ام جی

ورود ام‌جی به بازار هند با کراس‌اوور جدید هکتور

درحالی‌که ام جی بریتانیا اخیراً از کراس‌اوور الکتریکی ZS رونمایی کرده اما ماه بعد شاهد ورود این برند به بازار هند با یک شاسی‌بلند جدید به نام “هکتور” خواهیم بود.


جدای از نام عجیب خودرو باید گفت هکتور دقیقاً یک ام جی نیست. این خودرو در واقع بائوجون ۵۳۰ است که اخیراً به عنوان شورولت کاپیتوا در تایلند و کلمبیا و با نام وولینگ آلماز در اندونزی عرضه شده است.


خب پس ام جی چگونه توانسته خودرویی که با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته را در بازار هند عرضه کند؟


این موضوع به بهره‌برداری کمپانی مادر یعنی سایک از منابع خود بازمی‌گردد. این خودروساز چینی در کشور خود با جنرال موتورز یک شرکت جوینت ونچری داشته و به تولید بائوجون ۵۳۰ مشغول است. ظاهراً جنرال موتورز با فروش این شاسی‌بلند با نام ام جی در هند مشکلی نداشته است.


هکتور از ماه ژوئن در این کشور و به عنوان اولین شاسی‌بلند هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی عرضه خواهد شد و اولین خودروی اینترنت هند خواهد بود. منظور ام جی از این جمله تکنولوژی مبتنی بر اینترنت i-Smart است که بیش از ۵۰ ویژگی ارتباطی و بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۴ اینچی در کلاس را ارائه می‌کند.


این شاسی‌بلند در بازار هند با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. این پیشرانه‌ها شامل نسخه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر و پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی با قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۷۰ اسبی و ۳۵۰ نیوتون متری می‌باشند.


هر دو پیشرانه با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک دوکلاچه در دسترس هستند. برخی تریم های مجهز به پیشرانه بنزینی و گیربکس دستی دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی هستند که به لطف باتری لیتیوم-یونی در نظر گرفته شده بهترین مصرف سوخت کلاس را بر جای خواهند گذاشت. این باتری انرژی را ذخیره کرده و گشتاور بیشتری را در زمان موردنظر تولید می‌کند. این مدل‌ها با نشان هیبریدی عرضه خواهند شد و سه ویژگی کلیدی سیستم استارت/استاپ، ترمز احیا شونده و بوست الکتریکی را خواهند داشت.

رئیس ام جی موتور هند می‌گوید:

ام جی هکتور به عنوان اولین خودروی اینترنتی هند با سطح بالای داخلی سازی عرضه خواهد شد و ویژگی‌های قابل‌توجهی خواهد داشت. به عنوان اولین محصول ام جی در هند، هکتور نشان دهنده‌ی تعهد ما به عرضه‌ی بهترین خودروها برای مشتریان هندی می‌باشد.


هکتور اوایل ماه جاری روی خط تولید کارخانه‌ی این شرکت در هالول گوجارات خواهد رفت. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی ۸۰ هزار دستگاهی خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    خدا وکیلی خود بائوجون 530 هستش
    خیلی شیکه
    ولی اسم هکتور بیشتر به درد برند داج یا جیپ میخورد تا ام جی
    خوشم اومد از این کار جنرال موتورز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    خوبه دیگه برندهای چینی تو بازار خودشون که جای رقابت با بزرگان رو ندارن
    تو ایران خودروهای اولیه‌شونو عرضه میکنن،
    خوب که سود کردن بازار ایرانو ترک میکنن واسه برندای جدید دیگه چینی
    و مدلهای بروزتر و جذاب و رقابتی تر رو واسه بازارای دیگه رونمایی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ام جی برندی چینی نیست..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Roham

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (727 ديدگاه)

    خیلی خوشگله!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا