شرکت مدیر طراحی سابق جگوار، یان کالوم، مینی کلاسیک را با فناوریهای مدرن و پیشرانهٔ ۱۱۰ اسب بخاری بازتولید کرده است.
شرکت طراحی یان کالوم، طراح ارشد سابق جگوار، با همکاری وود اند پیکت، اتاقساز معروف مینی، این خودروی کوچک را به یک هاچبک اسپرت با فناوریهای مدرن تبدیل کرده است. این رستوماد بر پایه بدنه مینی MK5 ساخته شده است یعنی نسخهای با گلگیرهای عریض که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱، در پایان عمر این مدل، ساخته شد؛ اما این خودرو با موتور رالی، سیستم تعلیق جدید و ترمزهای ارتقاءیافته کاملاً بازسازی شده است.
حجم موتور از ۱۲۷۵ سیسی به ۱۳۱۰ سیسی افزایش حجم یافته و به سرسیلندر جدید، تزریق سوخت دونقطهای و اگزوز دو لولهای سفارشی مجهز شده است. این تغییرات قدرت را از ۶۳ اسب بخار اصلی به ۱۱۰ اسب بخار رسانده است. گیربکس نیز برای تحمل این قدرت اضافی تقویت شده است. سیستم تعلیق جدید برای استفاده جادهای تنظیم شده و با ترمزهای دیسکی ۸.۴ اینچی شیاردار و خنک شونده هماهنگ شده است. رینگهای اصلی با رینگهای چهارپره ۱۳ اینچی طراحی کالوم جایگزین شدهاند.
تغییرات ظاهری شامل نصب گلگیرهای عریض وود اند پیکت، سپرهای اسپرتتر جلو و عقب و چراغهای LED است. در داخل کابین، داشبورد چوبی الهامگرفته از پانلهای گردویی وود اند پیکت در مدلهای مینی دهه ۱۹۶۰، کلیدهای فلزی برای مهشکن و بخاری و یک نمایشگر لمسی کوچک با پشتیبانی از اپل کارپلی دیده میشود. یان کالوم میگوید هر یک از مینیهای کالوم و وود اند پیکت بهصورت دستساز و طبق مشخصات دقیق مالک ساخته میشود. قیمتها از ۷۵ هزار پوند معادل ۱۰۲ هزار دلار شروع میشود.
این رستوماد بازگشت وود اند پیکت به صدر شخصیسازی مینی را نشان میدهد. این شرکت در سال ۱۹۴۷ توسط بیل وود و لس پیکت تأسیس شد و در دهه ۱۹۶۰ با تبدیلهای مینی به شهرت رسید. این خودروها در میان سلبریتیها بسیار محبوب بودند. کالوم نیز همین بازار را هدف گرفته و اولین مالک این مینی، دیوید گندی، مدل معروف است. وود اند پیکت در طول دههها چندین بار تغییر مالکیت داد. بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ تحت مالکیت گروه هنلیز، نمایندگی بریتیش لیلاند بود. امروز، این شرکت متعلق به موتاکلن است که بخش قطعات امجی روور سابق را در اختیار دارد. موتاکلن اعلام کرده بهزودی مجموعهای از قطعات وود اند پیکت با طراحی کالوم عرضه خواهد کرد تا مالکان مینی کلاسیک بتوانند خودشان تبدیلهای مشابهی انجام دهند.
مازیار
۵ تیر ۱۴۰۴امیدوارم در آینده محصولات بیشتری از شرکت طراحی یان کالوم ببینیم. در این هیاهوی رقابت گندزنی به قیافه خودروها، امثال یان کالوم تحفههایی باقیمونده از روزگار قدیم هستن.
Daniyal
۵ تیر ۱۴۰۴شاهکار👌
O
۵ تیر ۱۴۰۴چقدر خوشگله 🤩 واقعا از رستوماد خوشم میاد مخصوصا که آنقدر تمیز انجام بشه
Aranmilan
۵ تیر ۱۴۰۴عاشق شدم!
چراغ عقبش شبیه رولزرویسه
Taha Ayoobi
۵ تیر ۱۴۰۴او خودااا
msolhi
۵ تیر ۱۴۰۴سلام به همه عزیزان.
من سالهاست که از دنبال کنندگان سایت پدال هستم ولی چون به اندازه دوستان حرفه ای نیستم حساب کاربری نداشتم و هیچ وقت نظری ننوشتم. ولی امروز با این تیتر خبری که خوندم خواستم از عوامل سایت پدال به خاطر این همه سال تلاش و زحمت خدا قوت بگم و تشکر کنم.
یه پیشنهادی هم دارم که اگه ممکن هست اجرایی بشه.
چند سال قبل یه سایتی بود به اسم maxspeed که کلیپها و مستندات و ویدیوهای مرتبط با خودرو میذاشت که خیلی جذاب بود.
در صورت امکان لطفاً توو سایت پدال هم یه بخش ویدیو باشه که به نظرم خیلی جذاب تر میشه.
سپاسگزارم