یک مرسدس بنز S600 مدل ۲۰۰۹ با موتور V12 و کارکرد ۱۲۳ هزار کیلومتر، در حراجی با قیمت ۱۵ هزار دلار معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شده است.
همه از قیمتهای غیرواقعی و عجیب خودرو در کشورمان خبر داریم و بازگویی آن تکرار مکررات است ولی گاهی خودروهایی با قیمتهایی در حراجیهای خارجی فروخته میشوند که این موضوع برجستهتر میکنند. مرسدس S600 مدل ۲۰۰۹ که در اینجا میبینید یکی از همین نمونهها است. این سدان باشکوه آلمانی با قیمت تنها ۱۴,۷۴۷ دلار در یک حراجی در فلوریدا فروخته شده است. این خودرو مجهز به امکانات فراوانی مثل گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو و عقب، درب صندوقعقب برقی، دوربین عقب، ورود بدون کلید، سیستم تهویه چهار منطقهای، سیستم تعلیق تطبیقی، تودوزی چرمی، تزئینات چوبی و بسیاری امکانات دیگر است.
ویژگی مهمتر اینکه S کلاس موردبحث از نوع S600 است که یعنی از پیشرانهٔ V12 بهره میبرد. این موتور ۵.۵ لیتری توئین توربو که از طریق یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نیروی خود را به چرخهای عقب منتقل میکند، ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب صفرتاصد ۴.۶ ثانیهای را برای S کلاس فراهم میکند. این S600 هرچند تنها ۱۲۳ هزار کیلومتر کار کرده اما ۱۰ سال پیش در تصادفی با برخورد به جدول و تیر برق آسیب دیده و تعمیر شده است. علاوه بر این، خطوخشهای معمول روی بدنه، چروکهای روی صندلیها، سایش در تزئینات داخلی و لاستیکهای قدیمی که نیاز به تعویض دارند، ازجمله مشکلات آن هستند.
ترمزهای خودرو یک سال پیش بررسی شده و چند ماه قبل سرویس شدهاند. روغن موتور و فیلتر آن نیز دو ماه قبل عوض شده است. این خودرو با دفترچه راهنما و دو سوئیچ عرضه فروخته شده است. این خودرو با قیمت بسیار مناسبی فروخته شده است زیرا در حال حاضر میانگین قیمت S کلاس مدل ۲۰۰۹ بیش از ۲۲ هزار دلار است. برای مقایسه، در حال حاضر در ایران، S کلاس مدل ۲۰۰۹ در مدل ضعیفتر S500 که پیشرانهٔ V8 با ۳۸۸ اسب بخار قدرت دارد، بین ۸ تا ۹ میلیارد تومان یعنی بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد که تقریباً معادل قیمت یک S کلاس صفرکیلومتر ۲۰۲۵ در آمریکا است!
صامورایی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بحث تکراریه اما ماشین ۱۰۰ هزاردلاری افت قیمت داره ولی هزینه نگهداریش همچنان مثل روز اول بالا میمونه،، ازین جور ماشینا باید فرار کرد مگر اینکه خودت فنی کار یا بسیار ماهر و متخصص باشی که ضرر نکنی،، افراد عادی یا کم تجربه احتمال ۹۰ درصد گیر خرج های چندین هزاردلاری میفتن
اراز
۲۲ خرداد ۱۴۰۴شما دنا پلاس بخر بدون هزینه
KOP
۲۳ خرداد ۱۴۰۴داره در مورد بازار خارج از ایران صحبت میکنه و حرفهاش درسته.
مقایسه ای نمیکنه، که مثلا در بازار آمریکا بجای این ماشین ، دنا بخرید!!!!!!
چرا سطح فکرتون از محیط زندگیوتون فراتر نمیره؟
2646.1
۲۲ خرداد ۱۴۰۴صامورایی جان
حرفت کاملا درسته، اما از این طرف هم به داستان نگاه کن، خریدار با قیمت 14.000 دلار کیفیت و راید یه خودروی 100.000 دلاری رو به دشت میاره.
یه نکته ای هم بر مبنای تجربه شخصی بگم:
بعضی از ساختارها ذاتا پر خرج هستند و برند خودرو اگرچه روی قیمت قطعات فابریک داره اما تاثیر محسوسی روی استهلاک نداره. به عنوان مثال من تجربه رانندگی 400.000 کیلومتری با تویوتا پرادو 120 اس اسپیشیال با سیستم تعلیق بادی عقب و کمک فنرهای برقی جلو رو دارم. چند باری هم انواع رنج روور با سیستم های تعلیق بادی رو به مدت چند روز اجاره کردم.
فارغ از اینکه عملکرد سیستم تعلیق پرادو از نظر من انگشت کوچیکه رنج روور هم نمیشه اما من تو این مدت 2 بار بالون های عقب را کامل تعویض کردم که میشه تقریبا هر 150.000 کیلومتر.
هیچ وقت مالک رنج روور نبودم که بدونم استهلاک شون در چه حدی است اما با سوال از مالکین اش فهمیدم حدود 100.000 کیلومتر است.
جمع بندی اش میشه اینکه درسته استهلاک سیستم تعلیق بادی عقب رنج روور حدود 2.5-2 برابر تویوتا پرادو است اما اگر قرار به انتخاب باشه، قطعا انتخاب من رنج روور است.
سیستم تعلیق بادی عقب پرادو اون قدر افتضاح است که کیت های تعویض شون با انواع معمولی به وفور در ایران و جهان استفاده می شود.
صامورایی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴2646 عزیز
بله نظر شما رو کاملا قبول دارم،، با چنین قیمتی، شخص صاحب خودرویی میشه که یک کمپانی بسیار معتبر در کسب حداکثر راحتی و رفاه مشغول بوده از تعلیق نرم تا ارگونومی و متریال به کار رفته،،من نیمه خالی لیوانو دیدم و شما یادآوری کردی نیمه پُری هم وجود داره،،.ممنون از کامنتت و به اشتراک گذاشتن تجربه
Sina_carshow
۲۲ خرداد ۱۴۰۴رنج روور استهلاک و هزینه های نگه داریش اونقدر رو مخه که بی ام و جلوش حکم تویوتا رو داره
ولی خوب اون ماشین قدیمی هرگز مثل روز اولش کیفیت سواری یه بنز اصیل رو نمیده و کما اینکه مطمئنن بنز های جدید سی کلاس و e کلاس صفر کیلومتر شاید سواری بهتری هم داشته باشن ازش به شرطی که پولش رو داشته باشی
ماشینای جدید خیلی تعلیق های بهتری دارن هرچند این بنز قطعا از هر 15 هزار دلاری بهتره ولی به شرط اینکه بتونی از پس نگه داریش بر بیای و مطمئن باشی صاحب قبلیش باهاش خوب رفتاری کرده وگرنه 15 هزار دلار بدی اینو بخری باید 25 هزار دلار براش خرج کنی که راه بره فقط
منم راستش همچین اشغالی رو تجربش کردم (اس کلاس 2014) پیشنهاد میکنم هرگز در حد امکان سمت اینا نرید
2646.1
۲۳ خرداد ۱۴۰۴متاسفانه یه سری دیالوگ های تکراری در مورد بعضی از برندها از آدم هایی می شنوم که حتی سوار این ماشین ها نشدند، چه برسه به مالکیت شون!
برخلاف نظر شما، اکثر دوستانم در خارج کشور که رنج روور دارند، اون قدر راضی هستند که اگر به هر علتی ماشین رو هم تعویض می کنند، بعدی رنج روور خواهد بود.
احتمالا این قشر متمول که اکثرشون تحصیلات عالیه دارند و بر اساس تخصص شون درآمد دارند، از نظر شما و بعضی از کاربران سایت اون قدر احمق هستند که نمی فهمند رنج روور خرج و استهلاک بالایی دارد!
خودم هم توی ایران انواعی از BMW ها رو داشتم و این ماشین ها در بدترین شرایط ممکن (از نظر جاده و سوخت) تا کیلومترهای نزدیک 200.000 تا با رانندگی پرفشار من کار کردند و بعد برای تنوع و تست خودروهای دیگر فروختم شون.
ای کاش یه روزی بفهمیم مایی که از پشت مانیتور این ماشین ها رو می بینیم، به خریدارانی که BMW رو پر فروش ترین برند لوکس جهان و صف خرید رنج روور رو طولانی ترین لیست تاریخ کمپانی کردند، با دیده حماقت نگاه نکنیم.
باقی نکاتی هم که فرمودی می گذارم به حساب شوخی!
KOP
۲۳ خرداد ۱۴۰۴دوست من ، من تجربه بازار ایران در مورد خودرو قدیمی و لوکس یا برند ندارم، اما بر حسب تجربه شخصی خدمت شما عرض میکنم که افت قیمت این مدلها بیدلیل نیست ، چون هزینه نگهداری شون از قیمت خود ماشین بالاتر است و بصرفه نیست.
کسی که اینقدر ثروت داره که این کلاس خودرویی را سوار میشه ، مدلهای بروز با گارانتی را میخره ، چون هزینه نگهداری شون هدر دادن پول و از اون مهمتر هدر دادن زمان است.
رسیدگی به خودرو لوکس قدیمی زمانبر هست ( تعمیرگاه ، سرویس و …) خیلی مواقع خسارت زمان برای اشخاص در خارج ایران بیشتر از پول هست ، چون هم باید پول بده هم از کار پول سازش بیوفته.
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۴صامورایی @ …
[[[ مگر اینکه خودت فنی کار یا بسیار ماهر و متخصص باشی که ضرر نکنی ]]]
گذشته از تجربه و تخصصی که برای تعمیر و تعویض قطعات آلمانی جماعت نیازه ، ابزار و دستگاه ها و وسایلی نیاز داریم که هر کس و هر جایی نداره …
یه بنده خدایی توی شهرستان ، پاسات 2018 داشت و می خواست کالیپر ترمزش رو باز کنه که لنت عوض کنه ، هر جا برده بود دستگاه برقی که منطبق با کالیپرش تنظیم بشه ( بیشتر باز بشه ) ، رو نداشتن …
ماشین رو برد تهران و بعد برای دفعه های بعدی ، سرویس کار از تهران می رفت به شهرستان …
بنز ، یه اخلاقی داره …
سر یه مایلیجی باید قطعه اش تعویض بشه …
ربطی نداره که کارمیکنه یا نه ، سالمه یا نه …
طبق سیاست و استاندارد آلمانی ، این چرخه تولید و فروش و تعویض قطعات و دریافت دستمزد ، باید بچرخه …
گیرباکس به دد لاینش که رسید ، فقط دنده های یک و دو جا می خوره و بقیه دنده ها لاک میشه …
فقط می تونی ماشین رو با دنده دو ، به نمایندگی ببری تا قطعه مورد نظر رو تعویض کنی …
این ماشین سیستم تعلیق گران قیمتی داره …
سیستم تعلیق ایرماتیک که از فنرهای بادی با کنترل الکترونیکی استفاده میکنه …
و خدا نکنه که به تعمیر بیفته یا به دد لاین زمانی / مصرفی اش ، برسه …
کمک های بسیار گران قیمتی داره …
با رانندگی هیجانی و 800 نیوتن متر تورک ، قطعا قبل رسیدن به دد لاین تعویضی هاش ، جلو بندی یا عقب بندی اش ، نیاز به اورهال اساسی پیدا میکنه و صاحب ماشین ، حسابی پیاده میشه …
این ماشین ها ، حتی اگه سالم و کم کار هم باشن ، هر جایی اش ، وقتی به دد لاینش رسید ، چون مجبوری قطعه اورجینال بندازی و دستمزد بالا پرداخت کنی ، به نظر من ارزش خرید نداره ( حداقل برای طبقه متوسط جامعه ) …
آلمانی جماعت داستان زیاد داره …
اما از اون طرف اگه نازش رو بکشی و به پاش دلار بریزی ، لذتی بهت میده که تقریبا هیچ جایی نمیتونی پیدا کنی …
2646.1
۲۳ خرداد ۱۴۰۴منصور جان
غیر از بحث تخریب برنامه ریزی شده قطعات که به منظور نیاز به خرید قطعات جدید برای تزریق پول به شرکت های خودروسازی (از طریق فروش قطعات oem و دستمزد) و کارخانه های قطعه سازی طراحی شده، چند تا نکته دیگر هم وجود داره:
1. قطعات خودرو کاملا به هم وابسته هستند و خرابی یک قطعه. می تونه باعث تخریب سایر قطعاتی شود که هنوز عمرشون به پایان نرسیده است. به عنوان مثال تعویض دیر هنگام شمع می تونه به راحتی وایرها، کوئل و … را از بین ببره، خیلی قبل تر از پایان عمرشون.
بنابراین هر چقدر خودرو پیچیده تر می شود، نیاز است که بازدیدها و تعویض قطعات دقیق تر انجام شود، دقیقا به همین دلیل است که سنسورهای خودروهای اروپایی بیشتر هستند که بالطبع ارورهای بیشتری رو هم ثبت می کنند.
2. در کامنت قبلی هم گفتم، تکنولوژی های جدید در هر برندی هم استفاده شوند، استهلاک و نگهداری خودش را می خواهند. حالا که سیستم ترمز را مثال زدین، مقایسه ای انجام میدم بین تعویض مایع روغن Toyota prado 120 VX با BMW X4.
همان طور که در کامنت مطلب ” انواع تویوتا لندکروز در ایران: مشخصات، قیمت و راهنمای خرید کارکرده ” نوشتم، پرادو 120 اس اسپیشیال پلت فرمی دقیقا مشابه لندکروز j100 v8 دارد که فول ترین پلت فرم تویوتا در ان برهه (سال 2007) بود.
در این پلت فرم از پمپ ترمز برقی استفاده شده، آپشن فوق العاده ای که اگر خودرو به هر دلیلی روشن نشد، به راننده امکان می دهد در حالت acc برق قدرت ترمزگیری داشته باشد و بتوند ماشین در هنگام بکسل کردن (به ویژه در شرایط آفرود کنترل کند).
سال 1400 هزینه اجرت تعویض مایع ترمز BMW X4 در مرکز اسپرت پلاس سورنا با دستگاه ها مخصوص وکیوم شد 800.000 تومن. از مایع ترمز Bendix 5.1 هم استفاده کردم با اینکه استاندارد خود ماشین Dot 4 بود.
به علت سازگاری Dot 5.1 با استانداردهای پایین تر، وزن بالای پرادو و رانندگی خشن خودم، از همین مایع ترمز در پرادو علیرغم استاندارد Dot 3 استفاده کردم (به علت شاخص تحمل گرمای بیشتر Dot 5.1). به واسطه بوستر ترمز برقی در پرادو، امکان تعویض مایع ترمز به روش کلاسیک (پدال زدن مکرر جهت هواگیری کلیپرهای هر چرخ) وجود نداره و باید از دستگاه دیاگ مخصوص تویوتا برای تحریک همزمان بوستر ترمز و باز کردن شیر هر کلیپر برای هواگیری استفاده کرد.
از اون جایی که از نمایندگی های رسمی تمام برندها در ایران دل خوشی ندارم، از دیاگ آلمانی اوتِل برای این کار در یک مرکز تخصص خودرویی استفاده کردیم. نتیجه کار شد دستمزد 1.000.000 تومنی!
در برابر مثال فولکس واگن پاسات شما، باید اشاره کنم نیسان روگ و رنو کولئوس که هر دو از پلت فرم نیسان استفاده می کنند هم برای تعویض لنت ترمز (به ویژه لنت ترمز عقب) نیاز به دیاگ دارند.
خلاصه حرف هام اینه که تکنولوژی گرون است و نیاز به نگهداری و صرف هزینه دارد، حالا چه بوستر ترمز برقی روی تویوتا باشد یا BMW، تعلیق بادی روی تویوتا باشد یا Range rover، سیستم KDSS روی تویوتا باشد یا ABC مرسدس بنز …
اگر می بینین تویوتا به عنوان برند کم استهلاک و کم هزینه مطرح شده، ناشی از کیفیت بالای قطعات مصرفی نیست، ناشی از نبود تکنولوژی های جدید و گرون در ماشین های این برند است که هم قیمت نهایی خودرو پایین نگه می داره، هم استهلاک رو به شدت کاهش میده، هم هزینه نگهداری رو کم می کنه و هم طول عمر خودرو را افزایش می دهد.
! i M α η δ υ α R
۲۳ خرداد ۱۴۰۴2646.1 عزیز …
عزیزم ، خیلی دوست داشتم در پاسخ به کامنت مفصلی که نوشتی ، بیشتر با هم صحبت کنیم ، اما الان اصلا دست و دلم به ریپ زدن و کامنت نوشتن نمی ره …
انشاءالله به شرط بهتر شدن حال و حوصله ام ، مشتاقم که در مورد تجربیاتت ، بیشتر با هم مفصل ، گپ بزنیم …
حجت اله راهدان
۲۳ خرداد ۱۴۰۴اصلابحث این حرفها نیست بحث سراین هست که فرقونهای ایران خودرو بابنزاس۶۰۰یه قیمته بنزهمیشه بنزه ۴۰ستل سوارشو آخ نمیگه.امنیتش دنیامیارزه
هموطن
۲۳ خرداد ۱۴۰۴حداکثر ضرر میشه ۱۵ هزار دلار
KOP
۲۳ خرداد ۱۴۰۴نه دوست من ، اینطوری نیست. ماشین اگر بخوای سوارشی هزینه معاینه فنی بیمه مالیات + نگهداری داره، اگر خراب شه و نخوای سوار نشی هزینه جای نگهداری + مالیات + هزینه اوراق داره.
اینجا مجاز نیست که ماشینت بجز ملک خودت ول کنی ، هرکسی فضای کافی اضافه برای نگهداری خودرو غیر قابل استفاده ندارد
پیچیده تر از این حرفهاست که تصور میکنید
اراز
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این مطالب بالا جز حسرت و افسوس چیزی برای خیلی نداره اینجا مردمانش تاکالایی گرون میشه صف میکشن براش قیمت یه جنسی هم ارزون میشه خرید نمی کنن
SMS
۲۲ خرداد ۱۴۰۴دوستان اگه کسی به این ماشین علاقه دارد می تواند جیلی بخرد
من موندم چجوری انقدر ضایع و تماما کپی کردن
Parsa
۲۲ خرداد ۱۴۰۴یه سوال دارم میتسوبیشی گالانت جی تی ای یا تویوتا کریسدا 1jz کدوم قوی تر و کدوم ارزش خرید داره
آرش
۲۲ خرداد ۱۴۰۴هندلینگ گالانت بهتر از کرسیداست در حقیقت پلت فرم مشترکی با دوج داشتن
میلان
۲۲ خرداد ۱۴۰۴هیچی تویوتا نمیشه
کریسیدا سالم گیر بیاری حرف نداره البته موتور 22R
Alireza
۲۲ خرداد ۱۴۰۴کیفیت داشبورد و صندلیهاش از ماشین صفر ایرانخودرو بهتره
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴داداش چه مقایسه ایه آخه
Mustang
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بخدا همین رو توی خیابون ببینیم انگشتمون نمای ماشین میشه
ولی اینقدر عوارض گمرک و….. داره که آدم اعصابش خورد میشه
و گرنه آرم بنز میارزه به کل شرکت های ایرانی و چینی آشغال
O
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این موتور جزو موتور های خیلی خوب مرسدسه که با کد m275 شناخته میشه و جایگزین موتور m137 هست و جزو اولین موتور های هستش که از تکنولوژی بای توربو ( در دور های آرام یک توربو کوچک کار میکند و در دور های بالا یک توربو بزرگتر) و سیلندر ها قطر کمتری نسبت به نسل قبل خو دارن
و سیستم zas هم حذف شده ( همونی که در دور های آرام چند سیلندر رو خاموش میکرد ) ولی بدی این ماشین اینه که سرعتش رو ۲۵۰ کیلومتر متوقف شده ولی یه چیز باحال داره که برای هر سیلندر یک کاتالیزور وجود داره
علی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴یک ۲۲۰ مدل ۱۹۷۰ سالم میارزه به کل محصولات ایران خودرو و سایپا
hosen
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این دست ماشین ها از دور جذابن مالکش که بشی بیچاره ای ماهی یکی دوتا دنا پلاس باید خرجش کنی
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۲ خرداد ۱۴۰۴واقعاً قبلاً پدال یه جای فوق العاده جذاب بود یا حداقل برای من جذاب بود وقتی میومدی قسمت کامنتها رو بخونی هر کی از تجربه خودش مینوشت و تو هم میتونستی از اون استفاده کنی و اطلاعاتت رو ببری بالاتر ولی متاسفانه الان که کامنتها رو دارم میخونم دوستان یه جوری دارن از این مرسدس ایراد میگیرن که انگار خودشون تا حالا ۱۰ تا عین این رو سوار شدن والا اگه همین الان بری پارکینگ رو نگاه کنی میبینی کلاً یه دونه پراید یا یه دونه ۲۰۶ داره بعد اومده اینجا از استهلاک بنز صحبت میکنه
تو پستهای قبلی هم وقتی کامنتها رو میخوندم دوستان محترم کلی جر و بحث داشتن که یکیشون میگفت اروپایی خوبه یکیشون هم میگفت آمریکایی خوبه بابا بس کنید دیگه این بحثهای کودکانه رو بهش پایان بدید مثلاً بزرگ شدید یا نمیدونم شاید بزرگ نشدید و هنوز کودک یا نوجوان هستید
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خب طبیعتاً آدم ماشینبازی که دستش به دهنش میرسه این ماشین رو میخره نه کسی بین یه ماشین اقتصادی دو سه سال کار اقتصادی ( مثلا میتسوبیشی میراژ یا تویوتا یاریس با قیمت مشابه) و اس کلاس دوازده سیلندر تو دوراهی مونده باشه شاید به قول آقای دهقان هم قیمت دنا پلاس باشه بخوای روزمره استفاده کنی با هزینه سرویس های دوره ای ، مالیات ، بیمه و خرابی های احتمالی برای اینکه سرپا بمونه باید هزینه های سنگینی براش کرد
Terminator
۲۲ خرداد ۱۴۰۴آلمانی بخواد تو خرج بیفته آخرش به دوراهی میرسی یا باید این غده سرطانی رو رد کنی بره و یه مشتری بدبخت خیالباف جدید بخرتش یا باید جیباتو خالی کنی و بشی محبوب دل هرچی مکانیک محله
داریوش
۲۲ خرداد ۱۴۰۴آقای دهقان
هزینه هاش هم مثل دنا پلاسه؟ 😂😂😂
چه قیاس درستی کردید
ماشین باز
۲۲ خرداد ۱۴۰۴مقایسه قیمت بود
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اینو 15 هزار بخری، باید 30 تا حداقل برا خرج ها کنار بذاری
موتورش هم که V12 واویلا
گاس فرینگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این قانون دست دوم ده باره داره تصویب میشه هر سری یکی نه میاره دوباره از اول
میلان
۲۲ خرداد ۱۴۰۴ما ایرانی ها در اولین نگاه فکر تعمیر ماشین میریم . ایمنی . رفاه . برند . اصالت برای ما هیچ
آقای صامورایی . ماشین نداشته باشی و کرایه جابجا بشی از همه ماشینها کم استهلاک تر و ارزونتر
انتخاب با خودت
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۴باز یکی پیدا شد به ایرانی گیر بده و فاز روشنفکری بگیره ، کالایی که براش تقاضا وجود داشته باشه قیمتش افت نمیکنه ، یعنی مردم کشوری که این ماشین ۱۴ هزار دلار توش فروخته میشه نمیدونن بنز اس ۱۲ سیلندر چه اعجوبه ای هست؟ چرا خوبم میدونن ولی نمیان ماشینی انتخاب کنند که از پس هزینه هاش برنیان
علی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خب همین که هست دیگه. مگه میشه کاریش کرد ؟؟؟ حالا هی بذارین ماشین فلان هم قیمت فلان ایرانی !
شاهین
۲۲ خرداد ۱۴۰۴صحبت اینه که بنز سوارکجا پیدا میشه الان
خریدش یه قیمته ولی هزینه های مصرفیش یه بحث دیگست
کلا بنزسوارم اصلا خرابی نداره
ستاره بنز یعنی زمین ،اسمان، دریا یا آب روغن بنزین یعنی همین وبس
ماشین باز
۲۲ خرداد ۱۴۰۴این حرفا مهم نیست سوال اصلی اینه ؛ قیمت خودروهای روز دنیا در افغانستان ، سوریه ، عراق و … چند در ایران چند ؟!
NISSAN
۲۳ خرداد ۱۴۰۴تازه ارزونتر از دنا دنا الان یک و نیمه