تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید
سرانجام ام جی روی ریل قرار گرفته است! اگرچه این خودروی جدید ام جی 6 همان رودستری نیست که برای تولیدش لحظهشماری میکنیم اما برخی از شاخصههای اسپورت ذاتی این برند را نشان میدهد.
ام جی 6 بر پایه رووی i6 که حدود یک سال پیش در چین عرضه شد شکل گرفته است. دو مدل را میتوان انتخاب کرد: نسخهای بنزینی و مدلی پلاگین هیبریدی. این خودرو که به غربیلک فرمان D شکل مسابقهای شکل و صندلیهای چرمی با تریمی قرمز مجهز شده قول میدهد که چیزهای زیادی در مقایسه با نسل قبلی برای گفتن داشته باشد.
یک تست درایو محدود در پیستی چینی ثابت کرد که نسل جدید ام جی 6 هم چابک است و هم سریع. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خودرو در سرعتهای پایین عملکرد خوب و پرسرعتی داشته و تعویضهای نرمی انجام میدهد اما زمانی که به آن فشار بیاورید کمی تعلل را حس خواهید کرد. فرمان خودرو اساساً سبک بوده اما در جاده عملکرد معقولی داشته و باعث میشود این ام جی لذتبخش حس شود.
متأسفانه اخبار خوب همینجا به پایان میرسند. اگرچه ام جی 6 جدید ظاهر بهتری در مقایسه با رووی i6 داشته اما هنوز هم نمیتوان آن را خیلی برجسته دانست. ظاهر کلی خودرو ما را به یاد محصولات ژاپنی حدود 20 سال قبل میاندازد. هرچند سلایق متفاوت بوده و ممکن است طراحی ظاهری این خودرو برخی را مجذوب نماید. کاپوت خمیده و جلوپنجره الماسی باعث بهبود ظاهر خودرو شدهاند.
اگرچه کابین محصول جدید ام جی از نظر زیباییشناسی خوب است اما در بحث کیفیت کم میآورد. درحالیکه تریم چرم قرمز مدل تروفی حاضر در تست احساس خوبی منتقل میکند اما بخش بالایی داشبورد و دربها از پلاستیک سخت ساخته شدهاند. البته دوخت قرمز روی فرمان و پلاستیکهایی با ظاهر فیبر کربنی به همراه پدالهای فلزی این حالت را بهبود دادهاند اما در کل احساسی که از کابین منتقل میشود اندکی ارزانقیمت بودن را تداعی میکند.
در عوض ام جی 6 جدید، لیست تجهیزات سخاوتمندانهای دارد که از جمله آنها میتوان به دوربین دید عقب 360 درجه و کنترل صوتی اشاره کرد. از نظر ایمنی میتوان به 6 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج خودرو از خط اشاره کرد.
علیرغم خط سقف خمیدهای که کار شده فضای صندلی عقب برای سرنشینان قدبلند معقول میباشد. سرنشینان عقب از ورودیهای هوای مجزای خود و شارژ USB در کنسول مرکزی بهرهمند هستند. صندوقعقب خودرو نیز کافی و بزرگ است.
ما همچنین توانستیم مدتی کوتاه پشت فرمان eMG6 پلاگین بنشینیم. این خودرو که ظاهر یکسانی با برادر طبیعی خود دارد از پیشرانه سه سیلندر توربوی شاسیبلند ZS به همراه واحد الکتریکی 82 اسبی سود میبرد. محدوده حرکتی الکتریکی ام جی 6 برابر با 53 کیلومتر بوده که آن را در ردهای برابر با رقبای اروپایی همچون فولکسواگن گلف GTE قرار میدهد. خودروی چینی BYD Qin Pro نیز عملکرد مشابهی داشته اما میتواند با یکبار شارژ 100 کیلومتر را طی کند.
موضوع سورپرایز کننده اینکه نسخه پلاگین هیبریدی ام جی 6 کندتر از مدل استاندارد است. این خودرو از رینگهای 17 اینچی استفاده میکند اما به نظر میرسد کنترل حرکات بدنه تحت تأثیر قرار نگرفته است. پیشرانه بنزینی و الکتریکی بدون تعلل با یکدیگر کار میکنند و تنها چیزی که نشان میدهد در حالت هیبریدی هستیم نالهی ضعیف پیشرانه میباشد.
اگرچه سواری ام جی 6 جدید بهطور معقولی خوب است اما نمیتواند از جنبههای دیگر قابلتوجه نشان دهد. عملکرد خوب خودرو در جاده تحت تأثیر کیفیت نه چندان خوب کابین قرار میگیرد و ام جی از این نظر حرفی برای گفتن در مقابل رقبای اروپایی ندارد. البته عرضهی نسخهی پلاگین هیبریدی ام جی 6 طیف مشتریان بالقوه آن را افزایش میدهد.
مشخصات MG6 1.5T Trophy
- قیمت: 16750 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 166 اسب بخار/250 نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.1 ثانیه
- حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress