مینی

مینی کلاسیک با قوای محرکه تسلا و قدرت 300 اسب بخاری!

حذف پیشرانه‌های درون‌سوز خودروهای قدیمی و استفاده از قوای محرکه الکتریکی معمولاً منجر به افزایش وزن آن‌ها می‌شود و این در حالی است که شما از شر یک پیشرانه درون‌سوز سنگین خلاص شده‌اید. شما این مجموعه را با باتری‌های سنگین‌تر تعویض می‌کنید و این امر می‌تواند روی هندلینگ، ترمزگیری، عملکرد و راندمان خودرو تأثیر منفی بگذارد.

اما اگر نیازی به باتری بزرگ نداشته باشید چه؟ اگر خودروی شما ابعاد کوچکی داشته باشد و با یک باتری کوچک‌تر هم کار بکند چه نیازی به مجموعه باتری بزرگ‌تر خواهد بود؟ این مینی کلاسیک ۱۹۶۷ که مشاهده می‌کنید از پیشرانه ۸۵۰ سی‌سی با قدرت زیر ۴۰ اسب بخار استفاده کرده بود اما حالا به پیشرانه تسلا و قدرت ۳۰۰ اسب بخاری مجهز شده است و البته وزنش تنها ۴۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

باتری این خودرو نیز ظرفیت ۳۳ کیلووات ساعتی دارد که برای محصولی کوچک با وزن ۷۰۰ کیلوگرم کفایت می‌کند. این آمار و ارقام به معنی نسبت قدرت به وزن حدود ۴۳۰ اسب بخار در هر تن خواهد بود که حاکی از تولید محصولی کاملاً سریع است. اگر شما مینی کلاسیک را رانده باشید قطعاً می‌دانید که این خودرو حتی با پیشرانه‌های کوچک نیز سواری سرزنده و چابکی دارد؛ و بنا به گفته پترول پِد که فرصت راندن این خودرو را داشته است، مینی کلاسیک درست به همان اندازه‌ای که فکر می‌کنید هیجان‌انگیز است.

با شعاع حرکتی حدود ۲۴۰ کیلومتری در دنیای واقعی، این خودرو برای ترددهای شهری قانع‌کننده خواهد بود. البته می‌توان با مینی کلاسیک الکتریکی به قهرمان مسابقات خیابانی هم تبدیل شد چراکه شتاب گیری بسیار خوبی دارد. این خودرو جزو سریع‌ترین محصولات کلاسیک الکتریکی است که تمامی ویژگی‌های جالب محصول اولیه را با پرفورمنس بهتر و آلایندگی صفر ترکیب کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این آینده هست !
    آینده‌ای بدون دغدغه‌ی پیدا کردن قطعات برای کلاسیک‌ها !
    زنده شدن کلاسیک‌ها !

    بارها گفتم باز هم میگویم که اگر خودرویی کلاسیک دارید و عاجز شده‌اید از مشکلات و خدمات فنی آن ، اگر حدود ۱۰ سال صبر کنید ، به زمانه‌ای میرسیم که میشه با یک پیشرانه‌ی برقی قدرتمند با حجم ابعادی کم دوباره خودروهای کلاسیک اوراقی را زنده کرد و تنها تمرکز را بگذاریم برای تهیه‌ی لوازم جانبی تزئینی !

    مثلاً فکر کنید یک کادیلاک سویل داشته باشیم که میشود با یک موتور برقی قدرتمند جان دوباره‌ای بگیرد و این یعنی میشه با دغدغه‌ای کم از سواری لذت‌بخش آن‌ها استفاده کرد !

    موافقم 39
    مخالفم 5
    1. امین

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (301 ديدگاه)

      البته تو ایران ۱۰۰۰ سال

      موافقم 22
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    دیگه این‌ روزا پرداخت مبالغ سنگین حتی تا ده‌ ها میلیون دلار واسه خریدن یه مدل کلاسیک اصلاً اتفاق عجیبی نیستش چون اینجور ماشینای قدیمی جذابیت خاصی واسه ماشین بازا و اللخصوص کلکسیونرها دارن و بعضیا هم هستن که این مدل ماشینا رو به ماشینای جدید ترجیح میدن

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      زیزیگولو
      یکی از دلایل اینه که تعداد ثروتمندان انفجاری بالا رفته و دلیل دیگرش اینه که این خودروها روح دارند !
      همه‌ی ما عاشق خودروهای کلاسیک هستیم اما کمتر کسی توان نگهداری از کلاسیک‌ها رو داره !

      (مکان ، صبر ، پول ، دانایی ) گزینه‌های لازم هستند برای داشتن کلاسیک !

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4888 ديدگاه)

        البته ثروتمندای نوکیسه و تازه به دوران رسیده هم زیاد شده!!! کسایی که یه شبه از فرش به عرش رسیدن!! و فقط بلدن کارای خَز بکنن و به خیال خودشون اون بالاها هستن و دم به دقیقه میخان کارای خَز و بنجلایی که با پول باد آورده خریدن رو به چشم این و اون فرو کنن ولی نمیدونن که فقط باعث خنده تو دل مردم میشن و شدن مضحکه و دلقک خاص و عام ….. دیدم که میگم ولی منظورم اون ثروتمندایی که با تلاش خودشون ثروتمند شدن و معقول رفتار میکنن و حالیشونه کهدچطوری بخرن و بپوشن نیستش

        موافقم 12
        مخالفم 1
  3. ARMAN

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اگه همینجوری پیش بره اصالت تمام کلاسیکا از بین میره

    موافقم 3
    مخالفم 5
  4. حیوانم

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    حال کردم افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا