درگ مرسدس SL55 AMG جدید با SL55 تیونینگ 2004
مرسدس بنز نسل جدید رودستر SL را در سال 2021 معرفی کرد. هرچند این خودرو سقف فلزی را با پارچهای جایگزین کرده اما همچنان رودستری دونفره با قدرت زیادی زیر کاپوت است؛ اما این ماشین در برابر یک SL تیون شدهٔ بیست سال پیش چگونه عمل خواهد کرد؟ ویدئوی جدید کارواو به این سؤال پاسخ میدهد. SL55 مدل 2004 به یک پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که در نسخهٔ استاندارد 500 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما قدرت نمونهٔ حاضر در این درگ با تیونینگ به 625 اسب بخار رسیده است.
این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود و وزن 1885 کیلوگرمی خودرو را حرکت میدهد. SL55 جدید اما بسیار ضعیفتر است زیرا موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی آن تنها 475 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو همچنین وزن بیشتری هم برابر با 1950 کیلوگرم دارد. بااینحال، گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک مدرن با لانچ کنترل به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک، مزیت بزرگی را برای SL55 جدید به همراه دارند که در اولین درگ بهوضوح مشخص میشود.
SL جدید از همان ابتدا کاملاً جلو افتاد درحالیکه همتای قدیمی برای دستیابی به کشش مناسب تلاش میکرد. با ابن حال، وقتی SL55 مدل 2004 روی دور افتاد سرعت یکسانی با رودستر جدید داشت اما فاصله آنقدر زیاد بود که تا خط پایان امکان جبران وجود نداشت. بدین ترتیب، SL55 جدید 400 متر را ظرف 11.5 ثانیه طی کرد درحالیکه مدل قدیمی برای پیمودن این مسافت به 12.3 ثانیه زمان نیاز داشت.
SL مدل 2004 در مسابقات رولینگ اما عملکرد خیلی بهتری داشت و در اولین مبارزه تقریباً همزمان با رقیب جدید به پایان مسیر 800 متری رسید. این رودستر قدیمی هرچند رولینگ دوم را باخت اما در مسابقهٔ سوم که با دندهٔ دو آغاز شد بهراحتی به پیروزی رسید. در این رولینگ آخر، SL55 جدید در برابر همتای قدیمی شانسی نداشت. چالش نهایی این رقابت هم آزمایش ترمز از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت بود که خودروی جدید خیلی بهتر عمل کرد و نشان داد تکنولوژی ترمزها پس از نزدیک به دو دهه چقدر پیشرفت کرده است.