به گفتهٔ مدیر طراحی مرسدس، سدان الکتریکی EQS طراحی رادیکالی داشت که ۱۰ سال زود معرفی شد و در برابر S کلاس نتوانست موفق عمل کند.
مرسدس بنز EQS «ده سال زودتر از موعد» به بازار آمد و طراحی رادیکال آن نتوانست نظر خریداران را جلب کند. این نظر گوردن واگنر، رئیس طراحی مرسدس بنز است. این سدان الکتریکی در سال ۲۰۲۱ بهعنوان پرچمدار خودروهای الکتریکی مرسدس معرفی شد اما نتوانست بهاندازه همتای بنزینی خود یعنی S کلاس فروش داشته باشد. دلیل اصلی این ناکامی، طراحی پیشرو و غیرمتعارف آن بوده است. به همین دلیل، مرسدس در بهروزرسانی سال ۲۰۲۴ جلوپنجره سنتیتری به EQS اضافه کرد تا نظر خریداران محافظهکارتر را جلب کند.
واگنر در گفتوگو با اتوکار اظهار داشت:
فکر میکنم EQS احتمالاً ده سال زود معرفی شد.
او اشاره کرد که این خودرو شاید به دلیل مقایسه با S کلاس بنزینی که با هدف متفاوتی طراحی شده بود، از ابتدا با چالش مواجه شد. واگنر گفت:
این خودرو بسیار پیشرو است و البته در ابتدا بهعنوان یک لیموزین مخصوص راننده طراحی نشده بود. این هدف ما نبود. بسیاری از خریداران در این کلاس انتظار یک کاپوت بلند و ظاهر ویژه یک خودروی لیموزین را دارند اما EQS در این زمینه متفاوت است. این یک خودروی کاملاً متفاوت است. شاید باید آن را به شکل متفاوتی بازاریابی میکردیم مثلاً بهعنوان یک CLS آیندهنگرانه، S کلاس کوپه یا چیزی شبیه به این.
مشکلات EQS باعث شده مرسدس تصمیم بگیرد در نسل بعدی، این مدل و S کلاس را ادغام کند. این یعنی هر دو با مدلهای بنزینی و الکتریکی تحت نام و طراحی S کلاس جایگزین خواهند شد.
یوسف
۱۲ تیر ۱۴۰۴10سال دیگه این لگن رو هیجا قبول نمیکنن.
Mr. gt c
۱۲ تیر ۱۴۰۴چرا اینقدر زور دارن بگن آینده این شکلیه؟؟؟؟ براشون افت داره مستقیم بیان اعلام کنند این سیاست طراحی و پیشرانه خودرو بر خلاف تصوراتشون موفق نبوده…
مدی
۱۲ تیر ۱۴۰۴فکر میکنم EQS احتمالاً ده سال زود معرفی شد.
آقای وگنر اشتباه کردی
شما باید ۱۰ سال پیش اخراج میشدی
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۴😂
حسن
۱۲ تیر ۱۴۰۴یه لامبورگینی تو اسپانیا چپ کرده و اتیش گرفته هیچی ازش نمونده لامصب یعنی جوری سوخته که اگه تو کوره میذاشتنش اینقد نابود نمیشد
Spooke
۱۲ تیر ۱۴۰۴مال بازیکن لیورپول دیگو ژوتا بود که همراه برادرش جونشون رو از دست دادند
علی Shelby
۱۲ تیر ۱۴۰۴درسته مال ژوتا بود لامبورگینی اوروس بود تو سبقت لاستیک ترکیده چپ کرده سوخته
قبل اون یه عمل داشته دکتر گفته با هواپیما نرو داشته میخواسته با کشتی بره تو راه این اتفاق افتاده براش
OM.01
۱۲ تیر ۱۴۰۴زمانی که در سال 1934 خودروی chrysler airflow رونمایی شد این خودرو نه تنها در طراحی پیش تاز بود بلکه در پرفورمنس ساختار شاسی و ایمنی کابین ترمز گیری هندلینگ و… در تمام چیزها اینقدر جلو بود که مردم آمادگی نداشتن و در فروش شکست خورد (نسبتا) و یک دهه بعد شد الگوی اکثر ماشین ها…
و اما بنز EQS شکست خورد؟طراحی آینده نگرانه؟ نخیر… چون در هیچ زمینه ای برتر نبود!
تمام تست کنندگان مجلات گفتن EQS لایق جایگزین برقی S کلاس نیست چون کیفیت پایین تری داره. طراحی این خودرو این شکلی هست برای بهبود ضریب درگ…خب لوسید ایر سافایر از EQS آئرودینامیک تر هست ولی زشت نیست! EQS معماری 400 ولت داره! در صورتی که تایکان قبل از رونمایی eqs برای اولین بار معماری 800 ولت داشت.
بنز eqs تو نسخه amg 53 هم تو پرفورمنس ضعف داشت و در حد مدل S و ایر و تایکان نبود. مدل EQE رو خیلی شبیه EQS هست و تشخیص برای مردم عادی تقریبا غیر ممکنه ولی امکانات پرفرومنس تقریبا مثل هم!
کلا سری EQ بنز اصلا خوب نبود…از EQC نسل اول شروع شد که پلتفرم بنزینی داشت جالب نبود و به اینجا رسیده
بی ام و هم سری i حقیقتا مشکل طراحی رنج میبره شاید نسل جدید متولدین بعد سال 2010 خوشش بیاد ولی نسل قدیم (متولدین 1990 به قبل) حال نمیکنن
تو برقی سازی صنعت خودرو جام رو چین برد…سود رو تسلا کرد برخی استارتاپ هم خودی نشون دادن…آلمانی هم فقط پورشه و آئودی پرچم رو بالا نگه داشتن ولی با قیمت های کمرشکن به نسبت رقبا
بریم جلو ببینم چه میشه…😊
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۴موضوع اینه که بیش از حد تحت تاثیر آئرودینامیک و قضیه مسافت طی شده با یک بار شارژ قرار گرفته بودن و ظاهر رو فدای این مسئله کردن. مسئلهای که خیلی زود با باتریهای پیشرفته حل شد و بنز موند و یه قیافه بد ترکیب
GMA
۱۲ تیر ۱۴۰۴لوسید ایر با برد بیشتر و آیرودینامیک تقریباً هم سطح طراحی ای داره که به هیچ وجه با این قابل مقایسه نیست
مرسدس کلا زده تو جاده خاکی آیرودینامیک بهانه هست…
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۴آره لوسید خیلی بهتره و بین مقبولیت طراحی و آئرودینامیک تعادل خوبی ایجاد کرده
دایی ناصر V12
۱۲ تیر ۱۴۰۴این طراحا چرا ول نمیکنن….بابا…۱۰سال دیگه ۱۰سال قبل نداره….هیچکی طراحی تخم مرغیتو دوست نداره….جدید مثل ب ام و زده تو کار وزغ:https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/Mercedes-CLA-6.jpg https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/2022-bmw-7er-4.jpg
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۴10 سال دیگه میگفت باید 10 سال زودتر عرضه میشد