مرسدس بنز

تقاضای فوق‌العاده برای نسل جدید مرسدس CLA تحویل را به تأخیر انداخت

تقاضای بالا برای نسل جدید مرسدس CLA باعث افزایش تولید و افزودن شیفت سوم در خط مونتاژ شده اما برخی مشتریان برای تحویل باید تا سال ۲۰۲۶ برای تحویل منتظر بمانند.

به نظر می‌رسد گزارش‌ها درباره مرگ سدان‌ها کمی اغراق‌آمیز بوده است. درست است که اکثر خودروسازان بزرگ، سدان‌ها را از خط تولید خود حذف کرده و به سراغ شاسی‌بلندهای محبوب رفته‌اند اما چند سازنده همچنان مدل‌های جدیدی معرفی می‌کنند. تنها سه ماه پس از رونمایی از CLA نسل سوم، مرسدس تولید را افزایش داده است. تقاضای بالا باعث شده این خودروساز شیفت سوم را به خط مونتاژ خود اضافه کند. برای اولین بار، CLA به‌صورت کاملاً الکتریکی در کنار نسخه‌های مجهز به پیشرانهٔ درون‌سوز عرضه شده که احتمالاً دلیل اصلی افزایش علاقه به این مدل است.

یورگ بورزر، مدیر تولید مرسدس اخیراً در رویدادی در مقر این شرکت اعلام کرد که سفارش‌های CLA جدید بسیار دلگرم‌کننده هستند و روند افزایش تولید به‌خوبی پیش می‌رود. چالش‌های تأمین قطعات، به‌ویژه مواد کمیاب از چین برای پیشرانه الکتریکی در کل صنعت نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود اما مرسدس اعلام کرد که قطعات موردنیاز خود را تأمین کرده است. در حال حاضر، روزانه حدود ۲۰۰ دستگاه در کارخانه اشتوتگارت مرسدس تولید می‌شود. با فرض ۲۵۰ روز کاری در سال، این ظرفیت برای تولید حدود ۵۰ هزار خودرو در سال کافی است. بااین‌حال، بورزر اشاره کرد که این کارخانه برای تولید صدها هزار دستگاه طراحی شده و مدل‌های دیگری نیز روی پلتفرم MMA ساخته خواهند شد.

اگرچه تقاضای بالا برای یک مدل جدید خبر خوبی است اما این موضوع زمان انتظار برای تحویل را افزایش می‌دهد و با وجودی که ثبت سفارش خرید برای CLA جدید از حدود سه ماه پیش آغاز شده اما بسیاری از خریداران خودروی خود را تا سال آینده تحویل نخواهند گرفت. این موضوع ممکن است مرسدس را وادار کند تا سفارش‌های کارکنان را متوقف کند تا مشتریان وفادار زودتر خودرو را دریافت کنند.

تولید مدل‌های بنزینی CLA در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. مرسدس همچنین قصد دارد تا پایان سال تولید نسخه شوتینگ بریک CLA را شروع کند. دو نسخه الکتریکی CLA جدید با نام‌های CLA250+ EQ و CLA350 4Matic EQ شناخته می‌شوند و هردو به باتری لیتیوم یون ۸۵ کیلووات ساعتی و معماری الکتریکی ۸۰۰ ولت مجهز هستند. مدل پایه با یک موتور در عقب، ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که CLA350 با دو موتور، ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل‌های درون‌سوز هم از پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی بهره می‌برند اما مشخصات آن‌ها هنوز اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2583 ديدگاه)

    فک کنم سلیقه ماها با بقیه جاهای دنیا فرق داره

    موافقم 37
    1. Ali.d

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      نه داداش سلیقه ما درسته
      خودرو سازی شده فقط بحث اقتصاد ودیگه واسه ماشین بازی و هنر خودروسازی اهمیتی نمیدن

      خدا لعنت کنه این چینی ها که پاشون به هر جا باز شد نابودش کردن
      از اون روز که جیلی پاش به دایملر ag و بنز باز شد بنز دیگه بنز نشد

  2. مهدی دهقانی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خداییش قشنگه

    موافقم 9
    مخالفم 16
  3. O

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    او از عنکبوتها و اینم از این 🤣🤣
    یا سایت های خارجی یه چند روزی هستش که شیشو هشت میزنن یا آقای دهقان روز های سختی رو پشت سر گذاشته که فکر میکنم همون اولی درست تره😂 ولی اینا که همش شوخیه و آقای دهقان هم یکی از بهترین مقاله نویس ها هستن😉 ولی بنز هم داره رویکرد عجیبی رو طی می‌کنه که به نظر میاد مردم خارج هم این رویکرد رو دوست دارن یا اینکه ثبت سفارش کردن تا ببینن از نزدیک ، ماشین به همون زشتی عکس‌اش هست یا نه 😁

    موافقم 5
    مخالفم 4
  4. 342

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دوران عجیبیه. برای این صف کشیدن؟

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. 3432

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (238 ديدگاه)

    آدم حس میکنه جلوش شبیه ماکت های اسباب بازیه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. ALI.A.NLANSR

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (148 ديدگاه)

    دوتا سوال دارم
    نسخه های AMG CLA هم تولید میکنن؟
    بعدشم مرسدس برنامه ای برای e63 جدید داره؟

  7. شهروند ایرانی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (980 ديدگاه)

    شبیه ماشین های چینی شده موتور هم که ۱.۵ توربو

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. KAIZEN

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (431 ديدگاه)

      تازه اون ۱.۵ توربو هم ساخت رنوست نه بنز

  8. تا 5 ام تعلی قم

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خط تولیدش در فنلانده و بسیار باکیفیته

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. M

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    عجیبه
    ظاهری زشت و مشخصات خوب در عین حال سفارش زیاد

  10. Sohrab

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    روزیکه این خودرو‌معرفی شد همینجا تو پدال نوشتم که این یک خودرو انقلابیه ولی متاسفانه کلی دیس‌لایک گرفتم. واقعیت اینه که با بالا رفتن شعاع حرکتی در ۵ سال آینده فروش برقی‌ها به راحتی از درون‌سوزها در اروپا پیشی میگیره و با توجه به اینکه ضریب آیرودینامیک سدان‌ها خیلی بهتر از شاسی‌بلندهاست و این مهم روی شعاع حرکتی و نیاز به باتری کوچکتر و ارزونتر تاثیر بسزایی داره، مجدد شاهد اوج‌گیری فروش سدان‌ها خواهیم بود. شاید آینده متعلق به کراس‌اورها بشه که حد واسط این دو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا