بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار
شرکت طراحی یان کالوم، طراح ارشد سابق جگوار، با همکاری وود اند پیکت، اتاقساز معروف مینی، این خودروی کوچک را به یک هاچبک اسپرت با فناوریهای مدرن تبدیل کرده است. این رستوماد بر پایه بدنه مینی MK5 ساخته شده است یعنی نسخهای با گلگیرهای عریض که بین سالهای 1997 تا 2001، در پایان عمر این مدل، ساخته شد؛ اما این خودرو با موتور رالی، سیستم تعلیق جدید و ترمزهای ارتقاءیافته کاملاً بازسازی شده است.
حجم موتور از 1275 سیسی به 1310 سیسی افزایش حجم یافته و به سرسیلندر جدید، تزریق سوخت دونقطهای و اگزوز دو لولهای سفارشی مجهز شده است. این تغییرات قدرت را از 63 اسب بخار اصلی به 110 اسب بخار رسانده است. گیربکس نیز برای تحمل این قدرت اضافی تقویت شده است. سیستم تعلیق جدید برای استفاده جادهای تنظیم شده و با ترمزهای دیسکی 8.4 اینچی شیاردار و خنک شونده هماهنگ شده است. رینگهای اصلی با رینگهای چهارپره 13 اینچی طراحی کالوم جایگزین شدهاند.
تغییرات ظاهری شامل نصب گلگیرهای عریض وود اند پیکت، سپرهای اسپرتتر جلو و عقب و چراغهای LED است. در داخل کابین، داشبورد چوبی الهامگرفته از پانلهای گردویی وود اند پیکت در مدلهای مینی دهه 1960، کلیدهای فلزی برای مهشکن و بخاری و یک نمایشگر لمسی کوچک با پشتیبانی از اپل کارپلی دیده میشود. یان کالوم میگوید هر یک از مینیهای کالوم و وود اند پیکت بهصورت دستساز و طبق مشخصات دقیق مالک ساخته میشود. قیمتها از 75 هزار پوند معادل 102 هزار دلار شروع میشود.
این رستوماد بازگشت وود اند پیکت به صدر شخصیسازی مینی را نشان میدهد. این شرکت در سال 1947 توسط بیل وود و لس پیکت تأسیس شد و در دهه 1960 با تبدیلهای مینی به شهرت رسید. این خودروها در میان سلبریتیها بسیار محبوب بودند. کالوم نیز همین بازار را هدف گرفته و اولین مالک این مینی، دیوید گندی، مدل معروف است. وود اند پیکت در طول دههها چندین بار تغییر مالکیت داد. بین سالهای 1986 تا 1989 تحت مالکیت گروه هنلیز، نمایندگی بریتیش لیلاند بود. امروز، این شرکت متعلق به موتاکلن است که بخش قطعات امجی روور سابق را در اختیار دارد. موتاکلن اعلام کرده بهزودی مجموعهای از قطعات وود اند پیکت با طراحی کالوم عرضه خواهد کرد تا مالکان مینی کلاسیک بتوانند خودشان تبدیلهای مشابهی انجام دهند.