توقف توسعهٔ پلت‌فرم‌های میتسوبیشی برای ژاپن و تکیه به نیسان

پنج‌شنبه 25 شهریور 1400 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Mitsubishi-Nissan-1
به گفتهٔ گزارش‌ها، میتسوبیشی توسعهٔ پلت‌فرم‌های خود برای بازار ژاپن را متوقف کرده و از سال 2026 در این کشور نسخه‌های ری‌بج شده از محصولات نیسان را...
تبلیغات

به گفتهٔ گزارش‌ها، میتسوبیشی توسعهٔ پلت‌فرم‌های خود برای بازار ژاپن را متوقف کرده و از سال 2026 در این کشور نسخه‌های ری‌بج شده از محصولات نیسان را عرضه خواهد کرد. گفته می‌شود این حرکت به میتسوبیشی کمک خواهد کرد تا هزینه‌های توسعه را کاهش داده و از ضررها جلوگیری کند؛ بنابراین خودروهایی که با برند میتسوبیشی در ژاپن فروخته خواهند شد، بر اساس پلت‌فرم‌های نیسان ساخته می‌شوند اما همچنان از طراحی داخلی، بیرونی و پیشرانه‌های میتسوبیشی استفاده خواهند کرد.

هرچند این طرح چندان تعجب‌آور نیست اما ضربهٔ دیگری به شخصیت و استقلال میتسوبیشی می‌زند. البته باید توجه داشت که این یک حرکت استراتژیک است زیرا نیسان و میتسوبیشی می‌خواهند از این طریق هزینه‌های توسعهٔ خودروهای الکتریکی در آینده را کاهش دهند. میتسوبیشی همچنین قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود که برای کاهش 20 درصدی ضررهای خود، معرفی مدل‌های جدید در اروپا را متوقف کند. بااین‌حال، اوایل امسال اعلام شد که حضور این شرکت در بازارهای فرمان چپ اروپا با دو مدل جدید بر اساس محصولات رنو که از سال 2023 به بازار می‌آیند ادامه خواهد یافت.

به گفتهٔ این گزارش، میتسوبیشی درحالی‌که هم‌اکنون هشت پلت‌فرم مختلف دارد، می‌خواهد این تعداد را تا مارس 2026 به چهار پلت‌فرم کاهش دهد. از این پلت‌فرم‌ها، دو نمونهٔ جدید برای جنوب شرقی آسیا خواهد بود و دو نمونهٔ دیگر با کمک نیسان توسعه داده می‌شوند. در سال 2016 نیسان 34 درصد از میتسوبیشی بیمار را خرید و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی شکل گرفت. از آن زمان، این گروه در تلاش است تا اوضاع میتسوبیشی را بهبود بخشد اما در دو سال مالی گذشته این شرکت همچنان ضرر ده بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.