بازتولید جذاب MGB در نسخههای برقی و هشت سیلندر
شرکت بریتانیایی فرونتلاین کارز اقدام به رستوماد یا بازتولید MGB در دو نسخهٔ الکتریکی و بنزینی V8 کرده است. نسخهٔ بنزینی که با نام LE60 شناخته میشود، به مناسبت شصتمین سالگرد تولید MGB ساخته شده است. این خودرو بدنهٔ عریضتر و فاصلهٔ عرضی بیشتری بین چرخها دارد و وزن تنها 1122 کیلوگرمی آن تقریباً هماندازهٔ مزدا MX-5 است. از این مدل تنها 30 دستگاه ساخته میشود.
LE60 به یک پیشرانهٔ 4.8 لیتری V8 جدید روور مجهز شده است که با 375 اسب بخار قدرت، حدود سه برابر قویتر از نمونهٔ اصلی است. این پیشرانه که 400 نئون متر هم گشتاور دارد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ترمک و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب انتقال میدهد. این ترکیب شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف حدود چهار ثانیه فراهم میکند.
LE60 که روی رینگهای 16 اینچی آلیاژی قرار میگیرد، توزیع وزن عالی 50-50 دارد و از سیستم تعلیق کاملاً جدیدی بهره میبرد که با همکاری نیترون ساخته شده است. برای متوقف کردن خودرو هم ترمزهای ارتقاءیافته با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است که روی دیسکهای خنک شوندهٔ 310 میلیمتری قرار میگیرد. همچنین شاسی هم برای مطابقت با افزایش قدرت موتور تقویت شده است.
مدل الکتریکی با نام BEE که در تصاویر به شکل کوپه دیده میشود اما نسخه رودستر آنهم ارائه خواهد شد، به یک موتور الکتریکی با 114 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور مجهز است. جالب اینکه نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس دستی انتقال پیدا میکند. به گفتهٔ فرونتلاین موتورز، این MGB الکتریکی مثل یک مدل درونسوز پدال کلاچ دارد و تا 9 هزار rpm دور میگیرد. انرژی موردنیاز موتور هم توسط یک پکیج باطری 40 کیلووات ساعتی تأمین میشود که میتوان در کمتر از پنج ساعت بهطور کامل آن را شارژ کرد. BEE با وزن 1186 کیلوگرم، فقط کمی از نسخهٔ V8 سنگینتر و است و مثل آن توزیع وزنی تقریباً مساوی روی محورها دارد.
فرونتلاین ماه آینده این خودروها را به نمایش عمومی درخواهد آورد و گفته است که دارندگان کنونی MGB میتوانند خودروی خود را برای تبدیل به مدل الکتریکی در اختیار شرکت قرار دهند. این شرکت که در سال 1991 تأسیس شده است، تحویل LE60، BEE GT کوپه و BEE رودستر را سال آینده آغاز خواهد کرد.