شرکتی بنام پوجیا کلاسیک اقدام به رستوماد مرسدس SL نسل R107 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 برگرفته از مرسدس C55 AMG مدل ۲۰۰۵ کرده است.
این مرسدس بنز 450SL مدل ۱۹۷۹ ارتقاهای چشمگیری در زیر ظاهر کمی اصلاحشده خود تجربه کرده است. مهمترین ارتقا، موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی M113 مرسدس AMG است که در زیر کاپوت جای گرفته است. این موتور متعلق به مرسدس C55 AMG مدل ۲۰۰۵ است. این موتور در C55 قدرت ۳۶۷ اسب بخار تولید میکرد اما پوجیا آن را تقویت کرده تا نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار ارائه دهد. علاوه بر موتور، C55 محورها، ترمزها، سیستم فرمان، الکترونیک و سیستمهای ایمنی را نیز به این رستوماد اهدا کرده است که احتمالاً شامل سیستم کنترل کشش مرسدس دهه ۲۰۰۰ هم میشود که کاملاً خاموش نمیشود.
تنها قطعاتی که از مرسدس اصلی نیستند، سیستم تهویه مطبوع، تعلیق و رینگها هستند. R107 از سیستم تعلیق KW Variant 3 با کمکفنرهای قابل تنظیم استفاده میکند و روی رینگهای ۱۹ اینچی فورجکاری شده پوجیا با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S قرار دارد. بااینحال، این رینگها اجباری نیستند و پوجیا طرحهای کلاسیک را نیز بهعنوان جایگزین ارائه میدهد. هدف پروژه R107، نمایش آزادی انتخاب برای خریدارانی است که میخواهند قدرت مدرن AMG را در قالب یک مرسدس کلاسیک تجربه کنند.
پوجیا میگوید خریداران میتوانند هر پیشرانه مرسدس بنز تا مدلهای ۲۰۲۰ را انتخاب کنند به شرطی که در ابعاد خودرو جای گیرد. ارتباط با C55 AMG در داخل کابین بیشتر حس میشود زیرا صفحه آمپر، فرمان و اهرم تعویض دنده از C55 گرفته شدهاند. تریم کربن فورجکاری شده شاید چندان خوشایند نباشد، اما کنترلهای تهویه سفارشی و دریچههای توربینی مشابه مدلهای مدرن مرسدس، همراه با سیستم صوتی رترو با برند STEG، فضای داخلی را جذابتر میکنند. صندلیها از نوع ریکارو با روکش چرم مرسدس و سوراخکاری استاندارد کارخانه هستند.
فرآیند بازسازی این R107 بسیار جامع است و خودروی اصلی کاملاً بازسازی میشود تا به شرایطی بهتر از حالت اولیه برسد. پوجیا از اسکن سهبعدی و طراحی CAD برای تسریع در فرآیند طراحی و مهندسی پروژههای خاص استفاده میکند. این مرسدس تنها یک نمونه نمایشی است و پوجیا در حال کار روی پروژههای پورشه، فراری، فولکسواگن و شورلت است که بهزودی تکمیل میشوند. با توجه به ماهیت سفارشی این پروژه، هیچ دو خودرویی یکسان نخواهند بود و قیمتگذاری بهصورت موردی انجام میشود.
hosen
۱۲ تیر ۱۴۰۴یکی از بهترین نسل بنز sl
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۴عشق
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۴سلطان نبودی چند وقت دلمون تنگ شده بود
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۴کاش اون پشتسریهای نوستالژیک و بینظیرش رو هم میزاشتن
M
۱۲ تیر ۱۴۰۴ابهتتتتتتت
! i M α η δ υ α R
۱۲ تیر ۱۴۰۴تمام کلاس بندی های بنز ، یه طرف …
SL به تنهایی ، یه طرف دیگه …
توی سریال 24 :
شری پالمر ، همسر رئیس جمهور آمریکا ، در بازجویی پلیسی که برای یک تحقیق در مورد یک قتل اومده بود و از ماشین بنز قاتل گفته بود ، گفت ، دو سوم کسانی که دور و بر ما هستند و ما با اونها رفت و آمد داریم و اونها رو می شناسیم ، مرسدس دارند …
هر وقت SL رو می بینم ، ناخودآگاه اون سکانس بازجویی 24 ، میاد جلو نظرم …
😎😎😎
yektachafi
۱۲ تیر ۱۴۰۴لاستیک فاق کوتاه به کلاسیک میاد به نظرتون؟
اونم بنز
یجوریه
البته با رخصت از کاربر net
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ تیر ۱۴۰۴رینگ و لاستیک تمام کار رو خراب کرده.رینگ نهایت ۱۷ رنگ طلایی لبه دار پره دار لاستیک هم فاق کوتاه نباشه.اگزوز هم جفت از یک طرف این میشه به بنز کلاسیک.یادش بخیر سالها پیش یکی از دوستان گاراژ داشت آمریکایی جمع میکرد زیاد بهش سر میزدم یدون sel450 سبز کاهویی داشت بی نقص میگفت این لایه آمریکاییها رو مخمه مشتری داشتی بگو قیمت رو گذاشت ۱۵ ملیون گفت تخفیف هم میدم.اون موقع نوا داشتم هی دست دست کردم تا وقتی رفتم برش دارم دیدم فروخته.
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۴چه اشتباهی کردی الان یه جفت چراغش بیشتر از نواست
علی Shelby
۱۲ تیر ۱۴۰۴خیلی خوشگله
باز برقی نشده خوبه
Dinosaur V12
۱۲ تیر ۱۴۰۴دوستان به نظر سنجی،کدوم سبک کابین های بنزو ترجیح میدین؟
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/pic_4.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/11/Mercedes-Benz-S-Class_Maybach-2021-1024-35.jpg
کلاسیک:لایک
مدرن:دیس لایک