مرسدس بنز

چرا بنز EQS شکست خورد؟ گوردون واگنر، مدیر طراحی مرسدس پاسخ می‌دهد

به گفتهٔ مدیر طراحی مرسدس، سدان الکتریکی EQS طراحی رادیکالی داشت که ۱۰ سال زود معرفی شد و در برابر S کلاس نتوانست موفق عمل کند.

مرسدس بنز EQS «ده سال زودتر از موعد» به بازار آمد و طراحی رادیکال آن نتوانست نظر خریداران را جلب کند. این نظر گوردن واگنر، رئیس طراحی مرسدس بنز است. این سدان الکتریکی در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای الکتریکی مرسدس معرفی شد اما نتوانست به‌اندازه همتای بنزینی خود یعنی S کلاس فروش داشته باشد. دلیل اصلی این ناکامی، طراحی پیشرو و غیرمتعارف آن بوده است. به همین دلیل، مرسدس در به‌روزرسانی سال ۲۰۲۴ جلوپنجره سنتی‌تری به EQS اضافه کرد تا نظر خریداران محافظه‌کارتر را جلب کند.

واگنر در گفت‌وگو با اتوکار اظهار داشت:

فکر می‌کنم EQS احتمالاً ده سال زود معرفی شد.

او اشاره کرد که این خودرو شاید به دلیل مقایسه با S کلاس بنزینی که با هدف متفاوتی طراحی شده بود، از ابتدا با چالش مواجه شد. واگنر گفت:

این خودرو بسیار پیشرو است و البته در ابتدا به‌عنوان یک لیموزین مخصوص راننده طراحی نشده بود. این هدف ما نبود. بسیاری از خریداران در این کلاس انتظار یک کاپوت بلند و ظاهر ویژه یک خودروی لیموزین را دارند اما EQS در این زمینه متفاوت است. این یک خودروی کاملاً متفاوت است. شاید باید آن را به شکل متفاوتی بازاریابی می‌کردیم مثلاً به‌عنوان یک CLS آینده‌نگرانه، S کلاس کوپه یا چیزی شبیه به این.

مشکلات EQS باعث شده مرسدس تصمیم بگیرد در نسل بعدی، این مدل و S کلاس را ادغام کند. این یعنی هر دو با مدل‌های بنزینی و الکتریکی تحت نام و طراحی S کلاس جایگزین خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    10سال دیگه این لگن رو هیجا قبول نمیکنن.

    موافقم 35
    مخالفم 10
  2. Mr. gt c

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چرا اینقدر زور دارن بگن آینده این شکلیه؟؟؟؟ براشون افت داره مستقیم بیان اعلام کنند این سیاست طراحی و پیشرانه خودرو بر خلاف تصوراتشون موفق نبوده…

    موافقم 31
    مخالفم 3
  3. مدی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1275 ديدگاه)

    فکر می‌کنم EQS احتمالاً ده سال زود معرفی شد.
    آقای وگنر اشتباه کردی
    شما باید ۱۰ سال پیش اخراج میشدی

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6816 ديدگاه)

      😂

  4. حسن

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2474 ديدگاه)

    یه لامبورگینی تو اسپانیا چپ کرده و اتیش گرفته هیچی ازش نمونده لامصب یعنی جوری سوخته که اگه تو کوره میذاشتنش اینقد نابود نمیشد

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. Spooke

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      مال بازیکن لیورپول دیگو ژوتا بود که همراه برادرش جونشون رو از دست دادند

      موافقم 15
    2. علی Shelby

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (867 ديدگاه)

      درسته مال ژوتا بود لامبورگینی اوروس بود تو سبقت لاستیک ترکیده چپ کرده سوخته
      قبل اون یه عمل داشته دکتر گفته با هواپیما نرو داشته می‌خواسته با کشتی بره تو راه این اتفاق افتاده براش

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. OM.01

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (689 ديدگاه)

    زمانی که در سال 1934 خودروی chrysler airflow رونمایی شد این خودرو نه تنها در طراحی پیش تاز بود بلکه در پرفورمنس ساختار شاسی و ایمنی کابین ترمز گیری هندلینگ و… در تمام چیزها اینقدر جلو بود که مردم آمادگی نداشتن و در فروش شکست خورد (نسبتا) و یک دهه بعد شد الگوی اکثر ماشین ها…

    و اما بنز EQS شکست خورد؟طراحی آینده نگرانه؟ نخیر… چون در هیچ زمینه ای برتر نبود!
    تمام تست کنندگان مجلات گفتن EQS لایق جایگزین برقی S کلاس نیست چون کیفیت پایین تری داره. طراحی این خودرو این شکلی هست برای بهبود ضریب درگ…خب لوسید ایر سافایر از EQS آئرودینامیک تر هست ولی زشت نیست! EQS معماری 400 ولت داره! در صورتی که تایکان قبل از رونمایی eqs برای اولین بار معماری 800 ولت داشت.
    بنز eqs تو نسخه amg 53 هم تو پرفورمنس ضعف داشت و در حد مدل S و ایر و تایکان نبود. مدل EQE رو خیلی شبیه EQS هست و تشخیص برای مردم عادی تقریبا غیر ممکنه ولی امکانات پرفرومنس تقریبا مثل هم!

    کلا سری EQ بنز اصلا خوب نبود…از EQC نسل اول شروع شد که پلتفرم بنزینی داشت جالب نبود و به اینجا رسیده
    بی ام و هم سری i حقیقتا مشکل طراحی رنج میبره شاید نسل جدید متولدین بعد سال 2010 خوشش بیاد ولی نسل قدیم (متولدین 1990 به قبل) حال نمیکنن

    تو برقی سازی صنعت خودرو جام رو چین برد…سود رو تسلا کرد برخی استارتاپ هم خودی نشون دادن…آلمانی هم فقط پورشه و آئودی پرچم رو بالا نگه داشتن ولی با قیمت های کمرشکن به نسبت رقبا

    بریم جلو ببینم چه میشه…😊

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. مازیار

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1761 ديدگاه)

    موضوع اینه که بیش از حد تحت تاثیر آئرودینامیک و قضیه مسافت طی شده با یک بار شارژ قرار گرفته بودن و ظاهر رو فدای این مسئله کردن. مسئله‌ای که خیلی زود با باتری‌های پیشرفته حل شد و بنز موند و یه قیافه بد ترکیب

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (867 ديدگاه)

      لوسید ایر با برد بیشتر و آیرودینامیک تقریباً هم سطح طراحی ای داره که به هیچ‌ وجه با این قابل مقایسه نیست
      مرسدس کلا زده تو جاده خاکی آیرودینامیک بهانه هست…

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۱۲ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1761 ديدگاه)

        آره لوسید خیلی بهتره و بین مقبولیت طراحی و آئرودینامیک تعادل خوبی ایجاد کرده

        موافقم 2
        مخالفم 1
  7. دایی ناصر V12

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این طراحا چرا ول نمیکنن….بابا…۱۰سال دیگه ۱۰سال قبل نداره….هیچکی طراحی تخم مرغیتو دوست نداره….جدید مثل ب ام و زده تو کار وزغ:https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/Mercedes-CLA-6.jpg https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/2022-bmw-7er-4.jpg

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. Taha Ayoobi

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6816 ديدگاه)

    10 سال دیگه میگفت باید 10 سال زودتر عرضه میشد

    موافقم 4
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا