مینی کلاسیک با قوای محرکه تسلا و قدرت 300 اسب بخاری!

پنج‌شنبه 28 بهمن 1400 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Mini-1
حذف پیشرانه‌های درون‌سوز خودروهای قدیمی و استفاده از قوای محرکه الکتریکی معمولاً منجر به افزایش وزن آن‌ها می‌شود و این در حالی است که شما از شر یک...

حذف پیشرانه‌های درون‌سوز خودروهای قدیمی و استفاده از قوای محرکه الکتریکی معمولاً منجر به افزایش وزن آن‌ها می‌شود و این در حالی است که شما از شر یک پیشرانه درون‌سوز سنگین خلاص شده‌اید. شما این مجموعه را با باتری‌های سنگین‌تر تعویض می‌کنید و این امر می‌تواند روی هندلینگ، ترمزگیری، عملکرد و راندمان خودرو تأثیر منفی بگذارد.

اما اگر نیازی به باتری بزرگ نداشته باشید چه؟ اگر خودروی شما ابعاد کوچکی داشته باشد و با یک باتری کوچک‌تر هم کار بکند چه نیازی به مجموعه باتری بزرگ‌تر خواهد بود؟ این مینی کلاسیک 1967 که مشاهده می‌کنید از پیشرانه 850 سی‌سی با قدرت زیر 40 اسب بخار استفاده کرده بود اما حالا به پیشرانه تسلا و قدرت 300 اسب بخاری مجهز شده است و البته وزنش تنها 40 کیلوگرم افزایش یافته است.

باتری این خودرو نیز ظرفیت 33 کیلووات ساعتی دارد که برای محصولی کوچک با وزن 700 کیلوگرم کفایت می‌کند. این آمار و ارقام به معنی نسبت قدرت به وزن حدود 430 اسب بخار در هر تن خواهد بود که حاکی از تولید محصولی کاملاً سریع است. اگر شما مینی کلاسیک را رانده باشید قطعاً می‌دانید که این خودرو حتی با پیشرانه‌های کوچک نیز سواری سرزنده و چابکی دارد؛ و بنا به گفته پترول پِد که فرصت راندن این خودرو را داشته است، مینی کلاسیک درست به همان اندازه‌ای که فکر می‌کنید هیجان‌انگیز است.

با شعاع حرکتی حدود 240 کیلومتری در دنیای واقعی، این خودرو برای ترددهای شهری قانع‌کننده خواهد بود. البته می‌توان با مینی کلاسیک الکتریکی به قهرمان مسابقات خیابانی هم تبدیل شد چراکه شتاب گیری بسیار خوبی دارد. این خودرو جزو سریع‌ترین محصولات کلاسیک الکتریکی است که تمامی ویژگی‌های جالب محصول اولیه را با پرفورمنس بهتر و آلایندگی صفر ترکیب کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.