بررسی مرسدس G کلاس 500 میلیون تومانی! زیرنویس فارسی

یک‌شنبه 10 فروردین 1404 - 16:23
مطالعه 3 دقیقه
rusty-mercedes-benz-g-class-being-loaded-onto-a-trailer
آیا می‌توان با 500 میلیون تومان صاحب G کلاس V8 سری G500 شد؟ حتی در اروپا پیدا کردن G واگن ارزان‌قیمت کار سختی است، اما به لطف زنگ‌زدگی، یک نمونه‌ی...
تبلیغات

آیا می‌توان با 500 میلیون تومان صاحب G کلاس V8 سری G500 شد؟ حتی در اروپا پیدا کردن G واگن ارزان‌قیمت کار سختی است، اما به لطف زنگ‌زدگی، یک نمونه‌ی 5 هزار دلاری وجود دارد.

پیدا کردن نمونه‌های خوب دست دوم از مرسدس بنز G-Wagen آسان نیست. از آنجا که مدل‌های قدیمی تقریباً شبیه به نمونه‌های جدید هستند، این خودروها ارزش خود را به خوبی حفظ می‌کنند. حتی مدل‌های دهه ۲۰۰۰ با 300 هزار کیلومتر کارکرد هم گاهی بیش از ۲۰,۰۰۰ دلار قیمت دارند. به همین دلیل است که این G کلاس   ۵۰۰۰ دلاری، واقعاً تعجب‌برانگیز است.

شاید این قیمت برای یک میاتا مناسب باشد، اما برای G کلاس واقعاً باورنکردنی است. آیا ممکن است این خودرو اصلاً قابل حرکت نباشد؟ در ویدیوی اولین برخورد با این G500، می‌بینیم که خودرو با قدرت موتور خودش حرکت می‌کند، البته با کمک یک جعبه استارت، چون باتری آن کاملاً خراب بود. کانال یوتیوب G Wheel'n کل فرآیند خرید را ضبط کرده و تمام مشکلات این شاسی‌بلند دوست‌داشتنی را به ما نشان می‌دهد. اما مشکلات آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید زیاد نیستند.

مشکلات ظاهری؟ تقریباً هیچ!

به غیر از کثیفی‌ها، پیدا کردن مشکلات آشکار سخت است. هیچ نشانه‌ای از تصادف شدید دیده نمی‌شود و تمام پانل‌های بدنه همرنگ هستند. چرخ‌ها و لاستیک‌ها در شرایط خوبی به نظر می‌رسند و تمام شیشه‌ها سالم هستند.

مقصر اصلی قیمت پایین: زنگ‌زدگی!

دلیل واقعی ارزان بودن این G کلاس، زنگ‌زدگی است که مشکل اصلی بسیاری از این  شاسی‌بلندهای آفرودی محسوب می‌شود و در نهایت به قبرستان خودروها ختم می‌رسد. این مدل هم سهم خودش را از فرایند زنگ‌زدگی دارد. فضای زیر شیشه جلو، پانل‌های زیرین و بخش‌هایی از سپر عقب، زنگ‌زدگی شدیدی دارند. اما اگر زیر خودرو را نگاه کنید، شاسی تقریباً عاری از زنگ‌زدگی است (حداقل از آنچه در ویدیو دیده می‌شود).

مشکلات دیگر؟ چراغ‌های هشدار!

البته مشکلات دیگری هم وجود دارد. صفحه نمایش پشت فرمان پر از چراغ‌های هشدار است، از جمله هشدار کمبود روغن، کمبود مایع خنک‌کننده و نقص چراغ‌های عقب. اما همه این‌ها قابل تعمیر هستند، به شرطی که موتور سالم باشد.

معامله‌ی پرسود!

با در نظر گرفتن همه چیز، باید گفت خریدار اینجا واقعاً شانس آورده است. شاید رفع زنگ‌زدگی سخت باشد، اما کل شاسی از بین نرفته است. اگر این خودرو تمیز و سالم بود، قیمتی حدود ۲۵,۰۰۰ دلار داشت و تعمیر آن هم هزینه زیادی نمی‌طلبید. متأسفانه، مالک جدید برنامه‌ دیگری دارد و قصد دارد قطعات پیشرانه را برای تکمیل پروژه‌های دیگرش جدا کند!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.