سال 2019 برای گروه بامو سال خوبی بود و فروش آن با افزایش چند درصدی به حداقل 2.5 میلیون دستگاه رسید. اگرچه فروش مینی بریتانیا افت 4 درصدی داشت اما بخش M بامو فروش حدود 135 هزار دستگاهی داشت که نشان دهنده رشد 32 درصدی است. این وضعیت باعث شده مینی در چشم مدیران به عنوان برندی مناسب تولید محصولات پرفورمنس مطرح شود. اگرچه مینی قبلاً هاچبک داغ GP را ساخته اما ایدهی تولید خودرویی سریعتر مشابه محصولاتی همچون آلپاین A110 را به کل کنار نگذاشته است.
دستاندرکاران وبسایت موتورینگ استرالیا شانس گفتوگو با مدیر روابط عمومی مینی را داشتهاند. اندراس لامپکا در مراسم معرفی مینی الکتریک در میامی آمریکا سخن گفته است. اگرچه سبد محصولات کنونی این برند از مدلهای دیفرانسیل و پیشرانه جلو تشکیل شده اما برخی مدلها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و شانس زیادی برای تولید خودرویی پیشرانه وسط وجود دارد.
او گفته است: "اگر مهندسان ما فضا و منابع بیشتری در اختیار داشته باشند یک خودروی پیشرانه وسط خواهند ساخت." و با توجه به جهتی که مینی در پیش گرفته، این خودرو ضرورتاً از پیشرانه درونسوز استفاده نخواهد کرد. زمانی که از لامپکا سؤال شده، او گفته محصول موردبحث نمیتواند خیلی از مینی سوپرلگرای چند سال پیش دور باشد.
این مدیر ارشد اظهار داشته است:
اجازه دهید ببینیم چه پیش خواهد آمد. بله اوقات هیجانانگیزی برای مینی وجود دارد. ما مطمئن هستیم تصمیمات درستی اتخاذ میکنیم اما شما نمیدانید که در آینده چه چالشی برای برند ما به وجود خواهد آمد.
مینی سوپرلگرا در سال 2014 و در ایتالیا معرفی شد و در واقع یک خودروی دو نفره سبکوزن بود که با همکاری شرکت کوروزریا تورینگ سوپرلگرا تولید شد. قرار بود این خودرو از پیشرانه الکتریکی استفاده کند اما مقامات مینی تصمیم گرفتند این پروژه را مسکوت بگذارند.