میباخ SL680 مونوگرام با طراحی خیرهکننده، تجمل بینظیر و پیشرانهٔ V8 قدرتمند، لوکسترین نسخه مرسدس SL محسوب میشود.
سال گذشته، میباخ نسخهای مجلل از مرسدس SL را با نام SL680 مونوگرام معرفی کرد و حال مرسدس این رودستر را در دو پیکربندی متمایز به نمایش گذاشته است. نخستین نمونه در تصاویر، مشابه مدلی که سال گذشته معرفی شد، با رنگ قرمز اَمبیانس است که زیر نور آفتاب مدیترانهای درخششی خیرهکننده دارد. کاپوت مشکی اُبسیدین متالیک با ۳۰۷ لوگوی میباخ تزئین شده و مانند دیگر مدلهای این برند، با جزئیات کرومی شیک در جلوپنجره، سپر جلو، رکابها و بخشهایی از نمای عقب آراسته شده است. نمونه دوم با رنگ سفید اَمبیانس به نمایش درآمده که کاپوت مشکی و جزئیات کرومی براق را حفظ کرده، اما روی رینگهای ۲۱ اینچی با طراحی پنجپره قرار گرفته است.
چیزی که بیش از همه در این خودرو جلبتوجه میکند، تکرار لوگوی میباخ است. گویی کسی تیشرتی پر از لوگوهای ریز میپوشد تا ثروتش را به رخ بکشد. کاپوت، ورودی هوای پایینی، سقف پارچهای، همهجا لوگوی میباخ نقش بسته است. حتی کاور سقف هم از این الگوی تکراری بینصیب نمانده است. پشتی صندلیها و نقاط کلیدی دیگر نیز با این لوگو تزئین شدهاند. مرسدس ظاهراً شعار «برندینگ در همهجا» را جدی گرفته و این روند را در مدلهای اخیر مانند CLA نیز دنبال کرده است.
میباخ SL680 مونوگرام با همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی SL63 معمولی عرضه میشود. این یعنی ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، همراه با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار میگیرد. به لطف این ترکیب، SL680 ظرف ۴.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
در چنین خودرویی اما بیش از پرفورمنس، تجمل و راحتی هستند که اهمیت دارند. این خودرو با سیستم تثبیت هیدرولیکی نیمهفعال، سوپاپهای کمکفنر جدید و فنرهای نرمتر از حد معمول عرضه میشود. مهندسان همچنین عایقبندی بیشتری برای کاهش صدای جاده اضافه کردهاند و اگزوز را با مواد عایق بهینهسازی کردهاند تا کابین ساکت و آرام باشد. قیمت رسمی رودستر میباخ هنوز اعلام نشده اما شایعات اولیه حاکی از آن است که قیمت SL680 در آمریکا از حدود ۲۵۰ هزار دلار شروع خواهد شد. این رقم حدود ۶۵ هزار دلار بیشتر از SL63 معمولی است.
Hf
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مرسدس تو این دوران هنوز هم طراحی خاصشو حفظ کرده. این ماشین مخصوصا رنگ قرمزش فوق العاده زیباست
PURIYA
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴زرق و برقِ میباخ رو داره اما ابهتش رو نه
اما به عنوان یه کوپه ی کروک زیبا تا 130 یا نهایت تا ۱۴۰ هزار تا می ارزه اگه قوی تر شده بود بیشترم می ارزید ولی تقویت نشده
BMW is GOD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هرکی نظری داره. اما من شخصا این ماشینو شایسته بکار بردن نام یا نشان میباخ نمیبینم. همون بهتره بالاترین تریم SL باشه.
نام میباخ باید با نام های زیبای رولزرویس و بنتلی رقابت کنه که برای اینکار، علاوه بر جزئیات و متریال بی نقص، تناسبات کلی و طراحی منحصر به فرد هم میخواد که این ماشین ازش بی نصیبه.
بماند که شما داخل کابین RR و بنتلی، چه هنرمندی ها و آثاری نمیبنی مثل ساعت زیبای آنالوگ و … . کجا قابل مقایسه با این نمایشگر غول آساست؟ اینو که چین هم بلده بزنه. میباخ باید هنر کار با چوب، فلز و چرم رو به صاحبش هدیه بده نه هنر ساخت نمایشگر عریض و طویل
بنز SL بزک شده ≠ میباخ
net
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلیها به اشتباه فکر می کنند که میباخ مثل رولز رویس و بنتلی در دسته فوق لوکس یا اشرافی قرار دارد و میباخ ماشین فوق لوکس یا اشرافی تولید می کند در صورتی که میباخ ماشین فوق لوکس یا اشرافی تولید نمیکند و یک شرکت تیون هست که ماشین های بنز رو تیون فوق لوکس یا اشرافی میکند
Iman 007
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نه داداش این برند برای تیون نیست این برند درواقع پاسخ مرسدس بنز به بنتلی فولکس واگن و رولز رویس بی ام و بود که خیلی شناخته شده نبود تا اینکه مرسدس بنز میباخ s600 رو تولید کرد که ترکوند
کوروش
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با شما موافقم
این ماشین واقعا شایسته نام میباخ نیست
اراز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴رنگ کابن ادمو یاد کت شلوار های دامادی ده 50 میندازه کت شلوار سفید پاپیون مشکی
P
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اوه اوه اوه اوه رنگ قرمزش
فقط میشه گفت : OH – MY – GOOOOOOD
Mohammad
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر زیباس
yektachafi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴میدونم مایباخه ولی ایکاش کاپوتش همرنگ بود
درکل عالی