مینی

جان کوپر و تیون مینی Paceman

مینی سرانجام مدل ارتقا یافته پیس من را بدست مهندسین John Cooper Works سپرد تا این کراس اور کوپه انگلیسی نیز طعم تیونینگ را چشیده باشد؛ البته تیونی که شاید به مذاق برخی ها خوشایند نباشد . . .

Mini Paceman John Cooper Works 2013

این خودرو با پیشرانه آشنای ۱.۶ لیتری توربو به میدان آمده که ۲۱۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاورش نیز مابین ۲۸۰ تا ۳۰۰ نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد ۶.۹ ثانیه ای این خودرو ماحصل گیربکس شش سرعته دستی (با قابلیت سفارش اتومات) آن است که می تواند حداکثر سرعت را به ۲۲۵ کیلومتر برساعت افزایش دهد که البته با گیربکس اتومات این عدد چند واحدی کمتر خواهد بود.

Mini Paceman John Cooper Works 2013

درنمای ظاهری جدا از رنگ سنتی مشکی و قرمز و کیت بدنه خودرو، مهندسین این کراس اور را به رول بار بدنه مجهز کرده اند و از طرف دیگر نیز بهره گیری از سیستم تعلیق اسپرتی که از ارتفاع خودرو حدود ۱۰ میلیمتر کاسته احتمالا منجر به پایداری هرچه بیشتر آن در مانورها خواهد شد. مینی همچنین برای این مدل از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی (امکان سفارش ۱۹ اینچ) استفاده کرده است.

در حالت معمولی ۵۰ درصد قدرت تولیدی موتور به محور عقب منتقل می شود حال آنکه در شرایط مختلف این میزان بنابه تشخیص دیفرانسیل الکترومگنتیک خودرو می تواند تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد. در قسمت مرکزی کنسول نیز دکمه Sport تعبیه شده که با فشردن آن به غیر از طنین هرچه بیشتر صدای خروجی اگزوز، حساسیت پدال گاز بیشتر و فرمان خشکت تر می شود که اگر خودرو دارای گیربکس اتومات هم باشد زمان تعویض های آن کمتر خواهد شد.

مینی درصدد است تا اولین رونمایی رسمی این خودرو را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ انجام دهد و سپس فروش آن را نیز با قیمت پایه ای ۲۹,۵۳۵ پوند (معادل تقریبی ۴۷,۰۰۰ دلار) ابتدا در انگلستان و سپس در ایالات متحده (با تغییر قیمت) به عنوان نخستین بازارهای فروش این کراس اور اسپرت، شروع کند.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2310 ديدگاه)

    ۴۷۰۰۰ضرب در ۲۳۰۰مساوی
    ۱۰۸۱۰۰۰۰۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hesan

      ۲۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (485 ديدگاه)

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بحث اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس و برخی دیگر از اقلامی از این دست طی چند ماه گذشته بسیار داغ شده است. در حالی که در ابتدا قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس را تکذیب کرد اما وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدا اذعان کرد که در ماه های ابتدایی سال ارز مرجع به واردات بسیاری از کالاها و از جمله خودروهای لوکس اختصاص یافته است. هرچند که هنوز مشخص نیست ارز اختصاص یافته به دارو دقیقا در چه بخشی مورد استفاده قرار گرفته است.
      از میزان دقیق ارز مرجع اختصاص یافته به واردات خودروهای لوکس آمار و اطلاعاتی در دست نیست اما آمار گمرک ایران حاکی از واردات بیش از ۲۷ هزار دستگاه خودروی سواری لوکس به کشور طی هشت ماه نخست سال جاری است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد ۹.۶ درصدی را نشان می دهد.
      از سوی دیگر آمار نشان می دهد که در مهر ماه سال جاری و در شرایطی که کشور با محدودیت های ارزی روبرو شده بود، حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد. در آبان ماه نیز بیش از ۴۱۰۰ دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد.
      اما موضوع واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع آنقدر داغ بوده که پای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به این ماجرا باز شده است. مرضیه وحید دستجردی چندی پیش
      درباره این که گفته می شود ارز مرجع اختصاص یافته برای واردات دارو به واردات خودروهای لوکس داده شد، گفته “ما هم مثل شما نمی دانیم ارز دارو به چه مصرفی رسیده است!”
      وی عنوان کرد که “ما تلاش زیادی برای اختصاص ارز مرجع به شرکتهای واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی طی شش ماه گذشته انجام دادیم اما موفق نشدیم و نمی دانیم این ارز در کجا مصرف شده است.”
      در همین حال رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت در اظهاراتی تازه با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در خصوص اعطای ارز مرجع به واردات کالاهای غیرضروری گفته “وزارت بهداشت شاکی اصلی این اتفاق است زیرا به جای این که ارز مرجع را به داروهای حیاتی و موردنیاز و برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهمترین اولویت های کشور هستند، اختصاص بدهند، آن را برای واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس در نظر گرفته اند.”
      به گفته احمد شیبانی “کمیته تدابیر ویژه وزارت بهداشت از اسفند ماه سال ۱۳۹۰ پیگیر تامین و ذخیره سازی داروهای حیاتی و موردنیاز کشور بود اما متاسفانه با وجود پیگیری ها و مکاتبات فراوان تاکنون فقط یک سوم ارز موردنیاز برای تامین دارو در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته است.”
      پیشتر نیز رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرده بود که در هفت ماهه امسال تنها یک پنجم از ارز واردات دارو از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شده است
      براساس اطلاعاتی که چندی پیش منتشر شد، از ۲.۵ میلیارد دلار نیاز ارزی کشور برای واردات دارو از ابتدای سال تاکنون تنها ۶۰۰ میلیون دلار ارز مرجع تامین شده است. با این وجود سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور در گفت وگو با ایسنا خبر داده که بانک مرکزی از ابتدای امسال تا ۲۲ آذر ماه معادل ۱.۴ میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی به نرخ مرجع پرداخت کرد.
      براساس آمار گمرک ایران در هشت ماهه ۱۳۹۱ وزن و ارزش داروهای خرده فروشی فاقد تولید داخل به ترتیب به ۲۸۰۰ تن و ۴۵۸.۸ میلیون دلار رسید. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۲.۴ درصد افزایش و ۱۴.۳ درصد کاهش یافته است.
      در همین مدت اما واردات خودروهای لوکس به کشور از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۹.۶ و ۱۸.۵ درصد افزایش یافت.
      به این ترتیب در هشت ماهه امسال در حالی برخی از بیماران کشور به واردات داروهای فاقد تولید داخل به شدت نیاز داشتند که در همین مدت عده ای سرمایه دار با استفاده از ارز مرجع اقدام به واردات خودروهای لوکس کردند. حال باید مسئولان مربوط به ویژه بانک مرکزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور شفاف اعلام کنند که چه میزان ارز مرجع به واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در شرایط کنونی اختصاص یافته است.
      درحالی که برخی مسئولان دولتی کماکان اختصاص ارز مرجع واردات دارو به مصارف دیگر را عنوان می کنند، کماکان آمار دقیقی حاکی از این نیست که این ارز دقیقا به واردات کالاهای لوکس ازجمله خودرو اختصاص یافته باشد.
       

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. سعید

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    از بین مینی ماینرها خوشکلترین هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. فرید

    ۲۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    مینی آلمانیه؟ من فکر می کردم انگلیسی است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amir

      ۲۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      BMW مینی رو خریده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. گروه خبری پدال

      ۲۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      مطلب موردنظر اصلاح شد
      ممنون!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. حسين

    ۲۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. colin mc rae

    ۲۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کی گفته مینی آلمانیه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شایان

      ۲۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      حالا یه اشتباهی شد چقدر گیر میدین بابا عددی نیست مینی که بخواد آلمانی باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. colin mc rae

        ۲۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        آلمان عددی نیست که مینی آلمانی باشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. شایان

        ۲۵ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (79 ديدگاه)

        آلمان عددی نیست که مینی واسش باشه هووووووههههههههه هههههههههاهاهاهاهاهاهاها هی هی هیهی هی آی خدا چقدر خندیدمcolin

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. رهام

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    یک ماشین کوچک با این قدرت موتور خیلی حل میده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. فرید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    بعد از ماشین های آمریکایی مینی هم صاحب سبک و دوست داشتنی است بویژه اون کیلومتر وسطش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. سینا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آرزو دارم یه روز با هاش تو بزرگراههای لندن گاز بدم.وای خدا میشه ینی.یه ماشینه جعمو جور با موتور ۲۱۴ اسب بخاری.این دیگه آخرشه…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شایان

      ۲۷ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      شهر بهتر نبود آخه لندنم شهره اصلا با اون کوچه های دو متری میشه گاز داد با اون ترافیکه عجیبش تازه بهت فحشم میدن فرهنگ ندارن که این انگلیسیها

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رهام

        ۲۷ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (187 ديدگاه)

        تازه فرمونشونم اشتباهی گذاشتن سمت راست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. شایان

        ۲۷ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (79 ديدگاه)

        رهام دیگه بدتر کلا فکرکنم آره میزنن یکم بیشتراز یکم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. محمد

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فینگیلی زیبا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. علیرضا

    ۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدائیش با نمکه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. SINA SZSH

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در واقع مینی اصالتا انگلیسیه ولی بی ام و بعد از خریدنش خودروهای جمع جور رو که مورد پسند انگلیسی هاس در اون و با برند اون تولید میکنه…
    درواقع مینی قدیما یک خودروی ملی برای انگلیسیها بحساب میومده خودروی جمع جور برای خانواده های کوچیک انگلیسی که قدرتش نسبت به اندازش بسیار بالا بوده…اگه دیده باشین خودروی زرد رنگه مستربین همون مینی قدیمیه معروفه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    وقتی تماشاش میکنم یاد برادر زادش مینی کوپر اس میفتم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا