ام جی 750، مدرنی کلاسیک از شرق آسیا

جمعه 27 بهمن 1396 - 13:00
مطالعه 5 دقیقه
pictures-of-mg-750-2015-150948
750، خودرویی است که در چین ساخته شده و با آرم و نشان ام جی، اسپرت گشته است. این خودرو به بازار سدان‌های کامپکت چشم دوخته است. با حجم فراوانی از...
تبلیغات

750، خودرویی است که در چین ساخته شده و با آرم و نشان ام جی، اسپرت گشته است. این خودرو به بازار سدان‌های کامپکت چشم دوخته است. با حجم فراوانی از تجهیزات، که حتی با محبوب‌ترین‌های این کلاس نیز برابری می‌کند، 750 را می‌توان ازجمله گزینه‌های عالی و حتی فراتر از حد انتظار در خط تولید کنونی شرکت ام جی دانست. ام جی 750 به نحو بسیار خوبی موقعیت خود را در میان خودروهای برتری که این روزها در شو روم‌های کشور مصر به نمایش در می‌آیند، تثبیت نموده است.

کپی لینک

طرح بدنه

با آنکه ام جی 750 از یک دهه پیش تاکنون در بازار حضور دارد، اما طراحی بدنه آن گویی جاودانه به نظر می‌رسد. با آمیزه‌ای از دو اِلمان مدرن و کلاسیک، ام جی 750 هنوز هم از حیث طراحی عالی به نظر آمده و حسی همانند یک خودروی مدرن امروزی را القاء می‌کند. برای مدل 2018، نمای خارجی ام جی 750 به امکاناتی همچون دستگیره‌های همرنگ بدنه و رینگ‌های آلومینیمی مجهز شده است که تم تجملاتی بیشتری را به بدنه آن ارزانی داشته است.

کپی لینک

داخل کابین

درون کابین ام جی 750 از طرحی خوشایند و دلپذیر بهره برده و کیفیت ساخت آن نیز مطلوب است. فضای داخلی کابین جادار بوده و حجم فراوانی از جاپایی و جاسری در بخش‌های عقب و جلویی آن وجود دارد. این کابین از امکاناتی همچون ستون جمع شونده فرمان و شیشه‌های برقی سود برده و استفاده از تریم چوب مصنوعی و ساعت آنالوگ در میانه داشبورد، اتمسفری کلاسیک را هماهنگ با نمای بیرونی بدنه برای آن مهیا نموده است.

کپی لینک

تجهیزات

شماری از تجهیزات استاندارد به هدف اصلاح و بهبود کیفیت سواری در این خودرو وجود دارند. برای مثال، بعضی از این تجهیزات جالب توجه شامل یک سوکت برقی 12 ولتی در جلو ونیز ساپورت جانبی برای صندلی سرنشینان جلویی آن، می‌گردد. همچنین حجم بلند بالایی از تجهیزات ایمنی در آن تعبیه شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به سامانه ضد بلوکه ترمز، ترکشن کنترل یا همان سامانه ضد لغزش، آلارم ضد سرقت، ایربگ ها و نیز لنگرگاه صندلی کودک (سامانه ISOFIX)، اشاره نمود.

کپی لینک

مشخصات فنی ام جی 750

دو گزینه انتخابی از پیشرانه برای ام جی 750 در دسترس است. گزینه نخست و یا همان پایه، نسخه‌ای 4 سیلندر (توربو) به حجم 1.8 لیتر است که توان خروجی آن 158 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن 215 نیوتن‌متر است. گزینه برتر اما نسخه‌ای 6 سیلندر به حجم 2.5 لیتری (تنفس طبیعی) می‌باشد که از توانی معادل 181 اسب بخار و گشتاوری برابر با 230 نیوتن‌متر برخوردار است. هر دو پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته خودکار تغذیه می‌شوند که توان تولیدی را به محور جلوی این خودرو منتقل می‌کند. با آنکه ام جی 750 تا اندازه‌ای از فقدان عملکرد کافی و یا همان پرفورمنس در رنج است، اما به نظر نمی‌رسد که این خودرو برای نیل به چنین هدفی طراحی شده باشد. (نسخه 1.8 لیتری‌ام جی 750 در مدت زمان 11.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ماکزیمم سرعت آن 205 کیلومتر بر ساعت است نسخه 2.5 لیتری نیز، در مدت زمان 10.9 ثانیه از حالت توقف به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه سرعت نهایی آن برابر با 220 کیلومتر بر ساعت است).

داوری

با توجه به موارد در نظر گرفته شده و به‌رغم اینکه ام جی 750 متجاوز از یک دهه است که در جاده‌ها حضور دارد، کماکان می‌توان بر روی این خودرو به عنوان گزینه‌ای مطرح حساب باز نمود. این خودرو اسباب رویکرد یگانه و منحصر به فردی را در تولید خودروهای کامپکت فراهم نموده است. ام جی 750 حتی قادر است تصور و درک شما را از خودروهای ساخت چین تغییر دهد.

توضیح: ام جی 750 در اصل همان خودرویی رووی 750 از محصولات نسبتاً قدیمی شرکت سایک موتور چین است. ام جی 750 و یا رووی 750 بر مبنای خودروی روور 75 بریتانیایی تکوین و توسعه یافته بود. این خودرو از سال‌های 2006 الی 2016 در خود چین تولید می‌شد اما به نظر می‌رسد که هنوز هم نسخه‌های صادراتی آن با عنوان مدل 2018 در بازارهایی همچون مصر عرضه می‌شوند. نسخه 1.8 لیتری ام جی 750 در مصر به بهای 210,000 پوند مصری (11,900 دلار) و نسخه 2.5 لیتری آن به بهای 235,000 پوند مصری (13,300 دلار) به مشتریان عرضه می‌شوند.

منبع اصلی:

Yallamotor.com

منابع دیگر:

Wikipedia.org

Chinaautoweb.com

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.