معرفی رسمی نسل جدید میتسوبیشی پاژرو اسپورت

یک‌شنبه 11 مرداد 1394 - 08:42
مطالعه 6 دقیقه
Mitsubishi-Pajero-Sport-9
کمپانی ژاپنی میتسوبیشی شاید در حال گذراندن دوران سختی در بازار آمریکا باشد اما در قاره‌ی وطنی‌اش با معرفی رسمی نسل جدید مدل بسیار محبوب خود یعنی...
تبلیغات

کمپانی ژاپنی میتسوبیشی شاید در حال گذراندن دوران سختی در بازار آمریکا باشد اما در قاره‌ی وطنی‌اش با معرفی رسمی نسل جدید مدل بسیار محبوب خود یعنی پاژرو (Pajero) در حال برداشتن قدم‌های استراتژیک جدیدی است.

نسل جدید با ورود خود وظیفه سنگینی به دوش داشته و با رقبایی همچون شورولت تریل بلیزر (Trailblazer)، فورد اِورست (Everest)، ایسوزو اِم یو ایکس (MU-X) و تویوتا فورچونر (Fortuner) چالشی جدی را روبروی خود می‌بیند.

میتسوبیشی در طراحی ظاهری این نسل جسارت زیادی به خرج داده و خودرویی تنومند و تا حدودی زمخت را روانه بازار کرده که در پی‌ریزی‌های اصلی شباهتهایی هم با مدل L200 یا همان تریتون (Triton) دارد.

درون کابین تریم، تجهیزات و آپشن‌ها، مواد بکار رفته و غربیلک فرمان بازهم بیننده را به یاد مدل L200 می‌اندازد، اما کنسول وسط شیب بیشتری دارد و طرح کلی کاملاً هم با آن یکسان نیست.

ازنظر ابعاد پاژروی جدید همان عرض 1,815 میلی‌متری را دارد، اما 90 میلی‌متر طویل‌تر شده (4,785 میلی‌متر) و با فاصله محوری 2,800 میلی‌متری به نظر می‌رسد فضای داخلی فراخی داشته باشد. لازم به ذکر است که در نسخه چهارچرخ متحرک ارتفاع نیز 35 میلی‌متر کاهش پیداکرده است (1,805 میلی‌متر)؛ البته طبق ادعای کمپانی فاصله کف خودرو تا زمین با 13 میلی‌متر افزایش به 218 میلی‌متر رسیده است.

حدس می‌زدیم که در بخش فنی پاژرو همان پیشرانه جدید 2.4 لیتری MIVEC توربو دیزل مورداستفاده در L200 را بکار گیرد که در بازار تایلند 178 اسب بخار (181 PS) قدرت و 430 نیوتون‌متر (317 پوند فوت) گشتاور تولید می‌کند (یک نسخه 152 اسب بخاری از همین پیشرانه نیز برای مدل L200 قابل سفارش است)؛ درعین‌حال این خودروساز با ارائه یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار کاملاً جدید بجای نمونه 5 سرعته بکار رفته در L200 تقریباً شگفت‌زده‌مان کرد.

میتسوبیشی همچنین تأکید کرده که قوای محرکه جدید بکار گرفته‌شده در این نسل بهبودی 17 درصدی را در مصرف سوخت به ارمغان آورده که در کنار آلایندگی کمتر از 200 گرم CO2 در هر کیلومتر پیشرفت خوبی نسبت به قبل محسوب می‌شود.

این مدل شاید در بازارهای مختلف با نام‌های چلنجر (Challenger)، مونترو اسپورت (Montero Sport)، ناتیوا (Nativa) و پاژرو داکار (Pajero Dakar) هم شناخته شود.

اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر مربوط به آن شامل مشخصات کامل و زمان حضور در بازارهای خارج از تایلند نیز به‌زودی در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.