ام جی HS جدید، کراس اووری جمع‌وجور و غریبه با بازارهای غربی!

ام جی با معرفی کراس اوور جدید HS درصدد است فروش خود در بازار بزرگ چین را افزایش دهد. این خودرو که توسط سایک، برند مادر ام‌جی معرفی شده حداقل فعلاً در مقطع کنونی مختص بازار چین می‌باشد.


طراحی ظاهری این خودرو تعدیل شده‌ی کانسپت X-Motion می‌باشد که اوایل سال جاری و در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شده بود. مدل تولیدی نهایی ما را به یاد دو کراس اوور دیگر این برند یعنی ZS و GS می‌اندازد.


داخل کابین این خودرو شاهد صندلی‌هایی برای 5 نفر و همچنین ویژگی‌های پریمیوم زیاد همچون تریم چرم، سانروف پانورامیک، سیستم صوتی Bose و نورپردازی زیبا با 64 رنگ گوناگون در تریم های فول تر هستیم.


سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو که دارای صفحه‌نمایش شناور می‌باشد از ابعاد 10.1 اینچی برخوردار بوده و البته پشت آمپرهای سنتی نیز جای خود را به پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی داده‌اند.


لیست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهی ام جی HS جدید هنوز منتشر نشده اما به نظر می‌رسد مشتریان شاهد طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده همچون پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نیمه خودران ام جی خواهند بود.


نیروبخش نسخه پرچم‌دار HS پیشرانه 4 سیلندر توربو با قدرت 231 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتون متر خواهد بود. این نسخه همچنین از حالت رانندگی سوپر اسپورت و سیستم چهار چرخ محرک سود خواهد برد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. ali a
    سوابق: (430 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیست …ولی خرابات اون دکمه سوپر اسپرت روی فرمون شدم..!!!

    پاسخ
  2. حميد
    سوابق: (1315 دیدگاه) ,

    خیلی خوب طراحی شده داخلش هم زیباست و اسپرت
    دو دف و توربو خیلی خوبه کاش ایران هم بمیامد
    دیگه ماشین کره ای و ژاپنی که نمیشه خرید شاید أین بشه

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (1606 دیدگاه) ,

    عکسای جذابی داره باید دید در واقع هم انقدر جذابه
    منو یاد ایکس 50 میندازه که تو عکسا خیلی جالب بود و حتی جک اس 3 ولی در واقعیت خیلی منو جذب نکرد

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      دوست عزیز،مطمئن باش که کیفیت این خودرو به مراتب بالاتر از خودروهایی چون جک S3 و لیفان X50 است.در زمینه کیفیت ساخت و نوع متریال مصرفی در محصولات جدید ام جی کارشناسان خودرویی در دنیا نظر خیلی مثبتی ابراز کردند.

      پاسخ
  4. سام
    سوابق: (400 دیدگاه) ,

    شما تیتر تو رو خدا نگاه کنین ….غریبه با بازارهای غربی ….هدف فقط خراب کردن ماشین های ساخت چین است.حالا اگه ماشین کره ای بود….

    پاسخ
  5. میثم
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    .
    با نظر سام موافقم. خدایی از نظر طراحی داره به ماشینای کره ای و ژاپنی چراغ میده که راه رو براش باز کنن. بخصوص طراحی داخلی که واقعا تو این رنج قیمتی من همچین چیزی ندیدم.

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      شما لطف داری میثم جان.نکته جالب اینجاست که همین الان ماشین های ساخت کمپانی MG از جمله ZS،GS و MG3 در بازار بریتانیا فروخته می شوند.احتمالا این ماشین هم در آینده در بازار اروپا عرضه می شه.
      آدرس سایت MG در بریتانیا : http://WWW.MG.CO.UK

      پاسخ
    2. emad1990
      سوابق: (336 دیدگاه) ,

      اشکال شما همینجاست دوست عزیز
      اولویت اول اروپاییها طراحی نیست(گرچه خودروهای اروپایی زیباترن)
      برای اونا مصرف سوخت-بیمه و عوارض سالیانه-انتشار گازهای الاینده و موارد دیگه مهمه که چینیا هنوز باید روش کار کنن

      پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در طراحی برابر با توسان ٢ میباشد
    در عملکرد هم در حد و اندازه توسان هست مطمئنا

    پاسخ
  7. Alireza
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی کاملا از روی سانتافه ۲۰۱۹الهام گرفته شده!!!ولی گرافیک پشت آمپرش خفنه حال کردم

    پاسخ
  8. نریمان
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    از مطالعه پست های دوستان کاملا متوجه میشم که متاسفانه اکثرا آشنایی با برندهای خودرویی ندارند و فقط به محل ساخت توجه میکنند ، البته نویسنده مقاله هم اگه کمی جستجو میکرد و در سایت اصلی ام جی در انگلستان و یا مقاله بررسی X-Motion در اتواکسپرس رو مطالعه مینمود هیچ وقت از این تیترهای عجیب نمیزد.
    https://www.autoexpress.co.uk/mg/103326/mg-x-motion-concept-revealed-at-beijing-with-uk-release-in-2019
    بگذریم ، برندهای کره ای خیلی خوب تونستند رشد کنند و البته هنوز در سیستم تعلیق و هندلینگ خیلی با برندهای مطرح فاصله دارندو در واقع مهندسی و تکنولوژی این برندها وارداتی هست از کشورهای آلمان و آمریکا ، مشکل اصلی اکثر کاربران فضای مجازی خودرویی اینه که هیچ وقت به قدمت ، اصالت ، تکنولوژی و مهندسی خالق خودروها توجه نمیکنند .
    برندMG هم از این امر مستثنی نیست ، این برند حدود یکصدسال قدمت داره و توانسته در مقاطع مختلف جوایز متعدد و معتبری اخذ کنه ، اشتباه محض هست که طراحی و مهندسی این برند انگلیسی رو با خودروهای چینی و کره ای مقایسه کنیم .
    برند ام جی طی 50 سال گذشته بارها مالکیت سرمایه گذاریش تغییر کرده و در آخر بعد از BMW به SAIC رسید ، ولی تکنولوژی و مهندسی ، تجربه و دانش آن همیشه در دفتر مرکزیش در لندن و بیرمنگام انگلیس انجام میشده و میشود ،
    همین وضعیت را همین الان ولوو با جیلی دارد ، جگوار و لندروور با تاتا هند و سانگ یانگ با ماهیندرا هند .
    درواقع خودمون رو صرفا با محل ساخت خودروها گول نزنیم بلکه مهندسی ، اصالت ، تجربه و تداوم یک برند مهم هست ، در این شرایط یک برند که محصولاتش در کشور چین ، هند تحت نظارت مهندسان و بازرسان انگلیسی یا سوئدی ساخته میشود و به اصطلاح تحت لیسانس هست و مجوز حضور در سختگیرانه ترین کشورهای اروپایی از بابت رعایت استانداردهای آلودگی هوا را دارد را با دیگر محصولات برندهای نوظهور در چین و یا هند و یا کره مقایسه نکنید .
    فقط یک قلم را عرض میکنم :
    تکنولوژی شاسی دینامیک که از دهه 60 میلادی برند ام جی صاحب این تکنولوژی شد و در حال حاضر برندهای مطرح و صاحب سبکی مانند فورد ، GMC ، سوبارو ، تویوتا ، جگوار ، مک لارن ، لوتوس ، لندروور ، پورشه ، BMW، بنز ، فولکس واگن ، هوندا و چند برند اسپورت ساز و لاکسجری ساز اروپایی مانند بنتلی ، رولزرویس ، صاحب این تکنولوژی هستند .

    در زیر مقایسه سه خودروی suv کامپکت جی اس ، اسپورتیج و توسان رو توسط اتواکسپرس که به همگی سه ستاره از 5 ستاره داده رو میذارم تا ببینید فاصله دیدگاه متخصصان برتر خودرویی اروپا رو با دیدگاه دلال گونه تو ایران .
    http://www.autoexpress.co.uk/mg/gs
    http://www.autoexpress.co.uk/kia/sportage
    http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/tucson

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.