نسل جدید میتسوبیشی پاجرو در حال آزمایش دیده شد

چهارشنبه 25 تیر 1404 - 08:00
مطالعه 3 دقیقه
پروتوتایپ میتسوبیشی پاجرو جدید
میتسوبیشی در حال آزمایش شاسی‌بلند جدیدی با ظاهر جعبه‌ای شکل و آفرودی است که می‌تواند نسل جدید پاجرو باشد.
تبلیغات

اخیراً یک پروتوتایپ شاسی‌بلند میتسوبیشی با پوشش‌های استتاری در جنوب اروپا دیده شده که گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت نام افسانه‌ای پاجرو را برانگیخته است. البته در مورد این شاسی‌بلند جدید شایعات مختلفی مطرح شده است. برخی معتقدند این مدل جدید ممکن است روی پلتفرم یکپارچه اوتلندر ساخته شود درحالی‌که برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند از شاسی نردبانی نیسان پاترول استفاده کند. همچنین این احتمال هم وجود دارد که خودروی موردبحث روی پلت‌فرم پیکاپ ترایتون ساخته شده و درواقع نسل جدید مدل پاجرو اسپرت باشد.

درهرحال، جاسوسان این پروتوتایپ را در حال آزمایش در هوای گرم شکار کردند که بدنه‌ای نزدیک به نسخه تولیدی و چراغ‌های نهایی را به نمایش می‌گذارد. این خودرو دیگر از پوشش‌های گمراه‌کننده نمونه‌های آزمایشی قبلی استفاده نمی‌کند و طراحی منسجم‌تر و تولیدی‌تری دارد. شکل کلی خودرو بلند، جعبه‌ای و با دماغه‌ای عمودی است که به خودروهای آفرود سنتی شباهت دارد. بخش جلویی خودرو با چراغ‌های LED عمودی کنار یک جلوپنجره عریض و یک صفحه محافظ برجسته تزئین شده است. در کناره‌ها، شیشه‌ها شباهت‌هایی به کانسپت میتسوبیشی DST دارند درحالی‌که بخش عقب با شیشهٔ عمودی، چراغ‌های LED سراسری و صفحه محافظ بزرگی که نقش دیفیوزر را ایفا می‌کند، شبیه نیسان پاترول جدید به نظر می‌رسد.

طبق برخی گزارش‌ها، هرچند این خودرو می‌تواند جایگزین پاجرو اسپرت باشد ولی میتسوبیشی قصد دارد پسوند اسپرت را از نام آن حذف کند. گزارش‌های قبلی نشان می‌دادند که نسل بعدی این شاسی‌بلند شاسی نردبانی از نظر طراحی ظاهری فاصله بیشتری با پیکاپ ترایتون خواهد داشت. همچنین تصاویر جاسوسی اخیر هم نشان می‌دهند که این خودرو تناسبات متفاوتی نسبت پاجرو اسپرت کنونی دارد. پیشرانه‌های این شاسی‌بلند جدید هم به پلت‌فرم آن بستگی خواهد داشت. اگر این مدل روی پلت‌فرم CMF-C/D اوتلندر ساخته شود، احتمالاً از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با قدرت 302 اسب بخار بهره خواهد برد اما اگر از شاسی نردبانی ترایتون استفاده کند، پیشرانه 2.4 لیتری توربودیزل با قدرت 201 اسب بخار گزینه محتمل‌تری است. کمترین احتمال را هم استفاده از پلتفرم نیسان پاترول با پیشرانه V6 توئین توربو دارد.

با توجه به مرحله پایانی توسعه که در تصاویر جاسوسی اخیر دیده می‌شود، مدل نهایی ممکن است پیش از پایان سال 2025 رونمایی شود و پاسخ‌هایی برای این شایعات و گمانه‌زنی‌ها به همراه داشته باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.