مینی

معرفی مینی کوپر SE کانورتیبل برقی 2023 با سقف تولید 999 دستگاه

شرکت مینی بریتانیا از نسخه تولید محدود کوپر SE کانورتیبل برقی رونمایی کرد. قرار است تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودرو برای بازارهای اروپایی تولید شود.

احتمالاً همین خبر بهترین مثال برای عبارت “هرگز نگو هرگز!” باشد چراکه محصول برقی مینی قرار نبود چیزی فراتر از یک پروتوتایپ تک ساخت باشد اما بریتانیایی‌ها می‌گویند بازخوردهای مثبت دریافت شده به حدی خوب بوده‌اند که نمی‌شد آن‌ها را نادیده گرفت. به همین خاطر است که می‌خواهیم شما را با مینی کوپر SE کانورتیبل برقی آشنا کنیم، خودرویی روباز و بدون آلایندگی که اواخر سال جاری میلادی و به تعداد محدود راهی بازارهای اروپایی خواهد شد.

مینی می‌گوید ۹۹۹ دستگاه از خودروی موردبحث را خواهد ساخت که ۹۹۸ دستگاه بیشتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی بوده است. زمانی که پروتوتایپ مینی کوپر SE کانورتیبل در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد شرکت سازنده به روشنی اظهار داشت فقط تنها یک دستگاه از آن را به منظور اشاره به آینده‌ای تمام برقی تولید می‌کند. البته هم‌اکنون اوضاع فرق می‌کند و اگرچه سقف تولید خودروی یاد شده خیلی زیاد نخواهد بود اما بازهم نشان دهنده تغییر برنامه‌های مینی نسبت به قبل است.

نسخه تولیدی این خودرو کاملاً مشابه مدل پروتوتایپ است و از آنجایی که مدل پروتوتایپ بر پایه کوپر SE هاردتاپ تولیدی شکل گرفته بود بنابراین نمونه تولیدی کانورتیبل برای ما کاملاً آشنا خواهد بود. یک پیشرانه برقی با قدرت ۱۸۱ اسب بخار چرخ های جلو را به حرکت درمی‌آورد و باعث می‌شود خودرو در عرض ۷.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. کوپر SE کانورتیبل با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۲۰۱ کیلومتری را طی کند. از نظر ظاهری باید گفت خودروی تولید محدود مینی از همان رینگ‌های ۱۷ اینچی مدل هاردتاپ سود می‌برد. کوپر SE کانورتیبل با رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس خواهد بود. داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت و گرم شونده با پوشش چرم، فرمان چرمی و تریم پیانوبلک دیده می‌شوند. به این موارد باید عناصر زرد رنگ را نیز اضافه کرد. سیستم eDrive مدل هاردتاپ با هدآپ دیسپلی نیز بخشی از پکیج تکنولوژی خودرو خواهد بود.

سقف تاشونده خودرو را می‌توان تا سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت باز یا بسته کرد. رکاب درب‌ها نیز نوشته سفارشی مینی را به نمایش می‌گذارد و به سقف تولید ۹۹۹ دستگاهی آن اشاره می‌کند. استفانی ورست مدیر مینی می‌گوید:

سه سال پیش ما خودروی تمام برقی مینی کوپر SE را عرضه کردیم و امروز از هر ۵ مینی فروخته شده در اروپا یکی دارای قوای محرکه برقی است. این موفقیت باعث شد ما سری تولید محدودی از کوپر SE کانورتیبل را عرضه کنیم. مفتخرم اعلام کنم ۹۹۹ دستگاه از این خودرو با احساس فوق‌العاده و خاص سواری به دست مشتریان خواهد رسید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هرگز نگو هرگز
    شاید یه روزی اومد ایران!

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      چقدر زیباست این ماشین واقعا

      موافقم 20
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4895 ديدگاه)

    بر خلاف اون چیزی که خیلیا فکر میکنن طراحی ماشینای کوچیک یا همون سوپر مینیها اصلاً واسه کمپانیا آسون نیستش چون مشتریای این ماشینا توقع دارن این ماشینا بخاطر سایز کوچیکشون ارزونتر باشن ولی حتی بعضیاشون قیمت خیلی بالایی دارن …… دلیل علاقه مشتریا به اینجور ماشینا سایز کوچیک و جمعو جورشونه و اینکه رانندگی با اینجور ماشینا هم سرگرم کنندست و هم از نظر مصرف سوخت به صرفه هستش و رانندگی باهاشون چه تو شهر و چه تو بزرگراه و چه تو جاده های پر پیچ و خم و گردنه ها مناسب هستش و خیلی دلایل دیگه

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (4895 ديدگاه)

      البته اینم باید بگم که از نظر من کانورتیبل بودن خیلی به این مدل مینی کوپر میاد

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. MAJking2

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (286 ديدگاه)

      عاشق abarth 690 هستم کوچولو ترین کوچولو ها همینطور خیلی هم فلفلیه😍

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (4895 ديدگاه)

        👍👍👍👍

        موافقم 5
        مخالفم 1
  3. typi

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طرح چراغ عقبش ، پرچم بریتانیاست .

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. حاجی حال یه ایران بده!

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    هر ماشینی به جز پراید، ماشین خوبی به حساب میاد… برای ماشین خوبی بودن، فقط کافیه اون ماشین پراید نباشه!😄💔

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. gmcs399168lss24

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ساده ولی بسیارپرمعنا.👌

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    زیباست این سگمنت خودرو ها رو دوست دارم که از هاچبک نسخه کروک تولید میشه مثل ۲۰۶ cc

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    زیباست این سگمنت خودرو ها رو دوست دارم که از هاچبک نسخه کروک تولید میشه مثل ۲۰۶ cc زیبا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا