مرسدس بنز

مرسدس بنز G کلاس منصوری با مکانیسم درب‌های مشابه رولزرویس

درب‌های خودروی موسوم به خودکشی یکی از ویژگی‌های شاخص محصولات رولزرویس هستند و این مرسدس بنز G کلاس منصوری نیز از چنین ویژگی‌ای سود می‌برد. استفاده از چنین طراحی‌ای موجب ورود و خروج راحت‌تر به خودرو خواهد شد و فرقی ندارد که مدل انتخابی از نوع پرچم‌دار مرسدس-ای ام جی G63 باشد یا نسخه‌های عادی این خودرو چراکه منصوری طراحی یاد شده را برای همه آن‌ها در نظر می‌گیرد.

این تیونر مشهور درب‌های خاص این شاسی‌بلند لوکس را روی یک دستگاه G63 تیون شده برای بازار امارات متحده عربی به نمایش گذاشته است. این خودرو پیش‌نمایشی از افتتاحیه شوروم دوبی منصوری در سال گذشته بوده اما هیچ‌کسی در آن زمان متوجه مکانیسم درب مرسدس بنز G کلاس منصوری نشده است. ما حدس می‌زنیم این خودروی آلمانی از قطعات فیبر کربنی در بدنه، گلگیرهای پهن و رینگ‌های ۲۳ اینچی فورج کاری شده استفاده می‌کند.

البته اعمال چنین تغییری در خودرو کار راحتی نیست زیرا درب‌ها برای باز شدن در جهت مخالف باید از نو طراحی شوند. طراحی و ساخت درب‌ها و صندوق‌عقب خودروها جزو سخت‌ترین کارها برای خودروسازان است زیرا باید دقت و توجه زیادی را صرف این بخش‌ها کرد. جدای از تغییر مکان دستگیره درب‌ها، منصوری مجبور به تعویض تمامی لولاها و مکانیسم باز و بسته شده درب‌هایی بوده که هم‌اکنون در ستون B قفل می‌شوند.

این شرکت می‌گوید تغییر رخ داده روی مرسدس بنز G کلاس منصوری یک مزیت است زیرا دسترسی راحت‌تری را به صندلی‌های عقب ایجاد می‌کند. درب‌های خودکشی در واقع به دوران کالسکه‌ها و اسب‌ها مربوط می‌شوند ولی این روزها به ندرت در خودروها دیده می‌شوند. برخی استثناها نیز وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مزدا RX-8، اوپل مریوا، تویوتا FJ کروزر، بی ام و i3 و فیات ۵۰۰ اشاره کرد.

ما اطلاعی از هزینه اضافه شدن درب‌های یاد شده به مرسدس بنز G کلاس منصوری نداریم اما با توجه به کاتالوگ این تیونر می‌توان انتظار قیمت بالایی را داشت. همین موضوع درباره کیت بدنه خاص و کابین ارتقا یافته این خودرو نیز صدق می‌کند. به تمامی این موارد باید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی G63 را نیز اضافه کنیم که به لطف تغییرات منصوری قدرت ۸۸۸ اسب بخار را تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (10165 ديدگاه)

    و باز هم اوس جواد دست به کار شد 🤦‍♂️ !

    یه نگاه به G برابوس بندازید و مقایسه کنید با منصوری !

    البته فکر میکنم بیشتر مشتری‌های منصوری از خاورمیانه و آسیا باشند و البته پاکستان هند بنگلادش !

    موافقم 51
    مخالفم 22
    1. shayan1renault

      ۱۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      فقط داشبوردشو
      کف کردم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    منصوری واسه من مثل جلوپنجره جدید ب ام و میمونه
    هیچوقت نمیتونم باهاش کنار بیام

    موافقم 36
    مخالفم 19
    1. بچه مشهد

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      گاهی اوقات کارهاش خیلی خوبه 👍👍و گاهی اوقات خیلی بد👎👎

      موافقم 41
      مخالفم 10
  3. Just toyota

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    G کلاس برقی قراره با ۴ پیشرانه الکتریکی و قدرت حدود ۸۰۰ اسب بخار ( که البته قدرتش بر اساس حدس و گمان مجلات اروپایی هست ) تو سال ۲۰۲۴ راهی بازار بشه و به گفته مدیر عامل مرسدس : g کلاس برقی عملکرد فوق العاده ای در آفرود و حتی شتاب و پرفورمنس داره به طوری که ایشان اعلام کردن از این به بعد g فقط باید به صورت برقی تولید بشه ، اصلی ترین رقیبش هم از نظر من هامر ev شاسی بلند هست که هامر ۳ پیشرانه برقی با ۸۳۵ اسب بخار قدرت داره و شتاب حدود ۳ ثانیه

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. مهردادکمال

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1808 ديدگاه)

      تصور افرود رفتن با یه محصول برقی برا من دشواره مثلا اب چه اثراتی روی سیستم برقی اتوموبیل میذاره؟؟ تو همین پست قبلی اشاره شد که نشتی اب از شیشه بی ام و میتونه رو سبستم برقی اتوموبیل فاجعه ساز شه! خالی شدن باطری چی؟ چون همیشه افرودر ها با خودشون بنزین اضافه همراه دارن اما نمیشه که برق اضافی ادم همراه داشته باشه! شاید من زیادی سنتی فکر میکنم به هر حال زمان مشخص میکنه من اشتباه فکر میکنم یا درست!

      موافقم 16
      مخالفم 8
      1. MK

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (36 ديدگاه)

        شایدبشه یه موتوبرق باخدمون ببیریم شارژش کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. new reventon

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خیلی تعغیرش داده

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. ❤BMW❤

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      تغییر

      موافقم 5
      مخالفم 4
  5. یوسف

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (931 ديدگاه)

    شبیه اسباب بازی شده

    موافقم 4
    مخالفم 11
  6. بچه مشهد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    گند زده به سر تا پای ابهت بنز جی کلاس

    موافقم 21
    مخالفم 28
    1. Payfast

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      ابهت اسپورت به این میگن :|

      موافقم 7
      مخالفم 15
      1. بچه مشهد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (101 ديدگاه)

        از نظر من زشت شده

        موافقم 10
        مخالفم 11
    2. ❤BMW❤

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      مگه ابهت داشته که بخواد گند بزنه بهش ؟

      موافقم 7
      مخالفم 29
      1. بچه مشهد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (101 ديدگاه)

        هر جور راحتی

        موافقم 11
        مخالفم 4
  7. HR3

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    هر وقت منصوری یه خودروی جدید میزنه یه عده متخصص از دوقوز آباد سفلی میان صرفاً به خاطر تنفری که از هویت ایرانی بذاشون ساختن محصولات منصوری رو زیر سوال می برن !!
    اینا گالری ها خاص قطر و امارات و مونت کارلو رو تو اینستا برن ببینن تو ردیف اول ویترینشون منصوری پادشاهی می کنه تنها تیونری که رفت سراغ بوگاتی شایرون و لولش در حد تیونر نیست در حد یه برند سازنده ی خودرو مثل فراری و پاگانیه

    موافقم 27
    مخالفم 14
    1. hamidreza

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (327 ديدگاه)

      وقتی دوزار از ماشین حالشیون نیست … تو دنیا همه براش سر و دست میشکونن ولی وطنیمامون ادعای انزو و فریچیو
      بودن رو دارن😂

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. ناخدا

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (118 ديدگاه)

      الآن خودت از دوقوز آباد علیا داری نظر میدی ؟

      موافقم 8
      مخالفم 6
  8. Khosrow

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درشکه ..

    موافقم 2
    مخالفم 10
  9. the1

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این تیونش رو g class باز بهتر از مدلهای قبلِ، من که چشمم گرفتش…
    ولی در کل طرحها و تیونهای منصوری شاید کمی ناجور به نظر برسند ولی ایا این باعث تضعیفش در میان تیونرها و آسیب به برندش شده؟ قطعا نه، چون اگر اینطور بود که این رویه رو ادامه نمیداد و این نوع تیونها امضای منصوری تو این صنعتِ و طرفدارا و خریدارای خاص خودشو داره و این شرکتم میدونه داره چه کار میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. Si

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    من دوستش دارم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. Royal Driver UK 70

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    رینگه اینطوری به جی کلس نمیاد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. همایون

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    یادش بخیر هفت هشت سال پیش ایران روور با همکاری مرتب خودرو یه پاژن سبز فسفری درست کرده بود از وانت چهار در کرد بودش اس یو وی چهار در مثل جیپ در هاش رو هم همینجوری درست کرده بود البته بیشتر شبیه اف جی کروزر مدل سویساید درست کرده بود با کمربند ایمنی جلو اتوماتیک،واقعا مرتب خودرو وپلتفرم پاژن خیلی حیف شد خیلی خودرو قابل و تکی بود چه تو بازار ایران چه تو بازار دنیا،خدا رحمت کنه پوریا حسین رو ایرادات شاسی و جلوبندی رو میگرفت چه پلتفرم درجه یکی میشد با اون موتور هیولا شش سیلندر سه هزار پاژن،داشبورد رو هم هروری میکردی با صندلی موسویی عالی شد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. the1

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یه عیب خیلی تو ذوق زننده عمده g class های منصوری رینگ و لاستیک هاشه که استایل این خودرو با ابهت و عضلانی رو مثل بدنسازی میکنه که فقط رو بالا تنه کار کرده، بالاتنه گوریل با پاهای گربه که یه حس ناهمترازی و ضعف رو القا میکنه…..
    ولی تو قسمت رنگ بدنه واقعا آس و خاصِ

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. SLR _ 722

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    جدا از خوب یا بد بودن این تغییرات من بشخصه از اینکه تیونر ها نشان های ماشین رو برمیدارند اصلا خوشم نمیاد ( منظورم فقط منصوری نیست ، اکثر تیونر ها این کار رو می کنند )
    بنظرم اگه تیونر ها نشان خودشون رو پشت ماشین ( مثل علامت m power ) یا روی رکاب ها یا هر جایی دیگه اضافه می کردند بهتر میشد تا اینکه جایگزین نشان های اصلی بکنند

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. رامین سپهری

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باز جای شکرش باقیه که داخلش آبی و فیروزه ای و بنفش و پرتغالی کار نکرده!!

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا