دوئل میتسوبیشی پاجرو و ایسوزو MU-X

پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 09:00
مطالعه 8 دقیقه
Mitsubishi-Pajero-VS-Isuzu-MU-X
به گروه‌های پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم و امروز سراغ گروه اس‌یووی‌های متوسط رفته‌ایم که در اولین دوئل آن،...
تبلیغات

به گروه‌های پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم و امروز سراغ گروه اس‌یووی‌های متوسط رفته‌ایم که در اولین دوئل آن، تویوتا فورچونر و فورد اورست با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این دوئل مجموعاً تعداد 1630 رأی به ثبت رسیده است که فورچونر موفق شد با کسب 1048 عدد از آن‌ها یا 64 درصد از کل آراء پیروز گردد. این در حالی است که از سوی دیگر اورست با دریافت 582 رأی از دور رقابت‌ها حذف می‌شود. امروز اما در دوئل دوم گروه اس‌یووی‌های متوسط، دو ژاپنی یعنی میتسوبیشی پاجرو و ایسوزو MU-X به میدان نبرد آمده‌اند.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

نیسان ترا

فورد اورست

تویوتا فورچونر

؟

تویوتا فورچونر

سانگ‌یانگ رکستون

تویوتا لندکروزر پرادو

ایسوزو MU-X

میتسوبیشی پاجرو

؟

؟

شورلت تریل‌بلیزر

کیا موهاوی

جیپ رانگلر

تویوتا فورانر

؟

؟

میتسوبیشی پاجرو

پاجرو به همراه لنسر قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید میتسوبیشی محسوب می‌شود. نسل نخست این اس‌یووی مشهور ژاپنی برای اولین بار در نمایشگاه توکیو 1981 رونمایی شده و در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در به بازار آمد. پاجرو در برخی بازارها با نام مونترو عرضه گردید و حتی نسخه‌های ری‌بج شدهٔ آن نیز تحت نام‌های دوج رایدر و هیوندای گالوپر ارائه شدند. این نسل از پاجرو که به‌سرعت به خودروی موفقی مبدل گشت، تا سال 1991 به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. اما این ماشین هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس 2006 رونمایی شد. نسل چهارم پاجرو برای بیش از یک دهه است که بدون تغییر چندانی روی خط تولید قرار دارد و صرفاً به‌روزرسانی‌هایی جزئی روی آن انجام گرفته است. بنابراین این اس‌یووی ژاپنی هم‌اکنون به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده و فعلاً هم خبری از نسل جدید آن نیست تا جایی که حتی گزارشاتی مبنی بر عدم ساخت نسل جدید پاجرو نیز مطرح شده است. بااین‌حال پس از پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان احتمال دارد که نسل آیندهٔ پاجرو بر اساس نیسان پاترول ساخته شود. هر چهار نسل این خودرو در کشورمان هم حضور داشته‌اند و حتی در مقطعی گروه بهمن اقدام به مونتاژ نسل دوم آن می‌کرد. نسل کنونی پاجرو همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده و در مثل گذشته در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تولید می‌گردد. در حال حاضر عمده بازار پاجرو کشورهای آسیایی و استرالیا است و بسته به هرکدام با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد. در این دوئل اما موتور 3.2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل پاجرو انتخاب شده است که 195 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور دارد. این اس‌یووی در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود.

ایسوزو MU-X

ایسوزو در سال 2002 پیکاپی بنام D-Max را معرفی کرد که بر اساس پلت‌فرم جنرال موتورز مشترک با شورلت کلرادو ساخته شده بود. سپس دو سال بعد این شرکت ژاپنی نسخهٔ سواری یا اس‌یووی D-Max را با نام MU-7 معرفی کرد. پیکاپ D-Max اما هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال 2012 معرفی شد و همچنان از پلت‌فرم شورلت کلرادو استفاده می‌کند. همانند نسل قبلی، چندی بعد در اکتبر سال 2013 ایسوزو نسخهٔ اس‌یووی D-Max را نیز با نام MU-X و به‌عنوان جایگزینی برای MU-7 در تایلند معرفی کرد. ازآنجایی‌که نسخهٔ سواری شورلت کلرادو هم با نام تریل‌بلیزر تولید می‌شود، ایسوزو MU-X اشتراکات و شباهت زیادی به تریل‌بلیزر دارد تا جایی که تقریباً می‌توان آن‌را نسخهٔ ری‌بج شدهٔ شورلت تریل‌بلیزر دانست. MU-X که تنها محصول سواری ایسوزو محسوب می‌شود، مانند پاجرو صرفاً در بازارهای آسیایی مانند هند، تایلند، فیلیپین، چین، مالزی و همین‌طور استرالیا عرضه می‌گردد. در تعدادی از این بازارها شورلت تریل‌بلیزر هم حضور دارد اما MU-X در تایلند به علت تصویر بهتر برند ایسوزو از برادر آمریکایی‌اش موفق‌تر عمل کرده است. این ماشین همراه با پیکاپ D-Max برای مدل 2017 به‌روزرسانی و فیس‌لیفتی را تجربه نموده است. برای این اس‌یووی ژاپنی-آمریکایی بسته به بازار، سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌گردد که همگی از نوع چهار سیلندر دیزلی هستند. MU-X در دوئل ما جهت توانایی رقابت با حریف هم‌وطنش با قوی‌ترین موتور خود شرکت کرده است. این یک واحد 3 لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که 175 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که گشتاور آن پس از فیس‌لیفت اخیر با 50 نیوتن متر افزایش از 380 نیوتن متر به 430 نیوتن متر رسیده است. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های مختلفی ازجملهٔ یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. MU-X نیز مانند پاجرو در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل خریداری است.

مشخصات فنی

میتسوبیشی پاجرو

ایسوزو MU-X

پیشرانه

3.2 لیتری 4 سیلندر

3 لیتری 4 سیلندر

تنفس

توربودیزل

توربودیزل

قدرت

195 اسب بخار

175 اسب بخار

گشتاور

440 نیوتن متر

430 نیوتن متر

گیربکس

5 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

10.6 ثانیه

10.4 ثانیه

مصرف سوخت

9 لیتر (ترکیبی)

7.9 لیتر (ترکیبی)

ظرفیت باک

88 لیتر

65 لیتر

وزن

2335 کیلوگرم

2070 کیلوگرم

ظرفیت بکسل

3 تن

3 تن

ظرفیت سرنشین

7 نفر

7 نفر

طول

4.90 متر

4.84 متر

فاصلهٔ محوری

2.78 متر

2.84 متر

قیمت پایه

31,200 دلار

38,600 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9860563]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.