درگ ام‌جی سایبراستر با آستون‌مارتین ونتیج V12، از چین تا بریتانیا با برق و بنزین

پنج‌شنبه 25 بهمن 1403 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
آیا ام‌جی سایبراستر با 510 اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف آستون‌مارتین V12 با 700 اسب بخار قدرت و هفت برابر قیمت گران‌تر خواهد شد؟
تبلیغات

سایبراستر هرچند اولین خودروی روباز اسپرت ام‌جی محسوب می‌شود که زیر چتر شرکت چینی سایک تولید شده ولی درواقع ادای احترام مدرنی به تاریخ طولانی خودروهای اسپرت ام‌جی است که پیشینهٔ آن به اوایل دههٔ 20 بازمی‌گردد. ام‌جی که طی سال‌های اخیر زیر نظر چینی‌ها رشد چشمگیری داشته و روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده، با سایبراستر می‌خواهد دوباره ریشه‌های اسپرتی خود را زنده کند. این ماشین با طراحی تهاجمی و درهای قیچی مشابه لامبورگینی، پرفورمنسی چشمگیر را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند.

قیمت سایبراستر در چین در نسخهٔ پایهٔ 340 اسب بخاری از 46,500 دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخهٔ چهارچرخ محرک دو موتورهٔ 510 اسب بخاری به 50 هزار دلار می‌رسد. حال تیم کاراکسپرت از استرالیا، این خودروی اسپرت الکتریکی مقرون‌به‌صرفه را در برابر یک سوپراسپرت واقعی قرار داده است. این ماشین یک آستون‌مارتین ونتیج V12 رودستر است که هفت برابر رودستر ام‌جی قیمت دارد. پیشرانهٔ 5.2 لیتری V12 توئین توربوی این سوپرکار بریتانیایی 700 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سایبراستر حاضر در این مسابقه هم از نوع دو موتوره با 510 اسب بخار قدرت و 725 نیوتن متر گشتاور است.

در این ویدئو، دو خودروی اسپرت روباز طی مسابقات درگ و رولینگ در برابر هم قرار می‌گیرند. در مسابقات درگ، ونتیج علیرغم برخورداری از نزدیک به 200 اسب بخار قدرت بیشتر، با اختلاف زیادی مغلوب رودستر ام‌جی می‌شود زیرا سایبراستر به لطف ترکیبی از گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک، شتاب خیره‌کننده‌ای از حالت سکون نشان می‌دهد و 400 متر را در 11.4 ثانیه طی می‌کند که بیش از یک ثانیه سریع‌تر از ونتیج است. البته این مسابقات درگ روی آسفالت خیس انجام شد که به نفع خودروی چهارچرخ محرک است.

در مسابقهٔ رولینگ یعنی جایی که کشش اولیه اهمیت کمتری دارد، ونتیج محرک عقب باید به‌راحتی پیروزمی‌شد اما حتی در این مسابقه هم آستون به‌سختی توانست خود را به رقیب الکتریکی برساند. چنین پرفورمنسی برای خودرویی که تنها 50 هزار دلار قیمت دارد بسیار چشمگیر است. سایبراستر با وجود قیمت بسیار ارزان‌تر از آستون‌مارتین، با ظاهری عالی، پرفورمنس چشمگیر و کابین لوکس و خوش‌ساخت، پکیجی بسیار قانع‌کننده را ارائه می‌کند و اگر الکتریکی بودن آن را نادیده بگیریم، از لحاظ ارائهٔ هیجان و پرفورمنس با قیمت مناسب، تا حدودی کوروت C8 را به یاد می‌آورد.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

ام‌جی سایبراستر

آستون‌مارتین ونتیج

پیشرانه

الکتریکی دو موتوره

5.2 لیتری V12 توئین توربو

قدرت

510 اسب بخار

700 اسب بخار

گشتاور

725 نیوتن متر

750 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

عقب

وزن

1985 کیلوگرم

1822 کیلوگرم

قیمت

50 هزار دلار

353 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.