نسخهٔ کوپهٔ رودستر سایبراستر قرار است با نام سایبر GTS و ترکیب ۲+۲ از اواخر سال جاری راهی بازار چین و بازارهای صادراتی مثل استرالیا شود.
امجی سایبراستر که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، با استقبال گستردهای روبهرو شد و حالا این برند تحت مالکیت سایک نسخهٔ کوپهٔ رودستر الکتریکی خود را برای عرضه در اواخر سال جاری معرفی کرده است. این نسخه که سایبر GTS نام گرفته، از اکتبر (مهرماه) امسال در چین عرضه خواهد شد. این تاریخ ممکن است با شصتمین سالگرد مدل کلاسیک MG B GT همزمان شود و ادای احترامی به میراث بریتانیایی امجی باشد. سایبر GTS تقریباً مشابه کانسپت Cyber GTS است که در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ رونمایی شد، با این تفاوت که رینگهای آلیاژی کانسپت با نمونههای مناسب تولید جایگزین شدهاند.
این کوپه با بدنه مشترک با مدل روباز اما با سقف ثابت و طراحی بازنگریشده عقب، ظاهری تهاجمیتر و جذابتر دارد. فرم اتاق خودرو یادآور جگوار F تایپ است و این طراحی، سنت بریتانیایی ساخت کوپههای اسپرت و شیک را زنده نگه میدارد حتی اگر تحت مالکیت چینی باشد. حذف مکانیزم سقف تاشو وزن را کاهش داده و امکان چیدمان ۲+۲ را فراهم کرده که نسبت به مدل کانورتیبل کاربردیتر است. این کوپه با طول ۴,۵۳۵ میلیمتر، عرض ۱,۹۱۳ میلیمتر و ارتفاع ۱,۳۲۹ میلیمتر، از پلتفرم مقیاسپذیر ماژولار (MSP) امجی بهره میبرد.
سایبر GTS در دو نسخه پیشرانه شامل تکموتوره دیفرانسیل عقب با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور و دوموتوره چهارچرخ محرک با ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور عرضه میشود. شتاب صفرتاصد سایبراستر در نسخه چهارچرخ محرک ۳.۲ ثانیه و در دیفرانسیل عقب ۵.۲ ثانیه است اما انتظار میرود این اعداد در GTS به دلیل وزن کمتر بهبود یابند. باتریهای ۶۴ و ۷۷ کیلووات ساعتی هم شعاع حرکتی ۵۵۲ کیلومتر در نسخهٔ دیفرانسیل عقب و ۵۰۰ کیلومتر در نسخهٔ چهارچرخ محرک فراهم میکنند.
مدل روباز سایبراستر نیز برای ۲۰۲۶ ارتقا پیدا کرده است. نمای بیرونی با درهای قیچیشکل حفظ شده اما دو رنگ جدید سبز آیریس و خاکستری آندس به لیست رنگها اضافه شدهاند. علاوه بر این، نسخه ویژهای با نام بلک ادیشن و رینگهای جدید هم معرفی شده است. داخل کابین، روکشهای جدید در ترکیبهای مشکی/قرمز و خاکستری/سفید، محافظ باد جدید و سیستم تشخیص صوتی بهبودیافته اضافه شدهاند. کابین همچنان از سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و دو نمایشگر ۷ اینچی در طرفین آن بهره میبرد.
سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو، تودوزی آلکانترا، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید، نورپردازی داخلی و فرمان چرمی ناپا با گرمکن نیز ارائه میشوند. دیگر بهروزرسانیهای سایبراستر برای مدل ۲۰۲۶ هم شامل بهبود تنظیمات شاسی و افزایش عمر باطری با شارژ سریع حداکثر ۱۴۴ کیلوواتی (۱۰ تا ۸۰ درصد در ۴۰ دقیقه) و شارژر معمولی ۱۱ کیلوواتی میشود.
دانیال
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نظر شخصی : نوک ماشین که قرمز شده + درهاش که به بالا باز میشه + چراغعقب پیکانمانندش . این سه مورد یه کم کولی و نازیباست و اصالت رو نمیرسونه
Mohammad
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر خفنه ، فقط تنها عیبش اون چراغ راهنما عقب هست که اشاره گر داره واقعاً نمیدونم اون چیه اونجا
لیاقت جوان ایرانی این خودرو هست نه اتاشغال های سایپا و ایران خودرو
بیژن
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا؟
بر چه اساسی جوان ایرانی رو لایق بهترین ها میدونی؟
مثلا جوان ایرانی چی داره که جوانان یونانی، ترکیه ای، برزیلی، هندی, استونیایی یا سایرین ندارن یا کمترش رو دارن؟
آیا چیزی در ژن خودش داره یا امتیاز خاصی داره که براثر سعی و تلاش بدست آورده؟
سپهر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴توهم لایق بودن چیز هایی که ایلان ماسک هم بهش بگی تعجب میکنه، تو جامعه هست. فکر میکنن اینجا غول چراغ جادو نشسته…
GENERAL CORVETTE
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴کاش مدل پلاگین هایبریدی و هایبرید خفیف هم ازش
ساخته بشه
محمدعباسی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴همه جوره ماشین خوش رخیه به نظرم
فقط اون برچسب های روی در و کاپوت جذاب نیستن
حجتاله براهنی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴این ماشین با این طراحی خوب، نمیدونم اون دو تا فلش مسخره چیه تو چراغای عقبش؟ رها هم نمیکنه! هی ورژن جدید میده میگیم خب دیگه اون فلشا رو برداشت، میبینیم با قدرت سرجاشون هستن!
مهربد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یه شاهکار دیگه از ام جی.. کلاسی که در اون سالهاست تخصص داره.. از پیشگامان رودستر سازی بریتانیا و جهان..