مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز ویژن V، قصر متحرک با کابین خیره‌کننده!

مرسدس بنز با رونمایی از کانسپت ویژن V در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، استاندارد جدیدی را برای ون‌های لوکس برقی تعریف کرده است.

ون‌های کانسپت مدت‌هاست که در کانون توجهات نبوده‌اند اما مرسدس بنز با معرفی Vision V در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، این بخش را به سطح جدیدی ارتقا داده است. این کانسپت که به گفته مرسدس اوج تجمل و ظرافت در خودروهای MPV را به نمایش می‌گذارد، فراتر از یک ون معمولی است و تجربه‌ای شبیه به یک لیموزین خصوصی ارائه می‌دهد. این ون با طراحی آینده‌نگرانه و فناوری‌های پیشرفته، نشان‌دهنده جهت‌گیری جدید مرسدس در حوزه ون‌های لوکس است.

فضای داخلی ویژن V به معنای واقعی کلمه یک سالن خصوصی متحرک است. یک تلویزیون ۶۵ اینچی 4K جمع‌شونده به همراه سیستم صوتی ۴۲ بلندگو Dolby Atmos، تجربه‌ای سینمایی برای تماشای فیلم یا بازی‌های ویدیویی فراهم می‌کند. فناوری exciters در صندلی‌ها، با ایجاد لرزش‌های هماهنگ با صدا، تجربه‌ای چندبعدی را فراهم می‌کند. دیواره شیشه‌ای بین کابین راننده و بخش سرنشینان، قابلیت مات شدن دارد و حریم خصوصی را فراهم خواهد کرد. صندلی‌های برقی قابل تنظیم همراه با رایحه لوکس در بطری‌های مخصوص، تجربه‌ای چند حسی ارائه می‌دهند. برای سرگرمی بیشتر، یک ست شطرنج شیشه‌ای نیز در دسترس است که به جزئیات لوکس این ون می‌افزاید.

برخلاف بسیاری از کانسپت‌های تخیلی، کابین راننده ویژن V بسیار نزدیک به نسخه تولیدی به نظر می‌رسد. نمایشگر عریض سوپراسکرین که کل داشبورد را در برمی‌گیرد، اطلاعات رانندگی و سیستم چندرسانه‌ای MBUX را نمایش می‌دهد. فرمان معمولی با دکمه‌های کنترلی و دو پدال گاز و ترمز، نشان می‌دهند که این ون برای رانندگی واقعی طراحی شده است و رؤیای خودران ندارد.

ویژن V بر پایه پلتفرم جدید VAN.EA ساخته شده که از سال ۲۰۲۶ تولید ون‌های برقی مرسدس را متحول خواهد کرد. این پلتفرم ماژولار، امکان تولید ون‌های متنوع از مدل‌های خانوادگی تا لیموزین‌های لوکس و VIP را فراهم می‌کند. اگرچه مرسدس جزئیاتی درباره پیشرانه این کانسپت ارائه نکرده اما گزارش‌ها حاکی از استفاده از سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی و گزینه‌های تک موتور یا دو موتوره است. مدل‌های پرچم‌دار این پلتفرم، بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر خواهند داشت و از سیستم‌های خودران سطح دو بهره می‌برند.

ظاهر ویژن V با خطوط نرم، سقف شیب‌دار و چراغ‌های دایره‌ای در عقب که یادآور موتورهای سفینه‌های فضایی است، کاملاً آینده‌نگرانه است. هرچند شاید طراحی بیرونی این کانسپت به‌اندازه کابین انقلابی به نظر نرسد اما جزئیاتی مانند چرخ‌های ۲۴ اینچی نورانی، تزئینات کرومی و لوگوی نورانی مرسدس، ویژن V را به خودرویی چشم‌نواز تبدیل کرده‌اند. مرسدس تأکید دارد که این خودرو یک ون معمولی نیست، بلکه یک لیموزین لوکس با راننده است که برای رقابت با مدل‌هایی مانند لکسوس LM و ولوو EM90 طراحی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4448 ديدگاه)

    یا حضرت عباس این چی بود دیگه . اون از معرفی CLA اینم از این . خونه تکونی در حد مریخ

    موافقم 66
    مخالفم 5
    1. ایمان چراغی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      خیلی عالی

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Titanium

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (363 ديدگاه)

    ای کاش همونقدر که برای داخل زحمت کشیده بودن برای بیرون هم یکم تلاش میکردن😂

    موافقم 53
    مخالفم 16
    1. Cadillac-V

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      من قیافه اونی که اینو طراحی کرده می‌خوام ببینم😂 می‌خوام ببینم چه شکلیه😂

      موافقم 28
      مخالفم 9
      1. ارسلان

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (92 ديدگاه)

        اون کسی که اینو طراحی کرده اینه Gorden Wagener
        گویا خیلی هم معروفه ، ذوق ام می‌کنه و داخل اینستاگرام به بلایی که به سر بنز آورده افتخارم میکنه!!!

        موافقم 12
        مخالفم 8
    2. مهرداد

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب چشم شما به زیبایی ها و طراحی های چشم نواز خودرو های ملی عادت کرده بایدم به این طراحی ایراد بگیرین

      موافقم 24
      مخالفم 7
  3. AMANTE

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    این آینده ی خودروسازی هست، وقتی لوگوی مرسدس بنز رو برداری عملا نمیشه تشخیص داد این ون برای بنز هست یا برای خودروسازان چینی.

    موافقم 41
    مخالفم 5
    1. saeedfarshchian

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (354 ديدگاه)

      آخه بنزم چینیه

      موافقم 10
      مخالفم 13
    2. ارسلان

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      نه خداییش مشخصه بنزه ، ولی خوب نیست

      موافقم 9
      مخالفم 4
  4. مصطفی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (120 ديدگاه)

    زیادی تو طراحیش زیاده روی شده …
    ولی داخلش عالیه

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. الف.ی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1818 ديدگاه)

    وای عاشق اون محفظه عینک تو در رانندش شدم💗
    تو کابینش میشه زندگی کرد😂😂
    ولی این چجور ونیه کلا 4 نفر جا داره؟

    موافقم 15
    مخالفم 4
  6. J

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    حس و حال خیلی فانتزی و مصنوعی داره. انگار مثلا باربی سوار این میشه میره خونه دوستاش‌.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. بنده خدا

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهتر از پرایده که
      بابا چرا شماها قبول ندارید این ماشینا از اونایی که زیر پای مان بهتره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. کاظم پیران هریس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ون یا هر فرمی از اتومبیل لوکس بودن اش با برق شبیه رفاه با چرم مصنوعی پلنگی تا چرم طبیعی صورتی دیزل است.

  8. میثم

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آینده خودروها مخصوصاEVهمینه
    چشمانتان رو عادت بدید به همچین طراحی هایی.
    مطمعن باشید برای هرحرکتی در خطوط طراحی دلیل قانع کننده ای خو اهد داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا