میباخ SL680 مونوگرام با طراحی خیرهکننده، تجمل بینظیر و پیشرانهٔ V8 قدرتمند، لوکسترین نسخه مرسدس SL محسوب میشود.
سال گذشته، میباخ نسخهای مجلل از مرسدس SL را با نام SL680 مونوگرام معرفی کرد و حال مرسدس این رودستر را در دو پیکربندی متمایز به نمایش گذاشته است. نخستین نمونه در تصاویر، مشابه مدلی که سال گذشته معرفی شد، با رنگ قرمز اَمبیانس است که زیر نور آفتاب مدیترانهای درخششی خیرهکننده دارد. کاپوت مشکی اُبسیدین متالیک با ۳۰۷ لوگوی میباخ تزئین شده و مانند دیگر مدلهای این برند، با جزئیات کرومی شیک در جلوپنجره، سپر جلو، رکابها و بخشهایی از نمای عقب آراسته شده است. نمونه دوم با رنگ سفید اَمبیانس به نمایش درآمده که کاپوت مشکی و جزئیات کرومی براق را حفظ کرده، اما روی رینگهای ۲۱ اینچی با طراحی پنجپره قرار گرفته است.
چیزی که بیش از همه در این خودرو جلبتوجه میکند، تکرار لوگوی میباخ است. گویی کسی تیشرتی پر از لوگوهای ریز میپوشد تا ثروتش را به رخ بکشد. کاپوت، ورودی هوای پایینی، سقف پارچهای، همهجا لوگوی میباخ نقش بسته است. حتی کاور سقف هم از این الگوی تکراری بینصیب نمانده است. پشتی صندلیها و نقاط کلیدی دیگر نیز با این لوگو تزئین شدهاند. مرسدس ظاهراً شعار «برندینگ در همهجا» را جدی گرفته و این روند را در مدلهای اخیر مانند CLA نیز دنبال کرده است.
میباخ SL680 مونوگرام با همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی SL63 معمولی عرضه میشود. این یعنی ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، همراه با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار میگیرد. به لطف این ترکیب، SL680 ظرف ۴.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
در چنین خودرویی اما بیش از پرفورمنس، تجمل و راحتی هستند که اهمیت دارند. این خودرو با سیستم تثبیت هیدرولیکی نیمهفعال، سوپاپهای کمکفنر جدید و فنرهای نرمتر از حد معمول عرضه میشود. مهندسان همچنین عایقبندی بیشتری برای کاهش صدای جاده اضافه کردهاند و اگزوز را با مواد عایق بهینهسازی کردهاند تا کابین ساکت و آرام باشد. قیمت رسمی رودستر میباخ هنوز اعلام نشده اما شایعات اولیه حاکی از آن است که قیمت SL680 در آمریکا از حدود ۲۵۰ هزار دلار شروع خواهد شد. این رقم حدود ۶۵ هزار دلار بیشتر از SL63 معمولی است.
Hf
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مرسدس تو این دوران هنوز هم طراحی خاصشو حفظ کرده. این ماشین مخصوصا رنگ قرمزش فوق العاده زیباست
PURIYA
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴زرق و برقِ میباخ رو داره اما ابهتش رو نه
اما به عنوان یه کوپه ی کروک زیبا تا 130 یا نهایت تا ۱۴۰ هزار تا می ارزه اگه قوی تر شده بود بیشترم می ارزید ولی تقویت نشده
BMW is GOD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هرکی نظری داره. اما من شخصا این ماشینو شایسته بکار بردن نام یا نشان میباخ نمیبینم. همون بهتره بالاترین تریم SL باشه.
نام میباخ باید با نام های زیبای رولزرویس و بنتلی رقابت کنه که برای اینکار، علاوه بر جزئیات و متریال بی نقص، تناسبات کلی و طراحی منحصر به فرد هم میخواد که این ماشین ازش بی نصیبه.
بماند که شما داخل کابین RR و بنتلی، چه هنرمندی ها و آثاری نمیبنی مثل ساعت زیبای آنالوگ و … . کجا قابل مقایسه با این نمایشگر غول آساست؟ اینو که چین هم بلده بزنه. میباخ باید هنر کار با چوب، فلز و چرم رو به صاحبش هدیه بده نه هنر ساخت نمایشگر عریض و طویل
بنز SL بزک شده ≠ میباخ
net
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلیها به اشتباه فکر می کنند که میباخ مثل رولز رویس و بنتلی در دسته فوق لوکس یا اشرافی قرار دارد و میباخ ماشین فوق لوکس یا اشرافی تولید می کند در صورتی که میباخ ماشین فوق لوکس یا اشرافی تولید نمیکند و یک شرکت تیون هست که ماشین های بنز رو تیون فوق لوکس یا اشرافی میکند
Iman 007
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نه داداش این برند برای تیون نیست این برند درواقع پاسخ مرسدس بنز به بنتلی فولکس واگن و رولز رویس بی ام و بود که خیلی شناخته شده نبود تا اینکه مرسدس بنز میباخ s600 رو تولید کرد که ترکوند
کوروش
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با شما موافقم
این ماشین واقعا شایسته نام میباخ نیست
Navid A J
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کاملا باهاتون موافقم. SL همینطوریش فروش نمیره. دیگه اینم به همون سرنوشت دچار میشه.
ماشین زیبایی که کم فروش خواهد بود و هر کی بخره، با افت قیمت زیاد باید ردش کنه.
اراز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴رنگ کابن ادمو یاد کت شلوار های دامادی ده 50 میندازه کت شلوار سفید پاپیون مشکی
P
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اوه اوه اوه اوه رنگ قرمزش
فقط میشه گفت : OH – MY – GOOOOOOD
Mohammad
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر زیباس
yektachafi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴میدونم مایباخه ولی ایکاش کاپوتش همرنگ بود
درکل عالی
Taha Ayoobi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی خوشگله
M power
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اون تودوزیه سفیدش خوراکه جاده خاکیای ایرانه
رهگذر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مایباخ مشکلی داره یا شما تازه کلاس زبان رفتید
محمد محسنی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴دیدگاه و فرهنگ آلمانی ها از ارائه محصولی بسیار لوکس کاملا متفاوت و متضاد دیدگاه انگلیسی هاست …خیلی ها تصور میکنند که مایباخ باید مسیر رولز و بنتلی را بره اما رولز و بنتلی ارائه دهنده تشریفات انگلیسی هست ( که البته بی ام و تا حدودی آن روح و آن ظاهر را تغییر داده و اتفاقا به سمت آلمانی هدایت کرده .) اما مایباخ معرف لوکس و (پیشرو و مدرن) بودن در فرهنگ آلمانی هست .و درضمن مایباخ یک تیونر لوکس نیست مایباخ بخشی از کمپانی مرسدس بنز هست که یک مرسدس بنز عالی آلمانی تولید می کند و قرار دادن یک ساعت دستساز IWC آنالوگ به اندازه یک
نعلبکی دقیقا نقطه طلاقی مرسدس بنز با لوکس بودن هست .
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴افرین دقیقا زدی به خال
میباخ لوکس و اشرافی مدرن هست
اشرافیت مدرن چیزی که بنتلی و رولزرویس از انجامش عاجزن
Arash Kashani
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴جذاب نیست
هم این هم میتوس
کلن این سگمنت چون توانایی COSTOMISE خاصی نداره برعکس S CLASS
همش میخوان ظاهری بهش برسن
که اغراق بیش از حدم
حداقل سلیقه من نیست
چه اصراریه
یه ماشین اسپرت رو لوکس نشون بدید
Mf
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴جوری میان نظر میدن انگار مالک شرکت رقیب بنزن ، شما و کل دودمانتون رو هم نمیتونید از نزدیک این رد بشید چه برسه به خرید ، حالا میاین از این ماشین ایراد میگیرید 😂
مزدک
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴با درود و ابراز ادب فراوان، به دوستان گرداننده ی وبسایت معظم و گرامی پدال
عطف به عدم تأیید و نمایش کامنت اینجانب، در پاسخ به یکی از نظرات ثبت شده در ذیل این محتوا، خواستم چند کلامی رو خدمت شما دوستان نازنین و نادیده ام عرض کنم…
ابتدا باید عنوان کنم، که بنده عدم تأیید یا حذف نظرم درباره ی این گفتگو رو، مصداق نظارت بر محتوای مجازی می دونم، و نه سانسور نظرات.
منتهی، با توجه به اون محتوای خاصی، که عکس العمل تند بنده رو برانگیخت، تقاضا دارم که به نکات مطروح توسط اینجانب هم توجه بفرمایید:
بله! متن کامنت بنده بسیار تند و به عمد برخورنده بود! و در صورت وجود یک ساختار نظارتی دقیق (چنانکه در این فضا مشاهده می شه!)، بعید و دور از انتظار نبود، که این عکس العمل تند، بازنشر نشه! که همینطور هم شد!
اما اگر ساختار نظارتی این رسانه ی محترم، نسبت به توهین به شخصیت مخاطبان مجازیش حساس هست، و جلوی اون رو به هرشکل می گیره، فکر می کنم که باید نسبت به توهین به شعور همون مخاطبان هم، همین رویه رو در پیش بگیره، و از بازنشر نظرات مطلقاً اشتباه و گمراه کننده، و در جهت بهبود روزافزون محتوای ارائه شده، و گسترش تلاش قابل احترام این مجموعه ی محترم، در نشر آگاهی، جلوگیری کنه!
در شکل ایجابی و بخش مثبت دیدگاه بنده، نسبت به این شکل از عملکرد وبسایت محترم پدال، من خوشحالم که بعضاً بی تفاوتی دوستان ناظر و اغلب پاسخگوی این رسانه رو، نسبت به برخی ابراز نظرهای ناآگاهانه، تکراری، هیجانی و گستاخانه، و غیر علمی و بدون پشتوانه ی رفرنس های مطمئن و قابل استناد، اعم از انواع توهمات و تخیلات، تا ایشالا و ماشالا و مرحبا و… شاهد هستم، چراکه این شکل از عملکرد رسانه ای، می تونه آموزش دهنده ی موارد رو به فراموشی و مهمی در جامعه ی امروز ما، مثل تسامح و تساهل، و نمونه ای از تمرینات منتج به نتیجه، برای افزایش آستانه ی صبر در برابر اشتباه یا تعصب، برای خود من باشه، که بسیار اوقات فراموش می کنم، که حتی اگر در مورد هر مسأله ی خاصی، که در برابر نقض از سر ناآگاهیش، صبر از کف داده و عکس العمل تند نشون دادم هم، صاحبِ نظرِ قابل اعتنایی باشم، هزاران مورد دیگه در این دنیای بی انتها وجود داره، که خودم رو در گفتگو درباره ی اونها داخل می کنم، بدون اینکه تخصص کافی در اون موارد داشته باشم، و در اون شرایط، من در موقعیتی به مراتب بدتر و ناراحت کننده تر از اون شخصی قرار گرفتم، که در همون موقعیت خاص و استثنایی، به واسطه ی اندک آگاهی ای که تصور می کنم ازش برخوردارم، دارم نسبت به کوچکترین نمود ناآگاهی طرف مقابلم، توی گارد دفاعی فرو رفته، و آماده ی حمله به اون شخص می شم.
اما یک روی منفی هم داره این ماجرا…
من به عنوان یک معلم، به یک دانش آموز یا دانشجوی نوجوان یا جوان، که تازه علاقهمند شده به جهان خودرو، پیشنهاد می کنم که برای به روز بودن، پدال رو دنبال کنه (که کم هم پیش نیومده!). تصور کنید که اون نوجوان یا جوانی که هنوز در آغاز مسیر هست، و نمی تونه خوب رو از بد، یا درست رو از نادرست تشخیص بده، بیاد و زیر این مقاله، در کامنتی بخونه که: “خیلیها به اشتباه فکر می کنند که میباخ مثل رولز رویس و بنتلی در دسته فوق لوکس یا اشرافی قرار دارد و میباخ ماشین فوق لوکس یا اشرافی تولید می کند در صورتی که میباخ ماشین فوق لوکس یا اشرافی تولید نمیکند و یک شرکت تیون هست که ماشین های بنز رو تیون فوق لوکس یا اشرافی میکند”! یعنی تصور کنید شخصی رو، که حتی حاضر به انجام یک سرچ ساده هم نشده، تا متوجه بشه که می باخ یک تیونر نیست! بلکه یک کمپانی خودروسازی مستقل و باریشه های کلاسیک بسیار قدرتمند هست، که در دهه های بیست تا چهل میلادی، سازنده ی یک سری از لوکس ترین ماشین های تاریخ صنعت خودروسازی بوده. سازنده ی کلاسیک های مشهوری مثل: SW35، 38 و 42، و شاهکارهایی اسطوره ای مثل: DS7 و DS8های زپلین، در دهه ی سی میلادی، که امروز هر مجموعه دار بزرگ خودرو، آرزوی تملک یک مدل از اونها رو در دل داره. هیولاهایی با موتورهای V12 با ۷ لیتر حجم، که در دهه ی سی میلادی، که قوی ترین خودروهای عمومی دنیا، کمتر از پنجاه اسب بخار، یا در همون حدود قدرت داشتن، بالاتر از دویست اسب بخار قدرت تولید می کرد!
بنده که قرار نیست همیشه کنار اون نوجوان یا جوانِ تازه علاقه مند باشم، و توان این رو هم ندارم، که بر تمام آنچه به تصور قرار گرفتن اونها در زیرمجموعه ی کلمه ی جذاب آگاهی، در ذهنشون ثبت می کنن، نظارت داشته باشم! اون وقته که جوونی که به من و شما، و قابل اتکا بودن آگاهیمون اعتماد کرده، به صرف اینکه بنده این رسانه رو بهش معرفی کردم، و همین رسانه هم، که به حق، مورد نظر اون فرد قرار گرفته، این کامنت بی محتوا و غلط رو بازنشر کرده، اون محتوای غلط رو به عنوان آگاهی قابل استناد در ذهن خودش ثبت کرده، و بعداً و در جای دیگری، بدون اطلاع از نادرستی اون، بیانش کرده و نشرش می ده. اگر هم کسی ازش بپرسه که این مطلب رو از کجا شنیدی؟ پاسخ می ده: از سایت خوب پدال، که معلمم بهم معرفی کرده!
تصور می کنم که به همین دلیل، یا باید دامنه ی نظارت رو، بر محتوای ورودی سایت گسترش بدید، یا به شکل کامل (جز در موارد غیرقابل چشم پوشی از منظر قانونی!) حذفش کنید.
ارادتمند و سپاسگزار تلاش بی وقفه ی شما دوستان عزیز هستم…
maranello550
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی زیباست
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یا خوده خداااااااااا
این جواهر هست یا ماشین
مدرن .و پیشرفته
زیبا و باوقار
باکیفیت و نفیس
باکلاس و اشرافی
قدرتمند و با ابهت
خاص و ظریف
تمام این جملات رو که گفتم مرسدس با حساسیت و دقت همرو. داخل این جواهر قرار داده
چنین چیزی از توان رولزرویس و بنتلی خارجه
میباخ اشرافیت به سبک مدرن هست
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴من عاشق رنگ قرمز بودم ولی با دیدن رنگ سفیدش هوش از سرم رفت چنان گیرا و خیال انگیز هست که آدم نمی تونه ازش چشم برداره
سفیدش مثل یه پرنسس در لباس عروس هست واقعا توصیف کردنش سخته