میتسوبیشی

میتسوبیشی اوو VI تامی ماکینن ادیشن 2001، الماس کمیاب و گران‌قیمت!

پس از گذشت ۷ روز و ارائه ۹۲ پیشنهاد خرید، این میتسوبیشی اوو VI تامی ماکینن ادیشن ۲۰۰۱ با قیمت ۱۶۸۳۰۰ دلار فروخته شد تا یکی از گران‌ترین لنسر اووهای تاریخ لقب بگیرد. تنها ۲۵۰۰ دستگاه از این خودرو از کارخانه بیرون آمد و مدل موردبحث نیز هفتاد و پنجمین نمونه تولیدی بوده است و همواره نیز با قیمت‌های بالایی خریدوفروش می‌شده اما پیشنهادهای دقیقه نودی برای خرید این مدل باعث شد قیمت بالایی برای اوو تامی ماکینن ادیشن ثبت شود.

خودروی موردبحث فاقد هرگونه تغییری بوده و کارکرد آن در ۲۱ سال فقط ۱۶۶۶۳ کیلومتر بوده است. نیروبخش میتسوبیشی اوو VI تامی ماکینن ادیشن ۲۰۰۱ هم پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی 4G63 با قدرت ۲۷۶ اسب بخار بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود تا به این ترتیب شاهد یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای تاریخ ژاپن باشیم.

همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد این میتسوبیشی اوو برای گرامی داشت تامی ماکینن تولید شد چراکه ماکینن چهارمین قهرمانی پیاپی خود را در مسابقات رالی قهرمانی جهان کسب کرد. به همین خاطر لنسر اوو تامی ماکینن ادیشن از تغییرات متنوعی نسبت به نسخه‌های استاندارد سود می‌برد. کیت بدنه جدید باعث تمایز این مدل نسبت به سایر نسخه‌ها می‌شد و ارتفاع سیستم تعلیق نیز به لطف دامپرهای ارتقا یافته تا ۱۰ میلی‌متر کاهش یافته بود. نصب استرات بار در جلو و دیفرانسیل لغزش محدود به عملکرد بهتر خودرو در عبور از پیچ‌ها کمک می‌کردند و سیستم اگزوز و توربوشارژر تیتانیومی برای پرفورمنس سریع‌تر وجود داشتند. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به رنگ نقره‌ای ستلایت درآمده و از گل پخش‌کن‌های قرمز رالی آرت سود می‌برد. رینگ‌های ۱۷ اینچی انکی رالی آرت نیز طرح سفید رنگی دارند تا بر جذابیت‌های اوو بیفزایند. از پشت رینگ‌ها هم کالیپرهای ترمز قرمز برمبو دیده می‌شوند. لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴ نیز با رینگ‌ها همراه شده‌اند.

کابین با جیر مصنوعی و مشکی‌رنگ پوشانده شده و عناصر قرمز رنگ روی صندلی‌های ریکارو نیز آن‌ها را تکمیل می‌کنند. همچنین نوشته تامی ماکینن ادیشن روی صندلی‌ها دیده می‌شوند. کابین این خودرو به فرمان مومو با برند میتسوبیشی دارای دوخت های قرمز، سیستم صوتی با CD پلیر، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع، دسته‌دنده چرمی و چرمی و اسپری کننده آب اینترکولر مجهز شده است. قطعاً نخواهیم گفت خریدار میتسوبیشی اوو VI تامی ماکینن ادیشن ۲۰۰۱ با این قیمت کار اشتباهی انجام داده اما نظر شما چیست؟ آیا چنین مبلغی را برای این خودرو می‌پردازید یا اینکه ترجیح می‌دهید یک خودروی مدرن با ویژگی‌های جدید را بخرید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5350 ديدگاه)

    نمیدونم میتسوبیشی VI چی داره که در عین سادگی اینقدر جذابه

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      افتخارات بسیار
      و تلاش برند میتسوبیشی در مسابقات رالی

      موافقم 36
      مخالفم 2
    2. محمد هادی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2441 ديدگاه)

      بهترین دوران خودروهای اسپرت در تاریخ
      پسر این ماشین خود اصالت و خاطرات طلاییه
      میگی میارزه یا نه؟!!!
      دکک..

      موافقم 20
    3. ایلیا

      ۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (505 ديدگاه)

      والا راستش میتسوبیشی فقط یه شرکت خودروسازی ژاپنی نیست شاید ندونید که در واقع این شرکت همه کاره ژاپنه و صنایع جنگی میسازه از جنگلده اف۱۴ و تانک تایپ۱۰ و زیردریایی و کشتی و اینکه خودروسازی بخشی از این قسمت سه الماس ژاپنه و حتی لوازم خانگی هم میسازه

      موافقم 17
      1. phonix

        ۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اف 14؟
        داداش اون اف 15 هست
        ضمن اینکه همه کولر های میتسوبیشی رو دیدن ما کهتو خوزستانیم که صدرصد

        1. Jamshid

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2892 ديدگاه)

          کاشکی چند نسخه کولر مخصوص میتسوبیشی اوو بازا بدن که موقعی خاموش میکنی صدا سوپاپ تخلیه فشار هوا توربو بده

  2. datsun

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    تک تک اووها عالی بودن من به شخصه عاشق نسلهای هفت و هشت و نه هستم به نظرم خداوندگار هندلینگ هستن این سه نسل به نظر خودم (شخصی) بهترین سدان اسپورت هستن تو دوارن خودش

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. محمد هادی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2441 ديدگاه)

      فقط نسل نه✌️

  3. meysam

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    ای داد
    ای داد
    ای داد
    تو رو قلبم می‌خواد
    تو رو که می‌بینم
    …..

    موافقم 28
  4. Afg

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (498 ديدگاه)

    میتسو دوستدارم

    موافقم 12
  5. JDM lover

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    همه نسل های این ماشین عشقن
    حیف که میتسوبیشی دیگه نمیخواد لنسر اسطوره ای رو دوباره به بازار برگردونه

    موافقم 18
  6. mahdi-es17

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    من فقط یک تیکه طلای 24عیار میبینم

    موافقم 14
    1. محمد هادی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2441 ديدگاه)

      درود به شرافتت

      موافقم 7
      مخالفم 1
  7. Si

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    من فقط الماس میبینم

    این ماشین اصالتش از خیلی خودرو سازی ها بیشتره

  8. Hadi

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (594 ديدگاه)

    جواهر میتسو 😍👌🏼

  9. Enayat

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    این ماشین افسانه ایی هست! و دوستداران افسانه ها براش حاضرند پول بریزند🥺

  10. Kato

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    یک میلیون دلار ارزش داره

    این جواهر دنیا و آخرت.

    اول و آخر خودرو در هندلینگ…

    اول و آخر خودرو در مسابقات دریفت…

    بهترین و بیشترین لذت رانندگی

    تنها ماشین دنیا که تا شیب ۱۵ درجه با هر سرعتی غیر ممکنه چپ کنه…

    الماس

    طلا

    جواهر

    عشق

    لذت
    خوشی

    دیوانه اش هستم

    مجنونش هستم

    سر مست آنم

    عاشق آنم

    پیش مرگش هستم

    بهترین بهترین ها

    زیبا جذاب مطمئن

    اگر ده هزار. کتاب صد هزار صفحه ای راجع به آن بنویسند باز هم کم است و خیلی کم است

    دیوانه اش هستم

    دیوانه ی این مجنون زیبای وحشی

    موافقم 17
    1. Amard

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (840 ديدگاه)

      یک میلیون میدی سه تا فراری میخری دیگه هر چند این ماشینم واقعا هندلینگ عالی داشت ولی دیگه در حد یک میلیارد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا