درگ عجیب لامبورگینی گالاردو، نیسان GT-R و ام جی 4 چینی
مجریان مجله کار واو در اقدامی عجیب خودروی برقی ام جی 4 Xpower را در برابر دو نمونه از مشهورترین سوپر اسپرتهای دنیا یعنی لامبورگینی گالاردو و نیسان GT-R قرار دادهاند. به نظر شما کدام خودرو پیروز میدان خواهد بود؟
اگرچه گالاردو و GT-R نیازی به معرفی ندارند اما هاچبک برقی ام جی که در چین مونتاژ میشود کمتر شناخته شده است. با وجود دو پیشرانه برقی که 429 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور تولید میکنند، ام جی 4 Xpower قطعاً خودروی کندی نخواهد بود. این محصول جدید به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و در عرض 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. اگرچه خودروی جدید ام جی حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما آیا میتواند یک خودروی 10 سیلندر روباز یا گودزیلای مجهز به نیروگاه 6 سیلندر توئین توربو را شکست دهد؟ قطعاً خودروهای برقی از مزیت گشتاور آنی پیشرانههای خود سود میبرند اما باید دانست وزن ام جی به 1800 کیلوگرم میرسد و سنگینتر از رقبای خود در این درگ است. همه ما میدانیم که خودروهای برقی در خط مستقیم سریعتر از نمونههای درونسوز قابلمقایسه هستند و قویترین محصول تاریخ ام جی نیز چنین مزیتی را نشان میدهد.
MG4 Xpower در شروع مسابقه از حالت سکون بسیار سریع عمل میکند و در مسابقات رولینگ نیز وضعیت مشابهی دارد. در طرف مقابل گالاردو و GT-R برای رساندن قدرت خود به چرخها نیازمند زمان بیشتری هستند و زمانی که این کار انجام شود هاچبک برقی ام جی قافیه را خواهد باخت. در این نمایش غیرعادی کار واو، محصول برقی ام جی برخی مسابقات را برنده شده و برخی را میبازد. باید به این نکته اشاره کرد که پرفورمنس خودروهای برقی زودتر از نمونههای درونسوز افت میکند و بنابراین در مسابقات طولانیتر نتایج متفاوتی به دست خواهد آمد.
ام جی حداکثر سرعت 4 Xpower را 200 کیلومتر در ساعت ذکر کرده است درحالیکه سقف سرعت گالاردو به فراتر از 300 کیلومتر در ساعت میرسد. نکته سورپرایز کننده اینکه ام جی اگرچه سنگینترین خودروی این مسابقه است اما تست ترمز را با پیروزی پشت سر میگذارد و فاصله کمتری برای توقف نیاز دارد. مدل Xpower در مقایسه با نسخه عادی ام جی 4 از ترمزهای بزرگتر و کالیپرهای اسپرت سود میبرد. این برند مدعی است خودروی یاد شده برای توقف از سرعت 100 کیلومتر در ساعت و رسیدن به سکون به 33.9 متر فاصله نیاز دارد.