاهیر و ثروتمندان سراسر دنیاست
          حالا کاری نداریم که خریداران اسکلید با دندونها و زنجیرهای طلا بیشتر بدنبال پز دادن و قیافه گرفتن هستن یا خریداران اونای دیگه

          موافقم 14
          مخالفم 4
      3. Sina_carshow

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (548 ديدگاه)

        متشکرم ازتون بابت پاسخ آقای اشتری بله درسته قدرت رسانه به شدت تاثیر داره تو فروشش از این دید بهش فکر نکردم
        زمان خودش شاهکار بود و تاثیر به سزایی تو طراحی suv های شاسی نردبونی امروزی گذاشت اما الان واقعا در سطح قیمتش سواری و تکنولوژی و کیفیت ساخت حتی نسبت به بنز های دیگه نداره و من که یک شب دستم بود به هیچ وجه وایب یه خودرو 160 هزار دلاری پرمیوم رو ازش نگرفتم (جز موتورش البته که اونم هر بنزی که این موتور رو داره همین حس رو میده)

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Genius

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1367 ديدگاه)

      تاریخچه پرشکوه این مدل دومی نداره
      ماشینی که کینگ آف پرشیا امضای تاریخی خودش رو روش زده

      موافقم 30
      مخالفم 13
      1. BlackWing

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1518 ديدگاه)

        کینگ آف پرشیا مرسدس بنز G رو استارت زد ، ساعت Royal Oak برند AP برای اون ساخته شده بود و F-14 تامکت رو با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری از ملحق شدن به موزه نیرو دریایی امریکا نجات داد…

        عه داشتم این کامنتو میزاشتم برقمون قطع شد!

        موافقم 33
        مخالفم 10
        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6375 ديدگاه)

          سرمایه گذاری و خرید سهام برند های خارجی رو با نام هدر دادن پول برای خرید برند های ورشکسته خارجی یاد میکنن!

          موافقم 12
          مخالفم 12
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2552 ديدگاه)

          بلک وینگ عزیز ، یدونه رو هم من اضافه کنم …

          سفارش شاه ایران به مازراتی با طراحی تازه :

          در سال ۱۹۵۸ میلادی (۱۳۳۷ شمسی)، محمد رضا پهلوی، شاه ایران با ایده یک ماشین کوپه مسافرتی ایده‌آل، از کارخانه مازراتی خواست تا موتور هشت سیلندر مدل مسابقه‌ای ۴۵۰ اس خود را روی شاسی یک مازراتی ۳۵۰۰ سوار کند و سپس به کارخانه کاروزریا تورینگ سفارش داد تا روی این شاسی یک بدنه لوکس طراحی کند.

          کاروزریا تورینگ، کارگاه کوچکی بود که در سال ۱۹۲۶ توسط فلیچه بیانکی آندرلونی، یکی از طراحان مشهور خودرو در میلان تاسیس شد. زمان زیادی طول نکشید که این کارخانه با ماشین های سفارشی زیبا و لوکسش به شهرت جهانی رسید.

          کاروزریا تورینگ ماشینی که برای شاه ایران ساخت را شیا‌ دی‌ پرسیا (Sciadipersia) یا “شاه پارس” نامید …

          تنها سه دستگاه از این ماشین ساخته شد که در زمان خود یکی از گران‌ترین ، لوکس‌ترین و بهترین ماشین‌ها در بازار بود و اکنون از باارزش‌ترین ماشین‌های کلاسیک جهان است …

          موافقم 8
          مخالفم 3
    3. Iman 007

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (193 ديدگاه)

      میشه بپرسم چرا نه کیفیت ساخت خوب داره نه تکنولوژی؟

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. NAVID@@98

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اشتباه گفته نظر اونه و نظرش اشتباهه

        چون هم بهترین کیفیت هوب و هم بهترین تکنولوژی خوب و هم بهترین آفرود خوب و کلا هر چیز اول و ۱ رو هستن خدایی این اروپایی دقیقا مثل آمریکا یی ها خدایی که هرچیز اول و ۱ هستن و با همون موتور V8 که غرش شیر و پلنگ جگوار و ببر و خرس داره دیگه برقی برای چی بخرن

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. Sina_carshow

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (548 ديدگاه)

          دمت گرم منو نمیشناسی میگی اشتباه میگم

      2. Sina_carshow

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (548 ديدگاه)

        چون نشستم پشتش برا تولید محتوا به نظر من رقیباش یا ماشینای خیلی ارزونتر مثل لندکروز 300 وایب لوکس تر و پرمیوم تری بهم منتقل کردن
        کیفیت ساختی هم بهتر بودن جی کلاس اصن در سطح قیمتش نیس متریالش
        کلا تنها هدفت از خرید این ماشین اینه نشون بدی پولداری
        تکنولوژی هم که نه از دوربین های با کیفیت اس کلاس استفاده کرده نه رادار هاش به اندازه اون دقیقه نه از صفحه نمایش های بزرگ و تمیز اون

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. NAVID@@98

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          نه اتفاقا هم بهترین کیفیت خوب و هم بهترین تکنولوژی خوب و هم بهترین آفرود خوب و کلا
          هر چیز اول و ۱ رو هستن خدایی این اروپایی دقیقا مثل آمریکا یی ها خدایی که هرچیز اول و ۱ هستن و ادامش به سلیقه خودتون و نوع محصول مربوطه مثلا جی کلا خود نوعش محصول اینه که در رو محکم ببندی نه با سوسول بازی در رو باز کنی برای همین بعضیا ممکنه به اشتباه بیوفتن درنتیجه همون که گفتم سر جاشه و اشتباهتون رو بهتون گفتم تا بهونه بیخود نیارید درستش همونه که گفتم

  4. صامورایی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    این آشغالو جمع کن ۶ خطی رو هم بزار برای اون نسخه کوچیک و ارزون G کلاس که شایعه ش بود تولید میشه،،مثل مرد برو ۸ سیلندر رو نصب کن رو G550،،برای G63 هم بوست رو ببر بالا یه صد اسبی اضافه بکش روش و تمام

    موافقم 14
    مخالفم 12
  5. R@min

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    متأسفانه یا خوشبختانه پیش بینی هامون راجب ورژن های برقی امثال این و پیکاپ ها درست دراومد.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. BlackWing

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1518 ديدگاه)

    اون از چارجر ، اینم از G کلاس…

    موافقم 13
    مخالفم 4
  7. Taha Ayoobi

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6375 ديدگاه)

    با این حال چرا از برقی ها نمیکشن بیرون جای سواله.
    جی کلاس برقی رسما تر زده.

    موافقم 15
    مخالفم 5
  8. MjM

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (746 ديدگاه)

    تا بفهمن که هرچیزی رو برقی نمیکنن!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. M I D

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مگه نمیگن استاندارد های آلایندگی……

    مگه ماشین پلاگین هیبرید مجوز نمیگیره؟؟؟

    پس چرا اینقدر زوم میکنن روی تمام الکتریکی؟؟؟

    بنز میدونه که مهم ترین دلیل فروش Gکلاس موتور v8 هستش……

    اگه خیلی نگران استاندارد های الایندگی هستین یه v6 پلاگین هیبرید تحویل مشتری بدین….که اینجوری تر نزنین….

  10. Ali

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ماشین برقی کلا مزخرفه از اون بدتر ماشین هایی هستن که پلتفرم اصلیشون بنزینیه

  11. reza-srt

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    باعث خرسندی میباشد🤣🤣

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. محمد محسنی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تصور میکنم مرسدس در مورد جی کلاس و بصورت کلی با تولید جی برقی و اس برقی و …امثالهم برند مرسدس بنز رو در یک پارادوکس قرار میده .مسئله بسیار ساده هست تقریبا صد در صد افراد متولی که برند مرسدس را انتخاب می کنند در واقع فقط یک خودرو نمی خرند تا مثل هوندا آکورد یا فولکس پاسات کارهای روزمره را هم انجام بدهند و گشتی هم در شهر بزنند و ….خلاصه مرسدس بنز یک اتومبیل نیست بلکه مرسدس بنز یک فرهنگ که در خود ثروت …کلاس …شیک بودن …احساس بهترین بودن احساس خاص بودن تا ….ماشینی برای یک عمر و یا پیشرفته ترین خودرو و در نهایت مرسدس معرف مهندسی والای آلمانی در خود جای داده….حالا وقتی مشتری که دنبال کلاس دنبال شیک بودن خاص بودن برتر بودن میره یک مرسدس برقی آخرین خودروی لیست خریدش هم نخواهد بود ..چون مشتری بخشی از خرید و هزینه ای که میکنه که مرسدس بخره نه بخاطر کیفیت بلکه برای پز دادنه و یک ماشین برقی نه صدای آ ام گ را داره نه موتورش دست سازه و نه اصلا مشتری از پولی که داره پرداخت میکنه که محصولی را بخره اطلاعی از درون محصولش نداره مثال..برای عادی ترین آدم که هیچ اطلاعی از خودرو نداشته باشه در هر جای دنیا باز دو نکته براش معلوم و مشخصه یک میدونه بنز چیه و میدونه ماشین هشت سیلندر خیلی قویتر از چهارسیلندره …حالا وقتی مشتری درک و دریافتش از خودرو با معیارهایی هست که گفتم …مرسدس چطور خوشبینه که ماشین برقی بفروشه …..مرسدس بنز متاسفانه جو گیر شد و خیلی زود درگیر بازار نو پا و کم فروغ خودروهای برقی شد …در معرفی کلاس اس جدید جمله روی تیزر گفته شد که واقعا حیرت کردم .زمانی که دستگیره درب خودرو از بدنه خارج میشه تا شما با لمس دستگیره درب رو باز کنید صدای ناریتور روی فیلم گفت : دستگیره ها به گونه ای طراحی شدند که از تسلا پیشرفته تر هستند …یعنی در مرکز فرماندهی مرسدس بنز در آلمان مدیران اینقدر تحت تاثیر خودروی مزخرف و بی پایه و اساس و بی ریشه تسلا قرار گرفته بودند که انگار کلاس جدید اس را برای رقابت با تسلا ساختند ….واقعا حیرت آور بود …خوب پسرفت هم حق کسی یا کسانی است که بز دل هستند مثل (اولا کالنیوس) امیدوارم مرسدس دست از تولید این ماس ماسک ها برداره و تولید خودرو های برقی را با کلاس و پرستیژ برند قاطی نکنه …مرسدس میتونه با راه اندازی یک برند جدید وارد بازار خودروهای برقی بشه …..اگر خوب نگاه کنیم هنوز هیچ کمپانی خودروسازی که بیش از هشتاد ساله ماشین میسازه بخش الکتریکیش به بخش بنزینیش نچربیده نه تویوتا نه هوندا نه بی ام و …نه آئودی …نه کادیلاک …نه فورد …نه ….نه …و هیچکدام ….مرسدس خیلی زود جو گیر شد …تاوانش را هم باید بده …فقط امیدوارم کار کمپانی به جایی نرسه که دوباره به یک دیتر زیتتچه دیگر نیاز باشه تا کمپانی را نجات بده …..
    تبصره …از زمانی که کالینوس شده مدیر کمپانی تیم فرمول یک افت شدیدی کرده و تمام مهندسین ناب و خفنی که در تیم بودن یکی یکی به تیم های دیگر پیوستن …..امیدوارم که زودتر مرسدس به نوار موفقیتش مثل زمان زیتچه برگرده.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. رضا

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون اوایل که خودرو های برقی داشتن میومدن من با خودم گفتم هیچ نیازی نیست یه خودرو اسپرت یا سوپر اسپرت یا عضلانی برقی بشه یا خودرو هایی که موتور قوی دارن یا مردم بخاطر صدا و قدرتش میخرن
    اینا باید با همین موتور ها بمونن تا مردم لذت ببرن ولی خودرو های معمولی و خانوادگی و موتور سیکلت های معمولی استفاده شهری حتما حتما باید برقی بشن که شهر ها دیگه آلودگی نداشته باشه و مردم بتونن از هوای تمیز لذت ببرن موتور سیکلت ها هم نه آلودگی صوتی داشته باشن نه آلایندگی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. افشین احمدی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا فاز اینایی که میرن ماشین برقی رو می‌خرن اصلا نمی‌فهمم. مثلا چی ویژگی های خوبی داره؟؟؟ فک کنم اینا برای اینکه مصرف کمتر سوخت های فسیلی و مسافت بیشتر اینارو می‌خرن. ها. اقا اصلا برای مثال (تو ایران) ازرا 2012 با هر باک 700 کیلومتر راه میره با اینکه موتورش 6 سیلندر 3 لیتری هست. بعد حالا الان خودرو های دیگه مثل نبکا et5 تو ایران آنچنان طرفدار خاصی نداره با اینکه صفر کیلومتره.
    بخدا ماشین های کره ای ، ژاپنی، آمریکایی، یا آلمانی دست دو و سه کارکرده از ماشین های صفر کیلومتر چینی خیلی بهتره. نظر شما چیه؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3453 ديدگاه)

      جمله اول و آخر شما خیلی فاصله داره
      از صحرای کربلا شروع کردی رسیدی به تورم در فیلیپین

  15. سعید فرائی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوج برقی
    G کلاس برقی
    اینا همه اش نتیجه بانک داری و فشار اروپایی هاست : کارخانه داران اروپایی فلج شدند از بس که فشار اومد بهشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا