مرسدس بنز

تکنولوژی و طراحی مرسدس ویژن EQXX را به‌زودی در مدل‌های تولیدی می‌بینیم

کانسپت مرسدس بنز EQXX که به‌تازگی معرفی شده است، تأثیر زیادی روی خودروهای الکتریکی تولیدی آیندهٔ این شرکت خواهد گذاشت و به‌زودی تا سال ۲۰۲۴ ویژگی‌های این کانسپت را در محصولات تولیدی خواهیم دید. در بخش طراحی، دماغهٔ بدون جلوپنجرهٔ EQXX در خودروهای الکتریکی آیندهٔ مرسدس ظاهر خواهد شد زیرا گوردون واگنر گفته است:

شما در سال‌های آینده چیزی مشابه را خواهید دید

محصولات الکتریکی کنونی مرسدس مثل EQS در جلوی خود پانل مشکی‌رنگی دارند که طرح جلوپنجره را تداعی می‌کند اما درواقع مسدود است و هوا از آن عبور نمی‌کند. در EQXX اما این پانل حذف و با ستاره‌های کوچکی روی قسمتی همرنگ بدنه در سپر جایگزین شده است. تنها ورودی هوا در اینجا هم در پایین سپر تعبیه شده است.

در کابین این کانسپت به‌طور گسترده‌ای از متریال تجدید پذیر مثل چرم‌های مصنوعی که از قارچ و کاکتوس گرفته شده استفاده شده و واگنر به ارائه این ویژگی هم در آینده اشاره کرده است:

چرم همچنان اصلی‌ترین مادهٔ ما است. من نمی‌توانم ببینم که ما آن‌را به‌طور کامل جایگزین خواهیم کرد اما برای کسانی که [چرم طبیعی] نمی‌خواهند آپشن‌هایی را ارائه می‌کنیم

قوای محرکهٔ EQXX نیز در سال ۲۰۲۴ در یک مدل تولیدی استفاده خواهد شد. این قوای محرکه از یک واحد اختصاصی شامل موتور الکتریکی، گیربکس و پاور الکترونیک تشکیل شده است. نسخه‌ای دو موتوره از این قوای محرکه هم ارائه خواهد شد که بخشی از برد را فدای قدرت بیشتر می‌کند زیرا تک موتور الکتریکی در EQXX تنها ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد.

معماری ۹۰۰ ولتی EQXX هم به تولید خواهد رسید. به گفتهٔ مدیر ارشد تکنولوژی مرسدس «مارکوس شفر»، این سیستم می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر برد را با تنها ۱۵ دقیقه شارژ ارائه کند. وی دراین‌باره می‌گوید:

این تکنولوژی با همان هزینه، برد بیشتر و کارایی بالاتری را ارائه می‌کند و در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وارد تولید خواهد شد

علاوه بر این، پانل خورشیدی روی سقف EQXX هم به خط تولید خواهد رسید. در این کانسپت، یک باطری لیتیوم آهن فسفات مجزا برای ذخیرهٔ انرژی این پانل تعبیه شده که از آن برای تأمین انرژی وسایلی مثل فن سیستم تهویه، چراغ‌ها و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استفاده می‌شود. شفر دراین‌باره گفته است:

ما معتقدیم که سقف‌های جدیدی موردنیاز خواهد بود. سقف‌های شیشه‌ای و خورشیدی ویژگی‌های مهمی خواهند بود که در آینده ارائه خواهیم کرد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    فقط امیدوارم طراحی جلوشو دیگه هیچ جایی نبینم
    بقیه طراحیشم سوسوئه عالی نیست

    موافقم 34
    مخالفم 6
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    یااااا ابررررفضل ! ، نه ! ، این یه شوخیه وحشتناکههههه !

    موافقم 23
    مخالفم 14
  3. مردیم از خوشی

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    گند

    موافقم 16
    مخالفم 16
  4. یوسف

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (742 ديدگاه)

    ظاهرا در عصر خودروهای الکتریکی، باید چشم هامون رو به دیدن خودروهای خمیده و بی روح عادت بدیم.
    مرسدس بدون جلوپنجره های خاطره انگیز دیگه مرسدس نیست اما الزام زمانه با هیچی شوخی نداره.

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. Philipp

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      مرسدس بدون جلوپنجره هم مرسدس است و هم می تواند بی نهایت زیبا باشد
      نمونه؟
      اولین پروژه برونو ساکو در قامت طراح ارشد به نام مرسدس C111 که برخی مثل جناب اسفتفنسون طراح مکلارن P1 آن را جزوه سه طراحی برتر تاریخ مرسدس میشمارند

      مرسدس بدون ابهت مرسدس نیست!

      موافقم 15
      مخالفم 1
  5. محمد مختاری آذر

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    پدال میشه یک مطلب انگلیسی براتون آپلود کنم همشو خودم نوشتم فقط انگلیسی هستش؟

    موافقم 18
    مخالفم 5
  6. shayan

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یه موتور ضعیف ۲۰۰ اسبی
    پک باتری بزرگ
    با طراحی فدا شده برای آیرودینامیک

    معنی تکنولوژی رو فهمیدیم😂😂😂

    موافقم 18
    مخالفم 33
    1. Nima

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      شبیه بنز که تولید بشه نیس!!
      اصلا در واقع بنز نیس!
      قدیمى هاش واقعا بنزن!
      اون دم ماشین هم اصلا براى یه سدان توى سایز و سگمنت سى کلاس زیبایى نداره!
      مگه مکلارن یا … آخه. میخوام نداشته باشه اون ١٠٠ کیلومتر برد اضافه رو ١٠٠ سال با این طراحى جلوى زشت و عقب ناجور

      موافقم 12
      مخالفم 3
  7. M.Kkarimi

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    سرطان لجبازی بی ام و به مرسدس هم سرایت کرده !

    موافقم 21
    مخالفم 5
  8. Aboalfazl demon

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    جسارتی ندارم . اما ۲۰۰ اسب ؟
    خب با ۲۰۰ اسب و این همه آیرودینامیک اگه ۱۰۰۰ کیلومتر برد نداشته باشه باید تعجب کرد
    واقعا ناراحتم شرکتی که یه زمان شاهکار هایی مثل w140 . W221 و sls . Slr میساخته الان زبان طراحیش شده این

    من لوسید ایر رو هم به این هم به eqs ترجیح میدم

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. پارسا

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      درست دار میشه طراحی مرسدس
      اینو ول کن کانسپته
      Sl جدید که بی نظیره
      اونور هم amg one شش ماه دیگه معرفی میشه و طراحی عالی داره
      از اون ور هم نسل جدید amg gt که طراحی بهتری از این نسل حاضر خواهد داشت، مطمئنم
      این سه تا بازوی اسپرت مرسدس رو به رخ فراری و لامبو و پورش و مک‌لارن خواهد کشید

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Philipp

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        والا SL جدید در حد و اندازه یک CLS کابریولته نه SL کبیر
        SL تجربه داشتن عنوان قوی ترین موتور 12 سیلندر رو داره (SL65 BS)
        زبان طراحی مرسدس رو تغییر داده! (300SL)
        10 سال قوی ترین خودرو دنیا بوده (300SL)
        پرفروش ترین کابریولت آلمانه با اینکه لوکسه (SL R107)
        2 نسلش بالای 10 سال R129, R230 و یک نسل بالای 20 سال R107 رو خط تولید موندن بدون اینکه افت فروش وحشتناک داشته باشن یا قدیمی به نظر برسن
        و همیشه روز معرفیشون دنیا رو شگفت زده میکردن چه با پرفورمنسشون (R230) چه با طراحیشون (R129 R107 W113) چه با جفتش (300SL)

        حالا این CLS کابریولتی که الان داریم پتانسیلش رو داره که یک رکورد جدید به این لیست اضافه کنه؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
  9. net

    ۱۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    صندوق عقب و کاپوت جلو که رو به پایین شیب داره و مسطح نیست خیلی بده و چراغ عقبش هم خیلی بده

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. RKH

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تکنولوژیشو آره ولی طراحیشو نه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    بابا کانسپته ها.خودتونو ناراحت نکنید

    موافقم 1
    مخالفم 3
  12. پارسا

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    درست دار میشه طراحی مرسدس
    اینو ول کن کانسپته
    Sl جدید که بی نظیره
    اونور هم amg one شش ماه دیگه معرفی میشه و طراحی عالی داره
    از اون ور هم نسل جدید amg gt که طراحی بهتری از این نسل حاضر خواهد داشت، مطمئنم
    این سه تا بازوی اسپرت مرسدس رو به رخ فراری و لامبو و پورش و مک‌لارن خواهد کشید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. mm-yarlou

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    زشت ترین مرسدس تاریخ بهترین ارقام برد مسافت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. آرش

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظر من این ماشین همه چیش عالیه،حتی طراحیش،منتها مشکلش اینه که هویت و روح و اصالت بنز توش نیست،اگر میگفتن پورشه هست قابل قبول بود ولی اصلا بنز نیست،بنز از دور داد میزنه که از بنز هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا